ISIS, ik word gek!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:02

SAKKIA schreef:
Leverage schreef:
Ik denk dat ik maar ga stoppen met het volgen van alle nieuwsberichten, word er niet goed van :n Maar op tv word je er aan de andere kant ook bijna dagelijks mee geconfronteerd met die groeiende dreiging voor NL. Hoorde laatst op m'n werk dat er al een negatief reisadvies is voor Londen.

Ik heb dit even opgezocht en dit is dus niet waar. Er is nergens een negatief reisadvies voor Londen.
Nu ben ik zo, dat als ik zoiets hoor, eens ga kijken of dit ook echt zo is. Je kunt het makkelijk opzoeken. Soms blijkt er dan niks van waar en heb ik mij misschien voor niks bang laten maken.

Is dat zo? Dat gerucht moet dan toch ergens vandaan komen als ze 't er hier over hebben, ook al is het niet waar?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:06

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:53

Leverage schreef:
Is dat zo? Dat gerucht moet dan toch ergens vandaan komen als ze 't er hier over hebben, ook al is het niet waar?

Één persoon zegt: Londen zal wel een aantrekkelijke plek zijn voor IS om een aanslag te plegen, waarop weer iemand zegt 'nou dan ga ik maar niet meer naar londen' waarop weer iemand zegt 'ze zeggen dat je beter niet meer na Londen kan gaan' en dat wordt uiteindelijk 'ze adviseren niet meer naar Londen te gaan'.
Volgensmij willen sommigen zichzelf ook graag bang maken. :=

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 14:39

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 17:42

xNathaliee schreef:
IS + Rusland/Oekraïne kwestie + Ebola + economische crisis: hebben we ooit zoveel erge dingen tegelijkertijd gehad überhaupt?
De één is banger voor IS, de ander voor Ebola enz. Maar alles bij elkaar.. dan leven we nu eigenlijk wel in een kudwereld zegmaar. Of kan het nóg erger?

Zulke taferelen komen iedere eeuw wel een keer terug. Religieuze oorlogen zijn niks nieuws en zo heeft vrijwel ieder geloof bloed aan zijn handen. Een economische crisis, landen conflicten en een epidemie zijn al meerdere malen terugkerend. Geschiedenis herhaalt zich altijd alleen jij leeft nú. Het lijkt voor jou erger omdat je dit nooit eerder hebt meegemaakt of bewust bent van de sh.t die zich al eeuwenlang onder de mensheid afspeelt.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 18:40

Mijn economieleraar maakt mij vooral heel bang :+ 2 keer per week hangt hij een heel verhaal op over hoe gigantisch dichtbij het uitbreken van de oorlog wel niet is. Hij heeft trouwens vandaag verteld dat Nederland voor het eerst in jaren officieel in oorlog is met een ander land. Ik krijg het er heel benauwd van en ik vind het nu wel erg eng.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 18:55

ik vind het eerlijk best wel fascinerend :')

mooi zinnetje van hagrid uit harry potter; :+
“What’s comin’ will come, an’ we’ll meet it when it does.”

True tho :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 18:59

Arc_En_Ciel schreef:
Mijn economieleraar maakt mij vooral heel bang :+ 2 keer per week hangt hij een heel verhaal op over hoe gigantisch dichtbij het uitbreken van de oorlog wel niet is. Hij heeft trouwens vandaag verteld dat Nederland voor het eerst in jaren officieel in oorlog is met een ander land. Ik krijg het er heel benauwd van en ik vind het nu wel erg eng.

Slecht van je leraar zeg!

flare

Re: ISIS, ik word gek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 19:00

Ik vind het ook best wl beangstigend... mijn gymdocent heeft het er veel over, en nog een docent. Maar we zullen zien hoe en wat..

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 19:09

SAKKIA schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

Slecht van je leraar zeg!

Ja, nogal.. Hij heeft aan het begin van de les een vast onderwerp, namelijk actualiteit.
Interessant, zou je denken, maar eigenlijk zou het beter 'uitspraken van IS en hoe de IS langzaam de wereld overneemt en mensen zoals wij te grazen neemt' kunnen heten. Ik ben geen type dat zich snel zorgen maakt over dingen die in de wereld gebeuren, maar ik vind het echt angstaanjagend en heel onprettig om er op deze manier mee geconfronteerd te worden.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 19:12

Ik snap die docenten echt niet.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 20:11

Ik geef mezelf een tv verbod. Ik kan het niet aan en ik schiet ng een keer uit mijn slof.

Mijn vriend vertelde dat er bij hem in de klas een meisje zit, en op die fiets zit een sticker van de IS. Bah, de docenten geloven hen niet. Ik voel me nergens meer veilig...

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 20:13

heel europa en zelfs amerika staan paraat voor ons nederland (andersom uiteraard ook) dus een oorlog komt er niet zomaar, en een ISIS dus ook niet.

Snap dat het nare ideeën geeft maar maak je niet zo druk

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 20:22

xNathaliee schreef:
IS + Rusland/Oekraïne kwestie + Ebola + economische crisis: hebben we ooit zoveel erge dingen tegelijkertijd gehad überhaupt?
De één is banger voor IS, de ander voor Ebola enz. Maar alles bij elkaar.. dan leven we nu eigenlijk wel in een kudwereld zegmaar. Of kan het nóg erger?

De wereld is altijd al poedersuiker geweest, enkel werd het eerder niet zo uitgebreid besproken als nu. Nu heb je de tv, radio, kranten. En die zeggen weer allemaal wat anders waardoor één iemand weer iets heel anders zegt en zo komt er vanalles de wereld in.

Vind de reacties hier eerlijk gezegd wel wat overdreven. Eer dat het zover is dat we worden uitgeroeid of dat er oorlog uitbreekt et cetera zijn we al heel wat tijden en nieuwsberichten verder. Bovendien staat heel Europa en Amerika achter ons. En als er iets gebeurt wat doe je eraan? Niets.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:04

Ook sommige islamitische landen sluiten zich bij 'ons' aan. Ik denk echt niet dat ze wat kunnen maken :)

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:08

IS kan makkelijk wat bij ons maken maar ze zijn niet dom, ze weten de risico's maar al te goed :j

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:12

Nee ze zijn niet achterlijk. Ze zijn ook wel vrij modern. Maar ik denk niet dat ze heel ver gaan komen (in de westerse wereld iig). Dat bedoel ik :)
Had via AD.nl ook een filmpje gezien van een vrouw die van onderuit haar 'burka' in de stad Raqqa (Syrië) filmde. In vind het ziek hoe ze daar leven enzo. Heeellll apart.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:18

Tazzey schreef:
En dan gek vinden dat het zo slecht gesteld is met de algemene kennis :=

Voor de holbewoners onder ons: ISIS uitgelegd.

Hoewel ik alleen in de grove lijnen weet wat ze doen ben ik dolblij dat ik me er toch echt niet mee bezig hou... Anders zou ik net als ts krankzinnig worden... Dan maar jammer van de algemene kennis ik weet liever niks en word vermoord... Dan alles op me af zien komen in onzekerheid leven om alsnog vermoord te worden :) *steekt haar kop ver in het zand en voelt zich stom dat ze dit topic heeft aangeklikt aangezien ze het allemaal ECHT niet wil weten*

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:20

Ah ja bah!
Dat filmpje heb ik ook gezien. Hoe die vrouw daar met haar zoontje naar de speeltuin liep, met zo'n AK - 47 op haar rug... :n

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:25

Ik studeer in Brussel, hét grootste Europese dreigpunt voor terreur naar het schijnt dankzij de VN die hier zetelt. We hebben hier al een ISIS terrorist gehad die 4 mensen neerschoot enkele maanden geleden ineen museum.
Iedereen blijft er eigenlijk redelijk nuchter over, geen geroddel op paniek meegemaakt op straat als in college als in mijn leefomgeving.

Ik maak me er niet zoveel zorgen over, ik vind de dreiging tussen Rusland, de VS en Oekraïne wat dichterbij :j

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:30

Maar het probleem is ook dat IS zich aan het woord houden...

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:39

Uhu, en waarschijnlijk zullen ze zich nogmaals richten op Brussel maar met paniekeren kom je nergens hé :)

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 22:06

Oekraine zal in 2020 het lidmaatschap voor de EU indienen, zag ik van de week ergens.
Stel dat IS wel op moderne kruistocht gaat, vraag ik me af wat Rusland doet.... zouden ze westers georiënteerd zijn dan, of de IS/moslims steunen? Rusland zelf heeft ook "last" van moslim terrorisme uit de landen/staten die dicht bij Azië liggen. Ik denk dat ze dan wel bondgenoot worden.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 22:20

Het idee dat ze eigenlijk zo dicht bii zijn (ik heb het dan over de jihadisten in NL)maakt me al gek. Ik ga echt doorslaan als ik alles blijf volgen. Wat een geluk dat er paarden bestaan!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 00:31

RedRoses schreef:
Het idee dat ze eigenlijk zo dicht bii zijn (ik heb het dan over de jihadisten in NL)maakt me al gek. Ik ga echt doorslaan als ik alles blijf volgen. Wat een geluk dat er paarden bestaan!

Schatje, wat niet weet, wat niet deert. Waarschijnlijk heb je geen idee wat voorn raar volk er in je buurt woont. Je moest eens weten hoeveel criminelen/maffia er in Nederland wonen en hoesl neo naZis er bijvoorbeeld nog zijn. Maar dat weet je niet, dus je maakt je er niet druk om. In de tijd van de 2e wereld oorlog stonden de Duitsers zo maar in eens op de stoep aangezien de media nog niet zo ver was. Nu maken ze heisa terwijl er relatief weinig aan de hand is. Europa heeft geen economisch belang bij een oorlog, dus dat laten ze echt niet zo maar gebeuren. Weet je wat oorlog kost? Daar zit nu nog niemand op te wachten hoor... Is is een stelletje losgeslagen debielen. Die kunnen nu hij gang nog gaan maar als het het westen en Amerika dadelijk verveelt dan wordt er korte metten mee gemaakt. Zelfs al quida (hoe schijf je dat?) schijnt er niet blij mee te zijn dat ze er zijn dus dit gaat niet eeuwig goed voordat er met ze wordt afgerekend. Is gewoon onkruid :o