Een leven zonder vrienden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 09:17

:wave:

Mag ik me ook melden? Ik heb ook weinig vrienden, helaas. Waardoor ik ook teveel aan mn vriend ga hangen en hem moeilijk 'los kan laten' als hij wil gaan stappen.. Stappen heb ik maar weinig gedaan ondanks dat ik 21 ben, omdat ik tot een klein jaar geleden medicijnen gebruikte die niet in combinatie met drank konden. Nu gebruik ik dat niet meer, maar veel oude 'vrienden' spreek ik niet meer en de mogelijkheid om met vrienden te gaan stappen is er dus nog maar weinig.. helaas! Ik heb nu 1,5 jaar een relatie maar mijn vriend wil ook met enige regelmaat met zn vriend blijven stappen, waarover we de afgelopen tijd wat ruzies hebben gehad (onzekere, 'vriendloze' ik, hij heeft een single zuiplap als vriend en drinkt graag veel = slechte combi :+ ) Ik kom uit Heemstede, aanplaksel van Haarlem. Hoop hier misschien wat leuke mensen te ontmoeten waarmee ik zelf ook plezier mee kan beleven! :)

xNathaliee

Re: Een leven zonder vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 15:51

Wat ik nu wel merk is dat ik misschien wel een beetje kieskeurig ben met mensen. Wat ik vertelde laatst dat ik sinds kort met een nieuwe collega om ga. Het is wel gezellig maar niet zoals ik verwacht. Als we met een groep pauze houden dan is ze heel spraakzaam. Maar als ik alleen met haar pauze hou is ze alleen maar op haar telefoon. En dan probeer ik gewoon gesprekken aan te knopen. Maar ze geeft alleen antwoord (en kijkt me dan niet altijd aan). Vaak loopt het gesprek dan ook dood omdat ze er verder niet op doorgaat. En ik vind dat toch best vervelend. Ik denk al gauw dat het aan mij ligt (misschien is dat wel zo omdat ze dat alleen doet als we samen pauze houden en nauwelijks als we met een groep zijn).

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:10

Ik zit nog steeds niet bij een Whatsapp groep trouwens? :P

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 18:11

Je kunt toch gewoon vragen waarom ze dat doet? Nu ben je maar aan het raden of het aan jou ligt. Sommige mensen zijn zich er niet van bewust dat het zo kan overkomen als je de hele tijd met je telefoon zit.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 18:12

Misschien een berichtje sturen via de telefoon. _O-

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 18:22

Hahaha. Ik vind het zo ongepast om het te doen in principe mag ze zelf weten wat ze met haar tijd in de pauze doet toch.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 18:33

Ja dat is waar maar als ik met iemand samen ga lunchen vind ik het niet gezellig als iemand dan de hele tijd met de telefoon zit te pielen Dan kan diegene beter zeggen dat ze wat anders te doen heeft. Ik zeg er dan ook altijd wat van.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 18:51

Ik maak dat eigenlijk nooit mee, maar ik had er ook wel wat van gezegd hoor.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 21:22

Zal het morgen proberen subtiel te brengen als het nog eens voorkomt. Zo van: 'lekker gezellig ben je zeg' maar dan niet zo bot. Kijken of het werkt.
Overigens waren we vorige week een x met z'n 3en pauze houden en toen heeft die ander er wat van gezegd maar blijkbaar helpt het bij haar niet haha.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:30

Ach als ze het ook bij meerdere mensen doet dan zal het vast niet aan het gezelschap liggen. :) .

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:49

Misschien is ze wel heel onzeker en weet ze niet zo goed wat te zeggen? Ik kan het niet beoordelen want weet niet om wat voor persoon het gaat.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 23:16

Ook hier vriendloos :Y)

Heb voorheen veel laten varen voor mijn ex-vriend, mijn schuld en later voor mijn huidige. Schuld van beide.
Kan me nu wel voor m'n kop @&€'%%###!! Dat ik dat gedaan heb.
Erg moeilijke periode gehad, in de knoei met mezelf waar ik nog niet alle antwoorden voor heb :')

Ben wat hooggevoelig n een veel te grote wil te pleasen, krijg t niet uit mijn systeem _-:(

2 leuke mensen op stal, maar voel me erg bezwaard om me aan iemand anders op te dringen.. Alhoewel ik dat waarschijnlijk juist niet doe :=
Ben gewoon bang dat mensen mij noet zo behandelen zoals ik anderen behandel.

Gevalletje apart :+

En ik gaat zaterdag lekker in m'n uppie naar HE :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 23:17

dat heb ik ook heeeeeeeel erg, dat mensen niet willen lastigvallen. Dan twijfel ik of mensen wel op me zitten te wachten.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 23:19

Ik vind het, laat ik het op zijn zachtst gezegd zeggen, erg vervelend als mensen dat doen. Als ik in mijn pauze met mijn telefoon bezig ben, doe ik hem weg al er een collega bij komt :j

@marlinderooz: dat dus.. Voel me snel te veel

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 06:58

MarlindeRooz schreef:
dat heb ik ook heeeeeeeel erg, dat mensen niet willen lastigvallen. Dan twijfel ik of mensen wel op me zitten te wachten.

Ja precies en dat heb ik nu met haar. Ze is 27 maar je zou ook zo kunnen zeggen 23. Haha.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 07:58

Dat van gevoel dat mensen niet op je zitten te wachten ken ik heel goed. Het ging bij mij vroeger zelfs zo ver dat mensen dachten dat ik heel arrogant was omdat ik bijvoorbeeld niets zei als ik langsliep. Maar ook dat deed ik omdat ik dacht dat mensen niet op mij zaten te wachten.

Omdat ik nu in de situatie zit dat ik graag nieuwe mensen wil leren kennen, doe ik erg mijn best om dat van me af te zetten. Ik zeg gewoon steeds tegen mezelf dat als mensen niet op me zitten te wachten, zij het maar moeten aangeven.

Maar toch blijft die onzekerheid knagen...

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 08:04

Ik heb hele lieve vriendinnen, maar door werk + paarden + een lieve vriend kom je gewoon minder snel aan elkaar toe.
Via Bokt heb ik ook lieve vriendinnen leren kennen waarmee ik wel veel contact heb via Bokt of WhatsApp.

[HK] #1 Vrienden missen hoeft nu niet meer!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 08:26

Sure_lee schreef:
Dat van gevoel dat mensen niet op je zitten te wachten ken ik heel goed. Het ging bij mij vroeger zelfs zo ver dat mensen dachten dat ik heel arrogant was omdat ik bijvoorbeeld niets zei als ik langsliep. Maar ook dat deed ik omdat ik dacht dat mensen niet op mij zaten te wachten.

Omdat ik nu in de situatie zit dat ik graag nieuwe mensen wil leren kennen, doe ik erg mijn best om dat van me af te zetten. Ik zeg gewoon steeds tegen mezelf dat als mensen niet op me zitten te wachten, zij het maar moeten aangeven.

Maar toch blijft die onzekerheid knagen...

Hier heb ik niks aan toe te voegen!

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 08:56

Schatties allemaal toch!

Bij mij zit de situatie een beetje anders..
We zijn thuis met 4 kinderen waarvan ik de oudste ben.. En zoals ik hier al las 'met een zus of broer zou het beter zijn'.. Niet altijd hoor. Wij zijn met 4 volledig verschillende karakters. Resultaat is dat we met geen een van ons 4 overeenkomen. Dus dan ben je eigenlijk maar alleen in een grote groep..
Daarbuiten maakte ik vroeger altijd zeer gemakkelijk vrienden, maar geen "echte vrienden". Eerder vrienden die bevriend met je zijn omdat je ze toch alle dagen ziet.. Maar eens de school voorbij was, was de vriendschap ook voorbij.
Toen ik ben beginnen werken is dat niet echt veranderd. Heb vrienden gemaakt onder mijn collega's (nuja als vrouw in een IT wereld, zien de mannen je graag komen. Helaas was hun vriendschap dus vaak ook niet oprecht maar hadden ze vooral andere bedoelingen)
Maar toen veranderde ik van werk, en weg was de vriendschap.. Hier en daar hoor ik wel nog ex-collega's, maar er iets mee gaan drinken gebeurd ook niet meer.
Ondertussen heb ik wel een paar vriendinnen gevonden die ik buiten het werk leerde kennen, maar ik merk steeds vaker dat ik het erg moeilijk heb met vriendschappen te onderhouden.
Ik ben niet het type dat veel uitgaat ofzo.. Ik zit graag eens thuis, of in de fitness, of wat gamen, of bij de paardjes.. Zo altijd wat gaan drinken, heb daar echt vaak geen zin in..
Maar die vriendinnen die gaan niet naar de fitness, die gamen niet en hebben het niet zo op paarden.
Ik voel me dan altijd schuldig als ik geen zin heb om te gaan drinken, maar tegelijk willen ze wel nooit eens bij mij in de buurt komen of eens iets doen dat ik graag doe. Soms ben ik het moe van altijd te moeten toegeven aan dingen die ik niet echt graag doe. En dat allemaal omdat ik altijd heb gezocht achter "echte vriendinnen" :(

Heb al "gezocht" achter vriendinnen die wel met paarden bezig zijn, maar de meesten beschouwen me maar als euh ja "te dom" denk ik. Ik zit nog maar van vorig jaar tussen de paardjes, desondanks dat ik er 23 ben. Resultaat = veel onbegrip dat ik zoveel nog niet ken of kan.
Enkel mijn lesgeefster heeft er geen problemen mee eigenlijk. De anderen kijken me raar aan als ik wat vraag..
't is niet gemakkelijk soms :(

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:16

Zo herkenbaar, ook ik had inderdaad wel een vast clubje.. Op school dan. Maar allen geen paarden mensen.
En laat ik inderdaad nou zo'n uberpaardenmens zijn. Als dat monster van mij het een paar keer geweldig doet praat ik nergens meer anders over :+ zo enthousiast ben ik. En niet iedereen zit daar op te wachten..

Buiten mijn werk, paard, vriendlief en huishouden ben ik ook niet graag van huis. Hou ook bande rust. Maar soms vindt ik het wel heerlijk! :j

Kreeg net van een stalgenootje 7 foto's van paardlief gestuurd. Ik geloof dat ze gisteren met hem in de wei heeft staan knuffelen :D
Doet goed zoiets!!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 08:17

amintah schreef:
Toen ik ben beginnen werken is dat niet echt veranderd. Heb vrienden gemaakt onder mijn collega's (nuja als vrouw in een IT wereld, zien de mannen je graag komen. Helaas was hun vriendschap dus vaak ook niet oprecht maar hadden ze vooral andere bedoelingen)

Wat leuk, nog een vrouwelijke programmeur! :D

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 09:47

Matheno schreef:

Woehoew! *high five!*
We zijn met weinigen :D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 11:23

amintah schreef:
Matheno schreef:

Woehoew! *high five!*
We zijn met weinigen :D

Even moeten quoten gezien het topic lange tijd stil is geweest.
Ik zit met een dilemma. Sinds een paar weken zijn er heel veel nieuwe mensen bijgekomen en met pauzes zit ik veel met de nieuwen. Nu heb ik natuurlijk niet met iedereen een klik, dat kan en is ook niet erg. Maar nu wordt er iets georganiseerd door 1 van de nieuwe om met een paar mensen te gaan karten. Nu stuit ik tegen 2 dingen aan.. Het eerste is, ik heb nog nooit gekart en vind het dus erg spannend. Me rijbewijs heb ik uberhaupt pas 2 maanden en ik zie het al helemaal verkeerd aflopen :') Verder gaan er dus ook mensen mee waar ik niks mee heb (waar ik me af en toe aan irriteer).
Wat nu?
Ik wil heel graag mee om sowieso een betere band op te bouwen, maar ik wil mezelf niet voor l*l laten staan omdat ik niet kan karten. Heb dit overigens ook gewoon gezegd dus dat weten ze.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:38

Hihi karten gaat helemaal niet hard, dus maak je daar maar geen zorgen over. Bovendien zit er een soort botsauto bumper omheen, dus het komt helemaal goed ;) Bovendien lijkt het me dat je gaat karten, omdat het gezellig en leuk is, niet om een wedstrijdje te doen wie de beste is. Dat is vaak wel inbegrepen, maar totaal niet het doel van activiteit. Het lijkt me niet dat jouw collega's wel iedere maand op de kartbaan zitten, want het is best een dure aangelegenheid als je kijkt naar de gereden tijd en de prijs.

Ik zou gewoon lekker meegaan! En zullen altijd mensen zijn met wie het minder klikt, en dan kun je er gewoon voor kiezen om lekker met de mensen te praten waarmee het wel klikt! :) Dit is een mooie kans, doen! Beter spijt van iets wat je wel hebt gedaan, dan van wat je niet gedaan.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:45

TS, mocht je mensen in de buurt willen meeten; [HK] Gezellige bokkers omgeving Haarlem verzamelen zich! :)

Karten is leuk, en hoef je echt geen rijbewijs voor te hebben, je gaat geen formule 1 rijden ;)
Ik zou gewoon gaan, gewoon lekker socializen met de mensen die je wél aardig vind.