Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak heb jij seks met je partner per week?

Meer dan 3 keer per week.
373 (29%)
Ongeveer 2 keer per week.
340 (26%)
Een keer per week.
239 (18%)
Ongeveer 2 keer per maand.
164 (12%)
Minder dan 2 keer per maand.
158 (12%)

Totaal aantal stemmen: 1274

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:57

Nee hoor, die vent is gewoon zo :+ Gaat bij zijn moeder (omaatje van 80) ook met een natte vinger in d'r oor een natte willy doen, en vragen of ze al ne nieuwe "stamper en duwer" heeft gevonden in het gebouw serviceflats waar ze woont. Is voor hen normale humor. Als ik zoiets tegen mijn ma zou zeggen had ik toch echt een lel rond mijn oren gehad :')

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:10

Slina schreef:
kellaxy schreef:
Wat ik me dan afvraag, hoe is jullie vriend daaronder als het minder gebeurt dan het gemiddelde?

Die van mij moet sowieso niet zeuren.
Dat hele 'mannen willen altijd' klopt niet.
Altijd als ik wil, heeft hij geen zin/moe/geen tijd :')

Heel herkenbaar
Ook het wakker gemaakt worden ook trouwens. Werkt perfect :D
Laatst bijgewerkt door IrishCold op 19-08-14 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:29

Ayasha schreef:
Pil en spiraal voorkomen volgens mij je eisprong niet... Die voorkomen dat het kan innestelen. (maken het baarmoederslijmlies vrucht-onvriendelijk)

Nee, maar hormonen vlakken wel je emoties af ;)

Citaat:
Hormonen hebben een grote impact en diverse effecten. Naast aandrijving van het hormonale systeem, spelen ze i.s.m. met het zenuwstelsel ook een grote rol bij emotie, humeur, stemming, seks, stress en gedrag

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/3538-hormonen-humeur-emotie-stress.html

Maar wat is nou eigenlijk het gemiddelde? En is dat per leeftijdsgroep / (gezins)situatie bepaald?!?

Ayasha
Blogger

Re: Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:32

bij sommige wordt de zin minder, bij andere meer. :) Daar is geen pijl op te trekken. :) Ik heb een tijd zonder hormonen (meer dan een jaar) gedaan en had toen niet meer of minder libido dan nu met spiraal. :+
Er staat dat ze een rol spelen, niet dat ze af vlakken. :) Er zijn er ook die juist meer libido krijgen van de pil.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:37

Hormonale anticonceptie is bij mij veeeeel te effectief :+

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:40

Ik lees hier dat toch best wel veel mensen bewust plannen. Dat is eigenlijk best nieuw voor mij. Bij ons gaat dat eigenlijk niet 'zo'. Het komt er van of niet, maar in ieder geval niet slechts in de slaapkamer :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:44

Eerlijk gezegd verbaas ik me erover hoeveel mensen gewoon openbaar neerzetten hoe vaak/weinig ze seks hebben. :')
Ik vind dat zelf eigenlijk heel privé, iets tussen jou en je partner. :o
En maak me ook een beetje zorgen om de echt jonge mensen hier op Bokt (10-12 jaar), aangezien er ook aardig wat details bij zitten. _O-

Seks is iets heel normaals, daar moet ook gewoon over gepraat kunnen worden, maar om het nou te delen met duizenden anderen...

(Neemt niet weg dat ik het topic echt humoristisch vind!! :D)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:51

Imo is seks niet iets waar je over moet zwijgen, normaal te zaak van de wereld dus ik vind het ook geen probleem. Als mensen nou uitgebreid in ieder detail zouden treden en in welke posities en wat voor kleur t heeft, dán haak ik ook af. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 11:55

Dat staat in mijn reactie dus ook, maar ik ben een enorme beelddenker en dat is niet fijn. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:00

Mijn libido daalt door de pil maar helaas, een tijdje zonder geprobeerd en dan lig ik vaak zo kreupel van de buikpijn dat het toch ook niet echt "zin in meer" geeft. Al werkt seks dan weer pijnstillend. En bij een verkoudheid ben je zo van je drupneus af als je aan de slag gaat :j

In de les gynaeco geleerd dat je voor een kind best om de dag seks hebt, dan heb je meeste "trefzekerheid" zoals de prof dat zo mooi kon verwoorden.

Dat er jonge kinderen meelezen... er wordt toch niet echt in detail gegaan? Vind het net goed dat ze kunnen meelezen en zien dat die gemiddelden echt geen maatstaf hoeven te zijn, dat iedereen het erover eens is dat je het doet omdat het leuk is, met wederzijds respect en vertrouwen en dat een lager libido ook helemaal geen ramp hoeft te zijn.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:04

Qimm schreef:
Slina schreef:
Ooit ergens gelezen dat het gemiddelde 23 minuten was..
ik red dat echt nooit :') ben ik dan zo ongeduldig? :o

23 minuten van begin tot eind of alleen de daad op zich?

Vanaf voorspel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:08

Da's nog redelijk... heb al langer geweten maar ook veel korter.

's Ochtends beginnen met leuke smsjes of briefjes (of hints als je elkaar ziet) naar 's avonds toe. Ga je nog uit, dan voor zijn neus zijn favo lingerie aantrekken, mooie kleren, genieten van je avondje en subtiel blijven doorplagen en ja, als je dan thuiskomt :)) Dat kan je in mijn ogen ook rekenen onder "voorspel" en dan zit je echt enorm ruim over je 23 minuten.

Maar het kan evengoed dat je thuis komt, elkaar in de ogen kijkt en gewoon los gaat :P

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:15

nu geen relatie maar kan m wel beantwoorden van toen ik dat wel had:
ong 1x per week.
En dat had van mij best minder mogen zijn op t eind (maarja dat had ook zo zn redenen).

Maargoed, ik zag mn ex maar 1x per week dus een beetje lastig dan om de frequentie omhoog te schroeven haha.
ik had dan overigens best wel last van die 'druk' dat ik me verplicht voelde elke keer áls we elkaar dan zagen dat we dan sex móesten hebben. en dat is inderdaad niet echt bevorderlijk voor je libido.

ik heb op dit moment trouwens een soort van scharrel, met een drukker leven en (hierdoor?) lager libido dan ik. en ik moet zeggen.. wat een verademing is dat zeg! mijn libido schiet er spontaan van omhoog haha.

Odatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:17

maximuss schreef:
Hmmm duidelijk meer stemmen dan reacties ;-)...
Goh, als niet samenwonend koppel blijkbaar toch nog bovengemiddeld, daar schrik ik eigenlijk wel een beetje van...
Ik dacht dat de gemiddelde medemens actiever was :-p...

Hetzelfde hier haha!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:33

Ongeveer 2x per week, soms 1x soms 3x. Maar gemiddeld dus 2.

We zijn anderhalf jaar samen en wonen (nog) niet samen.
We zijn ongeveer 2 nachten per week bij elkaar.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:40

Odatje schreef:
maximuss schreef:
Hmmm duidelijk meer stemmen dan reacties ;-)...
Goh, als niet samenwonend koppel blijkbaar toch nog bovengemiddeld, daar schrik ik eigenlijk wel een beetje van...
Ik dacht dat de gemiddelde medemens actiever was :-p...

Hetzelfde hier haha!

het verschil is, als je samenwoont dat is het 'normaal' dat je in hetzelfde bed slaapt. Ieder heeft zijn eigen leven, hobbies en ritme, dus je stemt niet alles op elkaar af. Als je nog niet samenwoont en nog afspreekt welke avonden je samen bent, dan heb je ook alle tijd en aandacht voor elkaar :oo

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:43

indd ik denk dat ik het juist vaker zou doen als we niet zouden samenwonen. :j

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:01

ik hoorde laatst ook een interview op de radio inzak een artikel in de Quest.
Ging over de nationale-seks-enquete.
Er schijnt enorm over het aantal keren per week gelogen te worden. lees: opgeschept.
Als het zo neutraal aan iemand gevraag wordt is het bv. 1,9 keer in de week.
Zou je het vragen en zeg je erbij dat het aantal keer gemiddeld 3,2 keer in de week is, dan zou dezelfde persoon bv 2,9 keer zeggen om niet te veel af te wijken.
Zo zie je maar dat je het antwoord ook kunt sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:03

Santos_05 schreef:
het verschil is, als je samenwoont dat is het 'normaal' dat je in hetzelfde bed slaapt. Ieder heeft zijn eigen leven, hobbies en ritme, dus je stemt niet alles op elkaar af. Als je nog niet samenwoont en nog afspreekt welke avonden je samen bent, dan heb je ook alle tijd en aandacht voor elkaar :oo

Het is maar wat je er zelf van maakt natuurlijk. Tijd en aandacht voor elkaar hoeven/zouden niet moeten stoppen bij samenwonen/kinderen krijgen/drukke banen etc. Wij hebben totaal verschillende levens, maar we gaan elke avond tegelijkertijd naar bed, eten altijd samen enzovoort. Tijd kan je maken. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:05

Geen seks betekent niet dat je geen tijd voor mekaar maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:06

Schrijf ik dat dan? Wij hebben ook geen seks tijdens het eten hoor. :P Bedoel er maar mee aan te geven dat je ondanks verschillende/drukke levens nog prima tijd voor elkaar kunt maken, of dat nou voor een goed gesprek, een knuffelsessie of seks is. 'Geen tijd' vind ik gewoon een non-argument om een relatie te verwaarlozen, op welk vlak dan ook.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:10

Of "moe" :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:10

Wij gaan ook altijd tegelijk naar bed :j gewoon omdat we dat fijner vinden. Als hij nog wil gamen dan pak ik een boek en ga ik lekker bij hem op de bank liggen :j tegelijk naar bed gaan is denk ik wel bevordelijker voor je sexleven :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:14

Poiuytrewq schreef:

Ja, ik ben soms te moe. Mijn lijf is niet gezond. Dat vecht elke dag en daardoor is het moe. Niet moe zoals van een dag werk. íntens moe. Ik vind het belachelijk hoe degene met een hogere frequentie oordelen/veroordelen. :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:17

Ayasha schreef:
Poiuytrewq schreef:

Ja, ik ben soms te moe. Mijn lijf is niet gezond. Dat vecht elke dag en daardoor is het moe. Niet moe zoals van een dag werk. íntens moe. Ik vind het belachelijk hoe degene met een hogere frequentie oordelen/veroordelen. :)

:(

Misschien inderdaad fijn om redenen die voor mensen wel degelijk echt zijn zo te benaderen..
Iedereen moet doen waar hij of zij zich prettig bij voelt. Of dat nu 3 keer per dag is of 1 keer per maand.