Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xSlvna schreef:Ja en wiet is volgens onderzoeken ook goed tegen kanker. Niet iedereen word psychotisch van wiet, moest er nog bij komen, dan kon ik namelijk alleen nog psychoten, want maar een enkeling in mijn omgeving heeft geen wiet gerookt.
Stalgenootjes, mijn hele klas en bijna hele opleiding roken het, op 2 personen na AL mijn vrienden en ja... we weten eigenlijk allemaal geen enkel persoon op te noemen die psychoses heeft gekregen (door wiet). Dat lijkt me dan eerder een uitzondering dan een regel.
Citaat:Half of those given THC experienced paranoia,

lilydj schreef:Ik snap om heel eerlijk te zijn niet wat mensen het probleem vinden van wiet, (als je het met mate gebruikt)
Drank is veel gevaarlijker dan wiet, het is verslavender en het is schadelijker en er zijn pas 2 mensen op de hele wereld overleden aan wiet, ik weet niet hoeveel dat er bij alcohol zijn maar dat zijn er echt veel meer.
Mijn vader blowed al ruim 30 jaar, er is niks met hem aan de hand.
Mijn ma is vorig jaar overleden door drank.
Geryon schreef:lilydj schreef:Ik snap om heel eerlijk te zijn niet wat mensen het probleem vinden van wiet, (als je het met mate gebruikt)
Drank is veel gevaarlijker dan wiet, het is verslavender en het is schadelijker en er zijn pas 2 mensen op de hele wereld overleden aan wiet, ik weet niet hoeveel dat er bij alcohol zijn maar dat zijn er echt veel meer.
Mijn vader blowed al ruim 30 jaar, er is niks met hem aan de hand.
Mijn ma is vorig jaar overleden door drank.
Maar een blowtje is uiteindelijk niet goed genoeg meer (net zoals een biertje) en zo raken er veel mensen verslaafd aan drugs.
xSlvna schreef:Ja, voor even. He he, doet alcohol ook. Dus? Je word er alsnog niet zwaar psychotisch van en krijgt geen zelfmoordneigingen dus nogmaals, "ik geloof het niet".
Zeker heeft het wat te doen op je hersenen, maar je word niet zo gek dat je zelfmoord pleegt of zwaar psychotisch word DOOR de wiet. Misschien ermee, maar ja, als ik cola drink en zelfmoord pleeg is de cola niet de schuldige.
xSlvna schreef:Alsnog vind ik het een zwakte. Als je altijd meer wilt hebben komt dit in het begin van jezelf uit, niet voor de drugs.
Nogmaals, heb zelf ook vaker gerookt. Soms 3 weken iedere dag gerookt, afspraken met mezelf gemaakt, '3 teugel, als ik niks meer voel stop ik'. Easy, na 3 weken werd het minder en toen heb ik het 3 maanden niet gedaan. Nu incidenteel als echt goed, lekker spul gekocht is geworden. Wederom 3 teugen.
Als jij te zwak bent om afspraken te maken en grenzen te stellen raak je verslaafd (geestelijk of lichamelijk), aan alles.
Stelen, wiet, cocaïne, alcohol, vet, suiker, snel rijden...
Alles maar verbieden dan? Nee, vind van niet. Dat wijntje van jou bij het avondeten had ook kunnen doorslaan als JIJzelf open had gestaan voor die zwakte.
En Geryon, sorry maar dan nog vind ik het zwak/naïef. Je wéét dat het verslavend werkt (gelukkig is wiet makkelijk om af te komen, als je een beetje sterk in je schoenen staat, maar ja, dan raak je ook niet snel verslaafd) en toch gebruik je het te lang of te veel, tja, stom he. Eigen fout.
Vesceron schreef:Nogmaals je hoeft ze de drugs niet te geven, maar als je nu weet dat ze nieuwsgierig zijn is het echt nog niet zo gek om ze dit te laten proberen waar je als ouder bij bent.
Brainless schreef:Vesceron schreef:Nogmaals je hoeft ze de drugs niet te geven, maar als je nu weet dat ze nieuwsgierig zijn is het echt nog niet zo gek om ze dit te laten proberen waar je als ouder bij bent.
Dus als mijn zoon van 15 zegt (die wettelijk niet mag blowen) ik wil het graag proberen zou ik dat toe moeten staan in mijn eigen huis?
Je weet dat dan ook strafbaar bezig ben en een flinke boete kan krijgen?
je hoort dan je kind te beschermen tegen zichzelf en zeggen dat hij niet mag blowen.