femmy91 schreef:Ik vind dat ze is wat moeten gaan doen aan die belachelijke hoge trein kosten. Het openbaar vervoer zou veel meer aangemoedigd moeten worden door lagere prijzen. Ik ging laatst een dagje naar Amsterdam met mij zus. Heen en terug reis koste bij elkaar 50 euro. voor mijn zus dus ook, samen honderd euro. Hierdoor hadden we veel beter met de auto kunnen gaan. We moesten ook nog de halve rit staan. Mijn Punt hiermee is: Maak het wat goedkoper, hoeven mensen ook niet met korting te reizen,
Ik neem aan dat je tweede klas hebt gereisd? Dat is een afstand vergelijkbaar met Amsterdam-Groningen (volgens de website kost dan een enkele reis 25 euro)
Toevallig zie ik dat een enkele reis op dat stuk met de auto ca. 30 euro kwijt bent. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de parkeerkosten die je hebt in Amsterdam...
En het feit dat je sowieso niet met de auto in centrum Amsterdam wilt rondrijden (tenzij je levensmoe bent), dus dan zul je alsnog van ergens buiten of een heel eind moeten lopen of een eindje met de bus/tram/metro. Kost ook geld
Dus ja. Dan kies ik liever voor het comfort van de trein (die trein rijdt wel, daar hoef ik niet voor op de weg te letten, dus kan ik gezellig kletsen met degene met wie ik ben
), dan dat ik dat stuk met de auto zou doen voor een dagje uit... Kan ik ook nog een biertje nemen op een terrasje 
Edit: ik zou als ik jou was voor dergelijke afstanden de Kruidvatfolders in de gaten houden als ze weer zo'n dagkaartjesactie hebben voor 15 euro. Als je dan zo weinig met de trein gaat
en anders alsnog die kortingskaart pakken.. Ik bedoel, 50 euro op een jaar, dat had je er al bijna uit gehad voor jou en je zus ( 40% van 100 euro is 40 euro immers
)
Oh enneh: ik had ook een projectgenoot die elke dag te laat was, omdat hij twee keer moest overstappen en vaak de aansluiting miste (even in het midden latende of dat de schuld van de NS was of niet). We hebben hem gezegd dat hij dan maar een trein eerder moest pakken of we zouden hem negatief evalueren (want volgens mij wordt het ook vaak als excuus gebruikt van de trein missen vanwege zelf te lang in je bed liggen stinken...). Toen reden de treinen ineens wel op tijd
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 27-06-14 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt