Dingen die je eng vindt in je eigen huis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:27

_Balou schreef:
Haha die Furby, geweldig :')
Ik ben altijd bang dat als ik de gordijnen of rolgordijn dichtdoe dat er ineens iemand voor het raam staat :')

Ik heb dat dus vroeger gehad :')
als 7-jarig kindje 's-ochtendsvroeg rond 07.00 in de winter even de gordijnen aan de tuinzijde openmaken.. pikdonker buiten, stond er een vieze man met z'n piel tegen t raam.. :\
nog nooit zo hard gegild als toen. Ook nog steeds een trauma van..
overigens is die man later opgepakt. Was een paar huizen verderop het huis binnengedrongen en had een poging tot verkrachting gedaan bij betreffende bewoonster.. Bah..

HeartOfHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 06:47

Doanique schreef:
HeartOfHorse schreef:
Ik moet als ik ga slapen altijd even onder mijn bed kijken om te zien of er geen spook/inbreker/enge clown onder ligt. :')

En 's avonds moet het gordijn naar beneden want er kan misschien ineens een gezicht voor het raam verschijnen ookal slaap ik op zolder :+

En wat is je plan als er wel iets onder dat bed zit dan? _O-

Dood neervallen van schrik of hem aanvallen met het meest dichtbijzijnde voorwerp. (in mijn geval de elektrische tandenborstel :+)

Brainfail

Re: Dingen die je eng vindt in je eigen huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 07:04

hihi wel grappig voor wat mensen bang kunnen zijn.
Het enige waar ik soms nog bang van word is snachts een horror film alleen thuis kijken en dan net op een spannend stuk komt er een keiharde knal... is het de hond die binne komt en de deur keihard tegen de verwarming laat knallen.... :/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 07:41

elainelouise schreef:
_Balou schreef:
Haha die Furby, geweldig :')
Ik ben altijd bang dat als ik de gordijnen of rolgordijn dichtdoe dat er ineens iemand voor het raam staat :')

Ik heb dat dus vroeger gehad :')
als 7-jarig kindje 's-ochtendsvroeg rond 07.00 in de winter even de gordijnen aan de tuinzijde openmaken.. pikdonker buiten, stond er een vieze man met z'n piel tegen t raam.. :\
nog nooit zo hard gegild als toen. Ook nog steeds een trauma van..
overigens is die man later opgepakt. Was een paar huizen verderop het huis binnengedrongen en had een poging tot verkrachting gedaan bij betreffende bewoonster.. Bah..

Het enige wat ik kan zeggen is oh mijn god..

MartyMcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 07:48

het enige waar ik bang vab word ('s avonds in het donker alleen) onze huisdieren :') . mijn mega kat komt op je afgerend want die wil o-zo graag knuffels. ja.. en mijn ratten springen de tralies op als ze wat horen, dat spiderman idee.. maar dat is alleen creepy als het donker is en je ff bent vergeten dat het de lieve huisdiertjes zijn ;P

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 07:56

De zolder
Garage
Kamer van mijn ouders
En een hoek achterin de tuin

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:32

Overigens als ik bij m'n vriend slaap doe ik altijd als een speer het rolgordijn dicht als het donker is buiten. Als het licht brandt in zijn kamer kan je jezelf weerspiegelt zien in het raam van de overburen. A la de film 1408 :D ben dan altijd superbang dat er iemand achter me staat. Zeker nadat m'n vriend een keer zijn kamer binnen geslopen is en achter me is gaan staan. Hartverzakking gegarandeerd _O-

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:34

Warboel schreef:
Overigens als ik bij m'n vriend slaap doe ik altijd als een speer het rolgordijn dicht als het donker is buiten. Als het licht brandt in zijn kamer kan je jezelf weerspiegelt zien in het raam van de overburen. A la de film 1408 :D ben dan altijd superbang dat er iemand achter me staat. Zeker nadat m'n vriend een keer zijn kamer binnen geslopen is en achter me is gaan staan. Hartverzakking gegarandeerd _O-

Oh he bah dan zou ik het zelfde doen -O-

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:39

Lara_Silver schreef:
Mijn bed... Ik kan echt niet op de bedrand zitten en ook 's avonds naar bed gaan gebeurd rennend en er dan op één meter afstand met een grote boog in springen. Veel te bang dat er iets me bij de enkels grijpt. :')

Exact dat!
Gelukkig ben ik er nu ver overheen op een of andere manier.

En de WC doortrekken boven.
Maar dat komt door iets van vroeger.
Ik was altijd doodsbang voor een aflevering van de teletububies, met een leeuw en een beer.
En op het einde van die aflevering hoor je een slurpend geluid (een meer dat leegloopt in een potje, op het einde)
Laat dat nou exact het geluid zijn van die WC.
Ik durf die WC nachts echt niet door te trekken hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:59

Dank dank dank jullie, door dit soort topics kom ik er steeds meer achter dat ik lang niet zo gek ben als ik zelf soms denk *\o/* :D

In een spiegel of raam kijken in het donker? No way!
's Avonds gaan alle lampen aan, incl die in de keuken met glazen deur, de badkamer en mijn slaapkamer.
Als ik er 's nachts uit moet om te plassen, gaan alle lichten aan en loop (okeeee ren) ik strak naar de vloer kijkend naar de wc.
Mijn katten liggen 's nachts altijd rustig in mijn slaapkamer, als die plotseling opspringen dan zit ik ook rechtop in bed en gaat mijn hand meteen naar de lichtknop.

Nadat er 2 x vlak achter elkaar bij mijn buurman is ingebroken heb ik wekenlang met het licht aan en een stuk hout naast me (aan de muurkant, niet voor het grijpen voor de inbreker natuurlijk he! :+ ) "geslapen".

En eigenlijk nog wel meer van die dingetjes..... ik ben stiekem een enorm watje!
Maar zolang mijn katten rustig in de slaapkamer liggen, ben ik ook rustiger.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:25

Bedenk me net dat ik er ook een hekel aan heb om dan de overloop licht uit te doen en naar mijn slaapkamer te lopen, ook al brand daar dan licht. Op de een of andere manier loop ik heel snel en zodra ik in mijn kamer ben, ga ik met mijn rug tegen de muur staan om de deur dicht te doen.

Heb ook iets tegen de 1e 3 trede's van de trap. en de 1 na laatste trede boven. de laatste trede is namelijk dicht, maar de rest zijn allemaal open.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:32

Overdag ben ik nergens bang voor thuis, alleen 's avonds als alle lichten aan zijn behalve het ganglicht, dan kijk ik vanuit de huiskamer in een donker gat :') als de dood dat er dan iemand staat ..
En ja, spiegels vermijd ik 's avonds ook :D

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:45

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:16

Ik bedenk me net nog 1!
Ik doe als het donker is nooit mijn (kleding) kasten open.. mijn broer is vroeger eens in m'n kast gaan zitten om mij te laten schrikken als ik de kast opendeed. Zo van geschrokken dat ik nooit meer als het donker is de kast opendoe :')

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 13:16

Zolder, als ik daar van af kom dan ren ik de trap af alsof er iemand achter me aan zit. Heel eng.
+ Wanneer ik alleen thuis ben vind ik onze badkamer eng en dan met name het bad, kijk ik altijd net over het randje zo van '' er zit toch niemand in :') ''

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 13:24

Als niemand thuis is of al slaapt. Dan alle lichten uit doen. :') De deur naast de badkamer
Doe ik in de avond niet open als er niemand is.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 13:28

Ik heb m'n slaapkamer boven op zolder, en ik vind het dood eng als het donker is door het hele huis.
Durf (bijna) nooit in de spiegel te kijken in de badkamer, heb soms het idee dat ik aangekeken wordt.
En dan moet ik weer naar zolder met de trap en
dan is het allemaal donker en dan krijg ik 'enge' gedachtes en dan ren ik naar boven m'n kamer in. _O-

Maar durf dus ook nooit in het donker helemaal naar beneden te lopen (huiskamer),
we hebben zo'n lieve kat rond lopen maar die zie je dus NIET in het donker.
En dan lig je gerust plat op de vloer.. En durf die kat ook nooit aan te kijken in het donker.
Meneer heeft namelijk oranje kijkers en die kijkt je ook strak aan!

Anne_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 13:38

Als ik alleen thuis ben 's avonds open ik de deuren altijd met een soort ninja trap omdat ik bang ben dat er iemand in een van de kamers staat :Y)
Als ik dan weet dat het veilig is spring ik zo snel mogelijk in me bed en daar kom ik dan ook niet meer uit tot de volgende ochtend of totdat er iemand thuis is.

En onze hond ligt altijd te slapen, dus als ze dan een keer opkijkt als ze iets hoort weet je zeker dat ze ook echt iets hoort, meestal komt de kat dan heel zacht de trap afgelopen.
Verschrikkelijk :')

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:27

geweldig topic en zo herkenbaar ik sjees ook nog elke avond als een gek de trap op ben ook super bang int donker om het nog leuker te maken mijn ouders hebben precies recht tegen over de trap een mega grote spiegel opgehangen waar je dus tegen aan loopt als je van de trap afkomt en dit is zo eng als je snachts moet plassen verder woon ik sinds vorig jaar aug. op de NHB Deurne flat dit is vroeger een verpleegsters flat geweest met een mortuarium eronder dus.. dan krijg je automatische al van die enge verhalen van de ouderejaars te horen, waardoor ik dus nu niet meer snachts naar de wc durf of na 12u over de gang laat staan door het trappen huis even naar een andere verdieping... ook vond ik het dood eng om uit mn bed te komen (op de flat) bang dat er iemand om het hoekje van de kast stond XD mijn bed staat zeg maar tegen de achterkant van de kast en aan de voorkant waar je hem open maakt is een wastafel met spiegel ook dood eng gelukkig had ik een super kamergenootje die altijd voor mij het ligt aan en uit deed :D en thuis moet altijd de deur dicht zijn anders ben ik bang dat iemand me begluurd ook staat bij mij de tv op standbye deze is mn eerste licht en ik heb sinds kort een afstandbediending voor mn licht gekregen deze ligt dan ook altijd onder mn kussen :+

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:50

Vroeger (was ik een jaar of 6 a 10) was k zo bang in het donker dat ik alle lichtknopjes af ging om aan te doen. _O-
Mn ouders waren daar niet zo blij mee.. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:51

Thioro schreef:
Oplossing voor enge dingen in huis: neem een kat. Het is altijd de kat.
Het wordt dan pas eng als je het licht aandoet en de kat je slaperig aankijkt :+ .

In dit huis is er niet veel eng. Enige wat ik niet leuk vind is het raam aan de trap wanneer ik 's avonds naar boven ga.

Onder m'n bed zitten lades, dus kan niets onder om m'n enkels te grijpen.
Als ik dan 's nachts plots een por onder m'n matras krijg wil dat zeggen dat de kat in de lade gekropen is en er terug uit wil :P .

Ons ouderlijk huis was een eng oud krakend spookhuis. Voetstappen op de trap terwijl we allemaal samen in 1 vertrek zaten, tv's die spontaan aanfloepten, gefluister in kamers, licht plots uit etc. Als kind jaren doodsbenauwd geweest voor de kamer van m'n broertje.

Haha, dat van die kat herken ik! :+

Onze kat had een keer 's nachts een knikker gevonden, en wij hebben beneden een stenen vloer. Dat maakt dus een enorme herrie als die knikker er overheen rolt. Kat vond het uiteraard geweldig, maar het hele huis kwam wel slaperig hun kamers uit over "wat dat vreemde geluid beneden nou was". :')

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:04

Gelukkig, ik ben toch niet zo gek als ik dacht.. Ik vind eigenlijk alles eng als het donker is.

Maar vooral als ik het licht in de gang al uit heb gedaan en dan mijn arm om het hoekje van de deur moet doen om het licht in mijn kamer aan te doen. Ben altijd bang dat ik dan iets engs voel.
Ik slaap beneden en heb twee ramen, vind het altijd zo verschrikkelijk eng om dan de gordijnen dicht te moeten doen, dan kijk ik liever gewoon niet, straks staat daar iemand.
Of inderdaad als je 's nachts naar de wc moet, daar zit bij ons ook een raampje, dus als je wilt kun je vanuit de tuin zo naar binnen kijken, ook heel eng en vooral niet kijken. Ik doe dan juist vaak het licht niet aan, onder het mom van "dan ziet ook niemand dat ik hier ben".

Mijn broer is ook zoooo leuk.. we hebben vanuit huis uitzicht op een begraafplaats, wel heel ver weg gelukkig. Maar hij heeft mij en mijn moeder eens vol overtuiging verteld dat ie de hele tijd iets wits zag bewegen over het weiland vlak bij de begraafplaats.. ;(

Bij mijn vriend thuis vind ik het veel minder eng. Hij heeft geen raam waar zomaar iemand voor kan staan en daar zijn minder ramen en meer gordijnen dan bij ons thuis..

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:17

romyloverrr schreef:
Exact dat!
Gelukkig ben ik er nu ver overheen op een of andere manier.

En de WC doortrekken boven.
Maar dat komt door iets van vroeger.
Ik was altijd doodsbang voor een aflevering van de teletububies, met een leeuw en een beer.
En op het einde van die aflevering hoor je een slurpend geluid (een meer dat leegloopt in een potje, op het einde)
Laat dat nou exact het geluid zijn van die WC.
Ik durf die WC nachts echt niet door te trekken hoor!

dit was ook de engste aflevering idd.

hier maakten mn broers me bang voor wanneer die aflevering er voor was

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:19

Resistance schreef:
Thioro schreef:
Oplossing voor enge dingen in huis: neem een kat. Het is altijd de kat.
Het wordt dan pas eng als je het licht aandoet en de kat je slaperig aankijkt :+ .

In dit huis is er niet veel eng. Enige wat ik niet leuk vind is het raam aan de trap wanneer ik 's avonds naar boven ga.

Onder m'n bed zitten lades, dus kan niets onder om m'n enkels te grijpen.
Als ik dan 's nachts plots een por onder m'n matras krijg wil dat zeggen dat de kat in de lade gekropen is en er terug uit wil :P .

Ons ouderlijk huis was een eng oud krakend spookhuis. Voetstappen op de trap terwijl we allemaal samen in 1 vertrek zaten, tv's die spontaan aanfloepten, gefluister in kamers, licht plots uit etc. Als kind jaren doodsbenauwd geweest voor de kamer van m'n broertje.

Haha, dat van die kat herken ik! :+

Onze kat had een keer 's nachts een knikker gevonden, en wij hebben beneden een stenen vloer. Dat maakt dus een enorme herrie als die knikker er overheen rolt. Kat vond het uiteraard geweldig, maar het hele huis kwam wel slaperig hun kamers uit over "wat dat vreemde geluid beneden nou was". :')

Hier hoor je heel vaak gewoon een doffe klap/plof als de kat weer bezig is. :')
Ze is zegmaar niet zo elegant in haar landingen :+ en waar een andere kat diagonaal naar beneden jumpt gaat zij verticaal en komt met een doffe klap op de vloer terecht. :=
Gelukkig wel altijd op haar pootjes, maar het blijft verbazingwekkend hoe lomp zo'n schattig klein flufje kan zijn. :')

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:48

Was vergeten dat ik ook altijd bang ben voor spinnen in de kelder of op zolder, krijg altijd kippenvel, ookal zie ik geen spin :P