Zwerte schreef:Esplendido schreef:Ik vraag mij oprecht nog steeds af wat het voor de vrager toevoegd om te weten of de zwangerschap gepland is of niet.
Als het gepland is, kan je sowieso heel blij voor ze zijn. Als het niet gepland is, kan het alle kanten op. Hier in het topic is al een paar keer zo'n situatie genoemd, mensen feliciteren vrolijk en dat valt dan niet goed.
Dus dat kan alleen al een toevoeging zijn.
Voor mij persoonlijk gaat het veel verder dan dat. Ik wil echt altijd alles weten en begrijpen en vooral de psyche van de mens vind ik oneindig boeiend. Waarom mensen bepaalde keuzes maken, is iets wat heel veel kan zeggen over de persoon. Ik wil mensen altijd echt leren kennen, voorbij de sociale praatjes. En dan kan zo'n vraag heel veel toevoegen.
Maar er zijn zeker zoveel situaties genoemd waarbij juist het stellen van deze vraag verkeerd viel. En eerlijk gezegd denk ik dat zo'n vraag niet veel toevoegd in het leren kennen van mensen. Wat zegt het immers over hen of hun kindje gepland is of niet?
ben klein, smal en heb een behoorlijke babyface van iemand die 15/16 is
) 
Als ik trouwens aan iemand zou vragen "he heb je een nieuwe auto? Was de vorige kapot?" zou volgensmij niemand hier daarover vallen.