Vriend verzint kanker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:06

Eefske schreef:
Het is verschrikkelijk wat deze jongen allemaal verzint (want daar lijkt het nu toch wel sterk op) maar ik verbaas me wel een beetje om sommige reacties. Dat zo iemand walgelijk is en geen vriend is.
Deze jongen is mentaal ziek en heeft hulp nodig. Zowel professioneel maar ook iemand die er voor hem is.
En ik kan me voorstellen dat het misschien te veel gevraagd is om daar energie voor op te brengen na alles wat er is gebeurd en ik weet niet hoe hecht de vriendschap van de TS met deze jongen is, maar om zo iemand direct af te schrijven als vriend vind ik ver gaan. Ik begrijp het als TS niks meer met deze jongen te maken wil hebben, maar ik wil wel even benadrukken dat deze jongen niet alleen een probleem is maar ook een probleem heeft.

Eefske, enkele berichten boven je geef ik dit ook aan.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:06

Dus hij zegt nu eigenlijk dat hij nooit kanker heeft gehad of begrijp ik dat verkeerd? Als dat zo is word het hem volgens mij te heet onder de voetjes en probeert hij zich eronder uit te praten.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:07

Iemand met long kanker is echt niet zo fanatiek meer, dat kan gewoon niet na een half jaar! Mijn tante is na 3 maanden overleden, de pap van een vriendin na een jaar, de oom van mijn vriend na 2,5 maand.... Na een half jaar vrolijk rondhuppelen zit er dan echt niet meer bij.

Lozen die ''vriend''

Janine1990

Waaaauw ongelooflijk... We leven in 2014... Niet ergens eind middeleeuwen, toen er nog geen weet van hygiëne was...

Mioux

Ik zou zelf zeggen "ik wil graag even afstand,als je besluit wat te willen zeggen hoor ik het wel,voor nu heb ik andere zorgen". Dan heeft hij ook door dat je hem niet "beschuldigd" maar wel aangeeft dat je twijfels hebt. Zelf zou ik het er al bij laten zitten,deze fouten worden echt niet zomaar gemaakt,en zeker niet in een laberatorium...ik vind het ruiken naar grote leugen voor aandacht (misschien omdat een ander persoon kanker heeft en die dus de aandacht krijgt bij wijze van>?)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:09

ts waarom zeg je niet gewoon tegen hem van je heb geen kanker dus stop met liegen..??
gewoon hop straight to the point.

dat je uberhaupt nog energie in deze gast stopt ...

melaniepk

Re: Vriend verzint kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:16

Wat een mafklapper....
Die gozer heeft echt een serieus probleem !

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:17

F_Orumster schreef:
Eefske schreef:
Het is verschrikkelijk wat deze jongen allemaal verzint (want daar lijkt het nu toch wel sterk op) maar ik verbaas me wel een beetje om sommige reacties. Dat zo iemand walgelijk is en geen vriend is.
Deze jongen is mentaal ziek en heeft hulp nodig. Zowel professioneel maar ook iemand die er voor hem is.
En ik kan me voorstellen dat het misschien te veel gevraagd is om daar energie voor op te brengen na alles wat er is gebeurd en ik weet niet hoe hecht de vriendschap van de TS met deze jongen is, maar om zo iemand direct af te schrijven als vriend vind ik ver gaan. Ik begrijp het als TS niks meer met deze jongen te maken wil hebben, maar ik wil wel even benadrukken dat deze jongen niet alleen een probleem is maar ook een probleem heeft.

Eefske, enkele berichten boven je geef ik dit ook aan.

Sorry, daar had ik overheen gelezen. Ik zie het nu inderdaad. Ik kan me alleen maar bij je aansluiten :j

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:19

Ik heb het topic vanaf het begin gevolgd, maar er zijn 2 dingen die absoluut niet kloppen.
Therapie zou gestart zijn had hij gezegd toch? Neem ik aan chemo? Stel hij had geen kanker dan nog had Chemo voor uitval van haren gezorgd, dus ongeacht het wel of niet hebben van kanker, als hij chemo heeft gehad was hij doodop en uitval van haren gehad. (tenzij hij geen chemo had gehad? staat volgens mij alleen in het topic therapie dus weet het niet zeker)

Maar daarnaast, hij zegt dat ze met het bloedonderzoek niet hygienisch hebben gewerkt, ik werk dagelijks met bloedapparatuur. Het niet hygienisch zijn van je materiaal kan niet eens, want alles wordt weggegooid en opnieuw gebruikt. En mochten ze zijn cellen onder een microscoop hebben bekeken (cytologie) dan werk je nog steeds met nieuwe (wegwerp) pippetten en object en dekglaasjes. en de diagnose longkanker zie je niet doormiddel van een vies preparaat waar mogelijk dus 1 samengesmolten cel zit, die cellen vind je namelijk overal. Dus nee, in mijn ogen schreeuwt dit om een leugen. En het ziekenhuis de fout nog geven ook.
Als je er nog niet klaar voor bent om hem te confronteren zou je nog kunnen vragen of hij papier werk heeft om de fout aan te tonen van het ziekenhuis, want dan zou hij er wel zaak van moeten maken en geld terug moeten krijgen voor de kosten die gemaakt zijn. Of in iedersgeval een vergoeding. En als hij dat af doet met: nee dat hoeft niet, ben allang blij dat ik gezond ben." Dan zegt dat in mijn ogen ook genoeg denk ik zo.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:35

wat een mafklapper die gast.

Ik snap juist niet zo goed dat mensen zo ontzettend begaan zijn met de 'psychische ziekte' van deze jongen. dat hoeft het namelijk helemaal niet te zijn. sommige doen dit om aandacht, of omdat ze zich vervelen.

ik ben errug links, en denk altijd verder na dan mijn neus lang is, maar nu zou ik zeggen, wieberen met je nepziekte.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:36

Dat eerste ben ik het niet mee eens Seni, haaruitval is geen must en het kan dus best zijn dat hij geen (zichtbare) haaruitval heeft/had.

TS zo duidelijk als je hier in het topic bent zou ik ook tegen hem zijn. Klare taal en aan zijn reactie merk je gauw genoeg wat waar is en wat niet. Deze jongen zou ik niet langer serieus nemen :n

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:42

Ongelooflijk. De meerderheid had al wel dit vermoeden in dit topic, maar dit lijkt me toch overduidelijk.
Het is wel heel toevallig dat ze door één foto kanker vaststellen en vervolgens per ongeluk via het bloedonderzoek kankercellen in zijn bloed zijn gevonden, die eigenlijk van iemand anders zijn.
Daarnaast is het onzin dat er een datum op de genezing kan worden gestempeld. Je bent niet op een bepaalde datum genezen, dit is nooit te voorspellen. Sowieso kan je -als ik het goed heb- pas na 5 jaar controles officieel genezen worden verklaard.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:45

Ik zou hier nieteens over hoeven nadenken. Je vriend is ziek als hij zoiets ook maar verzint en heeft hulp nodig.
In ieder geval zou ik er geen energie meer insteken. Hij ziet jullie duidelijk niet als vrienden als hij dit soort geintjes uithaalt.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:47

Hee,
Het klinkt misschien erg waterig wat je vriend verteld maar het kan echt.
Mijn broer heeft ook 'Kanker'' en het duurde vrijwel een halfjaar tot ze zeker wisten welke kanker het was, en hoe ze hem konden helpen.
Alleen snap ik niet dat hij dan zich elke weekend lam zuipt,want dat hebben zijn mijn broer ten zwaarste afgeraden ook niet echt dat hij er de puff of energie voor heeft maar toch.
Maar ik hoop voor hem dat het niet waar is, maar dan moet hij beter een grappenboek gaan kopen, want hier over liegen.. k snap de grap niet.. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:54

Chemo leidt niet altijd tot haaruitval ...
Genoeg middelen die dat niet veroorzaken ( gelukkig )

Ik heb niet alle tien pagina's doorgelezen , maar zag dat geregeld als argument langskomen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:56

MariekeB schreef:
Chemo leidt niet altijd tot haaruitval ...
Genoeg middelen die dat niet veroorzaken ( gelukkig )

Ik heb niet alle tien pagina's doorgelezen , maar zag dat geregeld als argument langskomen.

Dan heb je ook net als die mensen niet gelezen dat hij heeft aangegeven dat hij enkel naar een psycholoog zou gaan voor behandeling en geen chemo zou krijgen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 12:58

Ik heb net een behoorlijk pittig gesprek met hem gehad. Nadat verhaal van hem over de blunder met de boedtesten was ik er helemaal klaar mee. En zoiets als Seni zegt vermoedde ik al. Als er in het lab van mijn studie al dingen worden weggegooid zonder verhoging van het collegegeld dan doen ze dat in een ziekenhuis al helemaal, en daar staat er nog eens extra veel druk op. Ik heb hem direct verteld dat dat gewoon haast onmogelijk is. Het enige wat hij zei is dat hij dit te horen kreeg waarna ik direct vroeg wie er aan het liegen was, hij of het ziekenhuis. Het enige wat hij hier op zei was 'dan niet.' en daarmee was het gesprek ten einde. Vriendin meteen opgebeld en zij is woedend, zij wilt hem nooit meer aankijken. Ik vind deze leugen zo afgrijselijk op meerdere manieren, heb er gewoon geen woorden meer voor. Voorlopig ga ik absoluut geen energie meer hierin steken. Er zijn mensen die deze energie veeeeel meer verdienen. Pas als hij beseft hoe fout hij zit en dit durft toe te geven wil ik hem evt steunen hierin maar tot nu toe zie ik dat niet zo hard gebeuren. Ben benieuwd wat er gebeurd als ik hem zaterdagavond zie..

Bobbielover, ik begrijp wat je probeert te zeggen en ik geloof ook wel dat dat kan, maar hij spreekt zich zelf alleen maar tegen met vage verhalen die meestal 10 minuten na verzending weer worden teruggedraaid..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:00

Hij zal zich nu wel diep schamen, maar hier hoef je inderdaad niet aan toe te geven. Ik vind het hem name voor jou en je vriendin heel erg naar om te lezen dat jullie vermoedens kloppen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:03

Ooooooh wat een lafaard is het zeg!!

Groot gelijk dat je je er nu niet meer mee wilt bemoeien!! Kunnen er nog zoveel mensen zeggen dat je hem moet helpen. Maar dat is trekken aan een dood paard, zolang hij zijn eigen probleem niet in ziet.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:10

Goed zo ts! Hij heeft echt wel door dat jullie weten dat hij liegt, maar volgens mij is hij nog te laf om het toe te geven. Ik geef je vriendin ook groot gelijk, ik zou zo'n iemand ook niet meer hoeven te zien. Eerst zo triest zijn om een verhaal te verzinnen wat echt super respectloos is en daarna ook nog blijven volhouden...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:14

Niet het hele topic gelezen maar misschien is dan nu wel het moment om zijn familie berichten te sturen met felicitaties dat hun zoon de "longkanker" heeft overwonnen }>

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:14

goed gedaan TS. Als het echt zo was had ie wel anders gereageerd om zijn onschuld te bewijzen

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:49

bigone schreef:
Niet het hele topic gelezen maar misschien is dan nu wel het moment om zijn familie berichten te sturen met felicitaties dat hun zoon de "longkanker" heeft overwonnen }>

:') ik zeg doen ts }>

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:54

_/-\o_
bigone schreef:

_/-\o_

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 23:08

Dat had ik serieus ook gedaan. :')
Bah walgelijk persoon. :r

Ik ken iemand die een tweelingzusje had verzonnen die overleden was aan kanker, daarbij had haar moeder ook kanker (was echt waar die is overleden) Ook loog ze over een eigen paard. :+

Ik had toen iets van :wave: daaaaaaaag.