Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:41

Rietjee11 schreef:
Ik heb even een vraagje aan de mensen die huren :) Ik ga fulltime werken bij een bedrijf waar ik nu nog parttime zit, en ik ga dan ong. 1300 euro netto verdienen. Wat zou ik dan maximaal aan huur kunnen betalen? Ik heb daar namelijk geeeen idee van :') Zelf dacht ik aan 300/350 euro max

Wat zijn je overige maandlasten/inkomsten?
Denk aan:
- Verzekeringen
- Auto/Benzine
- Gemeentelijke heffingen
- Heb je recht op zorgtoeslag/huurtoeslag
- Telefoon/TV/Internet
- Gas/water/licht
- Boodschappen

- Hoeveel wil je per maand sparen?

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:43

Rietjee11 schreef:
Ik heb even een vraagje aan de mensen die huren :) Ik ga fulltime werken bij een bedrijf waar ik nu nog parttime zit, en ik ga dan ong. 1300 euro netto verdienen. Wat zou ik dan maximaal aan huur kunnen betalen? Ik heb daar namelijk geeeen idee van :') Zelf dacht ik aan 300/350 euro max

Wij hebben met vergelijkbaar inkomen (maar dan nog +150 euro aan huurtoeslag) een huur van 550 per maand, exclusief gas.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:52

Winged schreef:
Rietjee11 schreef:

Wat zijn je overige maandlasten/inkomsten?
Denk aan:
- Verzekeringen
- Auto/Benzine
- Gemeentelijke heffingen
- Heb je recht op zorgtoeslag/huurtoeslag
- Telefoon/TV/Internet
- Gas/water/licht
- Boodschappen

- Hoeveel wil je per maand sparen?

Ik ga hier vanmiddag even een lijstje van maken, dat lijkt me sowieso een goed plan :j

Bastin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:56

Bedankt voor alle leuke reacties!

Ik heb al meteen een vraag! :)

Ik wil heel graag een collage fotolijstjes aan de muur zoals de foto hieronder.

http://uploadenfoto.nl/pictures/fe1c658 ... 28e435.jpg

Zijn er meiden die dit ook hebben? Leuke tips qua indeling/ lijstjes? Eventueel winkels waar je ze hebt gezien? Ik zag bovenstaande bij de Ikea maar de lijstjes waren helaas van een slecht kwaliteit plastic.

Alvast bedankt voor het meedenken! :D

zwieke

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:00

In de Casa of Blokker verkopen ze zo'n kadertjes :)
Zelf heb ik ze niet.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:12

Ik heb gewoon verschillende lijstjes aan de muur hangen, meesten van de action of xenos.
Vind het er zelf heel vrolijk uit zien :)

http://i138.photobucket.com/albums/q264 ... 088be2.jpg

En af en toe komt er eens een lijstje bij :j Alleen denk ik niet dat ik deze mee ga nemen naar mijn nieuwe huisje, daar zijn veel schuine wanden en dus geen plaats hiervoor.

Bastin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:17

Dank! Moet er ook gewoon eens ergens voor gaan kijken. Vind het wel leuk om dezelfde stijl aan te houden.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:10

Ja snap ik, ik vond het juist leuk om een bont geheel te hebben.
Denk je niet dat je met 1 kleur aanhouden al een heel eind bent? Of wil je echt dezelfde lijstjes?

Die wit met whitewash lijstjes die ik in het midden heb hangen vind ik ook erg leuk, als je daar er meerdere van zou nemen zou het ook weer heel anders uit zien.

Of je vraagt voor je housewarming van iedereen een wit (ik noem maar iets) lijstje mét foto, is ook heel erg leuk :)

justxanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:07

Denk aan:

- Verzekeringen alle verzekeringen inclusief auto verzekering 69,-
- Auto/Benzine: 350 (vergoeding werk)
- Gemeentelijke heffingen geen idee :D
- Heb je recht op zorgtoeslag/huurtoeslag ja wij krijgen allebei 72,- zorgtoeslag
- Telefoon/TV/Internet we weten nog niet welke provider
- Gas/water/licht 115,- g/l, w: 14
- Boodschappen wij gaan uit voor 2 van 300,-

wij hebben een koophuis

ik vind dat wij het nog allemaal best goedkoop hebben, als ik soms naar andere kijk :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:11

Rietjee11 schreef:

500 red je ook wel, als je verder niet heel veel reiskosten hebt of dure hobby's. Krijg je zorgtoeslag, kun je ook nog iets hoger zitten maar wat kunnen sparen is ook leuk! Dus liever iets lager en iets meer ruimte financieel dan dat je het net redt.
Heb je alleen een fiets, scheelt dat natuurlijk helemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:27

Ik kom rond van 600 uitkering , 172 toeslagen en 150 van bijbaan :) , huur is 350 per maand , oh en heb kwijtschelding en ben net jarig geweest en meer uitkering :)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 20:39

Bedankt voor de tips allemaal :D !

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 16:03

Hello :D
Ik ga binnenkort ook het huis uit, ik ga met mijn vriend samenwonen, we wonen nu allebei nog thuis dus het word best spannend. Aangezien er veel moest gebeuren moeten we lang wachten, maar het einde komt ergens in zicht :D :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 18:11

Hier inmiddels de sleutel gehaald. En een nieuw bed, nieuwe bank en stoel gekocht. Vanavond even diepvriesje ophalen. :)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 20:08

Als ik nu kijk op de huizenmarkt, ga ik bijna twijfelen of een goedkope woning kopen nu niet verstandiger is dan een dure particuliere huurwoning.
Wat zeggen jullie?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:34

Gowlan als je het financieel rond kan krijgen bij de bank is het zeker een goede optie.

Houdt alleen in je achterhoofd:
* wil ik hier de komende 5/10 jaar wonen (anders maak je nog geen winst)
* heb ik de tijd/geld om zelf het onderhoud te plegen of te laten uitbesteden (denk aan elke 5 jaar buitenwerk
schilderen, de ketel vervangen als deze kapot gaat, eventueel met een aantal jaren een nieuwe
badkamer/keuken of gelijk al)
* heb ik een stabiele basis financieel, ook als er eens wat gebeurd qua tegenvaller?

Mij viel het hebben van een koophuis uiteindelijk financieel best tegen. Er gingen naast de hypotheek zoveel extra kosten in zitten waar ik geen rekening mee had gehouden. Maar wij konden het wel betalen destijds dus was het geen slechte keuze. Had alleen gewild dat we ons beter hadden laten voorlichten en inlezen over de extra kosten aan gemeentelijke heffingen/riool/waterschap enz.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:45

Gowlan schreef:
Als ik nu kijk op de huizenmarkt, ga ik bijna twijfelen of een goedkope woning kopen nu niet verstandiger is dan een dure particuliere huurwoning.
Wat zeggen jullie?

Patries, wij hadden dat ook en hebben toen gekozen voor kopen :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:58

Kimberleij schreef:
Gowlan schreef:
Wat zeggen jullie?

Ik ben voor huur gegaan omdat het enige 'vaste' in mijn leven momenteel mijn werk is. Mocht er ooit weer een relatie komen kan ik op deze manier gemakkelijker van mijn woning af dan dat het koop is :)

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:06

Verstandig omdat mee te laten speelen. Ik heb wel gekocht toen ik al een vaste vriend had.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:17

Hallo!
Ik heb de laatste en eerste pagina een beetje doorgelezen.
Ik zit ook sinds februari op mijzelf. Helaas niet vrijwillig maar het is niet anders.

Het lijkt me wel leuk om hier mee te lezen. Omdat ik niet gepland uit huis ben gegaan is financieel nog een beetje aankloten. Misschien dat jullie hier tips voor hebben.

En hoe leuken jullie goedkoop je kamer op? Ik heb een kamer van 40m2, woon en slaapgedeelte. Het is een oud kantoorgebouw, wat betekend: hoog plafond, en witte muren. En helaas, ik mag niet boren/schilderen etc. Dus ik moet even creatief zijn haha.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:31

Winged schreef:
Kimberleij schreef:

Ik ben voor huur gegaan omdat het enige 'vaste' in mijn leven momenteel mijn werk is. Mocht er ooit weer een relatie komen kan ik op deze manier gemakkelijker van mijn woning af dan dat het koop is :)

Ik snap jullie beiden, ik heb nu ook bijna 5 jaar een vaste vriend.
De financiële middelen heb ik nu helaas voor beide opties niet, maar zat te denken waar ik het beste over kon denken als het over bv. 2 jaar anders is qua financiën.

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:44

Mag ik me ook melden? Ik ga vanaf sept (verder) studeren in Utrecht en daar wonen met mijn vriend. We zijn afgelopen donderdag wezen kijken bij een studio, wel alles voor onszelf. Nu is het even contact opnemen met de huisbaas wanneer we kunnen tekenen enzo.

Het enige dat 'van het huis' is is de keuken + oven/gasfornuis, verder moeten we alles nog zelf kopen. We hebben al een bank & eetkamerstoelen gratis gescoord en een aantal dingen hebben we al (bed, magnetron, koffie/waterkoker, servies) maar we moeten ook nog een hoop kopen.

Per 1 sept kunnen we erin dus we hebben de hele zomer om alles, zo goedkoop mogelijk, te verzamelen :)

Wat ik als tip heb is 'weggeef/te koop/ruil/marktplaats/oid' hoeken/groepen op FaceBook. Die staan er in bijna alle regio's op en is veel op te vinden! :)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:57

Ik wil me ook melden hier! Ik ga zodra mijn vriend een huis gevonden heeft ook samenwonen. :D Heb al eerder op mezelf gewoond in Amsterdam maar dat was toch erg studentikoos en ben nu uiteindelijk alweer een jaartje terug bij mijn ouders.

Mijn vriend gaat een huis kopen, dus met die kosten en keuze voor het huis bemoei ik me niet al teveel, maar inrichten gaan we lekker samen doen (gelukkig hebben we dezelfde smaak!) en daarna begint het pas echt.

Het scheelt wel dat ik nog veel uitzet heb, het is dus vooral de meeste grote dingen aanschaffen, bed, bank etc, maar ik kan in principe zo een hele keuken inrichten en heb nog dingen van mijn kamer zoals een TV, wat kasten, een bureau enzo.

Heb er al helemaal zin in en erg leuk om er dus lekker over te kletsen en ideeën en inspiratie op te doen!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 00:35

Ik volg :D
even de achtergrond....
eerst in maart huis gekocht met ex,
uiteindelijk 3 weken samengewoond, liep helemaal mis.
nu weer tijdelijk bij ouders,
en morgen een woning bezichtigen :D

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:22

Ik volg ook!
Heb 2 jaar samengewoond en nu op zoek naar een kamer voor mijzelf./
Woensdag ga ik een kamer bezichtigen. Spannend!