Wie heeft er nog meer een partner die veel van huis is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Youknowme

Re: Wie heeft er nog meer een partner die veel van huis is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 21:53

Wat klinkt dat lang zeg Varekaj! en niet samen op vakantie kunnen. Lijkt mij nu extra vervelend nu je hem ook weinig ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:15

Niet samen op vakantie kunnen is niet zo'n grote ramp, dat halen we wel een keer in met een citytrip ofzo. Het is gewoon zo hard balen dat ze hem eerst maandenlang op bureau hebben laten werken, 9 to 5 van maandag tot vrijdag zonder vakantie ertussen en dan nu ineens gelijk zo'n periode wegsturen. Er zijn projecten genoeg geweest tussenin waar hij heen had kunnen gaan in het normale 6on 6 off ritme. Want na zijn terugkeer wil hij zijn vakantie opnemen, dat zijn zo'n 90 dagen. Maw, dikke kans dat hij dan net voor kerst ook weer vertrekt.

Die 6 weken wennen wel hoor, kan ook niet anders. Maar we hadden gewoon een prima ritme, met zo lang op bureau te werken is dat omgegooid en njah, nu moeten we (beiden) dus weer wennen aan de oude routine.

@tinkertje: hij zit nu in NL inderdaad, in de buurt van Goes. Hij werkt 6 dagen op 7 aan 12u/dag (6u-18u). Het is zo'n 2,5u met de auto enkele rit naar huis. Dat project loopt dus nog even door, omvat het installeren en testen van een bootje, en 30 juli gaat hij naar het Gorgon-project in Australië om mee stenen te gaat storten ergens in zee.

Gelukkig heb ik vrienden en familie die me bezighouden, tijd zat voor de paarden (hoera!) en dat lukt allemaal prima. Alleen 's avonds thuiskomen in een leeg huis, dat blijft moeilijk.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:21

dat vermoede ik al ik moet even alles op een rijtje zetten hoe jullie mannen werken hihi
mijn schoonvader heeft tot zijn pensioen in de bagger gezeten dus ik weet hoe dat wereldje werkt
het ergste is de onzekerheid wanneer ze thuis zijn en weer weg moeten
6 weken weg en 6 weken thuis is op zich goed te doen daar stel je je op in
mijn schoonpa was altijd 12 weken weg en 3 weken thuis dat is echt waardeloos
gelukkig heb je je vrienden en familie die je bezighouden
ik doe ook gewoon mijn ding ga echt niet zielig op de bank zitten als mijn man er niet is whaha

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:33

Ik zit ook aardig richting den helder. Hahaha typische offshorestad denk ik dan. Nog twee weken en dan komt die van mij weer thuis. De vraag is nu of dat woensdag of vrijdag wordt. Dit jaar is ie zowaar met de feestdagen thuis en vorig jaarook al, maar dat is een uitzondering, dat loopt toevallig zo omdat ie van boot is gewisseld.

Hij mist al 11 jaar standaard mijn verjaardag, is ook zo'n dingetje, dus nu ga ik al jaren op mijn verjaardag uit eten met mijn beste vriendin.

Hebben die van jullie ook zo de schijt aan vakantie. Mijnes is zo blij dat hij weer thuis is dat ie niet meer weg wil. Helaas heb ik wel behoefte aan vakantie. Als we dan gaan moet het ook nog een actieve vakantie zijn, anders verveelt meneer zich en dat terwijl ik alleen maar lekker met een boekje aan het strand wil liggen.......

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:02

Den helder en omstreken is idd wel echt de offshore omgeving
Feestdagen gaat hier om en om ene jaar met kerst thuis en oud en nieuw niet jaar erop andersom
Gebeurd ook wel eens dat hij er alletwee niet is omdat het erg mistig is en niet naar huis kan komen
Mijn oudste dochter en ik zijn in augustus jarig we vieren het altijd samen omdat er 1 dag tussen zit
Dan is hij er altijd omdat hij in juli/augustus altijd 1 shift vrij neemt dus 6 weken thuis is
Over op vakantie gaan mijn man is er gek op
Hij wilde eerder nooit tenminste niet naar het buitenland dus dan gingen we een weekje nederland doen centerparcs of zoiets met de kids
Sinds 3 jaar gaan we jaarlijks naar het buitenland 10 of 12 dagen
Heerlijk warm met een potje bier in de zon
We zijn eind mei in turkije geweest
Het liefst gaat hij nu weer ;-)

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 23:37

Dus je bent net gewend aan het ritme word deze weer omgegooid Varekaj, maar 60 dagen vakantie? Jeetje wat lekker, kan hij deze niet iets verschuiven zodat hij er met de feest dagen is?
Knap hoor hoe je dat volhoud, 6 weken zouden mij echt te veel zijn!

Spekkie waar ergens woon jij? Zag in je profiel dat je western rijd, waar doe jij dat? ik zoek namelijk nog een goede instructeur.
Hoelang is jou vriend weg? Of heb ik dat gemist? Heerlijk dat hij er met de feestdagen is, ik zou het heel erg vinden als mn vriend er dan niet is.
Hopen maar dat hij woensdag thuis is, vind dat toch altijd lekker als hij eerder thuis is dan je verwacht.
Kunnen wij niet samen op vakantie :+ Mijn vriend is net zo, alleen niet door zn werk maar hij houd er gewoon niet van. Ik wil juist ieder jaar op vakantie en het liefst ook de hele dag bij het strand liggen, vriendlief wilt een actieve vakantie...
Dit jaar gaan we dus wss niet op vakantie ( we zijn nog nooit samen op vakantie geweest ) maar ik wil wel graag.. Gewoon even een weekje ertussen uit.

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:35

Ik woon in Breezand, maar de ponnies staan in Callantsoog op stal. Ik les inderdaad maar dat is wel een beetje uit de richting zeg maar. Ik les bij Peggy de Kra en die zit bij alpen aan de rijn in de buurt. Vroeger kwam ze 1 keer in de zoveel tijd bij ons op stal, maar dat kon ze niet meer combineren met haar opleiding, dus tegenwoordig laad ik Cody of Yentl in de trailer en ga ik 2 uur die kant op :o . Het is ietwat overdreven, maar ik wil nou eenmaal van niemand anders les hahaha.

En als ik gewoon 5 uur in de auto kan zitten richting een grote show, kan dat er ook nog wel af denk ik dan altijd maar zo.

Gelukkig vind manlief het ook allemaal geen probleem en staat ie wel achter mijn paardrijcarriere, dat is ook wel eens heel anders geweest, dus daar ben ik wel heel dankbaar voor. Hij vind het nog steeds wandelende biefstukken, maar zolang ik het leuk vind mag ik ermee doen en laten wat ik wil. Hij realiseert zich wel ondertussen dat het heel erg belangrijk voor me is en zeker mijn uitlaatklep als hij weg is. Gelukkig heeft ie zelf ondertussen een hobby die ook aardig wat tijd vreet, dat maakt het begrip ook nog iets groter.

Ik heb mijn vakantieprobleem gewoon op een andere manier opgelost, lekker met een vriendin een week naar Florida geweest en nu gaan we met 4 vriendinnen lekker een weekendje londen. Manlief vind er geen reet aan en wordt al chagrijnig als ie er aan denkt, maar zo kan ik toch lekker weg.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:02

Goh wat ben ik blij met mijn vriend als ik jullie zo hoor, die is tenminste ook dol op vakantie hihi. Gaan over 3 weekjes heerlijk 14 dagen naar Toscane. En we hebben afgesproken wat vaker een weekje of paar dagen met zn 2en weg te gaan. :D

Jeetje Varekaj, dan is zo ineens je hele zomer samen weg. Vind het wel raar hoor, is die planning nou echt zo moeilijk?
Maar daarna is hij dus wel een hele poos thuis? Dat is wel fijn.

Goh wat een leven Tinkertje, goed dat je gaat minderen qua werk. Er moet wel tijd overblijven voor leuke dingen en lekker ontspannen :j
Hebben jullie heel bewust gekozen om kinderen te nemen en dat jij dan thuis zou blijven?

Dat is echt het enige punt waar ik echt tegen aan hik. Ik wil graag kids, maar ik zie er wel tegen op om dan alles alleen te moeten doen. En ik wil ook graag blijven werken maar als ik mn zussen al zie zwoegen met kids en werk combineren dan vraag ik me wel af hoe ik dat moet doen zonder man die doordeweeks thuis is. Maar goed, zo ver is het nog niet. Eerst nog maar met zn tweeen genieten.

Spekkie: fijn dat hij je hobby zo accepteerd. Is toch heel belangrijk als je in deze situatie zit om inderdaad een uitlaatklep te hebben. Ik zit nu nog zonder paard maar die komt er zodra het kan en ik mn droompaard tegenkom echt wel. Mis het enorm als ik alleen ben.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:27

ik ben ook heel blij met mijn mannetje die gaat het liefste 3 keer per jaar op vakantie maar helaas is dat een beetje lastig haha
ik heb idd bewust gekozen om thuis te blijven voor de kids
de financiële situatie liet dat ook toe dus dan is het ook wat makkelijker
maar het thuiszitten gaat vervelen dus toen de jongste naar de kleuterschool ging ben ik weer aan het werk gegaan ik werkte alleen onder schooltijd
ik was 17 toen we gingen samen wonen ben nu bijna 41 dus ik weet gewoon echt niet beter hoe het is om het niet alleen te moeten doen
mijn ouders gingen uitelkaar toen ik 12 was toen moest mijn moeder werken dus een deel van de huishouding kwam toen al op mijn schouders dus ik was in 1 klap vroeg volwassen
nu mijn man in de offshore zit is het wat makkelijker vind ik omdat ik dagelijks contact met hem heb
op de kotter kon hij als je geluk had op woensdag bellen en meer niet

spekkie zo hoort het toch ook dat je achter ieder zijn hobby staat +:)+
mijn man vind de paarden gelukkig ook leuk dus die gaat graag mee die mazzel heb ik gelukkig

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:30

Wij gaan dus niet op vakantie omdat hij ook wel graag thuis is en er een beetje bijgeklust moet worden.

We komen wel een paar daagjes naar jou eiland tinkert_tje (nog tips moet nog boeken)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:48

Oh zomervakantie, ja dat is hier ook altijd een discussiepuntje :+ Ik werk in het onderwijs dus veel vakantie
Hij heeft dit jaar maar 2 weken vakantie en wil dan uiteraard ook naar het Truckstarfestival en hij gaat ook nog naar een ander evenement met de truck. Allemaal leuk en aardig maar dan kunnen we dus niet op vakantie.
Heb dus afgedwongen dat hij in september of oktober nog een weekje heeft en dan gaan we lekker weg.

Moet allemaal nog wel even passen in mijn studierooster maar dat zien we dan wel weer.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:58

Sakkia: lekker om toch nog even samen weg te kunnen :j

Friesam: klussen is ook belangrijk natuurlijk. Maar dat is wel de reden dat wij graag een nieuwbouwhuis willen neerzetten straks. Als hij dan thuis is liggen er niet allemaal dingen op hem te wachten. Ben zelf niet super handig, dus onderhoudsvrij huis is voor ons ideaal.

Tinkertje: okee ja vanaf je 17e 'weet' je ook niet anders nee. Ik ben zelf wel heel zelfstandig opgevoed dus dingen alleen doen is geen punt. Maar ik heb ook altijd meegekregen dat je als vrouw financieel onafhankelijk moet zijn en dus moet werken. Van daaruit heb ik altijd gedacht om als er kinderen komen beide bv 4 dagen te gaan werken. Tot ik dus mijn vriend tegenkwam en die vanaf minuut 1 meedeelde dat hij toch echt doordeweeks in het buitenland zou verkeren. Dat zet je wereld toch even op z'n kop haha. Financieel is het prima haalbaar om thuis te blijven met kids, maar het past gewoon niet in mijn wereldbeeld :+

Snap daarom ook heel goed dat je weer aan t werk bent gegaan! Maar ik merk hier in de omgeving dat t steeds moeilijker wordt om parttime werk te vinden wat dan ook nog eens aan kan sluiten bij eventuele schooltijden. Ik moet nu dagelijks een uur rijden voor ik op mn werk ben, en veel werk in de omgeving is er niet. Zou dan best ook iets heel simpel willen doen, maar dan ben ik weer overgekwalificeerd.. Of je word als flexkracht ingehuurd en moet zo'n beetje 24/7 beschikbaar zijn. En ik wil ook geen kinderen als ik in het weekend moet uitleggen wie papa en mama ook alweer zijn. Dus al met al is dat nog een discussiepuntje met vriendlief haha.

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 14:03

Kinderwens is er bij ons niet, maar had dat waarschijnlijk ook lastig te combineren gevonden met een man die elke keer 5 weken weg is. Nou is het voor mij zowiezo niet echt een optie om kinderen te krijgen gezien het feit dat mijn lijf dat waarschijnlijk niet aankan, dus alleen goed dat ik die wens niet heb en daarom ook het verdriet niet.

ik zit momenteel ook fulltime thuis. Ik heb altijd gewerkt, maar vorig jaar is mijn baas er mee gestopt en stond ik op straat en iets nieuws vinden is tot nu toe niet gelukt, ook omdat ik part time wil werken omdat ik gedeeltelijk afgekeurd ben. Verveeld heb ik me nog niet, maar het idee dat ik op de zak van mijn man leef is wel raar. Hij ziet dit niet zo, omdat ik alles regel en draaiende hou, maar ik blijf het moeilijk vinden, ook al vind mijn lijf het wel leuk dat ik meer rust heb en ik me beter voel lichamelijk.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 14:50

Ik spring ook weer binnen.

Veel respect voor de mensen hier waarvan de man weken aan een stuk weg is.

Ik zie mijn vriend wel elke dag, maar met 'zien' is ook alles wel gezegd.
Raak er enorm van gefrustreerd. Ik voel me net een ingehuurde huishoudster.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 14:57

Kirrr schreef:
Ik spring ook weer binnen.

Veel respect voor de mensen hier waarvan de man weken aan een stuk weg is.

Ik zie mijn vriend wel elke dag, maar met 'zien' is ook alles wel gezegd.
Raak er enorm van gefrustreerd. Ik voel me net een ingehuurde huishoudster.

Toen mijn vriend een tijdje om de twee weken een weekend thuis was had ik het op een gegeven moment echt gehad. Hij kwam thuis, keerde zijn tas om in de wasmand, stampte deze even aan zodat de deksel dicht kon en ging vervolgens naar de kroeg. Ik kon daarna als een turbo aan de gang om ervoor te zorgen dat alles op zondagmiddag weer klaar was.

Misschien een keer een opmerking maken of je zijn moeder, huishoudster of vriendin bent ;)

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 15:07

Lees zo bij. Sta ik op airport word ik gebeld is zn vlucht gecanceld!! Tot het moment dat ik in de auto stapte durfde ik niet blij te zijn.. wat een domper dit

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:20

Youknowme; oei, helemaal niet fijn! Wanneer komt hij dan wel??

Jillsil: Die opmerking heb ik inderdaad al gemaakt. Maar de enige nuttige reactie daarop is: 'of ik moet van werk veranderen of jij moet je er bij neerleggen'.

Dat hij niks kan doen thuis als hij niet thuis is, begrijp ik. Maar op dagen dat hij wel vroeg thuis is, is de afwas nog niet eens gedaan. Dan gaat hij zijn auto kuisen of naar de fitness, langs zijn moeder etc. Want anders komt dat er nooit niet van, is dan altijd de melding.

2 weken geleden nog ruzie over gehad, toen heeft hij mij gesust met 'ik zal de strijk wel doen'. Tot op vandaag is er nog niks gestreken.

Hij zegt altijd dat hij geen tijd heeft. Maar je moet ook wel willen natuurlijk. Staat ie gisterenavond rustig tegen me te l*llen over zijn werkdag. Terwijl ik de rommel van de werkmannen opruim, de brievenbus leeg haal, de honden binnen haal en afdroog, de afwas doe. Even de moeite doen om de honden eten te geven doet hij niet. Hij vind dat ik dat maar moet vragen en dat ie het dan wel doet.

Garantie als ik vraag om de honden eten te geven, komt er eerst de vraag 'hoe hebben die nog niet gegeten?'. Dan 'waar staan de kommen?' (altijd op dezelfde plaats dus). Dan gaat ie wrs eerst nog even iets uit zijn auto halen om dan aan het eten van de honden te beginnen. Op die tijd heb ik de honden 10 keer eten gegeven...

Was het bij jullie opgelost met enkel die opmerking te maken?

Ik wil 2016-2017 zelfstandig worden en het kantoor hier over nemen. Maar zie niet in hoe dat dat ooit een optie is op deze manier, zonder dat ik mezelf helemaal overwerk.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:31

http://youtu.be/D3MI8v4gHk4
http://www.youtube.com/watch?v=D3MI8v4gHk4

Mijn vriend gaat nu hij in Nederland werkt omstreeks 05:30 uur weg en is om 17:00 uur of 18:00 uur thuis. De tijd die over is gebruikt hij ook voor andere dingen zoals met zijn vrienden weg, naar de kroeg (anders ziet hij ze nooooooit) etc.

Ik heb met enkele uiterst subtiele hints geprobeerd wat duidelijk te maken. Sokken die als bolletjes in de wasmand gaan worden als bolletjes gewassen, niet opgehangen en gaan ook zo in de kast. Daar maak ik geen setjes meer van. Is de vaatwasser schoon, zet ik de lades open. Geen boodschappen op het lijstje gezet? Geen probleem dan heb je toch niet dat broodbeleg wat je altijd zo graag wilt hebben.

Het is nog niet helemaal perfect want nu hij vakantie heeft 'vergeet' hij de boodschappen oh nee, daar heeft hij nog geen tijd voor gehad maar het gaat iets beter.

Youtube filmpje is van roue verveer over de communicatie tussen mannen en vrouwen. Ik vind hem erg grappig.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 16:38

Ik ben daar echt heel simpel in. Vind het heus niet erg om een meerendeel van het huishouden te doen, werk ook minder uren immers. Maar als het een kwestie wordt van was dumpen en zelf wat leuks gaan doen, dan kan hij erop rekenen dat zondag zijn vieze was nog steeds in de mand zit. Ga daar ook niks over zeggen ofzo, hij vraagt toch ook niet van schat wil je alsjeblieft mijn was doen want ik ga vanavond even met vrienden op stap. Het is bij ons een keer voorgekomen dat mijn vriend er beteuterd bij stond omdat hij geen schone boxer had, tja pech moet je maar niet alles in een hoekje van de kamer gooien want dat ruim ik niet achter je reet op. Snapte hij dan ook wel weer dus nu houdt hij er gewoon rekening mee. Maar als ik dit zo lees van jullie heb ik ook wel een perfect vriendje. Die vind het sowieso al vreselijk dat ik zoveel doe thuis :=

Maar subtiele hints werken niet bij mannen, daar ben ik inmiddels wel achter :')

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 17:39

Breezand dat is dichtbij! Mn paard staat bij Elly Zon, zegt dat je wat? Jij maakt er wel een hele reis van zeg, zo fanatiek ben ik niet hoor.
Fijn dat je vriend achter je staat! Mijne heeft vaak gezegd dat ik haar moest verkopen.

Lekker Sentido dat jou vriend wel van vakantie houd, weekje Toscane veel heel leuk!!

Jij weet dus niet beter Tinkertje, misschijn ook wel fijner, jij weet niet anders dan dat je het in je eentje moet trekken.

Kinderwens is er bij ons ook, was niet mijn ideaal beeld kindjes krijgen met een man die in het buitenland werkt maar het loopt nou eenmaal zo. Zijn zoveel vrouwen die het alleen doen, waarom zou ik dat niet kunnen denk ik dan.
Dat idee zou ik ook hebben Spekkie dat je op je man zijn zak teert.

Ingehuurde huishoudster Kirrr, zo voel ik me ook wel eens. ( zo kreeg ik gister avond aan de telefoon te horen of ik het bed wel al had verschoond, meneer wenste in een schoon bed te slapen.. Heb vriendelijk gevraagd of er wat aan zijn handen mankeerde )
Zou dit dus ook uit gaan spreken naar je vriend, wat doet hij voor werk?

Hij komt nu als alles goed gaan vanavond thuis, vlucht gaat om 19.45.
Heel simpel kirrr, gewoon het niet meer doen. Dat levert even ruzie op maar dan is het wel duidelijk. Snap best dat hij niet direct wilt schoonmaken als hij thuis komt, maar om jou voor alles op te laten draaien.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 18:53

Sentido schreef:
Ik ben daar echt heel simpel in. Vind het heus niet erg om een meerendeel van het huishouden te doen, werk ook minder uren immers. Maar als het een kwestie wordt van was dumpen en zelf wat leuks gaan doen, dan kan hij erop rekenen dat zondag zijn vieze was nog steeds in de mand zit. Ga daar ook niks over zeggen ofzo, hij vraagt toch ook niet van schat wil je alsjeblieft mijn was doen want ik ga vanavond even met vrienden op stap. Het is bij ons een keer voorgekomen dat mijn vriend er beteuterd bij stond omdat hij geen schone boxer had, tja pech moet je maar niet alles in een hoekje van de kamer gooien want dat ruim ik niet achter je reet op. Snapte hij dan ook wel weer dus nu houdt hij er gewoon rekening mee. Maar als ik dit zo lees van jullie heb ik ook wel een perfect vriendje. Die vind het sowieso al vreselijk dat ik zoveel doe thuis :=

Maar subtiele hints werken niet bij mannen, daar ben ik inmiddels wel achter :')

Precies zoals hier dus :+ in het begin nog wel gedaan maar uiteindelijk liep ik de hele dagen te rennen en zijn zooi op te ruimen. Was niet in de wasmand? Dan wordt het niet gewassen. Hoor hem nog vloeken toen hij geen schone werksokken meer had :+ Woest was ie :j maar ik heb daar echt geen boodschap meer aan hoor. Ik werk ook meer dan 40 uur en doe een hbo opleiding, dus druk zat. En als ze in een hoekje kunnen gooien, kunnen ze het ook in de wasmand leggen ;)

Net als met boodschappen. Hij zit er vaak bij als ik het lijstje maak dus dan kan hij makkelijk aangeven als hij wil dat ik wat meeneem. Dus niet achteraf lopen zeuren.

Maar volgens mij hebben vrouwen van mannen die gewoon kantooruren werken hier ook last van hoor. Is gewoon mannen eigen. Je moet ze gewoon een beetje opvoeden :+

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:15

Was in de wasmand doet hij wel.
Werkkledij worden op het werk gewassen.
Dus hij heeft amper was. Ik heb wel 3 outfits per dag aan.
Als ik pech heb nat te worden bij de paarden, wel meer.
Was en strijk vind ik nog het minst erge.

Maar al de rest. Tijdens de werken en renovatie etc deed hij alles buiten, dus vond ik het normaal dat ik binnen alles deed.

De firma los en laadt schepen.
Rond 04:00uur weg en thuis 21:00 u of later. Hij heeft een hond en een paard.
Die ik dus beide volledig verzorg.

Hij vindt goed eten, dus elke avond warm, liefst voor onder de middag koude pasta ofzo, belangrijk.
Ik kan op veel minder overleven, boterham en yoghurt is best oke voor mij.
Simpel rijdt met kip etc.
Voorheen deed ik mijn best om pasta klaar te zetten en te zorgen dat er ingrediënten waren om te koken en dan ook alles klaar te zetten tegen die ongeveer thuis kwam.
Doe ik nu niet meer.
Dat hij maar onderweg iets haalt of zelf iets maakt.

Als hij dan uitzonderlijk is kookt, staat de volgende ochtend alles nog op het vuur, afwas niet gedaan, overschotten niet in de ijskast etc.
Dus levert mij alleen maar meer werk op.

Hij vindt dat ik alles moet vragen en dan doet hij het ook wel.
Maar zo werkt het toch niet.. Hij weet ook wanneer de lakens gewassen zijn en wanneer ze opnieuw moeten, wanneer de ijskast en vriezer leeg is ziet ie ook, etc.

Natuurlijk staat er voor hem geld tegenover die uren, maar ik heb er helemaal niks aan.

Niks doen vind ik ook zo moeilijk. Kan het echt niet hebben dat het vuil is binnen of dat de wasmand vol zit. De afwas laten staan. Ik wil wel gewoon een net huis als er mensen komen etc.

Ik hou alleen geen tijd meer over om dan ook maar iets leuks te doen, zeker niet tijdens de week.

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:21

Vanaf mijn 16e een relatie met mijn man en zie hem al vanaf die tijd alleen in het weekend. Eerst was hij visserman dus alleen op zaterdag en zondag thuis en zo nu en dan vrijdagmiddag alweer thuis. En ook nog vaak overweeks dus dan zag en sprak ik hem 2 weken niet.

Daarna zat hij in defensie en ook alleen in het weekend thuis waarbij hij vaak oefeningen had met ook weer 2 tot 4 weken weg.

Nu werkt hij als vrachtwagenchauffeur en is weer alleen in het weekend thuis, en vaak werkt hij ook nog de zaterdag dus zie ik hem ook vaak pas zaterdag avond pas en de zondag.

Ben het mijn leven lang al gewend mijn vader was ook visserman en zag die ook alleen in het weekend.
Ik zou er juist weer niet tegen kunnen als nu mijn man opeens iedere avond thuis zou zijn. Ben zo gewend aan mijn vrijheid. En heb mijn draai juist gevonden in door de weeks alleen te zijn met kind(eren).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 21:27

De planning is voor de verandering nog wat verder aangepast :+

Morgenavond thuis ALS het goed gaat, anders vrijdagavond. Maar sowieso 1 avond alvorens ze afvaren in Oostende. De tocht gaat via Den Helder (yep, offshoreplek) naar Kalbhaben (ofzoiets) in geheel puntje Noord-Duitsland aan de grens met Denemarken.
Lol van dit alles: hij komt volgende week woensdag niet naar huis zoals voorzien, maar ten vroegste de 25e... ALS er geen vertraging op zit, anders is het later. En ipv 4 augustus moet hij al vliegen op 30 juli, die vluchtgegevens zijn bevestigd vandaag.
Voel je'm al aankomen? Met mijn geluk zie ik 'm deze week dus voor het laatst 1 avondje voor hij weg is tot half september.

Tussen einde juni en half september heb ik mijn vriend dan maximaal 10 dagen gezien. En voor wie het zich afvraagt, dit kan perfect. Het bedrijf doet zijn best om 6-6 aan te houden maar soms lukt dat gewoon niet door projecten die uitlopen en zo.

De feestdagen... Nop, geen garantie dat hij thuis is. Hij kan altijd proberen om dan vrij te vragen, maar vrij vragen en krijgen is een héél ander verhaal.
Half november zijn we 3 jaar samen, eind november zijn verjaardag ook nog. Ik durf er mijn kop op zetten dat we dat allemaal gaan missen "door onvoorziene omstandigheden die aanwezigheid in buitenland vragen". We gaan beiden heel graag op vakantie al heeft hij zowat de halve wereld al gezien. Normaal gingen we deze maand 14 dagen naar mijn tante die tussen Carcassonne en Toulouse woont. Vorig jaar was hij ook weg voor werk. Ik studeer echter (HBO, laatstejaars verpleegkunde) dus we kunnen niet zomaar even zeggen "auto in en weg". Examens, stage, het gaat gewoon allemaal door helaas. Mijn werkgever steunt mijn opleiding, de voorwaarde is academiejaar = voltijds les volgen en in juli-augustus gaan werken. In die 2 maanden mag ik wel mijn 24 dagen jaarlijkse vakantie opnemen, maar die moet ik ook al eind april ten laatste aanvragen.

Dus hey dames, we komen er wel doorheen met zijn allen :j Gewoon tandjes bijten en gaan met die banaan! Vriendlief kookt af en toe, doet regelmatig de was, bergt zijn kleren zelf op, poetst minstens 1x/week, is expert ramen wassen, doet zelf de boodschappen, zorgt voor evenredige tijdsverdeling tussen vrienden en mij... Nee, op dat punt mag ik écht niet klagen <3 Hij is blij dat ik mijn paarden heb, dan heb ik idd iets wanneer hij er niet is. Is hij er wel, dan gaat hij mee kijken naar wedstrijden of hij plant ook iets op hetzelfde moment zodat we erna samen zijn.

Alleen kinderen is hier een enorm discussiepunt...

-exit egopost haha-

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 23:54

Jeetje wat balen zeg varekaj!! Daar zou ik persoonlijk wel heel ongelukkig van worden. Echt petje af hoe jij dat opneemt!

vriendlief is helaas nog niet thuis, werkelijk alle vluchten zijn gecanceld nu morgen dus maar afwachten of het dan wel lukt!
En we hebben heel leuk vooruitzicht, lekker een weekendje of een nachtje weg! Maar we gaan sowieso weg.