Vrouwen van militairen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rox_en_wilvy

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:11

Thuisfrontdagen vind ik ook niet veel aan, maar ik ging altijd braaf voor vriendlief omdat ik weet hoe belangrijk het is voor diegene die ver weg zit ( vond het meest vervelende eraan dat mn schoonouders mee waren _-:( ) verder vind ik het heerlijk als ie op oefening is :oo ff lekker de tijd voor mn paard zonder rekening te hoeven houden met anderen ( ik werk onregelmatig dus dat vreet tijd en energie) maar ben altijd blij als ie weer thuis hoor!

En verder moet je als thuisblijver gewoon een stuk zelfstandiger zijn, is soms lastig maar voor diegene die weg is is het fijn als ie weet dat thuis alles oké is!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:44

@nikki slechte dag gehad? Je had het ook wat vriendelijker kunnen verwoorden.

Ik ben het met je eens dat iemand die langer weg is niet te vergelijken is met een partner die een weekend weg is. beide situaties voelen bij mij tenminste anders aan.

En ja er zijn veel voorbeelden waarbij je al een relatie hebt waarin de partner besluit bij defensie te gaan. En ja soms besluit je partner voor jou weg te gaan bij defensie maar moet hij nog wel zijn contract afmaken. Allemaal situaties die jij over een kam scheert.

Moeten we daarnaast maar doen alsof we over oerkrachten beschikken en het niet moeilijk vinden om zaken te combineren? Dus als jij de hele week gewerkt hebt en je partner is thuis dan moet jij ook verplicht thuis blijven want hij heeft het erg zwaar gehad? Ja als mijn man een zware week heeft gehad vind ik het geen probleem om thuis te blijven maar dit is absoluut niet elke week de bedoeling en dit zou hij ook echt niet willen. Je hebt zelf ook een leven kom op zeg. Dus doordeweeks en tijdens uitzendingen de stoere vrouw en als hij thuiskomt moet alles naar zijn hand gezet worden? Nee sorry ik pas.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:59

Nikki schreef:
Ben ik dan de enige die dit alles heel egoistisch vind?

Over het stripje.... je kunt mensen niet kwalijk nemen dat ze je niet begrijpen.. het is een andere wereld.

En de 2 boven mij... excuse me... maar je kiest er zelf voor om met deze mannen te zijn.
Je weet wat dat in houd...

Hou ajb op met dat IK ben zielig en IK dit en IK dat...

Denk eens aan je vent. Die doe iets waar hij echt voor wilt gaan. En daarnaast probeert hij jou ook nog eens gelukkig te maken!

Je hebt er enerzijds begrip voor als hij moe is en niets wilt doen? Ach hou op zeg!
Ga lekker iedereen pleasen, en vooral niet aan jou EN je partner

Wat een egoisme en arrogantie zeg! Bah!!!!!

Zo, hier gaat iemand wel heel erg kort door de bocht. Samenzijn met een militair betekent echt niet, dat je je hele leven in het belang van zijn werk moet stellen. Ik kan heel goed begrijpen dat deze meisjes/vrouwen de weinige tijd die ze met hun militair hebben op een leuke manier op willen vullen. Dit heeft niets met egoïsme te maken.

Wij vrouwen van militairen dienen naast ons leven als vrouw van een militair ook een eigen leven op te bouwen. Door de grillige werktijden, oefeningen, uitzendingen etc. zien we elkaar niet zoveel, maar om ons nu als een slavin op te stellen en alles om hem te laten draaien, dat is geen goede basis. Geloof me, ik heb inmiddels al meer dan 30 jaar ervaring hiermee.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:09

Nikki schreef:
Ben ik dan de enige die dit alles heel egoistisch vind?

Over het stripje.... je kunt mensen niet kwalijk nemen dat ze je niet begrijpen.. het is een andere wereld.

En de 2 boven mij... excuse me... maar je kiest er zelf voor om met deze mannen te zijn.
Je weet wat dat in houd...

Hou ajb op met dat IK ben zielig en IK dit en IK dat...

Denk eens aan je vent. Die doe iets waar hij echt voor wilt gaan. En daarnaast probeert hij jou ook nog eens gelukkig te maken!

Je hebt er enerzijds begrip voor als hij moe is en niets wilt doen? Ach hou op zeg!
Ga lekker iedereen pleasen, en vooral niet aan jou EN je partner denken.

Sorry hoor, dit gekots moest er echt even uit.

Wat een egoisme en arrogantie zeg! Bah!!!!!

Zo, ga je lekker?

Ik zeg niet dat ik het mensen kwalijk neem dat ze me niet begrijpen? Maar het kan wel frustrerend zijn als mensen klagen over iemand die 2 nachten weg is terwijl 'wij' veel meer en langere periodes meemaken. Betekent niet dat ik die mensen gelijk in de haren vliegen, maar wel dat ik even diep zucht als ze bij mij om advies komen vragen als hun vriend een weekend weg is.

Daarnaast vind ik het 'kiezen' voor zo'n man vrij relatief. Zou makkelijk zijn als je kon kiezen en gevoelens geen rol zouden spelen. Ik heb altijd gezegd dat ik nooit een militair wilde, puur omdat ik met een militair als vader ben opgegroeid, en dat niet altijd even tof vond. 'Helaas' ben ik er toch verliefd geworden op eentje, en dan ga ik niet alle leuke dingen aan iemand of alle leuke dingen in een relatie aan de kant schuiven puur omdat hij militair is. Maar dat betekent voor mij wel dat ik sommige dingen minder vind en vind IK dat ik daar best af en toe met lotgenootjes over mag klagen. Vrienden en familie horen mij hier nooit over, en problemen bespreken mijn vriend en ik met elkaar, maar ik was toch even in de veronderstelling dat dit topic hiervoor is aangemaakt. Dus het IK ben zielig en IK dit en dat, het kan aan mij liggen maar ik dacht juist dat dit een heel klein stukje Bokt is waar we even lekker ongestoord en zonder erover te worden veroordeeld over mogen klagen en zeuren en kletsen.

Mijn vent doet zeker iets waar hij echt voor wilt gaan, maar ik ook, en dan vind ik er wel wat van dat ik misschien straks moet inleveren op dingen in mijn leven, puur voor zijn carrière. Want hij levert toch ook niet in voor de mijne? Waarom is daar zo'n ongelijkheid en moeten wij als vrouw (of de mannen bij een militaire vrouw) dat maar 100% steunen zonder te morren? Hij probeert mij volgens mij niet gelukkig te maken met zijn carrière, want die had hij al een paar jaartjes voordat we elkaar leerden kennen, en hij zou mij gelukkiger maken met een carrière in de burgermaatschappij. Ik zou dit niet van hem verlangen, maar dat hij mij zo gelukkig maakt, nou nee. Betekent niet dat ik daar mijn relatie voor ga opgeven, want er zijn genoeg geweldige en leuke kanten aan hem.

Citaat:
Ga lekker iedereen pleasen, en vooral niet aan jou EN je partner denken.

Dit stukje snap ik niet? Vind je dat ik er juist geen begrip voor heb, of wat bedoel je? Bedoel je het tweede sarcastisch?

Om de openingspost nog even te quoten:
Sincere schreef:
Ik heb nu een aantal maandjes een relatie met een militair bij de Landmacht. Naast de voordelen (leuk lichaam, leuk pak, leuk uitziende collega's), ondervind ik ook veel nadelen..
Ik zie hem alleen in het weekend, ma t/m vrij zit hij op dr kazerne, hij leeft echt in een militairen wereldje waar ik niets van snap. Zijn vrienden bestaan vooral uit zijn collega's, waar hij een speciale band mee heeft maar dus ook hun werk taaltje en gewoontes. Hij leeft voor zijn werk.
Uiteraard ben ik erg blij voor hem dat hij gelukkig is met zijn baan, maar toch maakt het onze relatie onzeker.
Zwanger worden, alleen voor kinderen zorgen, altijd alleen zijn, de gevaren van uitzendingen... Hoe moet ik dit voor mij gaan zien?
Uiteraard praat ik hierover met vriendlief, hij baalt er zelf ook van.

Zijn er op bokt nog meer vrouwen van militairen die hier tegen aan lopen? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en hoe jullie hiermee omgaan!

Dus volgens mij is dit topic nog altijd nog altijd een lotgenoten topic, kunnen we hier de voordelen, maar óók de nadelen bespreken. Dat jij daar van gaat kotsen en dat egoïstisch en arrogant vindt, vind ik dan weer een beetje jammer. Ik ga mezelf niet wegcijferen in mijn relatie, ongeacht het beroep van mijn partner. Dus zoek ik een manier om met alles om te gaan, en zoek ik 'lotgenootjes' om lekker tegen weg te kletsen.

Dus ik denk dat als je dit soort posts in dit topic belachelijk vindt, je misschien in het verkeerde topic zit, want voor zolang als ik meepraat gaat het hier vaak over de nadelen en hoe eenieder daar mee omgaat, aan het hebben van een partner die militair is.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:14

Indd ik ben ook in het diepe gegooid.. ik was 15 weken zwanger van onze dochter belt hij ja volgende week begin ik bij defensie en ben het eerste jaar alleen weekends thuis met 2 kinderen in me eentje !! nou ik heb wat afgeklaagd...
hij is nu bijna 3 jaar lang alleen maar weg en bijna niet thuis nou dan mag je klagen hoor !
eindelijk kregen wij positief nieuws je komt op de basis in onze woonplaats dus eindelijk elke dag thuis...
hup meteen de eerste week weer een week weg en vervolgens hoor je dat hij over 3 maand op uitzening gaat voor 4,5 maand..

tuurlijk ik sta achter hem anders waren we niet getrouwd.. maar het leven met een militair is niet makkelijk helaas

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:19

sloffiee schreef:
Indd ik ben ook in het diepe gegooid.. ik was 15 weken zwanger van onze dochter belt hij ja volgende week begin ik bij defensie en ben het eerste jaar alleen weekends thuis met 2 kinderen in me eentje !! nou ik heb wat afgeklaagd...
hij is nu bijna 3 jaar lang alleen maar weg en bijna niet thuis nou dan mag je klagen hoor !
eindelijk kregen wij positief nieuws je komt op de basis in onze woonplaats dus eindelijk elke dag thuis...
hup meteen de eerste week weer een week weg en vervolgens hoor je dat hij over 3 maand op uitzening gaat voor 4,5 maand..

tuurlijk ik sta achter hem anders waren we niet getrouwd.. maar het leven met een militair is niet makkelijk helaas

Pfff heftig! Wilde hij sowieso al bij defensie en kwam er een plekje vrij ofzo? Klinkt niet echt alsof er iets met jou is overlegd als ik je post zo lees en dat vind ik best wel heftig, je doet het toch samen en dan was jij ook nog zwanger.

Van mij mag je mij in ieder geval de oren van de kop klagen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:12

Oke, wacht even...

Dus omdat jullie vinden dat je mag klagen, mag ik dat niet misselijk en egoistisch vinden?

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:18

Ik begrijp wel wat je bedoelt dat is ook de reden dat ik hier nooit eerder gereageerd heb, dat het soms minder leuk is oke en dat het soms lastig is oke maar om nu over alles wat helaas gewoon bij het leven van een militair hoort te gaan klagen vind ik ook niet kunnen .
en ja ook mijn man is wel eens 4/5 maanden van huis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:19

jiperdepip schreef:
Ik begrijp wel wat je bedoelt dat is ook de reden dat ik hier nooit eerder gereageerd heb, dat het soms minder leuk is oke en dat het soms lastig is oke maar om nu over alles wat helaas gewoon bij het leven van een militair hoort te gaan klagen vind ik ook niet kunnen .
en ja ook mijn man is wel eens 4/5 maanden van huis

Dankjewel! Dit is exact wat ik bedoel! :j

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:01

ik betrek dit even op mijzelf, ik zeg helemaal niet dat ik overal over klaag, ik vraag alleen om meningen omdat ik net in die wereld kom kijken en het dus nog lastig vind om hier een goede balans in te vinden.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:23

Nikki schreef:
Oke, wacht even...

Dus omdat jullie vinden dat je mag klagen, mag ik dat niet misselijk en egoistisch vinden?

heb jij zelf een man die militair is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:13

Yes

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:49

loesje4600 schreef:
ik betrek dit even op mijzelf, ik zeg helemaal niet dat ik overal over klaag, ik vraag alleen om meningen omdat ik net in die wereld kom kijken en het dus nog lastig vind om hier een goede balans in te vinden.

het is in het begin zeker lastig , mijn advies is praat er met je partner over dat je het lastig vind
en wat je lastig vind vaak lucht dit al erg op en krijg je er meer grip op

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:54

EJuniorJoost schreef:
Nikki schreef:
Oke, wacht even...

heb jij zelf een man die militair is?

maar geen kids heeft ze ;) dus dan is het hele leven zoiezo al anders !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:00

Waar baseer jij op dat ik wel of geen kinderen heb?

Buiten dat... wel of geen kinderen, je blijft met dezelfde militair. Geeft niets aan, hoe veel je klaagt etc!

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:06

Nikki schreef:
Waar baseer jij op dat ik wel of geen kinderen heb?

Buiten dat... wel of geen kinderen, je blijft met dezelfde militair. Geeft niets aan, hoe veel je klaagt etc!

dat is zo

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:08

kinderen zouden naar mijn idee voor goede afleiding kunnen zorgen dus vrouwen met kinderen van militair hebben in mijn ogen een voordeel .
Maar het heeft niets te maken met hoe je er zelf mee omgaat, dat blijft in mijn ogen met of zonder kinderen gelijk

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:15

jiperdepip schreef:
kinderen zouden naar mijn idee voor goede afleiding kunnen zorgen dus vrouwen met kinderen van militair hebben in mijn ogen een voordeel .
Maar het heeft niets te maken met hoe je er zelf mee omgaat, dat blijft in mijn ogen met of zonder kinderen gelijk

Oh jee, dit is ook weer kort door de bocht. Daar verschillen de meningen nogal over. Ik ben juist heel blij dat ik een vrouw van een militair zonder kinderen ben. Moest er niet aan denken om grotendeels overal alleen voor te staan.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:17

of je nu wel of geen kinderen hebt , je staat er grotendeels alleen voor dat weet je als je met een militair bent
Laatst bijgewerkt door jiperdepip op 07-04-16 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:17

jiperdepip schreef:

ja en nee

je kan nooit even weg want moet altijd moeite doen om oppas te regelen en het is best druk hoor 2 in je eentje.... ik vind het een hele dagtaak
ik heb beide kinderen in mijn eentje opgevoed omdat hij altijd weg was en nu gaat hij weer weg.. hij heeft gewoon geen verantwoording vind ik. het voelt soms net of het Mijn kinderen zijn.
ik had geen keus ik werd gebeld door hem en 2 weken later zat hij elke week intern... en alleen weekends thuis dus ik vind dat ik wel eens mag klagen heb weinig mensen waar ik bij terecht kan dus vind ik dit een ideale uitkomst om zo af en toe mijn hart te luchten :Y)

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:20

jiperdepip schreef:
of je nu wel of geen kinderen hebt , je staat er grotendeels alleen voor dat weet je als je met een militair bent

Heb het niet goed genoeg verwoord, bedoelde grotendeels alleen wat betreft de opvoeding van de kinderen. Met de rest heb ik geen probleem.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:20

Ja dat begrijp ik goed dat je dan af en toe klaagt en dat mag best je zit in een lastige situatie maar het zegt ook iets over jou partner die zoals je zelf aangeeft slecht zijn verantwoording neemt

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:22

klopt hij is veder een hele goeie vader daar niet van alleen het is allemaal in zo'n rot tempo gegaan dat hij daar ging werken. heb ook heel vaak gezecht en niet om mijn dochter maar als ik dit wist dan was zij er nooit gekomen .. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:28

Maar dat zijn toch punten die je bij jezelf moet nagaan. En niet om in en openbaar forum over te gaan klagen.
Je bent met een militair... daar moet je mee dealen...

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:34

Het is natuurlijk wel een verschil of je man al militair is wanneer je een relatie begint of wanneer hij er plotseling 1 wil worden. Heel wat collega's van mijn man die kiezen toch een ander beroep zodra er kinderen komen, daar kan ik mij wel in vinden.

Wij hebben geen kinderwens, dat maakt wel verschil vindt ik. Ik vind het heerlijk af en toe alleen thuis te zijn. Meneer zit nu met gescheurde enkelbanden al 2 maand thuis pffff..... jullie weten vast ook dat thuis zitten en niet kunnen sporten niet de favoriete bezigheid is van een militair..... haha! Voordeel is dat ik thuis niets hoef te doen!