Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik had alleen van 8:45 tot 10:30 instructiecollege, uitleg over
Maar ik had al gehoord dat de zweverige types
Hebben nog wat uitleg gekregen over hoe en wat en de boeken etc. Gelijk al aantal mensen gevonden om mee om te gaan
. Bussen naar Janskerkhof vinden is en blijft lastig.... Terug naar het station gaat wat beter, hahaha.
Maarja we zien wel hoever ik kom. Weet stiekem ook wel dat ik gewoon weer in het ritme moet komen en dat als ik het echt wil het best kan redden, dus even doorbijten..
Ik had vorig jaar aan het begin ook zo'n megadip. Ik had echt het gevoel dat ik de uni nevernooit zou gaan redden, en nu doe ik 2 uni studies 
Zal dus vast wel goedkomen..
Het is even omschakelen, maar ik ben allang blij dat ik geen statistiek heb.
Dinsdag was onze intro-ochtend, waarbij ik in eerste instantie bij de verkeerde groep ingedeeld stond, mijn eigen mentorgroep niet meer kon vinden en nu dus geen idee heb wie er in mijn eigen mentorgroep zitten. Mijn docentmentor herkende me wel al toen ik hem gisteren tegen het lijf liep, oeps...
Ik was heel aangenaam verrast door het openingscollege; sociale geschiedenis is doorgaans
Ik kan nog wel in Blackboard, uSis, wifi en alles, maar inloggen op de apparaten van de uni zelf kan niet en de ICT-meneer kon mij ook niet helpen, dus nu is het wachten op de "Mac expert". Uiteindelijk ben ik drie keer op en neer gefietst en heb ik bij de laatste poging maar de inloggegevens van een huisgenoot geleend. En dan te bedenken dat het echte feest volgende week pas begint. 
En mocht je merken dat je het echt niet bijhoudt, zou ik overwegen om aantekeningen te maken met een laptop, als je dat nog niet doet. De meeste docenten zijn er niet heel happig op en je maakt ook al gauw héél veel aantekeningen (althans, ik wel), maar als je het schrijvend niet goed bij kunt houden en er gaten in de stof vallen, zou ik daar gewoon lak aan hebben.
Anders zou ik het echt niet bijhouden! Het is meer dat ik de fout maakte om eerst de tekst op de powerpoint over te typen, toen had ik al het een en ander gemist want de docent vertelde natuurlijk gewoon door. Ik was ook een beetje afgeleid door degene voor me, volgende keer maar wat meer vooraan zitten!
Sem_ schreef:Ah dat is wel fijn om te horen!Het is even omschakelen, maar ik ben allang blij dat ik geen statistiek heb.
Twee studies lijkt me wel heftig! Hoe doe je dat met lessen? Bij mij in de klas zit er ook een meisje die islamstudies combineert met Amerikanistiek.
In de praktijk bekijk ik de ppt's voor een tentamen eigenlijk amper, tenzij er belangrijke afbeeldingen of tabellen of zo in staan, maar een hoop docenten gebruiken ze alleen maar om puntsgewijs de onderdelen van hun college aan te geven en om duidelijk te maken bij welk gedeelte ze op dat moment zitten.
En het went echt; op den duur leer je ook beter welke dingen je wel en niet op hoeft te schrijven.
Klassieke Talen is echt heel zwaar, dus vergeleken daarmee is Geschiedenis een heel stuk rustiger.L_isaa schreef:Ik ga Dierenwetenschappen studeren. Ik zie bij Course Information een studiewijzer, en daar zie ik alleen weer de code voor de andere opleiding (en in de werkcollege indeling zie ik neit mijn naam staan) Als ik verder kijk zie ik pas mijn code voor dit vak staan over een week.
Ik begin dus te vermoeden dat ik morgen dat ene vak niet heb. Het lijkt mij ook logischer want in de middag heb ik het vak 'Introductie in Dierenwetenschappen'.
scheelt zoooo veel tijd. _Summerly_ schreef:Sem: Een hoop mensen maken inderdaad de fout om ppt's over te nemen. Ik vond het ook wel wennen om het niet te doen; het is toch een stukje controle dat je uit handen geeft.In de praktijk bekijk ik de ppt's voor een tentamen eigenlijk amper, tenzij er belangrijke afbeeldingen of tabellen of zo in staan, maar een hoop docenten gebruiken ze alleen maar om puntsgewijs de onderdelen van hun college aan te geven en om duidelijk te maken bij welk gedeelte ze op dat moment zitten.
Steef: Jeetje, petje af hoor! 40 uur reizen is behoorlijk pittig. Kun je wel onderweg wat doen aan studie?
elinedeau95: Gewoon doen wat je zelf fijn vindt inderdaad.En het went echt; op den duur leer je ook beter welke dingen je wel en niet op hoeft te schrijven.
Lioony: Haha, ik heb ongeveer hetzelfde gevoel.Klassieke Talen is echt heel zwaar, dus vergeleken daarmee is Geschiedenis een heel stuk rustiger.
Bij welke vereniging ga je roeien?
Ik reis zo'n 15 uur in de week en heb daarnaast ongeveer 25 uur les. Is vrij pittig, en ben stiekem al een beetje bang voor de tentamens (die ook nog vlak na elkaar zijn
)