Aankomende WO studenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brinta12

Re: Aankomende WO studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:09

Ik ga Dierenwetenschappen studeren. Ik zie bij Course Information een studiewijzer, en daar zie ik alleen weer de code voor de andere opleiding (en in de werkcollege indeling zie ik neit mijn naam staan) Als ik verder kijk zie ik pas mijn code voor dit vak staan over een week.

Ik begin dus te vermoeden dat ik morgen dat ene vak niet heb. Het lijkt mij ook logischer want in de middag heb ik het vak 'Introductie in Dierenwetenschappen'.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:16

Nee je hebt inderdaad alleen introductie tot dierwetenschappen haha bio organic chemistry for life sciences begint pas dinsdag.
Dan hebben we ook een een of ander verplicht veiligheidspracticum
Wel leuk dat je ook dierwetenschappen doet:) welke werkgroep zit je bij orc?

Brinta12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:25

Aah tof! Ik snapte het rooster echt niet haha. Maar dan ga ik er nu echt van uit dat het half 2 is!
Ik zit bij ORC in werkgroep 1. Hebben wij het vak PPC dan niet?
Laatst bijgewerkt door Brinta12 op 31-08-14 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:31

Haha ik ook niet hoor ik heb maar naar de studiewijzer gekeken. We moeten trouwens morgen maar ff meeten haha want ken nog echt niemand:p

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 11:58

Zo mijn eerste dagje zit er weer op. :D Ik had alleen van 8:45 tot 10:30 instructiecollege, uitleg over
osiris en blackboard. Gelukkig heb ik daar al ervaring mee vanuit mijn vorige opleidingen! Volgens mij
is iedereen heel erg aardig (en braaf haha!). Daarna ben ik nog even langs de ICT gegaan omdat ik niet
kon inloggen op de wifi, die heeft gelijk mijn laptop virusvrij gemaakt!

Al met al een goede eerste indruk. Ben wel benieuwd naar hoe mijn klasgenootjes echt zijn, het leken
ook een beetje "spirituele" typetjes die niet van uitgaan enzo houden, maar dat weet ik natuurlijk niet
zeker. Zelf ben ik namelijk niet bepaald spiritueel. :Y) Maar ik had al gehoord dat de zweverige types
vaker religiewetenschappen doen dan islamstudies.

Het is trouwens echt heerlijk om 10 minuten van school te wonen, moet alleen eraan wennen dat ik
niet in de trein kan ontbijten. :+

Hoe was jullie eerste dag? :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:30

Ik zit net in de trein naar huis, had introductie college en een college over programmeren en een practicum programmeren. Ik vond het gezellig :) Hebben nog wat uitleg gekregen over hoe en wat en de boeken etc. Gelijk al aantal mensen gevonden om mee om te gaan :j

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 09:00

Naar een slopend weekend en gisteren mijn intro dagje erop, begint dan vandaag echt mijn eerste dag! Het was allemaal gezellig en een erg leuke werkgroep. Alleen ben ik nog niet zo goed met bussen :+ . Bussen naar Janskerkhof vinden is en blijft lastig.... Terug naar het station gaat wat beter, hahaha.
Mag vandaag wel lekker al tot 19:00 uur naar school, maar ben heel benieuwd naar mijn eerste dagje

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 09:26

Ik heb gister mn eerste dag bestuurskunde gehad. laaaaange dag Eb stiekem al bang voor wat gaat komen. Denk nu echt waar ben ik aan begonnen :') Maarja we zien wel hoever ik kom. Weet stiekem ook wel dat ik gewoon weer in het ritme moet komen en dat als ik het echt wil het best kan redden, dus even doorbijten..

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:52

Iedereen eerste week overleefd? Of allemaal al in de stress?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:41

Overleefd! Wel al een flinke dosis huiswerk en poeh het is wel even wennen!
Bij sommige hoorcolleges praten ze zo snel dat ik het soms even totaal niet
meer kan volgen. Ook de boeken in het Engels is een behoorlijke omslag. :j
Maar.. Ik ga er vanuit dat dit allemaal een kwestie van wennen is! :)

Hoe was het bij jou? :)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:32

Is vaak inderdaad een kwestie van wennen Sem :j Ik had vorig jaar aan het begin ook zo'n megadip. Ik had echt het gevoel dat ik de uni nevernooit zou gaan redden, en nu doe ik 2 uni studies :')

Ik zit nu zelf ook weer even in die dip, maar probeer gewoon alles goed bij te houden en tot nu gaat t redelijk. Loop iets achter qua stof, maar hoe vaak heb ik goedgelopen afgelopen jaar :') Zal dus vast wel goedkomen..

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:03

Ah dat is wel fijn om te horen! :) Het is even omschakelen, maar ik ben allang blij dat ik geen statistiek heb.

Twee studies lijkt me wel heftig! Hoe doe je dat met lessen? Bij mij in de klas zit er ook een meisje die islamstudies combineert met Amerikanistiek. :j

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:13

Ik leef nog... net, maar dat heeft weinig met studie te maken. :)) Dinsdag was onze intro-ochtend, waarbij ik in eerste instantie bij de verkeerde groep ingedeeld stond, mijn eigen mentorgroep niet meer kon vinden en nu dus geen idee heb wie er in mijn eigen mentorgroep zitten. Mijn docentmentor herkende me wel al toen ik hem gisteren tegen het lijf liep, oeps... :o Ik was heel aangenaam verrast door het openingscollege; sociale geschiedenis is doorgaans niet echt echt niet mijn ding, maar dit was echt heel interessant en de spreker was ook zo ontzettend enthousiast aan het praten, vooral toen hij ging betogen dat er nooit blanke slavernij geweest is in de VS en dat het echt complete bullshit [sic] is als mensen het tegendeel beweren.

Vandaag ben ik 8 uur bezig geweest met het printen en rondbrengen van debiteurenbrieven voor het dispuut, want mijn universiteitsaccount is geblokkeerd, jeeeeej! *\o/* Ik kan nog wel in Blackboard, uSis, wifi en alles, maar inloggen op de apparaten van de uni zelf kan niet en de ICT-meneer kon mij ook niet helpen, dus nu is het wachten op de "Mac expert". Uiteindelijk ben ik drie keer op en neer gefietst en heb ik bij de laatste poging maar de inloggegevens van een huisgenoot geleend. En dan te bedenken dat het echte feest volgende week pas begint. :')

Sem: Het valt vanzelf allemaal op z'n plek inderdaad. :) En mocht je merken dat je het echt niet bijhoudt, zou ik overwegen om aantekeningen te maken met een laptop, als je dat nog niet doet. De meeste docenten zijn er niet heel happig op en je maakt ook al gauw héél veel aantekeningen (althans, ik wel), maar als je het schrijvend niet goed bij kunt houden en er gaten in de stof vallen, zou ik daar gewoon lak aan hebben. :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:19

Oh klinkt vervelend allemaal _Summerly_, hopelijk is het snel opgelost!

Ik gebruik al een laptop. :j Anders zou ik het echt niet bijhouden! Het is meer dat ik de fout maakte om eerst de tekst op de powerpoint over te typen, toen had ik al het een en ander gemist want de docent vertelde natuurlijk gewoon door. Ik was ook een beetje afgeleid door degene voor me, volgende keer maar wat meer vooraan zitten!

Vorig jaar werkte ik ook altijd met laptop dus wat dat betreft niks nieuws. :)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:57

Sem_ schreef:
Ah dat is wel fijn om te horen! :) Het is even omschakelen, maar ik ben allang blij dat ik geen statistiek heb.

Twee studies lijkt me wel heftig! Hoe doe je dat met lessen? Bij mij in de klas zit er ook een meisje die islamstudies combineert met Amerikanistiek. :j

Gaat redelijk.. Ik heb maar 1 dag die overlapt, verder maandag bestuurskunde, dinsdag recht, woensdag beide, donderdag bestuurskunde en vrijdag recht. Zwaarste is dat ik al 40 uur id week maak aan reizen en college en ik daarnaast dus nog alle opdrachten heb. Zit dus bijna elke dag tot 5 op de uni te bikkelen en 's avonds vaak ook nog aan dingen werken. Is tot nu toe te doen, dus hoop dat dat zo blijft..

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 23:01

Gelukkig zijn er meer mensen die moeten wennen! De hoeveelheid stof in combinatie met Engels moet ik nog erg aan wennen. Ik heb af en toe wel dipje.... De hoorcollege schrijf ik ouderwets mee met pen en papier, dat vind ik het fijnste. Alleen heb ik niet het mooiste handschrift, maar dat nemen we maar voor lief. Ben heel benieuwd hoe ik er over een paar weken tegen aan kijk, hopelijk dan wel meer gewend.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 02:04

Bij mij is het allemaal super relaxt! Ik kom natuurlijk van een beta studie af dus dit is zo heerlijk simpel! Denk dat ik zo prima op mn plek zit.

Ga me morgen (uhm nouja vandaag) inschrijven bij een roeivereniging!

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:09

Sem: Een hoop mensen maken inderdaad de fout om ppt's over te nemen. Ik vond het ook wel wennen om het niet te doen; het is toch een stukje controle dat je uit handen geeft. :P In de praktijk bekijk ik de ppt's voor een tentamen eigenlijk amper, tenzij er belangrijke afbeeldingen of tabellen of zo in staan, maar een hoop docenten gebruiken ze alleen maar om puntsgewijs de onderdelen van hun college aan te geven en om duidelijk te maken bij welk gedeelte ze op dat moment zitten.

Steef: Jeetje, petje af hoor! 40 uur reizen is behoorlijk pittig. Kun je wel onderweg wat doen aan studie?

elinedeau95: Gewoon doen wat je zelf fijn vindt inderdaad. :j En het went echt; op den duur leer je ook beter welke dingen je wel en niet op hoeft te schrijven.

Lioony: Haha, ik heb ongeveer hetzelfde gevoel. :)) Klassieke Talen is echt heel zwaar, dus vergeleken daarmee is Geschiedenis een heel stuk rustiger.
Bij welke vereniging ga je roeien?

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:51

L_isaa schreef:
Ik ga Dierenwetenschappen studeren. Ik zie bij Course Information een studiewijzer, en daar zie ik alleen weer de code voor de andere opleiding (en in de werkcollege indeling zie ik neit mijn naam staan) Als ik verder kijk zie ik pas mijn code voor dit vak staan over een week.

Ik begin dus te vermoeden dat ik morgen dat ene vak niet heb. Het lijkt mij ook logischer want in de middag heb ik het vak 'Introductie in Dierenwetenschappen'.

Leuk dat je dierwetenschappen gaat studeren!

Ik heb mijn eerste week bos- en natuurbeheer in Wageningen overleefd. Nu al ontzettend druk, laaaange dagen (van half 9 tot kwart over 5), al 2 practica gehad en een presentatie gegeven, maandag weer een presentatie.

Ik vind het ontzettend pittig, maar ook wel erg leuk.
Merk nu wel hoe onhandig het is om in Ede te wonen, dus af en toe maar in Wageningen geslapen de afgelopen week :oo scheelt zoooo veel tijd.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 13:25

Sunmerly ik ga bij Okeanos! Ik woon alleen voorlopig nog thuis dus eerst f aankijken of ik dat allemaal ga redden qua tijd. Ik werk nu nog 3-4 dagen per week (seizoen loopt af dus straks waarschijnlijk meestal 1 x per week), heb mn paard en natuurlijk studie en dan nog reistijd vanaf de sociëteit. Dat is snachts best lang met ov.. Maar ik zie het wel!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 13:44

_Summerly_ schreef:
Sem: Een hoop mensen maken inderdaad de fout om ppt's over te nemen. Ik vond het ook wel wennen om het niet te doen; het is toch een stukje controle dat je uit handen geeft. :P In de praktijk bekijk ik de ppt's voor een tentamen eigenlijk amper, tenzij er belangrijke afbeeldingen of tabellen of zo in staan, maar een hoop docenten gebruiken ze alleen maar om puntsgewijs de onderdelen van hun college aan te geven en om duidelijk te maken bij welk gedeelte ze op dat moment zitten.

Steef: Jeetje, petje af hoor! 40 uur reizen is behoorlijk pittig. Kun je wel onderweg wat doen aan studie?

elinedeau95: Gewoon doen wat je zelf fijn vindt inderdaad. :j En het went echt; op den duur leer je ook beter welke dingen je wel en niet op hoeft te schrijven.

Lioony: Haha, ik heb ongeveer hetzelfde gevoel. :)) Klassieke Talen is echt heel zwaar, dus vergeleken daarmee is Geschiedenis een heel stuk rustiger.
Bij welke vereniging ga je roeien?

Reizen en College he :) Ik reis zo'n 15 uur in de week en heb daarnaast ongeveer 25 uur les. Is vrij pittig, en ben stiekem al een beetje bang voor de tentamens (die ook nog vlak na elkaar zijn :'))

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:27

Ik vind zelf dat de tentamens al vrij snel zijn! Eind oktober moet ik er aan gaan geloven. Wel leuk dat iedereen het nog naar zijn zin heeft

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:31

ik heb net mn eerste opdracht ingeleverd *\o/*
haha.

maar iedereen is nog happy en gelukkig dus? :)

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 23:05

Hoe doet iedereen het moet reizen? Als de treinen rijden vind ik het te doen, helaas waren er vrijdag weer fijn koperdieven bezig....

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 09:48

Steef: Ahum, lezen is moeilijk. :o

Lioony: Ah, nice! Roeien is echt supertof, en een soos aan de Bosbaan, wauw! :D

CRos95: Yayy, nice! *\o/*

elinedeau95: Als ik bij m'n ouders vandaan kom (wat echt héél zelden is), vertrek ik minstens twee uur van tevoren en ik check ook altijd even of er storingen zijn. Als ik om 9 uur moet beginnen, ben ik sowieso de avond ervoor al in Leiden, want om half 7 bij m'n vader in de auto zitten is niet echt mijn hobby. :))