Miracle_ schreef:Naar mijn idee is vlees eten gewoon niet bedoeld, ik kan me niet voorstellen dat wij op de wereld gezet zijn om te moorden in grote getallen.
En ja, ik weet dat sommige groenten slecht te verteren zijn, maar weet ook dat de mens zo eigenwijs is alles te willen eten.
Ik vind het gewoon ongelooflijk dat wij het recht hebben om zo ontzettend veel onschuldige dieren, levens, te mogen verwoesten, omdat wij dat lekker vinden. Want hoe je het ook went of keert, aan het eind heeft iedereen een kadaver op hun bord liggen, van een LEVEND wezen, waarvan wij besloten hebben dat het maar dood moet. Waarom? Ik snap het niet.
Omdat wij één ding meer hebben dan dieren, namelijk: een stem. Daarom hebben wij het recht, om ze ondersteboven aan een haak te hangen, ze de strot door te snijden, van boven tot beneden open te rijten, en tot stukjes te verwerken...... Dat gaat er bij mij niet in, sorry.
Daar kan ik je volgen: de overmatige vleesproductie en vooral de vleesverspilling en de ongunstige omstandigheden waarin de dieren moeten leven, daar mag van mij een halt aan toegeroepen.
Daarom dat ik het nut van zeven keer per week een flinke brok vlees plus nog eens charcuterie tussen je boterham ook niet inzie.
Maar een leeuw verwoest toch ook een onschuldig dierenleven? Dus daarin volg ik je dan weer niet.
Maar daar vroeg je niet naar. Er is amandelyoghurt, of een van de honderden plantaardige 'melken' (niet persé soja). 

Ik eet nu alleen vlees als ik het moet eten, bij anderen of in een restaurant niet. En als er vlees op tafel staat en ik eet het niet worden ze boos. Ik mag pas vegetarisch zijn als ik het huis uit ga
Iemand nog tips wat ik nu kan doen?