Vriend met een andere nationaliteit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Re: Vriend met een andere nationaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 02:21

@Anthea, hoelang hebben jullie lange afstand relatie gehad?
Hoe staat jouw familie erin dat je wilt/gaat emigreren? :) Gewoon voor mijzelf interessant. :j

Interessant om te lezen het uitgangspunt van Turkse relaties en de blik van anderen daarop.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 02:38

@Kwanyin; leuk dat je zo enthousiast bent geraakt wat betreft de taal :)
Ik had het verder ook eerder gelezen, maar ik leer nog even niets intensiefs gezien we hier blijven wonen en hij niet voldoende nederlands spreekt.
Heb het hem ook gezegd dat dat prioriteit nr 1 is. Wij gaan naar een koophuis en hij wilde per se wonen in een buurt met vnl "Nederlanders". Dus dat wordt aan de bak voor hem.
De taal leren wordt nog een lolletje als geboren Rotterdammer bezit ik dus totaal niet over een "rollende" "R"
Dat wordt ooit nog eens wat.

Moet ook wel zeggen dat ik wel aardig de broek aan heb thuis hoor haha, maar je we wonen hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:33

We zijn nu bijna 2,5 jaar samen, we kennen elkaar via internet nu al minimaal 5 jaar geloof ik.
Mijn ouders vinden het tof en staan er helemaal achter. :)

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:34

Sowieso gaat een lange afstand relatie altijd sneller dan een korte afstand denk ik.
Puur omdat je weinig keus hebt denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:36

Tot mijn 30e nog op en neer reizen zie ik ook niet zo zitten nee. :=

Ik heb echt een ontzettende hekel aan het steeds op en neer vliegen, is 9/10 uur.. Ik vind het te lang. :=

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:57

Pff ik hoop ook niet dat wij lang blijven pendelen nee hihi... Als hij vrij komt is hij 33, ik 26.. Dan ben ik er ook wel aan toe aan vastigheid!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:01

Amethyst_ schreef:
Pff ik hoop ook niet dat wij lang blijven pendelen nee hihi... Als hij vrij komt is hij 33, ik 26.. Dan ben ik er ook wel aan toe aan vastigheid!

Is dat ook zoals je het nu voor je ziet?
Wil je hem niet eerst verder leren kennen? Daten, uitgaan, op vakantie gaan, elkaars gewoontes leren kennen?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:36

Ja tuurlijk ik ga niet meteen hokken. Maar ook niet nog 10 jaar scharrelen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:20

Ja ik verwacht dat het bij mij, als het zo doorgaat, ook sneller zou gaan.

Nu is het plan dat ik eerst tot maximaal 3 maanden op een toeristen visum naar Australië ga.. en afhankelijk hoe dat verloopt daarna een work holiday visa voor een jaar.

Ik vind het wel lastig die afstand. Elkaar willen zien, maar ook onzekerheid van waar gaat dit naar toe.

@anthea, hoe vaak/lang zijn jullie nu bij elkaar dat jullie in een plaats waren?
5 jaar! Das al een hele tijd. Impressive!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:22

Een vriendin van mij gaat ook emigreren naar Amerika/Israël.
Moest hij in België wonen was het nooit zo snel gegaan, maar het is ook een duur grapje om telkens heen en weer te vliegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:27

We waren gewoon jaren 'vrienden' hoor, niks meer :D Pas sinds 2,5 jaar 'meer'. :)
Hij is 2 x in Nederland geweest en ik ben 3 x naar Canada gegaan. Hij is hier 2x 3 maanden geweest, en ik ben er 2x 3 maanden geweest en 1x 5 maanden. :)
5 mei is mijn vlucht en dan ga ik er naartoe voor een jaar. :)

So far, zijn we 2x 3 maanden uit elkaar geweest en 1x zijn we bijna 6 maanden uit elkaar geweest. 6 maanden wil ik nooit meer. :+ Dat duurt echt te lang.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:54

Kwanyin schreef:
(...) Als ik ze vertel dat hij een bachelor heeft en dat hij zonder problemen varkensvlees eet, dan kan ik sommige hun bek van de grond af schrapen want dat kan al hélemààl niet met het beeld dat zij hadden :+ . Dan krijg je zo opmerkingen als "ooh...maar ja, hij is dus niet als al die anderen hé ... " :7

Wauw, wat naar eigenlijk zeg.. Toen ik met die Turkse jongen ging, ging mijn vader he-le-maal leip. Het begon er al mee dat ik een lippiercing had laten zetten vlak voor ik met hem ging, maar dan ook nog eens een Turks vriendje? Mijn vader zag mij mijn leven en mijn studie al vergooien voor hem en naar Turkije verhuizen. Nee, hij kon er niet goed mee omgaan.. heel jammer. -O-

Kwanyin schreef:
Ik heb trouwens wel een boek Turks leren liggen :D . Ben er toevallig recent serieus aan begonnen. (...) Omdat het zelfstudie is dacht ik gemakkelijk, dan heb ik iemand die mij kan helpen. Maar dat valt toch tegen :+ . "Waarom zeg je iets zus of zo", wordt standaard beantwoord met "ja dat weet ik niet waarom dat zo is, maar dat klinkt toch niet als je het anders zegt?" :') .

Leuk, Turks! Jammer dat je vriend je niet kan helpen ermee, al zou ik hetzelfde hebben als ik iemand Nederlands moet leren. Op zich vond ik de Turkse taal niet zo lastig, er zijn een paar regels en voor de rest moet je een grote woordenschat hebben. Wat mij hielp was om een Engelstalige (of Nederlandstalige, natuurlijk) serie te kijken met Turkse ondertiteling (ik keek toen een serie met hem samen). Daar haal je ook gauw al wat woorden uit. :j

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:04

Wat een leuk topic dit, ik vind het altijd leuk om dingen over andere culturen te leren en val zelf ook op "buitenlanders". Ik ben dan waarschijnlijk wel een stuk jonger dan jullie maar zou toch graag meelezen/meekletsen.

Ik heb vorig jaar een drie maanden lange relatie gehad met een Chinese jongen. Het begon redelijk leuk, de vlinders, maar al snel bleek dat het niet ging werken. We hadden ongelooflijk veel ruzie en eigenlijk alles was mijn fout, hij was erg bezitterig en wilde het liefst dat ik al mijn vrije tijd aan hem besteedde, maar als het hem niet uitkwam moest ik mijn mond houden. Verder ben ik zelf in een heel hecht gezin opgegroeid en hij totaal niet doordat de Chinese manier van opvoeden niet al te positief is, ook kon alles wat ik presteerde beter, nee het kon niet, het moest. Al met al na vele ruzies heb ik besloten het gevecht niet meer aan te gaan.

Hij heeft het er ontzettend moeilijk mee gehad, mede doordat je volgens de Chinese cultuur moet trouwen met je eerste vriendin. Ik was vanaf het moment dat de woorden "ik ben er klaar mee, het is over" mijn mond uit kwamen een stuk vrolijker/blijer/opgewekter en ook mijn omgeving merkte dat ik weer mezelf was.

Op dit moment heb ik geen relatie en wil dat voorlopig nog even zo houden, tenzij die ene jongen ... :P

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 13:56

Welkom Cowgirl! Klinkt als niet zo'n positieve ervaring, goed dat je ermee gestopt bent :j

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 15:39

Anthea schreef:
We waren gewoon jaren 'vrienden' hoor, niks meer :D Pas sinds 2,5 jaar 'meer'. :)
Hij is 2 x in Nederland geweest en ik ben 3 x naar Canada gegaan. Hij is hier 2x 3 maanden geweest, en ik ben er 2x 3 maanden geweest en 1x 5 maanden. :)
5 mei is mijn vlucht en dan ga ik er naartoe voor een jaar. :)

So far, zijn we 2x 3 maanden uit elkaar geweest en 1x zijn we bijna 6 maanden uit elkaar geweest. 6 maanden wil ik nooit meer. :+ Dat duurt echt te lang.

Ik keek net even snel in je profiel en dat "Annoying" verhaaltje kwam me bekend voor haha :P

Zo, ik ben weer terug bij vriendlief :) was nog even spannend aan de grens maar we zijn weer goed voor 6 maanden :) binnenkort maar eens beginnen met papierwerk enzo..

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 15:46

Nissima schreef:
Welkom Cowgirl! Klinkt als niet zo'n positieve ervaring, goed dat je ermee gestopt bent :j

Helaas niet, geen Chinees meer voor mij, maar dan vooral door de cultuur.
Italianen zijn van harte welkom hoor. :')

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 02:35

Ja Italiaanse mannen zijn vaak ook plaatje om te zien haha

Blacky wat fijn dat hij er weer is voor 6 maandjes. Geniet lekker van elkaar. Succes met het papierwerk en uitzoekwerk.

Ik ben zoo blij dat ik niets hoef te doen. Zijn bedrijf heeft echt alles, maar dan ook alles geregeld.
Ik kreeg net weer een leuk berichtje in servisch-nederlands haha

"Honing, ik gaan nu slapen, welterusten"

Ik mag nu weer doorbuffelen in mijn laatste nachtdienst.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 13:53

"Honing", wat lief :o In het Turks heb je ook dat soort woorden, zoals tatlım. Tatlı is Turks voor zoet, dus eigenlijk staat er dan "mijn zoete" :D

De Duitse jongen waar ik nu mee whatsapp spreekt niet zo goed Engels dus we spreken veelal in het Duits.. en dan blijkt flirten in het Duits ineens best lastig :D :')

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:00

Nissima schreef:
"Honing", wat lief :o In het Turks heb je ook dat soort woorden, zoals tatlım. Tatlı is Turks voor zoet, dus eigenlijk staat er dan "mijn zoete" :D

De Duitse jongen waar ik nu mee whatsapp spreekt niet zo goed Engels dus we spreken veelal in het Duits.. en dan blijkt flirten in het Duits ineens best lastig :D :')

Gelukkig ken je een beetje Duits, bij mij zou dat een ramp zijn.
Verder dan bratwurst, sauerkraut kom ik niet :+

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:26

Flirten met bratwurst kan heel snel, heel awkward worden haha :+

Mijn vent heeft een boek met nederlandse woordjes... Had hij heel goedbedoeld 'sugar lips' vertaald naar 'suiker lippen' :') De arme ziel wist niet wat hem overkwam toen ik bijna in mn broek pieste van het lachen :o

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:32

Amethyst_ schreef:
Flirten met bratwurst kan heel snel, heel awkward worden haha :+

Mijn vent heeft een boek met nederlandse woordjes... Had hij heel goedbedoeld 'sugar lips' vertaald naar 'suiker lippen' :') De arme ziel wist niet wat hem overkwam toen ik bijna in mn broek pieste van het lachen :o

_O- _O- _O- _O-
Zo lief bedoeld, maar ooh zo grappig!

Haha, en daarom voor mij geen duitser. :+
Laatst bijgewerkt door Furrow op 19-04-14 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:34

Je moet eens voor de gein een hele lap tekst ingeven in google vertalen, liefst met zoveel mogelijk gezegdes en spreekwoorden er in, en dat dan vertalen naar de taal van je lover. Kan ook erg grappig uitpakken :D .

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 16:33

Jess_vH schreef:
"Honing, ik gaan nu slapen, welterusten"

Ahhhh dat is supercute :D

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:44

Nissima schreef:
Oooohhh.. Anthea.. de foto's in jouw profiel!! :wow: <3

Ben gelijk even gaan spieken. Wow, wat adembenemend mooi!

@Welkom cowgirl

Ik heb zelf een poosje turks geoefend via de site lesexpres.nl (maar laat het momenteel erg sloffen) Vind het zelf wel een erg fijne methode om mee te oefenen. Je kan via deze site ook engels, frans, duits, tsjechish, portugees, spaans of italiaans leren.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:03

Haha, wat ben ik blij dat die van mij gewoon engels spreekt en ik geen extra taal erbij hoef te leren _O-

Ik kan lekker zelf lachen over zijn nederlandse woordjes die ik er af en toe in gooi en hij herhaald over skype/whatsapp whatever _O-
Dat accent hahah, hilarisch.