Rare dingen die je als kind vond...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MathildeMoes

Re: Rare dingen die je als kind vond...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:28

Ik woon tegenover een begraafplaats en vanuit mijn raam kan ik dat dus zien. En als ik dan 's avonds een (voor mij) te enge film had gezien sprintte ik als een malle naar boven, alle lichten aan, gordijnen dicht en meteen in bed. Mijn bed stond ook (nu nog steeds :+ ) op zo'n tactische plek dat ik mijn raam en deur in de gaten kon houden. Je weet maar nooit wat voor iemand er door je raam binnen zou komen :') Mijn vader lacht me er nog steeds voor uit :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:31

Ik herinner me net dat mijn moeder vaak 'kan je na gaan' zei, als iets bijzonder was. Helaas verbasterde ze dat tot 'Kajenaga' en ik heb dat dus heel lang zo gezegd omdat ik dacht dat dat een woord was :+

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:46

Onweer waren de wolken die botste en bliksem de wolken die fotos maakte.
Als je de wc doortrok ging het naar de haaien.
Als je loog kreeg je een blauwe streep op je voorhoofd.
Ik was er heilig van overtuigd dat fabrieken wolken maakte.

En een vriendin had mij wijsgemaakt dat je knuffels tot leven kwamen als je ging slapen :')

En oja, ook ik was bang dat als de stop uit het bad werd getrokken je werd opgezogen door het putje en dat er monsters onder je bed en in de kast zaten :Y)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:52

Joaltijd schreef:
Oja, kennen jullie het frieze zinnetje:
'Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte fries!'
(boter, brie en groene kaas, wie dat niet zeggen kan is geen echte/oprechte fries!)

Mn vader vertelde dat vroeger met de oorlogen allemaal mensen op een boot kwamen, ze de zin moesten zeggen.. Anders haaienvoer! :')

:(:)
Mijn vader leerde mij vooral de schunnigere Friese rijmpjes en 'vergat' de vertaling te geven waardoor mam boos werd :') want ik snapte voor de helft wat ik zei, maar ons mam snapte het volledig hahaha

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:57

Een vriendje van mij vroeger, ik denk dat we een jaar of vijf waren, maakte mij wijs toen hij
bij mij logeerde dat op onze zolder de duivel woonde met het hele verhaal van branden in de
hel erbij. Ik ben ontzettend bang geweest, gelukkig toen ik het aan mijn nicht vertelde heeft
zij er een mooi verhaal omheen verzonnen en kon ik weer lekker slapen. :')

MartyMcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 14:52

AppleDumplin schreef:
romyloverrr schreef:
Ik was doodsbang van de leeuw in een of andere aflevering bij de teletubie's
( ''waaw, ik ben de leeuw, en ik kom je opeten'' *gepiep van de houten wieltjes die eronder zaten*)

Ik zag laatst iemand dat stukje kijken,ik ga bekennen....vind het dood eng! :') _O-

ohmygod HAHAHAHAHA en dan met die dansende beer uit de ufo, oooh dat was ook zo eng, en dat poppetje in dat huis die ging zingen. shoot me ik vond dat echt de dood...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 14:54

Ik vond schaduw zo eng uit de grote beer in het blauwe huis...

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 14:56

Vroeger dacht ik dat Oostenrijk een dorp was en Oisterwijk een land.

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 17:30

SuperAssie schreef:
Oh ja ik slaap nog steeds niet met mijn rug naar de deur van mijn slaapkamer, omdat ik dan bang was/ben dat er iemand me komt pakken :')
Stomme gewende die er in is geslopen haha. Als ik nu ergens slaap waar het bed/de bank zo staat dat ik met mijn rug naar de deur kan liggen kan ik dus écht niet slapen :')
Ik moet met mijn hoofd/voeten richting de deur liggen, anders slaap ik gewoon niet haha

+1 :')

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 17:41

ElsRoosje schreef:
SuperAssie schreef:
Oh ja ik slaap nog steeds niet met mijn rug naar de deur van mijn slaapkamer, omdat ik dan bang was/ben dat er iemand me komt pakken :')
Stomme gewende die er in is geslopen haha. Als ik nu ergens slaap waar het bed/de bank zo staat dat ik met mijn rug naar de deur kan liggen kan ik dus écht niet slapen :')
Ik moet met mijn hoofd/voeten richting de deur liggen, anders slaap ik gewoon niet haha

+1 :')

hahaha ik ook. Anders kan ik niet zien wie er binnen komt, heel vervelend.

SimoneUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 17:42

Mijn vader heeft mij vroeger wijsgemaakt dat hij in de auto tijdens het schakelen in de benzine moest roeren.. En dat de stem van de navigatie ook uit de tank zat, want daar zat ook vrouw in die altijd heel goed de weg wist.... :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 17:44

Doanique schreef:
Ik vond schaduw zo eng uit de grote beer in het blauwe huis...

Oww daarvan kreeg ik ook de kriebels -O-

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 17:46

xMendy schreef:
Ik dacht vroeger dat die afvalfabriek (?) bij Amsterdam de wolken maakte :D

Zelfde hier! Altijd als we er langs reden haha :D

Ik heb best lang geloofd dat je echt vierkante ogen kon krijgen van de tv :')

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 17:50

Rubio_lover schreef:
Mijn vader heeft mij vroeger, toen ik een jaar of 3 was, een rijmpje geleerd: Utje mutje frutje krijg maar snel haren op je.... Hierop antwoordde ik altijd keurig: Tanden :')(Geen idee hoe ik daar bij kwam eigenlijk). Heeft behoorlijk lang geduurd voordat ik er achter kwam dat dat wat anders moest zijn.

_O- Wat zal jouw vader gelachen hebben _O-
Onze zoonlief van 3 zei van de week: 'Koeien leggen toch geen eieren. Die leggen alleen maar melk, en vla!' Ga ik onthouden voor later :D

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 17:52

_Lois_ schreef:
Ik heb best lang geloofd dat je echt vierkante ogen kon krijgen van de tv :')

ja dat zeiden mijn ouders ook altijd! en van de computer.

ik dacht vroeger ook altijd dat babys uit je achterste werden geboren :o

ik durfde toen ik heel klein was ook niet zelf uit bed in ons oude huis. mijn kamer was nog niet af. en ik moest op een kamer achter de zolder slapen. was gewoon op de eerste verdieping. maar we hadden een deel kamer en een deel zolder. en die was en heel lang en er zaten geen ramen. en ik durfde daar nooit langs in het donker. (later kwam ik erachter dat er aan 2 kanten een lichtknop zat :') ) en als ik het deed rende ik heel hard.
zo hadden we daar ook een grote gang met open trap aan het einde (beneden) met de wc er tegenover. ik had een keer gedroomd dat er een tijger bovenaan de trap stond en sinds toen rende ik keihard naar de wc.

Ilsevdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 17:54

ik dacht vroeger dat vliegtuigen bromvliegen op motors waren :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 18:11

En dat een vliegtuig op helium vloog. Haha. :')

maximepatser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:42

Dit is een super vaag verhaal, maar ik dacht altijd dat ik met mijn dekens over mijn oor moest slapen omdat anders heksen toverdrankjes in mijn oor zouden stoppen :') en als ik een vliegtuig hoorde, ging ik altijd helemaal onder de dekens, omdat er dan een dinosaurus uit het vliegtuig kwam parachute springen.... :')

maximepatser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:47

Ik was ook altijd super bang voor sara van het huis anubis... ik heb nog steeds trauma's van haar... -O-

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:49

xMendy schreef:
Ik dacht vroeger dat die afvalfabriek (?) bij Amsterdam de wolken maakte :D

Dat dacht ik ook!! :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:39

MathildeMoes schreef:
Ik woon tegenover een begraafplaats en vanuit mijn raam kan ik dat dus zien. En als ik dan 's avonds een (voor mij) te enge film had gezien sprintte ik als een malle naar boven, alle lichten aan, gordijnen dicht en meteen in bed. Mijn bed stond ook (nu nog steeds :+ ) op zo'n tactische plek dat ik mijn raam en deur in de gaten kon houden. Je weet maar nooit wat voor iemand er door je raam binnen zou komen :') Mijn vader lacht me er nog steeds voor uit :')

Dat doe ik zelf ook, zelfde als waar in een eetruimte ik ga zitten, moet alles kunnen zien en niets en niemand langs me heen hebben, alle vluchtroutes uitgestippeld en dan kan ik rustig eten

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:44

Woogy schreef:
MathildeMoes schreef:

Dat doe ik zelf ook, zelfde als waar in een eetruimte ik ga zitten, moet alles kunnen zien en niets en niemand langs me heen hebben, alle vluchtroutes uitgestippeld en dan kan ik rustig eten

ik doe dat zelf ook wel.

tevens durfde ik vroeger s'avonds geen horrorfilm te kijken, want ik wist nooit wat echt was, en wat fictie was.

dus weerwolven en vampiers vond ik echt doodeng.

nu loop ik gerust midden in de nacht een rondje ( waar het best donker /alleen is.) :oo _O- _O- _O-

en ja, dan kom ik ook langs een begraafplaats ( woon er zo'n 100 meter vanaf)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:02

Dan loop je met hond zeker Ketaki?
Ik ging met mijn witte herder ook rustig in de avond hardlopen op onverlichte stukken, heb nooit een naar gevoel gehad.
Tot ik met mijn kleine kruising ging hardlopen op dat zelfde stuk.. Nooit weer gedaan daarna..
Ik hoorde van alles en zag niks..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:07

dees_daan schreef:
Dan loop je met hond zeker Ketaki?
Ik ging met mijn witte herder ook rustig in de avond hardlopen op onverlichte stukken, heb nooit een naar gevoel gehad.
Tot ik met mijn kleine kruising ging hardlopen op dat zelfde stuk.. Nooit weer gedaan daarna..
Ik hoorde van alles en zag niks..

nee, witte herder is van mn ouders.

gewoon oordopjes op mn foon aansluiten, sportkleding aan, en vest erover en dan gaan wandelen :j :j :j

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:08

Oh, ik heb ook zó'n genante...
Ik was als kind (6?) heel bang voor het filmpje van Dreadlock Holiday, en dan voor de donkere mensen omdat ik dacht dat zij overvallers waren (dat is volgens mij ook zo in de clip) Later waren we bij mijn tante in de Bijlmermeer op visite, en gingen we met de neefjes en nichtjes met de lift spelen. We stapten in bij 2 donkere mannen, en ik begon meteen te huilen! Ik weer uit die lift, wilde er absoluut niet in! Wat erg! Gelukkig is het helemaal goed gekomen met me, en is iedereen voor mij gelijk!