Heb je wel eens iets gedaan wat je fataal had kunnen zijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:36

Lieve papa heb jij, toen mijn zusje en ik een jaar of 3 waren, waren we op de boot geweest en onderweg om er af te stappen, mama had mij vast papa mijn zusje, papa verliest zijn evenwicht en duwt zusje overboord zodat hij de reling vast kon grijpen :')

Zusje lag dus in het water en mijn vader stond nog op de boot (ze had wel een zwemvest aan, zonder vest kwamen we de boot niet op)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 17:41

Ja vooral ook omdat hij het gewoon niet wist, hij dacht dat ik binnen met de speelgoed paardjes aan het spelen was.. :+

_xManadisx_

Re: Heb je wel eens iets gedaan wat je fataal had kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:57

ik zelf nog niet echt, heb er wel vandaag weer één bijna voor de auto gehad die levensmoe was ofzo -_- Van die meiden die met muziek op fietsen, ik wilde net twee fietsers voorbij rijden waar zij achter reed. Dus ik rijd naast haar gaat ze ineens inhalen. Ik reed gelukkig maar 30 en kon nog heel hard op de rem. Waarom kijken mensen toch zo slecht uit.
En heb nu bijna een jaar mijn rijbewijs maar ben al meerdere keren bijna van de weg gedrukt door mensen, dan zit je hart ook even in je keel :O

bantu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:28

afgelopen december nog..Met de auto de sloot ingereden nadat ik in berm beland was.Iets te hard tegen sturen.Slingeren over de weg en plons...

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 18:33

Hier iets verderop is een boerenweggetje 60km en daar fietsen scholieren met zn 4en naast elkaar ook als ze zien dat je er met de auto aan komt.

Dus laatst gingen wij op wedstrijd fietsen ze weer met 4 naast elkaar dus wij tuten want daar kan je gewoon niet langs met trailer. Hun kijken niet kregen gewoon de middelvinger. Nou toen maar gewoon er langs ze schrokken zo erg dat ze met stuur in elkaar kwamen toen hebben we maar even vriendelijk gezwaaid, eigenschuld! :D

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 00:22

Ik heb weer een toeter *\o/* de toeter van mijn auto heeft het bijna een jaar niet gedaan, maar vandaag is hij (omwille van de APK) gefixt :D
Nu kan ik elke levensvermoeide idioot eens flink laten schrikken door naar hem te blèren met de toettoet.
Een ding kan ik wel zeggen; ik heb verschrikkelijk defensief leren rijden het laatste jaar en het is echt af en toe op het randje geweest.
Afgelopen zaterdag nog dacht ik nog terwijl ik op weg was naar bezoek in het zkh van Alkmaar om mijn vader te bezoeken dat ik mijn weg per trauma heli zou gaan vervolgen. Wéér zo'n idioot die niet over zijn schouder kijkt wanneer hij vervoegd naar de linkerstrook.

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 00:47

Toen ik wat kleiner was met volle vaart over een schoolplein rennen, vervolgens een bankje niet zien aankomen aangezien het redelijk donker was. Ben met een salto over het bankje gevallen met het hoofd op de keiharde klinkers. Godzijdank had ik er niks aan over gehouden op wat schrammen, hoofdpijn en blauwe plekken na dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 00:54

Kir_Ples schreef:
Hier iets verderop is een boerenweggetje 60km en daar fietsen scholieren met zn 4en naast elkaar ook als ze zien dat je er met de auto aan komt.

Dus laatst gingen wij op wedstrijd fietsen ze weer met 4 naast elkaar dus wij tuten want daar kan je gewoon niet langs met trailer. Hun kijken niet kregen gewoon de middelvinger. Nou toen maar gewoon er langs ze schrokken zo erg dat ze met stuur in elkaar kwamen toen hebben we maar even vriendelijk gezwaaid, eigenschuld! :D

_O- Vindt met muziek op fietsen levensgevaarlijk brr , hoevaak hoor je wel niet dat een fietser het niet aan ziet komen en doodgereden wordt. Mag wel beboet worden

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 10:37

Ik zou mn auto er ook doordouwen. Soms raas ik ook heel vlak langs ze en snijd ze af om ze te laten schrikken. Bijvoorbeeld als ze met zn drieën naast elkaar fietsen terwijl de derde dan midden op de autobaan rijdt. Ik haaat fietsers, het zijn mieren in het verkeer.
Vooral wielrenners, maar die arrogante mannetjes zijn dan weer ontzettend leuk om te pesten, of je nou met de auto of met de scooter bent.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 10:42

In slaap gevallen in de stacaravan op de bank terwijl er een oliekacheltje brandde. Bij het aansteken was de bovenkant niet goed gesloten en wat het heel erg gaan roken. Er kwam toevallig iemand anders langs die de deur open deed en alles stond zwart van de rook. Die maakte mij wakker met zijn geschreeuw. Samen hebben we de andere persoon uit de caravan gesleept. Als die jongen niet langs was gekomen, waren we omgekomen door de rook in onze slaap.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 11:28

In de haast te snel oversteken en vol geschept worden door een auto en vervolgens door de lucht heenvliegen. Ben blij dat ik het kan kan navertellen -O-

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 11:32

Ik heb er nog wel één. Was de weg kwijt geraakt bij mijn stage en vroeg de weg aan een schilder. Ik breng je wel, zei hij. Hij laadde mijn fiets in de bestelwagen en zette mij inderdaad af waar ik moest zijn, maar naderhand dacht ik: niet zo heel snugger :') om fiets en al bij een wildvreemde man in de auto te stappen.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 11:38

toen ik 17 was bij iemand instappen die net zn rijbewijs had in een BMW M3 (had ie van zn mammie gekregen)
ongeluk gekregen
in het ziekenhuis hadden ze me zelfs opgegeven :(
7 wkn zkh (wat volgens de artsen heel kort was voor iemand met mijn verwondingen) en daarna nog 3 mndn revalidatie

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 11:50

Ik weet niet of het me fataal zou zijn geworden, maar prettig zou het zeker niet zijn geweest.
Toen ik 9 was waren we op vakantie in Zweden. Lekker weer dus we gingen daar ergens zwemmen in een meer.
Zie ik daar opeens een dikke worm in het water kronkelen. Ik met mijn negenjarige brein denk: 'oh das zielig, straks verdrinkt hij.'
Ik pak hem uit het water en breng hem naar het droge.
Even later hoor ik mijn broer roepen: hee kijk, een bloedzuiger. En ik ben heel nieuwsgierig dus ik daar heen om te kijken... Bleek het hetzelfde beest te zijn!
Ik moet er niet aan denken dat dat beest zich aan mijn vastgezogen zou hebben 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:30

Ankie2011 schreef:
Ik heb er nog wel één. Was de weg kwijt geraakt bij mijn stage en vroeg de weg aan een schilder. Ik breng je wel, zei hij. Hij laadde mijn fiets in de bestelwagen en zette mij inderdaad af waar ik moest zijn, maar naderhand dacht ik: niet zo heel snugger :') om fiets en al bij een wildvreemde man in de auto te stappen.

Niet iedereen heeft slechte bedoelingen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:40

Ik doe regelmatig dingen die wellicht niet heel verstandig zijn (Bv na een stapavond om vier uur snachts nog alleen naar huis fietsen). Maar heb pas een keer een ervaring gehad dat we echt een engeltje op ons schouder hebben gehad.
Vorig jaar was ik in Australië en had ik samen met een vriendin een chubby gehuurd. (soort bestelbusje waar je in kunt slapen/koken etc.).
We hadden hem midden in Sydney op gehaald en moesten meteen de spits in met auto rijden. We hadden beide geen ervaring met links rijden, met de bestuurderskant aan de andere kant, andersom schakelen, andere verkeersregels(bv linksom de rotonde om i.p.v. rechtsom, of links inhalen i.p.v. rechts inhalen. Iets wat we dus niet eerst even rustig konden oefenen.
Vriendin reed als eerste. We reden net weg bij het ophaalpunt en we stonden stil bij het stoplicht. We waren allebei echt in de veronderstelling dat het groen was. Bleek dus achteraf dat die stoplichten niet voor ons waren. Dus we rijden aan en op dat moment komt er een vrachtwagen met en flinke snelheid aangereden die rechtdoor ging. Het scheelde echt een haartje en was op dat moment écht in de veronderstelling dat we frontaal geraakt zouden worden en dat het klaar was. Ik zat zelfs met mijn ogen dicht te wachten op de klap. Gelukkig had vriendin en de vrachtwagen chafeur net langs elkaar heen kunnen sturen. Achteraf hebben we echt heel veel mazzel gehad. Heel bizar. Achteraf thuis wel verteld dat het toch wel even tegen viel in het begin, maar dat het zo heftig was geweest heb ik ze maar niet verteld :) .

xAaltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:59

Ik ging op een buitenrit met mijn pony, had al in de gaten dat ze best wel fris was.. Toen op een rustige weg even galopperen, ik hoorde 2 motors aankomen, dus maar weer gaan stappen. 1 motor ging goed, toen zou de andere er langs, weet niet precies wat er allemaal in de tussentijd gebeurd is, maar er kwam ook nog een auto achteraan, waar ze toen tegenaan knalde, ze draaide zich om en is toen naar het volgende dorp (2/3 km) gegaloppeerd. Toen ik haar weer terug in stap had maar even op die man gewacht.. Was met ons, de auto en de man verder niks aan de hand, gelukkig.

En nog een keer op buitenrit, dit was niet op mijn eigen pony, maar op een van mijn vriendin. We stapten rustig, komt er ineens een eend uit de berm vliegen. Er ook vandoor natuurlijk. Ze wouden elkaar steeds inhalen, dus het ging steeds sneller. Vriendin er op het laatst afgevallen op de weg, een bestuurder had mij aan zien komen, is uit de auto gestopt en heeft me tegengehouden.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:59

ChantalSmook schreef:
Ik doe regelmatig dingen die wellicht niet heel verstandig zijn (Bv na een stapavond om vier uur snachts nog alleen naar huis fietsen). Maar heb pas een keer een ervaring gehad dat we echt een engeltje op ons schouder hebben gehad.
Vorig jaar was ik in Australië en had ik samen met een vriendin een chubby gehuurd. (soort bestelbusje waar je in kunt slapen/koken etc.).
We hadden hem midden in Sydney op gehaald en moesten meteen de spits in met auto rijden. We hadden beide geen ervaring met links rijden, met de bestuurderskant aan de andere kant, andersom schakelen, andere verkeersregels(bv linksom de rotonde om i.p.v. rechtsom, of links inhalen i.p.v. rechts inhalen. Iets wat we dus niet eerst even rustig konden oefenen.
Vriendin reed als eerste. We reden net weg bij het ophaalpunt en we stonden stil bij het stoplicht. We waren allebei echt in de veronderstelling dat het groen was. Bleek dus achteraf dat die stoplichten niet voor ons waren. Dus we rijden aan en op dat moment komt er een vrachtwagen met en flinke snelheid aangereden die rechtdoor ging. Het scheelde echt een haartje en was op dat moment écht in de veronderstelling dat we frontaal geraakt zouden worden en dat het klaar was. Ik zat zelfs met mijn ogen dicht te wachten op de klap. Gelukkig had vriendin en de vrachtwagen chafeur net langs elkaar heen kunnen sturen. Achteraf hebben we echt heel veel mazzel gehad. Heel bizar. Achteraf thuis wel verteld dat het toch wel even tegen viel in het begin, maar dat het zo heftig was geweest heb ik ze maar niet verteld :) .

Hier rechts inhalen is ook niet zo slim hoor :P

Wel echt veel geluk gehad dan zeg, pfff zal wel schrikken zijn geweest.... Maar ik denk dat iedereen wel één (of meer) van dit soort momenten heeft in zijn leven :(:)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 15:17

Floriske schreef:
ChantalSmook schreef:

Hier rechts inhalen is ook niet zo slim hoor :P

Wel echt veel geluk gehad dan zeg, pfff zal wel schrikken zijn geweest.... Maar ik denk dat iedereen wel één (of meer) van dit soort momenten heeft in zijn leven :(:)

Haha oops, bedoelde dat je juist daar rechts moet inhalen :Y) . Het is daar dus allemaal andersom.

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:15

Ehum... Op weg naar huis is er een klein weggetje, best wel heel druk maar auto's hebben voorrang. Elke dag is het enorm druk en dan denk ik af en toe tussen twee auto's door te kunnen glippen. Dit doe ik uiteraard alleen als het echt heel erg druk is, anders vind ik het het wachten waard...

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:25

een paar jaar geleden moest ik met eten naar een afgesproken plek komen tijdens een trektocht. Ik kon het niet vinden en daar in de bergen hadden mijn man (gids) en ik beiden geen bereik met de telefoon. Dus het was op de goede gok. Na veel heen en weer gerij was ik weer verkeerd op een bergweg waar net 2 auto's bij elkaar langs kunnen zonder vangrail. De eerst volgende afslag om te keren kwam maar niet en ik reed aldoor verder uit de richting. Dus optie was keren op de weg......met een vw bus..... nadat ik de neus aan de afgrond had geparkeerd ging er wel door mij heen....als hij nu per ongeluk niet in de achteruit staat of de hellingproef gaat niet goed dan lig ik 100den meters beneden.....dit ging dus goed...en heb mij zelf voorgenomen dat ik dit nooit maar dan ook nooit meer doe en wel blijf doorrijden tot 1e afslag om te keren.....

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 10:08

Paard wat tijdens zijn keuring schrok en er vandoor ging "ik bleef vasthouden !!" dom dom DOM !! Ik werd mee gesleurd en vloog er bijna achter aan want het touw was inmiddels zover door mijn hand gegleden dat ik ter hoogte van zijn flanken rende, ik kwam ten val en kwam onderweg een achterhoef tegen :j met als gevolg een schedelbasis fractuur, een oor wat er half naast hing, en natuurlijk buiten kennis !! Pff mensen riepen wel loslaten ! Maar ik wilde hem niet in de blinde over dat terrein los laten rennen, wat een sukkel, wat had ik nou gedacht ? dat ik het kon winnen van 600kg trek-kracht !? Even ter verdediging, mijn paard was 3 en kwam zo van het land dus totaal nog niet goed opgevoed. Maanden later werd hij dus nogmaals gekeurd, waarbij ik mezelf ergens verstopt heb, brr dorst het niet aan te zien, alles was tip top in orde en nadat ze mij voor gek hadden verklaard op stal (hadden hem nog nooit gezien, maar wel mij in de gruwelijke kreukels) ging hij mee naar huis, alwaar we vast besloten waren hem goed te gaan opvoeden, ahh geen centje pijn met inrijden echt zo braaf, nooit bokken of wegrennen, aan de hand blijf ik 7 jaar na dato nog steeds gespannen zodra we van vertrouwde omgeving wijken, heb er zelfs therapie voor gehad maar het zit te diep geworteld, ook bij hem denk ik, want hij is met wandelen bij mij altijd oplettender en kijkeriger dan bij mijn mede-eigenaar. Hij voelt gewoon mijn spanning. Onder het zadel is hij de coole kikker zelve : ) heerlijk paard, geen spijt en ik ben na reconstructie weer beter om aan te zien, tenminste net zo "beter" als daarvoor hihi

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 10:17

In volle galop over de autoweg [80km weg] achter me andere pony aan die los gebroken was.Reed tegen het verkeer in en hoopte maar dat de auto's zouden uitwijken en niet tegen ons aan zouden knallen. Gelukkig weken de auto's allemaal uit naar links.Op dat moment dacht ik alleen maar aan de pony die los liep,die móest ik vangen.Gelukkig is alles goed afgelopen.Pas later dacht ik wat er allemaal had kunnen gebeuren.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 10:45

Ik herinner me plots iets, ik was het filmpje 'Dump ways to die' aan het kijken, daarin kwam voor dat een mannetje zijn vork in de tooster stak om de toast eruit te halen, waarna hij elektrocuteert werd. Ik vroeg heel droog aan mijn vriendin "Is dat dodelijk dan?". Ik stak altijd al gewoon mijn mes in de tooster als de toast er niet uit wou ... :=

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 10:47

Via een rivier opwaarts lopen, alleen moesten we een stukje omhoog omdat het water te diep en te wild was qua stroming en achteraf was het daar zo glad en stijl dat het gruwelijk mis had kunnen gaan en we naar 4/5 meter beneden hadden kunnen vallen op de rotsen.

Jammer dat er geen like knop op zit, wat een verhalen allemaal!
Grappig topic trouwens...
Laatst bijgewerkt door annebe op 22-02-14 10:51, in het totaal 2 keer bewerkt