Anky straks bij Nova.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:21

Tessebes schreef:
Maar niet als je opa (die was het toch?) net een paard van een paar tonnetjes voor je heeft gekocht, dan ben je iets te laat IMO.

Nee... Haha!
Maar hier werd ook niet D. van A. bedoeld Haha!
Dat is wel een verwend sekreet.

Nimue

Fitzroy schreef:
Rekenfoutje imker: 15 % van het aankoopbedrag dus 15 % van 325.000 euro per jaar is wel wat meer!

Jeetje, wat veel!

Ik heb mijn pony nu bijna 8 jaar, ben ik even blij dat ik die niet heb laten verzekeren, dan had ik nu nog een keer het aankoopbedrag (de hele 1750 gulden die ik destijds voor haar heb neergeteld Knipoog) er bovenop betaalt aan verzekeringskosten...

Maar jémig! Welke idioot geeft een kind van 16 nou een paard van 350.000 euro!? Wat móet zo'n kind daar nou mee? Als ze alleen met zo'n paard (met super-afstamming en al helemaal opgetraind) iets kan bereiken zegt dat toch wel genoeg over haar talent (of het gebrek daaraan)? Hoe hoopt ze ooit verder te komen in de sport als ze alleen met dit soort toppaarden iets kan?

Ook wel érg dom om 'af te gaan op de professionaliteit van Stef Jansen', hé... als dat dier een zwak hart heeft, hoeft dat er voor de hartstilstand in kwestie toch helemaal niet uit te komen? Wat iemand al eerder zei: domme pech. Het gebeurt.
Laatst bijgewerkt door Nimue op 10-12-03 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Tessebes

SuperPepeijn"]
[quote="Tessebes"][quote="SuperPepeijn"]
[quote="Tessebes schreef:
Ik zeg toch niet dat het wat met de rechtzaak te maken heeft? Verward
wat heeft het dan met dit topic te maken?
[/quote]Misschien gaat in jouw ogen deze topic alleen over de rechtzaak, maar dan moet je hem nog maar een keertje doorlezen.
[/quote]iemand zwart maken op basis van zijn uiterlijk en wat diegene daarmee wilt doen, is volgens mij gewoon dom.
[/quote]

Ik maak helemaal niemand zwart, jammer dat je die conclusie trekt.
Ik heb niets tegen mensen die wat minder knap zijn, ik ben zelf ook geen schoonheid, maar IK heb dan ook geen ambities om model te worden.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:22

Missouri"]
[quote="Tessebes schreef:
Maar niet als je opa (die was het toch?) net een paard van een paar tonnetjes voor je heeft gekocht, dan ben je iets te laat IMO.

Nee... Haha!
Maar hier werd ook niet D. van A. bedoeld Haha!
Dat is wel een verwend sekreet.
[/quote]

Ow sorry, dat heb ik dan verkeerd begrepen.

Missouri

Nimue schreef:
Maar jémig! Welke idioot geeft een kind van 16 nou een paard van 350.000 euro!? Wat móet zo'n kind daar nou mee? Als ze alleen met zo'n paard (met super-afstamming en al helemaal opgetraind) iets kan bereiken zegt dat toch wel genoeg over haar talent (of het gebrek daaraan)? Hoe hoopt ze ooit verder te komen in de sport als ze alleen met dit soort toppaarden iets kan?

Je snapt het niet... op een "gewoon" paard kun je tegenwoordig echt niet meer met de top meerijden hoor!!!

SuperPepeijn

en als die mensen dan nog die ambitie hebben, wat maakt dat uit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:23

Kayla schreef:

En Illindra, geloof dat niemand de familie van Aalderen als grote crimineel bestempelt hoor.

Lees dan het topic over beveiliging stallen Anky van Grunsven.
Ik vind dat dus echt niet kunnen.
Niet alleen de fam. van Aalderen gaat over de tong maar ook de fam. v/d Zwan (kopers van Poetin) wordt nog even fijn meegenomen.
Ik vind vage beschuldigingen over drugshandel, afpersing,bedreiging, enz dus echt niet kunnen, waar zijn die op gebaseerd?
Afgunst Verward

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:23

Het gaat mij nog niet zozeer om de leeftijd als wel om de ervaring met paarden en/of levenservaring.
In mijn ogen is die danielle een snotneus. Zal wel iets met normen en waarden te maken hebben........
En met gewoon keuren als je een paard koopt!!! Niet iemand vertrouwen op die mooie blauwe ogen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:24

Ilindra schreef:
Lees dan het topic over beveiliging stallen Anky van Grunsven.
Ik vind dat dus echt niet kunnen.
Niet alleen de fam. van Aalderen gaat over de tong maar
ook de fam. v/d Zwan
(kopers van Poetin) wordt nog even fijn meegenomen.
Ik vind vage beschuldigingen over drugshandel, afpersing,bedreiging, enz dus echt niet kunnen, waar zijn die op gebaseerd?
Afgunst Verward

Heb ik iets gemist?

Even kijken

Tyrza

Feit blijft gewoon: als je goed begeleid wordt en een goed paard onder je kont hebt, is de kans gewoon veel groter op goede prestaties. En daar doelde van AAlderen op...

En ja, het is veel geld. Maar hoe denk je dat de Duitse YR aan hun prestaties zijn gekomen???

Tigger

Barb"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Dat paard is dood neergevallen,
daarmee heeft ze nog niet het recht verworven om dan maar de andere paarden van Anky te rijden, zo liet ze het wel overkomen.

dit vond ik ook opvallend aan het filmpje.
[/quote]

Sterker nog, eerst zegt ze dat ze het niet eens is met hun manier van rijden, maar ze wil wel blijven rijden op paarden van hún??? Verward

Ik neem aan dat ze dus nog steeds gewoon daar wil blijven rijden. Tegenstrijdig is het wel.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:26

Allebei de partijen lijken me niet de fijnste.
Het lijkt er sterk op dat dat grietje plus fam. zo een manier hadden gevonden om mee te gaan draaien in de top. Nu dat niet lukt gaan ze sputteren. Ik snap niet waarom ze de trainingsmethode erbij halen, lijkt mij overbodig.
Idool krijg medicijnen toegediend, daarmee is toch al duidelijk dat hij lichamelijk niet in orde was? Maar goed, daar weet ik dus niet al te veel van, maar snap niet waarom er niet gekeurd is.

En Sjef is in principe gewoon een paardenhandelaar die door de successen in de sport een hoop kan maken, daar verdient hij geld mee.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:27

Tigger schreef:
Sterker nog, eerst zegt ze dat ze het niet eens is met hun manier van rijden, maar ze wil wel blijven rijden op paarden van hún??? Verward
volgens mij ging het hier om het vaststellen van de mogelijke doodsoorzaak en niet dat ze er zo fel tegen was.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:29

Met heel hun geld om zo'n duur paard als Idool te kopen, lijken deze mensen mij geen echte paardenliefhebbers. Danielle blaast enorm hoog van de toren, ben benieuwd wat we nog meer van haar gaan horen in de toekomst. HEel dom gewoon om zo'n paard niet te laten keuren. Als verzekeringsmaatschappijen dat WEL eisen omdat ze geen risico willen lopen, waarom doen zij dat dan niet? Een verzekeringsmaatschappij gaat toch ook niet uit van professionaliteit bij Sjeff en Anky? Sjef en Anky zijn erg goed in het trainen van paarden, maar daar maakt ze nog geen veearts.

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:29

SuperPepeijn"]
[quote="Tigger schreef:
volgens mij ging het hier om het vaststellen van de mogelijke doodsoorzaak en niet dat ze er zo fel tegen was.
[/quote]

Nee hoor, ze zegt duidelijk dat het nooit fijn kan zijn voor een paard om zo in de krul te moeten lopen....
En dat ze er zelf ook geen fijn gevoel meer bij had.
Laatst bijgewerkt door Tigger op 10-12-03 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:30

Als ik de topics goed gelezen heb is Van Zwalm dus de opa van Dan. en wel degelijk familie.

Wie denkt ze te krijgen Krack C misschien of Joker of Goeie ouwe Bonfire?

Desiree

Tigger schreef:
Nee hoor, ze zegt duidelijk dat het nooit fijn kan zijn voor een paard om zo in de krul te moeten lopen....

Ik vind dit een onzinnige discussie. Nog nooit is er een paard eerder dood gevallen van een bepaalde soort training. Wel erdoor naar de slacht gereden, maar dat is toch weer een heel ander verhaal.

Nimue

Missouri schreef:
Je snapt het niet... op een "gewoon" paard kun je tegenwoordig echt niet meer met de top meerijden hoor!!!

Nee, maar waarom moet je op je zestiende direct met de top meerijden? Is het niet beter eerst wat ervaring op te doen, zodat je door je eigen talent (en niet omdat je toevallig op een goed paard zit) goede prestaties levert?

Ik snap ook dat gezever niet over de paarden die ze later aangeboden kreeg; die waren niet goed genoeg. Tsja, dan ga je toch ergens anders kijken?

En het is idd. raar dat ze de trainingsmethode de schuld geeft, maar wél volgens die methode haar eigen paard reed, en ook op paarden van Anky had willen blijven rijden. Verward

petraaken

oja waaraan is haar eerste paard eigenlijk gestorven?

jacobien

m k
Laatst bijgewerkt door jacobien op 10-12-03 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:31

Een keuringsrapport is ook geen vrijbrief.
Al was het paard gekeurd, dan nog had een dierenarts wellicht niks geconstateerd, en blijft de snelle dood altijd een reden tot terugvordering van (een deel van) het geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:31

Als mensen een paard van 3 ton kopen voor een 16 jarig meisje moeten zij dat zelf weten, dat is hun goed recht.
Wat dat meisje er dan mee doet is ook haar zorg en niet die van anderen.
Ik heb haar reactie niet gezien op tv, maar wat me opvalt aan wat ik hier zo lees is dat ze compleet het gevoel van realiteit kwijt is.
Haar opa had dat paard gewoon moeten laten keuren. Of het nou een paard van 3000 euro is of een paard van 300.000 euro, dat moet dan niet uitmaken.

Sorry ik ga heel even offtopic Schijnheilig
Om even terug te komen op de opmerking van Tessebes. (Bijna) ieder meisje van de leeftijd heeft er wel eens over gedacht model te worden.
Niet iedereen is even knap, zelfs de modellen die het wel gehaald hebben niet.
Maar om nu te gaan suggereren dat je als je wat minder knap bent niet naar een cariere als model mag streven vind ik een beetje ondoordacht overkomen. Als mijn buurmeisje van 120 kilo, en een kop als een grindtegel model wilt worden, wens ik haar veel succes, maar ik laat haar wel in haar waarde ondanks het feit dat ze het nooit zal halen.
Maar goed het heeft in dit geval niets te maken met de zaak die zij tegen Anky en Sjef heeft aangespannen...

Maar weet iemand waar ik dat filmpje kan vinden? Bij mij schijnt Realplayer er geen zin in te hebben Scheve mond

jacobien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:32

Ilindra schreef:
Niet alleen de fam. van Aalderen gaat over de tong maar ook de fam. v/d Zwan (kopers van Poetin) wordt nog even fijn meegenomen.
Afgunst Verward

Sinds wanneer worden hier op bokt bronnen onderzocht ? In mijn ogen was die nl zeer betrouwbaar .... Knipoog

esther82

Sarabande: Ze vertelt in het filmpje dat ze geen genoegen neemt met een paard om door de bak te sjezen. Terwijl dat een tijdelijke oplossing zou zijn zodat ze in ieder geval kon rijden. Maar ze wil direct doorgaan op haar oude niveau. En neemt met minder geen genoegen.

En wat mijn schillenpaard betreft: dat was sarcastisch bedoeld. Waar het omgaat is dat je niet altijd het beste van het beste kunt hebben. En dat iedereen tevreden is met zijn of haar eigen paard.

Ik denk dat deze discussie voor mij nu gesloten is. Ik wacht de rechtzaak af. Weet iemand wanneer daar de uitslag van is?

Jorie

Welke medicijnen kreeg Idool dan?????