Rowdine schreef:Kinderen zijn op school toch ook sociaal? Jeetje, net of kindjes 7 dagen per week met anderen moeten spelen.
Beetje sneu als je enige speeltijd de pauzes van school zijn vind ik
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Urielle schreef:lieveli schreef:Wat is er mis met in het weekend gezinsdag? Dat was bij ons ook, het weekend was voor leuke dingen doen. Ik had vriendinnetjes van buiten school, van de hockey en het paardrijden en die kwamen soms wel eens logeren, maar schoolvriendinnetjes zag ik na school, als ik bij iemand ging spelen of ze gingen mee naar mijn pony's.
Die kinderen worden om 7 uur in de voorbewaking gedaan, gaan om half 7 naar huis, eten en huiswerk maken, naar bed. Dat is doordeweeks.
En dan is het weekend, met wat geluk mogen ze op zaterdagochtend op een clubje maar heb ook al moeders gehoord dat dat ten koste ging van de tijd samen, en de enige vriendjes die ze dus zien zijn die van school op school. Ik vind dat dus eigenlijk heel asociaal, dat je je kinderen een eigen sociaal leven ontneemt omdat je zelf graag fulltime wilt werken
Urielle schreef:Rowdine schreef:Fijn om een dag bij je 'binnen te mogen kijken'.
Overigens snap ik best dat poetsen zwaar lichamelijk werk is. Zeker als je voor anderen poetst (maar dan werk je, toch?!). Maar ik had het idee dat sommigen hier bij zichzelf thuis de gehele dag poetsen. Op een gegeven moment lijkt me toch dat alles schoon is
Enfin, ik vraag me eigenlijk in het bijzonder af hoe thuisblijf moeders het doen als hun kinderen naar school gaan? Wat doe je dan al die uren? Slaat de verveling niet ontzettend toe?
Ik werk nu sinds kort twee dagen in de week, daarvoor was ik wel fulltime thuisblijfmoeder.
Ik moet zeggen dat ik, hoewel ik hem vreselijk ga missen, ook wel uitkijk dat mijn jongste over een jaar naar school gaat, dan kan ik echt zorgen dat ik alles klaar heb als zij naar school zijn en hoop ik de middagen echt aan hun te kunnen besteden (en het transport naar de clubjes hihihi)

Urielle schreef:Rowdine schreef:Kinderen zijn op school toch ook sociaal? Jeetje, net of kindjes 7 dagen per week met anderen moeten spelen.
Beetje sneu als je enige speeltijd de pauzes van school zijn vind ik
Urielle schreef:chanel1985 schreef:Maar wie zegt dat die dat willen? Het is misschien van financieel niet anders kunnen?
Dan leef je toch echt wel boven je stand?
Urielle schreef:chanel1985 schreef:Maar wie zegt dat die dat willen? Het is misschien van financieel niet anders kunnen?
mamamier schreef:Ik vind het zo vreemd dat iedereen zegt dat ze hun salaris rechtstreeks kunnen inleveren voor de kinderopvang. Dan moet je namelijk écht kapitalen verdienen als je niets terug krijgt. Ik dacht vanaf 130.000 euro of zo. Wij verdienen samen echt goed en krijg toch zo'n 450 euro terug van de belasting elke maand voor de 600 euro die we betalen per maand voor twee dagen kdv per week. En dat is al bijna 4 jaar zo, dus geen foutje of wijzigingen geweest.
De oudste drie zijn nooit naar een kdv geweest. Dat konden we zo goed als zelf opvangen met af en toe en paar uurtjes bij de buuf. Maar voor ons nakomertje vonden we het toch wel belangrijk dat ze met leeftijdgenoten kon spelen omdat ze 8, 8 en 11 jaar scheelt met haar zussen. En ze gaat ook als ik zelf eens vrij ben. Ze vindt het er heerlijk en geeft mij de kans om met de oudsten iets te gaan doen wat mét peuter niet zo handig is. (Schaatsen of zo in de kerstvakantie)
lieveli schreef:Niet om vervelend te doen, maar ik proef heel veel frustratie in je berichten naar werkende moeders toe. Waarom die onvrede en die vooroordelen en dat zwart-wit denken?
vuurneon schreef:Nou, ja... Als je een hypotheek hebt in de 'goede' tijd (of beter, veel te makkelijke tijd) en je daardoor nu een wurghypotheek hebt waarbij je hoe dan ook bij verkoop een fikse restschuld over zult houden dan is het niet altijd echt een keuze om beiden te blijven werken. Ja, huis gedwongen verkopen en leven met de schuld, waardoor je alsnog beide moet blijven werken.
Urielle schreef:lieveli schreef:Niet om vervelend te doen, maar ik proef heel veel frustratie in je berichten naar werkende moeders toe. Waarom die onvrede en die vooroordelen en dat zwart-wit denken?
Welke vooroordelen bedoel je dan?
Heb geen frustratie hoor, ik snap het gewoon niet. Je hebt kinderen neem ik aan omdat je ervan houdt en ze graag ziet, en dan zie je ze alleen in het weekend. En in het weekend mogen ze dan ook niks anders dan 'gezellig met het gezinnetje'. Ik vind echt wel dat je ze dan wat ontneemt.
Moeten mensen zelf weten verder, maar ik vind het wel sneu voor de kinderen
Ik wil ook graag eens gezinstijd hebben 
Rowdine schreef:Enfin, ik vraag me eigenlijk in het bijzonder af hoe thuisblijf moeders het doen als hun kinderen naar school gaan? Wat doe je dan al die uren? Slaat de verveling niet ontzettend toe?
lieveli schreef:Je weet toch niet of die kinderen thuis met vriendjes spelen of wat die ouders met andere ouders afspreken? En spreken ze na school niets af?
hoe mam het ook probeerde

Urielle schreef:lieveli schreef:Ik zie nog steeds echt het probleem niet. Sorry.
Jij vindt het echt normaal om alleen te kunnen spelen met je schoolvriendjes
10-10.30
12.30-13.30?
en op woensdag alleen die ochtend?
barstensvol met activiteiten