Resistance schreef:Ik neem zeker wel zorg aanNet zoals alle anderen hier zijn wij "sterkeren" in de maatschappij, en dus ook op de wereld. Wij hebben het geld, de kennis, etc. Dat hebben ze in derde wereld landen niet, zijn zijn dus de "zwakkeren" in de maatschappij. Wij kunnen even snel naar de huisarts of het ziekenhuis, omdat we daar de middelen voor hebben. Dat hebben ze daar niet. De zwakkeren overleven dus niet. Het is inderdaad heel oneerlijk, maar het is nou eenmaal zo. De hele wereld is oneerlijk.
Natuurlijk kunnen wij onze "goede" eigenschappen met hen delen, maar dan heb je in een plaats van één sterk "ras" dat overleeft en één zwak "ras" dat niet overleeft, één middelmatig ras wat uiteindelijk helemaal niet overleeft. Dat wil de natuur (of wat er nu dan ook achter zit) niet, de natuur wil alleen maar dat "sterke" ras.
You gotta be f*cking kidding me? Meen je dit nou écht?
(En je kon even geen andere term dan 'rassen' bedenken ook nog, oké dan!)
Jouw "goede" eigenschap die jou een "sterk ras" maakt is dus het hebben van geld, en het geluk dat je híer geboren bent, en niet aan de andere kant van de wereld. Dus niet een fysieke of per se erfelijke eigenschap. Want dat is in feite jouw verhaaltje, dat de 'sterkeren' meer kans op voortplanting hebben en daardoor hun (goede) eigenschappen dus ook weer doorgeven in de genen. Newsflash: de laatste keer dat ik het checkte was "geld" geen erfelijke eigenschap en was de enige manier om het door te geven aan je nageslacht door middel van een erfenis, en of dat nou echt telt voor jouw denkwijze, mwoh, denk het niet. Als jij bijv. een erfelijke ziekte in je genen hebt, tel je dan wel mee als "sterk ras" zolang jij zelf nog het (niet vererfbare) geld voor genezing hebt? En zodra dat geld of de omstandigheden voor zorg je ontbreken ben je een "zwakker ras", ondanks dat je genetisch niet veranderd bent?
Net zoals alle anderen hier zijn wij "sterkeren" in de maatschappij, en dus ook op de wereld. Wij hebben het geld, de kennis, etc. Dat hebben ze in derde wereld landen niet, zijn zijn dus de "zwakkeren" in de maatschappij. Wij kunnen even snel naar de huisarts of het ziekenhuis, omdat we daar de middelen voor hebben. Dat hebben ze daar niet. De zwakkeren overleven dus niet. Het is inderdaad heel oneerlijk, maar het is nou eenmaal zo. De hele wereld is oneerlijk.
Jij zegt 't.
Pardon? Ik was het met je eens, "je" was in het algemeen (as in, degene die zich aangesproken voelt) 
)