Ik heb een huis met hindernissen gekocht
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
gemske schreef:Misschien een beetje te specifieke vraag, maar @Veerledec, het lijkt dat jij er verstand van hebt - kun jij inschatten wat ik ongeveer kan verwachten aan kosten voor het invullen van een M-formulier in combinatie met de aankoop van een huis (voor twee personen, fiscaal partners)?
. Ik heb eerlijk gezegd geen idee, maar 2 à 3 maal het normale tarief zou me niet onredelijk lijken. Je moet namelijk wel alles splitsen, premieplicht bezien etc. MarliesV schreef:Ik heb hem gisteren ingevuld. Was wel lastiger dan het jaar er voor maar niet onoverkomelijk.
Zit alleen met het volgende: ik heb afgelopen februari het huis verkocht waar ik met mijn ex woonde en ook toen mij eind februari laten overschrijven naar mijn huidige huurhuis.
Maar hoe zet ik nu die voorlopige teruggaaf stop?
Ik heb geen brief er over gehad maar krijg wel het geld nog gestort nu in maart terwijl het huis is verkocht.
(heb wel netjes dat geld apart gezet ivm terug betalen).
MarliesV schreef:Ik heb hem gisteren ingevuld. Was wel lastiger dan het jaar er voor maar niet onoverkomelijk.
Zit alleen met het volgende: ik heb afgelopen februari het huis verkocht waar ik met mijn ex woonde en ook toen mij eind februari laten overschrijven naar mijn huidige huurhuis.
Maar hoe zet ik nu die voorlopige teruggaaf stop?
Ik heb geen brief er over gehad maar krijg wel het geld nog gestort nu in maart terwijl het huis is verkocht.
(heb wel netjes dat geld apart gezet ivm terug betalen).

Vind het toch spannend omdat het de eerste keer is. Zat een beetje met de lijfrente e.d. te stoeien.
ben heel benieuwd hoeveel wij terug krijgen
... (er moet alleen straks waarschijnlijk nog weer 100 euro terug, maar dat is geen ramp, die gaat naar de spaarrekening). Met het huis dat ik volgende maand hopelijk in bezit krijg is het geld nu al ERG welkom en ben ik blij dat ik niet hoef te wachten tot juli!