vertrekken bij vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Lisaa_

Re: vertrekken bij vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:16

stille meelezer hier,
wat heftig TS, wil je alleen even heel erg veel sterkte wensen
je kiest voor jezelf en dat is goed onthoud dat! :(:)

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:35

Nog niet alles gelezen dus misschieb is het al wel gezegd. Maar gezamenlijk dieren mag je zo zonder zijn weten niet meenemen. Helaas is soortgelijk iets bij ons in de fam ook aan orde. Ik heb na vraag gedaan bij politie. Hun antwoord was gezamenlijk huisdieren moet je daar laten waar hun huis is. je ex kan anders aangifte tegen jouw doen van ontvreemding.wat wel kan stel dat hij opgepakt word dat de politie je in licht dat ze alleen zijn dan kun je ze wel ophalen. Verder kregen wij advies neem ander nummer er zijn apps die je vriend op jouw mobiel geibstaleerd kan hebben zodat hij je doen en laten kan volgeb. Dus ook ander telefoon. In erge gevallen kan je stalkingsbrief laten opstellen bij politie. Idd paspoort bank passen papieren paard als dat op jouw naam staat meenemen plus papieren huis of copieen.

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:36

Nee hoor je kan huisdieren gewoon mee nemen dat is geen enkel probleem en die apps had ik ook. Sowieso een andere telefoon nemen. Via IMEI kan die je ook volgen. Stalkbrief moet je sowieso sturen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:22

Als je ook maar een greintje vrees hebt dat hij heel misschien heel eventueel zo maf zou kunnen reageren dat hij wellicht op dat moment de dieren wat aan zou kunnen doen om jou terug te pakken, dan zou het mij geen r**t kunnen schelen wat de wet zegt maar dan heb je die dieren te beschermen tegen de gevolgen van jouw actie en ze gewoon (even) mee te nemen :j

Of je ze dan later weer terugbrengt dat kun je later altijd wel bekijken :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:24

pmarena schreef:
Als je ook maar een greintje vrees hebt dat hij heel misschien heel eventueel zo maf zou kunnen reageren dat hij wellicht op dat moment de dieren wat aan zou kunnen doen om jou terug te pakken, dan zou het mij geen r**t kunnen schelen wat de wet zegt maar dan heb je die dieren te beschermen tegen de gevolgen van jouw actie en ze gewoon (even) mee te nemen :j

Of je ze dan later weer terugbrengt dat kun je later altijd wel bekijken :j

Ja, maar zo werkt het uiteindelijk niet en dan kan iedereen wel onder dat motto dieren van een ander meekapen :+
Ik neem aan dat de TS geen problemen wil :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:25

Als vriendlief tot rust is gekomen en problemen gaat maken over het terugwillen van de dieren dan kun je ze terugbrengen (als het veilig voor ze is!) en is het probleem opgelost toch.

Niet al te moeilijk over doen hoor :) Veiligheid van de dieren staat toch echt (op enorme afstand) bovenaan :j

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:31

TamaradB schreef:
Wat ik me af vraag is; als je mans genoeg bent om de relatie te hebben op het moment, om hem als ultimatum te stellen dat hij zich moet laten helpen en dus een weerwoord te geven, waarom ben je dan niet mans genoeg om deze relatie op een normale, respectvolle manier te beëindigen?

Ik ben zelf een persoon die borderline gediagnostiseerd is. Laat me voorop stellen dat dat absoluut geen excuus is voor het gedrag wat jij beschrijft dat hij vertoont. Het mag nergens een excuus voor zijn. Ik vind het wel heel bijzonder dat een psychosociaal hulpverlener hem direct bij de intake al tot deze ziekte veroordeelt. Bij mij duurde dat een half jaar. Ik zou deze hulpverlener dan dus ook niet te serieus nemen. Niet als ik hem was, maar ook niet als ik jou was.

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is hij ook agressief? In dat geval snap ik je sneaky manier van vertrekken, maar als hij alleen maar verbaal manipuleert, wat is dan het probleem? Sta er boven en neem op een respectvolle manier afscheid van deze relatie. Dan ben je niet alleen aan hem, maar ook aan jezelf verschuldigd. Ik denk (als borderliner zijnde) dat zijn negatieve gedrag alleen maar getriggerd wordt op die manier, terwijl hij, wanneer je hem een duidelijk uitleg geeft, er veel meer vrede mee kan hebben. Even vooropgesteld dat hij inderdaad BL heeft.

Heel veel succes!

Edit; spelfout

Er is een eerder topic geweest, alleen dan niet onder een SA vandaar dat deze toen verwijderd is. In dat topic heft TS aangegeven dat haar vriend regelmatig agressief gedrag vertoont, maar dit nog nooit tegen haar heeft gebruikt. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij dat nooit zal doen, daarom neemt TS het zekere voor het onzekere. Juist omdat hij zo onberekenbaar is.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:34

pmarena schreef:
Als vriendlief tot rust is gekomen en problemen gaat maken over het terugwillen van de dieren dan kun je ze terugbrengen (als het veilig voor ze is!) en is het probleem opgelost toch.

Niet al te moeilijk over doen hoor :) Veiligheid van de dieren staat toch echt (op enorme afstand) bovenaan :j

Misschien heb ik er overheen gelezen maar staat er ergens dat TS hem serieus in staat acht de dieren iets aan te doen?
Zoja, melden bij de instanties. Wanneer ze door hen samen zijn aangekocht is het natuurlijk vragen om problemen wanneer je ze meeneemt zonder willens en weten van de exvriend. Dan kun je ze daarna wel terugbrengen maar gok dat hij dan door het wegnemen nog minder rooskleurig in staat en evt onderhandelingen nog moeilijker gaan.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:35

Cayenne schreef:
pmarena schreef:

Misschien heb ik er overheen gelezen maar staat er ergens dat TS hem serieus in staat acht de dieren iets aan te doen?
Zoja, melden bij de instanties. Wanneer ze door hen samen zijn aangekocht is het natuurlijk vragen om problemen wanneer je ze meeneemt zonder willens en weten van de exvriend. Dan kun je ze daarna wel terugbrengen maar gok dat hij dan door het wegnemen nog minder rooskleurig in staat en evt onderhandelingen nog moeilijker gaan.

Geloof dat TS bang was dat hij ze zou gebruiken als dwangmiddel om bij hem te blijven..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:36

Vandaar dus ook "ALS je maar een klein beetje vrees hebt..." enz. ;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:37

Ah ok, maar dat vind ik dan geen reden om ze vooraf weg te kapen. Daar maak je de problemen geheid nog groter mee wanneer hij ook maar een beetje aan de dieren gehecht is. We horen hier ook alleen de kant van de TS, wie weet is hij wel degelijk aan de dieren gehecht. Praten praten praten.. Zelfs wanneer je nu al denkt dat het geen effect zal hebben. Dan heb je het iig geprobeerd en kun je dat later aanvoeren in een verdere discussie. Dan is er op jou niets meer aan te merken en heb je je goede wil getoond.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:42

Voor mij zou het vooral belangrijk zijn dat ik mezelf naderhand niet enorm schuldig hoef te voelen omdat de dieren erbij waren op een moment dat ze beter (even) weg hadden kunnen zijn voor hun eigen veiligheid.

In de categorie beter voorkomen dan genezen.

Als de dieren er niet zijn kan hij ze ook niet als onderpand gebruiken. Lijkt me prettig bij iemand die onvoorspelbaar is en al helemaal bij iemand die van die geintjes heeft laten zien als de partner van de TS.

Beter gezeik over het (even) weghalen van de dieren dan een enorm schuldgevoel omdat je de gok hebt genomen en het "in het heetst van de strijd" fout is gegaan ten koste van de diertjes :(:)

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:48

De rechter zal uiteindelijk toch wel beslissen als het nodig is. Tot die tijd had ik ze ook meegenomen.
Wet of niet.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 23:25

he dit topic had ik al eerder gelezen en gereageerd.
goed dat je toch een SA hebt aangemaakt.

vervelend dat je nog zo lang moet wachten voor het zo ver is.
kan je niet eerder weg gaan?

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 04:29

Ik heb zoiets ook gehad. Alleen heb ik mijn exvriend eruit gezet. Hij heeft precies hetzelfde als de man waar het in dit topic om gaat. En er viel gewoon niet meer mee samen te leven en als ik langer zou blijven gingen zowel mijn beesten als ik eronder door.
Ts ik zou de dag zelf alle spullen die je mee wilt nemen al klaar zetten in auto of wat dan ook incl de katten! Liever gezeik erover dan dat hij ze wat aandoet.
En zodra je het hem verteld zorg dat er iemand vlak bij je is die kan ingrijpen/helpen als hij raar gaat doen.
Ik had ook alles van te voren gepland, ook ik moest het huis uit want ik kon het alleen niet betalen dus moest ook gelijk een ander onderkomen vinden, heb ik me schuldig gevoelt nee. Na alles wat hij me heeft aangedaan. Is het achterbaks? Mmhhh nee bij sommige mensen is dit de beste aanpak.

Succes TS

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 12:50

lightmorebh schreef:
Ik heb zoiets ook gehad. Alleen heb ik mijn exvriend eruit gezet. Hij heeft precies hetzelfde als de man waar het in dit topic om gaat. En er viel gewoon niet meer mee samen te leven en als ik langer zou blijven gingen zowel mijn beesten als ik eronder door.
Ts ik zou de dag zelf alle spullen die je mee wilt nemen al klaar zetten in auto of wat dan ook incl de katten! Liever gezeik erover dan dat hij ze wat aandoet.
En zodra je het hem verteld zorg dat er iemand vlak bij je is die kan ingrijpen/helpen als hij raar gaat doen.
Ik had ook alles van te voren gepland, ook ik moest het huis uit want ik kon het alleen niet betalen dus moest ook gelijk een ander onderkomen vinden, heb ik me schuldig gevoelt nee. Na alles wat hij me heeft aangedaan. Is het achterbaks? Mmhhh nee bij sommige mensen is dit de beste aanpak.

Succes TS

_/-\o_ amen.
soms is er geen anderen keus

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:15

En, wanneer gaat het gebeuren?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:26

Atent schreef:
En, wanneer gaat het gebeuren?

Dat heeft ts al een keer gezegd.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:28

Heel veel sterkte de komende periode.

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 18:13

Vrijdag wordt de dag :j. Heb voor 1 poes al opvang voor de andere ben ik nog aan het kijken maar het kan ook zijn dat T die wil houden.
Vandaag wil ik nog wel met hem praten over hoe hij het vind gaan enzo. En hoe hij het ziet. Ik wil niet dat hij het niet aan ziet komen want dan is de kans op ontploffing groter.
Eerder gaan was niet echt mogelijk doordat ik nog stal moest regelen en voor de andere dieren. Ook had ik zelf iets meer tijd nodig omdat ik het gewoon heel moeilijk vind :j.

Zie erg tegen vrijdag op. Deze week nog veel poetsen, ruimen en inpakken. Zou willen dat het al voorbij was.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:16

Merk hij echt niet op dat jij aan het inpakken bent, vraag ik me af?

pmarena

Pas maar op dat je met het aanroeren van het onderwerp de boel niet ineens in een stroomversnelling zet... dat het uit de hand loopt en hij zegt dat je dan maar op moet rotten, of dat hij alvast maatregelen gaat treffen om jou / je paard min of meer te gijzelen om te voorkomen dat je weggaat.... :(:)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 02-02-14 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

miccamaaike

heel veel succes... maar ik vraag me wel af hoe je dat doet met poetsen, ruimen en inpakken? Krijgt hij dat niet door?

Wel goed om gesprek aan te gaan. Ik vind het wel knap eigenlijk dat je het nog zo lang kunt uitstellen, lijkt me best lastig!

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 18:19

Tot nu toe heb ik voornamelijk dingen ingepakt die ik nou toch niet nodig heb. Hij heeft het wel gezien maar zegt er niks over.
Poetsen en ruimen zijn dingen die toch moeten gebeuren en altijd weer terug komen dus dat valt sowieso niet op. Denk als ik dan meteen inpak en het goed weg zet hij het niet echt zo zien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:33

Niet gaan afwijken van je normale gang van zaken. Ga je met hem praten dan doe dat donderdag, mocht hij dan toch dwars liggen dan zitten er geen dagen meer tussen waarop hij de boel goed kan verstieren voor je.