wat heftig TS, wil je alleen even heel erg veel sterkte wensen
je kiest voor jezelf en dat is goed onthoud dat!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

pmarena schreef:Als je ook maar een greintje vrees hebt dat hij heel misschien heel eventueel zo maf zou kunnen reageren dat hij wellicht op dat moment de dieren wat aan zou kunnen doen om jou terug te pakken, dan zou het mij geen r**t kunnen schelen wat de wet zegt maar dan heb je die dieren te beschermen tegen de gevolgen van jouw actie en ze gewoon (even) mee te nemen
Of je ze dan later weer terugbrengt dat kun je later altijd wel bekijken

TamaradB schreef:Wat ik me af vraag is; als je mans genoeg bent om de relatie te hebben op het moment, om hem als ultimatum te stellen dat hij zich moet laten helpen en dus een weerwoord te geven, waarom ben je dan niet mans genoeg om deze relatie op een normale, respectvolle manier te beëindigen?
Ik ben zelf een persoon die borderline gediagnostiseerd is. Laat me voorop stellen dat dat absoluut geen excuus is voor het gedrag wat jij beschrijft dat hij vertoont. Het mag nergens een excuus voor zijn. Ik vind het wel heel bijzonder dat een psychosociaal hulpverlener hem direct bij de intake al tot deze ziekte veroordeelt. Bij mij duurde dat een half jaar. Ik zou deze hulpverlener dan dus ook niet te serieus nemen. Niet als ik hem was, maar ook niet als ik jou was.
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is hij ook agressief? In dat geval snap ik je sneaky manier van vertrekken, maar als hij alleen maar verbaal manipuleert, wat is dan het probleem? Sta er boven en neem op een respectvolle manier afscheid van deze relatie. Dan ben je niet alleen aan hem, maar ook aan jezelf verschuldigd. Ik denk (als borderliner zijnde) dat zijn negatieve gedrag alleen maar getriggerd wordt op die manier, terwijl hij, wanneer je hem een duidelijk uitleg geeft, er veel meer vrede mee kan hebben. Even vooropgesteld dat hij inderdaad BL heeft.
Heel veel succes!
Edit; spelfout
pmarena schreef:Als vriendlief tot rust is gekomen en problemen gaat maken over het terugwillen van de dieren dan kun je ze terugbrengen (als het veilig voor ze is!) en is het probleem opgelost toch.
Niet al te moeilijk over doen hoorVeiligheid van de dieren staat toch echt (op enorme afstand) bovenaan
Cayenne schreef:pmarena schreef:Als vriendlief tot rust is gekomen en problemen gaat maken over het terugwillen van de dieren dan kun je ze terugbrengen (als het veilig voor ze is!) en is het probleem opgelost toch.
Niet al te moeilijk over doen hoorVeiligheid van de dieren staat toch echt (op enorme afstand) bovenaan
Misschien heb ik er overheen gelezen maar staat er ergens dat TS hem serieus in staat acht de dieren iets aan te doen?
Zoja, melden bij de instanties. Wanneer ze door hen samen zijn aangekocht is het natuurlijk vragen om problemen wanneer je ze meeneemt zonder willens en weten van de exvriend. Dan kun je ze daarna wel terugbrengen maar gok dat hij dan door het wegnemen nog minder rooskleurig in staat en evt onderhandelingen nog moeilijker gaan.
lightmorebh schreef:Ik heb zoiets ook gehad. Alleen heb ik mijn exvriend eruit gezet. Hij heeft precies hetzelfde als de man waar het in dit topic om gaat. En er viel gewoon niet meer mee samen te leven en als ik langer zou blijven gingen zowel mijn beesten als ik eronder door.
Ts ik zou de dag zelf alle spullen die je mee wilt nemen al klaar zetten in auto of wat dan ook incl de katten! Liever gezeik erover dan dat hij ze wat aandoet.
En zodra je het hem verteld zorg dat er iemand vlak bij je is die kan ingrijpen/helpen als hij raar gaat doen.
Ik had ook alles van te voren gepland, ook ik moest het huis uit want ik kon het alleen niet betalen dus moest ook gelijk een ander onderkomen vinden, heb ik me schuldig gevoelt nee. Na alles wat hij me heeft aangedaan. Is het achterbaks? Mmhhh nee bij sommige mensen is dit de beste aanpak.
Succes TS
amen.
. Heb voor 1 poes al opvang voor de andere ben ik nog aan het kijken maar het kan ook zijn dat T die wil houden.
.