Yolanthe Cabau is ernstig afgevallen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:04

BaileyMix schreef:
Dit is dus precies wat ik bedoel, zodra iemand slank is is het gemaakt, nep, en ongezond. Rondingen zijn altijd maar mooi, sterk, vrouwelijk en goed... Waarom slank zo naar beneden halen altijd? Is het jaloezie, woede, afgunst? Vollere vrouwen hebben mooie punten en slanke vrouwen hebben dat net zo goed.

Wat een onzin! Ik vind zelf de extreem opgedofte types niet mooi, bij Yolanthe zie ik vaak foto's die voor mijn smaak net TE zijn, teveel make-up bijvoorbeeld, vind haar vaak net een schilderij :o Maar om iets positiefs te noemen….ik vind dat ze schitterend haar heeft. :j

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:26

BaileyMix schreef:
Dit is dus precies wat ik bedoel, zodra iemand slank is is het gemaakt, nep, en ongezond. Rondingen zijn altijd maar mooi, sterk, vrouwelijk en goed... Waarom slank zo naar beneden halen altijd? Is het jaloezie, woede, afgunst? Vollere vrouwen hebben mooie punten en slanke vrouwen hebben dat net zo goed.

Je leest denk ik op ander fora dan ik want als het over dik gaat wordt er ook meteen van alles bijgehaald over gezondheid en zijn de rotopmerkingen ook niet van de lucht. om maar te zwijgen over in het echte leven.
De mensen die vinden dat rondingen mooi en vrouwelijk zijn zullen over het algemeen ook niet eens iets hebben tegen slank of mager, maar erkennen dat elk postuur mooi kan zijn.
Dat iets vrouwelijk heet te zijn wil niet zeggen dat wat daar buiten valt meteen maar slecht is of aangevallen wordt.

Het is maar waar je op let.

Ik vind ook dat een buikje, dijen en billen vrouwelijker is dan een recht figuur. Maar daarmee zeg ik heus niet meteen dat een recht figuur lelijker is.

Er wordt zo vaak omgekeerd geredeneerd. Zo van als er gezegd wordt dat slank mooi is, is dik lelijk of als er gezegd dat rondingen mooi zijn is recht lelijk, maar dat zijn voorbarige conclusies. Dat wordt niet zo bedoeld.

Waar de meesten over vallen, en daar kun je gewoon niet onder uit, is dat mager er uit kan zien als "ziekelijk" .
Als je tegen een kunstenaar zal zegen teken een meisje dat ziek is, zal die met een gratenpakhuis komen en niet met hollands welvaren. Dat is gewoon iets wat ingebakken zit in ons. Kun je mensen niet kwalijk nemen.

moyra

Re: Yolanthe Cabau is ernstig afgevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:27

Je zou van de reacties hier al spontaan anorexia nervosa krijgen.
Maat 40 te dik ? 38 mollig ?
Hemeltje lief zeg....

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:29

Haha wat een gezeur om het feit 'dun zijn' ...
Tuurlijk dun of dik, alles is mooi.. niet lelijk...
Maar je bent zo of je maakt je zo, daar zit ook een verschil in.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:31

moyra schreef:
Je zou van de reacties hier al spontaan anorexia nervosa krijgen.
Maat 40 te dik ? 38 mollig ?
Hemeltje lief zeg....

Ik schrok me ook al, kom op zeg, met maatje 40 ben je echt niet dik.. :')

Ik heb maat 40, maar ik ben gewoon groot. Raar trouwens, dat je met 55 kilo 'dik' wordt genoemd ;)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:43

Jeetje, wat is zij afgevallen zeg!
Vond haar eerst mooier :o

Wat schattig dat mensen hier maatje 40 dik vinden :)
alsof een kledingmaat zegt dat iemand te dik, te dun, of juist goed is.
Kijk liever naar een aantal andere factoren zoals BMI(waarbij BMI dan weer een redelijk onbetrouwbare test is), vetpercentage, buikomvang, bouw, etc.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:48

moelly schreef:
Jeetje, wat is zij afgevallen zeg!
Vond haar eerst mooier :o

Wat schattig dat mensen hier maatje 40 dik vinden :)
alsof een kledingmaat zegt dat iemand te dik, te dun, of juist goed is.
Kijk liever naar een aantal andere factoren zoals BMI(waarbij BMI dan weer een redelijk onbetrouwbare test is), vetpercentage, buikomvang, bouw, etc.

Schattig :') _O-

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:48

Schattig _O-

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:03

Goh het ligt toch helemaal aan de lengte en het gewicht of maatje 40 dik is of niet.. De een met maat 40 is normaal, de ander met maat 40 dik.

Ik denk ook dat mensen verschillen in wanneer ze iemand dik vinden.

En jeetje wat kan ik er niet tegen om te lezen dat je een recht lijf hebt als je geen extra vet op je heupen, dijen enz. hebt. Rondingen hebben, vrouwelijk zijn, heeft niets te maken met extra vet hebben. Yolanthe is, als ze zo dun is, nog 100x vrouwelijker met haar mooie heupen enzo, dan de meeste vrouwen, die een saai figuur hebben maar mollig zijn en dan heupen en een kont lijken te hebben.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:13

Nou ik voel me nu een beetje aangesproken, omdat ik 1 van de mensen ben die zegt dat maatje 40 dik is.
Misschien even mij posten goed nalezen, ik weet ook heus wel dat als iemand 180 is dat diegene geen maatje 34 aan kan.
Maar voor mij ( ik heb zelf nu maat 40 ) vind ik dat echt te dik, en dus niet mooi, ik zit nu een beetje tussen 38/40 in, maar ook maat 38 vind ik dus dik ( VOOR MIJ )
en misschien ook wel bij andere mensen ( met een vergelijkbare bouw/lengte als mij)
Maat 34/36 vind ik bij een lengte tussen 60-170 goed. 38 gaat al naar de molligekant en 40 vind ik dan te dik.
Maarja dit is mijn mening, en ik ben ook van liever iets te dun dan te dik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:17

Wat een gezeur hier weer....

Ik vind veel reacties in dit topic erg onbeschoft, vooral tegenover dunne mensen. Ik heb zelf maatje 34, gewoon omdat ik klein gebouwd ben. Mijn moeder en zus hebben dat ook. Als er dan gezegd wordt dat "echte vrouwen" rondingen hebben... waar slaat dat op?! Ik voel me vrouwelijker als ik in een mooie jurk pas, dan wanneer er bij je oksels net vetrolletjes over de stof heen hangen, ik zou niet weten wat daar zo vrouwelijk aan is. Natuurlijk kan je wat meer rondingen hebben, maar dat ligt vooral aan je bouw, niet aan hoeveel vet je op je lichaam hebt.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:22

Resistance schreef:

Ik vind veel reacties in dit topic erg onbeschoft, vooral tegenover dunne mensen. Ik heb zelf maatje 34, gewoon omdat ik klein gebouwd ben. Mijn moeder en zus hebben dat ook. Als er dan gezegd wordt dat "echte vrouwen" rondingen hebben... waar slaat dat op?! Ik voel me vrouwelijker als ik in een mooie jurk pas, dan wanneer er bij je oksels net vetrolletjes over de stof heen hangen, ik zou niet weten wat daar zo vrouwelijk aan is. Natuurlijk kan je wat meer rondingen hebben, maar dat ligt vooral aan je bouw, niet aan hoeveel vet je op je lichaam hebt.

En het is gewoon een feit dat een behoorlijk percentage van de mensheid te dik is. Soms snap ik het niet.. Onze dieren 'moeten' mooi op gewicht zijn, bij paarden licht de ribben kunnen tellen, en wij mensen zijn dan ineens anders? :') En de vreemdste excuses hoor je dan waarom mensen een paar pondjes te zwaar zijn.. Voor mijn gevoel is in deze maatschappij overgewicht altijd verklaarbaar/'kunnenzeniksaandoenWANT' en als je slank of dun bent, zal je wel anorexia hebben.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:28

Ik vind een slanke vrouw mooi,.als dat past bij haar bouw.

In dit geval vind ik het niet mooi, dit vind ik persoonlijk niet meer slank maar mager bij haar bouw.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:29

Resistance schreef:

Vetrolletjes bij de oksels over de stof hebben ook weinig meer te maken met vrouwelijke rondingen _O- Eerder met een te kleine jurk of te veel vet. :P
Mooie vrouwelijke rondingen zijn in mijn ogen een welgevormde kont en een mooi stel borsten, zeg minimaal C cup. Ohja, en zo'n heeeeel klein buikje hou ik ook wel van. Gewoon een dun laagje vet over de spieren zeg maar.

Maarja, die C cup is ook weer heel erg relatief. Want ik zou ze niet kleiner willen hebben bij mijn 1.85m. Maar vermoedelijk hou ik wel een D als ik nog eens 15 kilo afval. Die 15 kilo kan ik prima kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:30

Liesje1611 schreef:
Resistance schreef:

En het is gewoon een feit dat een behoorlijk percentage van de mensheid te dik is. Soms snap ik het niet.. Onze dieren 'moeten' mooi op gewicht zijn, bij paarden licht de ribben kunnen tellen, en wij mensen zijn dan ineens anders? :') En de vreemdste excuses hoor je dan waarom mensen een paar pondjes te zwaar zijn.. Voor mijn gevoel is in deze maatschappij overgewicht altijd verklaarbaar/'kunnenzeniksaandoenWANT' en als je slank of dun bent, zal je wel anorexia hebben.

Precies! Ik ben heel erg dun, maar wel vreselijk sterk, ben nooit ziek, etc... Als je anorexia hebt is dat wel allemaal aan het licht. Omdat mensen zich niet kunnen beheersen vreten ze zich vol met suiker, vet en chips, en als ze dan te dik zijn schuiven ze de schuld op de slanke mensen, omdat die zogenaamd anorexia hebben.

Ik weet zeker dat iedereen die hier zegt dat "dikkere" vrouwen mooier zijn, heel veel blijer zou zijn met een mooi maatje 36, maar anderen "te dun" noemen, om zichzelf beter te voelen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:32

Ik vind een sportiever model mooier dan hoe Yolanthe nu is, maar langs de andere kant kan ik er wel gewoon inkomen dat ze onder druk is gaan diëten. Oke, ze zag er sympathiek uit op de eerste foto (en nog steeds heel knap), maar ik kan me heel goed voorstellen dat ze onder druk van al die heel dunne meiden door wie ze omringd wordt, uiteindelijk zo streng is gaan diëten.

Haar armpjes en rug zijn wel érg dun, maar het is nog steeds een knappe vrouw. Je moet je maar eens voorstellen dat je nonstop omringd wordt door size zero's. Als menig vrouw al last heeft van de superdunne modellen op tv en in de blaadjes, hoe moet het dat zijn als je in dat milieu zit?

Ik ben zelf ook veel te dik geweest, en als ik nu zou moeten kiezen tussen ofwel weer dik worden, ofwel zijn zoals Yolanthe nu is, ik zou voor het laatste kiezen.

Hopelijk voelt ze zich nu wél goed in haar vel! Want dat is uiteindelijk toch het enige wat telt, dat je jezelf mooi vindt. En voor de ene is dat met een maar 42, voor de andere met een maat 38, en voor Yolanthe blijkbaar met een nog kleiner maatje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:33

Janine1990 schreef:
Resistance schreef:

Vetrolletjes bij de oksels over de stof hebben ook weinig meer te maken met vrouwelijke rondingen _O- Eerder met een te kleine jurk of te veel vet. :P
Mooie vrouwelijke rondingen zijn in mijn ogen een welgevormde kont en een mooi stel borsten, zeg minimaal C cup. Ohja, en zo'n heeeeel klein buikje hou ik ook wel van. Gewoon een dun laagje vet over de spieren zeg maar.

Maarja, die C cup is ook weer heel erg relatief. Want ik zou ze niet kleiner willen hebben bij mijn 1.85m. Maar vermoedelijk hou ik wel een D als ik nog eens 15 kilo afval. Die 15 kilo kan ik prima kwijt.

Precies wat je zegt, veel vet. Als je inderdaad een laagje vet over alles hebt zodat je "vrouwelijke rondingen" wat meer geaccentueerd worden, hangt er ook een laagje vet over de rand van je jurk heen.

Je erft sowieso je cupmaat van je moeder, daar kan je dus niets meer aan veranderen. En wat kont betreft... als die mooi gebouwd is is hij al mooi rond van zichzelf, maar als mensen er speciaal "een laagje vet" voor creëeren, vind ik al gauw dat iemand een veel te dikke kont heeft.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:34

Ik heb zelf maar 36 gehad maar had toen ondergewicht en vond mezelf toen ook lelijk.
Dat hoort niet bij mijn bouw van brede.schouders en heupen.
Maat 42 is mooi bij mij en dat zou ik graag weer willen hebben.
Maar door ziekte en medicijnen nu 46.

Dus de verkeerde conclusie dat iedereen 36 wil hebben

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:35

Ik vind ook wat vet op het lijf mooier, absoluut :j ja, ik vind het vrouwelijker dan een atletischer bouw. Ben echt blij dat ik wat vetjes heb gekregen (ook al mopper ik er af en toe over :') ) en van mijn atletische (zeg maar gerust magere) bouw af ben. Heb eindelijk vormen gekregen en word niet meer zo jong geschat :D
Overigens kon ik er ook niet veel aan doen; volwassen worden zorgde al voor een andere vetverdeling :')

Vind ik yolanthe mooi zo? Nee. Maar dat komt niet alleen door de vermindering van vetjes, ik ben sowieso al geen fan :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 17-01-14 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:36

Resistance schreef:
Precies wat je zegt, veel vet. Als je inderdaad een laagje vet over alles hebt zodat je "vrouwelijke rondingen" wat meer geaccentueerd worden, hangt er ook een laagje vet over de rand van je jurk heen.

Je erft sowieso je cupmaat van je moeder, daar kan je dus niets meer aan veranderen. En wat kont betreft... als die mooi gebouwd is is hij al mooi rond van zichzelf, maar als mensen er speciaal "een laagje vet" voor creëeren, vind ik al gauw dat iemand een veel te dikke kont heeft.

Krijg nu de neiging om een foto te plaatsen van mijn niet zo maatje 34, ik denk eerder maat 42 in een strapless jurk. Ik heb overal een laagje vet. Mag jij raden hoe dat er uit ziet _O-

Ik heb de cupmaat niet van mijn moeder geërfd _O- En het vet zit bij mij ook niet op mijn kont. Een laagje daar overheen kweken is ook onmogelijk. Het gaat altijd ergens anders zitten bij mij.

furious

Cupmaat erf echt niet iedereen van zijn moeder hoor.

Anoniem

little_king schreef:
Ik heb zelf maar 36 gehad maar had toen ondergewicht en vond mezelf toen ook lelijk.
Dat hoort niet bij mijn bouw van brede.schouders en heupen.
Maat 42 is mooi bij mij en dat zou ik graag weer willen hebben.
Maar door ziekte en medicijnen nu 46.

Dus de verkeerde conclusie dat iedereen 36 wil hebben

Precies, als het aan je bouw ligt is er helemaal niets aan de hand! :)

Ik had het meer over de vrouwen die wel gewoon de bouw voor 36 hebben, maar daar gewoon niet de "gedrevenheid" voor hebben, en anderen daarom met anorexia bestempelen.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:38

Dan denken we daarover hetzelfde :)

Zie mijn eerdere bericht

geerke

furious schreef:
Cupmaat erf echt niet iedereen van zijn moeder hoor.

godzijdank niet :7 Mijn moeder heeft DD en ik C :D

Aranel

Kijk even naar de achtergrond van de tweede foto uit de beginpost. Daar zie je dat Yolanthe er is op de première van de film Valentino, die toch zeker al anderhalf jaar oud is.
Wie weet ziet ze er nu wel heel anders uit.

Wat niet wegneemt dat ik dankzij die eerste foto spontaan lesbisch zou worden en bij het zien van de tweede toch maar weer terugkeer naar de kerels :+