Ulfeino schreef:Vaak is dat ook de schuld van de bejaarden zelf, hoeveel ouders jagen hun kind niet weg.
Het is idd geen reden om aan kinderen te beginnen, maar wat als iedereen bedenkt, de aarde is slecht we beginnen maar niet aan kinderen, dan komen er ook steeds minder kinderen om deze aarde een betere aarde te maken.
Want het is de taak van de ouders om hun kinderen op te voeden tot goede burgers, die een ander helpen.
Ik vind persoonlijk dat heel veel tegenwoordig vanuit een egoistisch oogpunt niet aan kinderen beginnen, omdat ze geen zin hebben in gebroken nachten (omdat ze zelf lekker willen slapen) geen zin hebben zoveel geld aan een kind uit te geven (omdat ze liever het geld voor zichzelf gebruiken), er geen zin in hebben om hun leven soms te laten leven door de kids (omdat dan hun eigen sociale leven in het gedrang komt).
Het is vooral in het begin als ze erg klein zijn heel veel geven en die kleine (monsters) nemen vaak heel veel van je, en natuurlijk denk ook ik wel eens, waar ben ik???
En ook ik zeg wel eens "en nu is het mijn tijd".
Maar daarnaast krijg je er zoveel voor terug en doe je alles voor je kind en zo hoort het ook.
Pardon? Wat is daar egoistisch aan?
Wie wordt er slechter van als ik geen kinderen wil en al was dat om bovenstaande redenen? Daar heeft toch niemand iets mee te maken?
In welk opzicht dan egoistisch? Tov wie of wat?
Ik ben echt licht verbijsterd over die post, dat mag je eerlijk weten.