Folder/krantenbezorger fooitje geven..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:51

Ojajoh schreef:
Molfre schreef:
Ik vind dat er wel heel erg raar gereageerd wordt door sommigen hier. Dat je de folder bezorger die de 'nee/nee' stickers negeert niks geeft a la, maar wat dacht je van al die abbonement bezorgers die iedere ochtend om 4 uur hun nest uit komen om 3 wijken te lopen zodat jij je krantje op de mat hebt? Daar maken we op het internet ook maar leuke sarcastische geintjes over, want niemand ziet ons gezicht toch en dan hebben we de lachers weer op onze hand...
Da's toch een ander verhaal denk ik zo en ondanks dat je voor die service betaald, ben ik toch van mening dat je daar best 1x per jaar 1 of 2 euro fooi voor over mag hebben -O-
Stelletje gierigaards...

Sorry maar dit is dus de mentaliteit waar ik graag de deur weer voor dicht kwakt
Vooral het laatste zinnetje....

Zeg die maar tegen je baas ;)

Wat is er mis met deze mentaliteit?

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:52

Ojajoh schreef:
Molfre schreef:
Ik vind dat er wel heel erg raar gereageerd wordt door sommigen hier. Dat je de folder bezorger die de 'nee/nee' stickers negeert niks geeft a la, maar wat dacht je van al die abbonement bezorgers die iedere ochtend om 4 uur hun nest uit komen om 3 wijken te lopen zodat jij je krantje op de mat hebt? Daar maken we op het internet ook maar leuke sarcastische geintjes over, want niemand ziet ons gezicht toch en dan hebben we de lachers weer op onze hand...
Da's toch een ander verhaal denk ik zo en ondanks dat je voor die service betaald, ben ik toch van mening dat je daar best 1x per jaar 1 of 2 euro fooi voor over mag hebben -O-
Stelletje gierigaards...

Sorry maar dit is dus de mentaliteit waar ik graag de deur weer voor dicht kwakt
Vooral het laatste zinnetje....

Zeg die maar tegen je baas ;)

De mentaliteit dat ik niet van ondankbare mensen houd die andere over het internet op een vreselijk sarcastische manier belachelijk maken?

En ik kan dit best tegen mijn baas zeggen, maar ik werk helaas niet als bezorger, of uberhaupt voor een dagbladen/folder distributeur dus dat heeft weinig zin. Ik werk als leerkracht :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:53

Maaike_Ma schreef:
hahaha en dit denk jij!?!
Ben zelf depothouder van de ochtendkrant, nou denk maar niet dat ze in de rij staan hoor!! Het is vaak drama om een nieuwe goeie bezorger te vinden.

Omdat de werkomstandigheden vaak bagger zijn.
Ik werd gewoon gedwongen om soms drie wijken te lopen, als er mensen ziekwaren, en in de wintertijd met sneeuw, wanneer ik door de gladheid gewoon het niet redde om een hele wijk in 1 keer mee te krijgen door het gewicht, ik soms 6 keer heen en weer aan het fietsen was en dus rond 4 uur/ half 5 's ochtends kon gaan opstaan :n.
Daarom vind ik het voor de ochtendbladbezorgers altijd een mooi gebaar een fooi te geven met de kersttijd.[/quote]

daar ben ik het zeker mee eens. Als er iemand ziek is heb ik geen keus ook al zijn het 5 wijken ik moet lopen.
Ja is ook zeker een mooi gebaar!! hebben we toch nog een kerstpakket wat ook al afgeschaft is[/quote]
Gedwongen en geen keus..... Sorry maar dat is toch niet normaal?

Cinderella

Re: Folder/krantenbezorger fooitje geven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:54

Ojajoh: nee, dat is niet normaal, maar wel bij een krantendepot :).
Als ik niet nog een wijk wilde lopen, omdat iemand ziek was, kon ik een enkeltje naar huis verwachten.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:57

Ojajoh schreef:
daar ben ik het zeker mee eens. Als er iemand ziek is heb ik geen keus ook al zijn het 5 wijken ik moet lopen.
Ja is ook zeker een mooi gebaar!! hebben we toch nog een kerstpakket wat ook al afgeschaft is

Gedwongen en geen keus..... Sorry maar dat is toch niet normaal?[/quote]

ochtend krant gaat in de meeste gevallen niet zo normaal hoor,en ook niet fijn, of vriendelijk... mooie regels met maximaal zo veel kilo en blablblal maar werkelijk? echt niet...
ook 16 jarigen laten ze gerust voor 6 uur aan het werk. En het extra werk betalen ze niet uit ofzo...
wordt niet eens de moeite genomen het gewone loon te betalen -:(-

_lies_ ik ben er wel tegen in gegaan hoor.. ik moest er zowat eerder zijn dan dat die kranten werden bezorgt, en met die stomme aktie van de AD liep het al helemaal de spuigaten uit. puntje bij paaltje zitten ze echt te springen om meer mensen en laten ze je echt niet zomaar gaan ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:59

Liever dan een fooi zou ik wel willen dat er gewoon goede afspraken worden gemaakt met bezorgers, en dat die dan ook worden nagekomen. Werken zonder betaling vind ik echt onacceptabel.

Maar het zou goed zijn als meer mensen weten dat ze die rechten ook kunnen en moeten opeisen :j Als ze echt moeite hebben met het vinden van bezorgers, sta je al een stuk sterker.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:00

Zelf heb ik bij de post gewerkt en heb altijd geweigerd een extra wijk te lopen( kon ik lichamelijk gewoon niet aan, heb nu nog knieproblemen van 1,5 jaar postlopen) en ben daar nooit voor naar huis gestuurt. Je moet niet maar alles slikken wat je baas zegt maar soms op je strepen staan.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:01

Helaas gaat het vnl om minderjarigen die een eerste baantje beginnen en nog geen flauw idee hebben dat ze niet alles hoeven te doen dat hun baas hen door de strot probeert te duwen. En dat gebeurt ook niet alleen maar bij het kranten rondbrengen hoor.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:04

Ik geef geen fooi aan krantenjongens/meiden.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:07

_lies_ schreef:
Ojajoh: nee, dat is niet normaal, maar wel bij een krantendepot :).
Als ik niet nog een wijk wilde lopen, omdat iemand ziek was, kon ik een enkeltje naar huis verwachten.

Dat enkeltje had ik aangenomen! Laat de managers zelf maar lopen dan

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:09

Als er iemand in de zorg ziek wordt zal ook een ander die dienst over moeten nemen, ook al is die moe of had andere plannen.
En vul zo maar een heleboel beroepen in. En daar krijgen ook veel mensen geen hoog loon.
En ook daar werktijden die niet luxe zijn.
En vakantiebaantje of niet, het blijft je werk op dat moment.

SaartjeNina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:13

Paar jaar geleden folderde ik en toen kreeg ik ineens €10,00 van een man, dat was meer dan dat ik in een week verdiende :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:14

SaartjeNina schreef:
Paar jaar geleden folderde ik en toen kreeg ik ineens €10,00 van een man, dat was meer dan dat ik in een week verdiende :')

Je kon bijna al met pensioen! :D

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:17

little_king schreef:
Als er iemand in de zorg ziek wordt zal ook een ander die dienst over moeten nemen, ook al is die moe of had andere plannen.
En vul zo maar een heleboel beroepen in. En daar krijgen ook veel mensen geen hoog loon.
En ook daar werktijden die niet luxe zijn.
En vakantiebaantje of niet, het blijft je werk op dat moment.

Die wordt vervangen ja... Met de kranten kun je op dezelfde dag een extra wijk doen. Mensen gaan en mogen in de zorg écht geen dubbele dienst na elkaar draaien, dus die vlieger gaat niet op.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:20

Ik ken dus echt mensen die wel een dubbele dienst draaien ja, of mensen die ziek zijn en toch gaan werken.
Mensen die eigenlijk vakantie hadden maar die een dag verlaten, dat soort dingen.

Romeo15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:23

ik heb vroeger ook een krantenwijk gelopen bij mij in de buurt, en de hond ging altijd mee, werd dan ook het krantenhondje genoemd en echt heel de buurt kon hem. Hij mocht dus ook mee met nieuwjaarwensen en mede hierdoor kreeg ik echt veel van sommige mensen, kreeg van iedereen wat en van veel mensen zelfs 5 of 10 euro! en dat voor een simpele huis aan huis krant.
ik heb het jaren lang met plezier gedaan en ben gestopt wegens verhuizing. kreeg opzich redelijk betaald en had 2 vliegen in 1 klap want de hond hoefde ook gelijk niet meer uit.
woonde 3 oude vrouwtjes in de wijk die vaak zaten te wachten tot de krant kwam en kwamen dan naar buiten om de hond een plakje worst te geven Haha

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:44

Normaal geef ik ze ook altijd een paar euro..

Maar van de week klopte er een vrouw aan mijn deur (klein turks vrouwtje met dochter van n jaar of 10), die gaf me zo'n kaartje en wenste me fijne feestdagen..
Ik vond dat raar want ben gewend kaartje+krant te krijgen dan en heb nog nooit eerder een kaartje van folders gekregen, maargoed..
Heb die mensen ook nog nooit zien lopen terwijl ik heel de dag thuis zit en de meeste krant/folderbezorgers dus wel ken..
Ik had toen ook niets in huis dus bedankte haar en wilde de deur weer dicht doen..
Zegt ze opeens: "je hoort me geld te geven hoor"
Dus ik zeg: "sorry, ik heb op t moment niets in huis"
Zegt ze: "nou, dan wil ik het kaartje weer terug"
En ze grist het kaartje uit mn hand en beent super boos weg.. Ik was echt flabbergasted..

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:58

Bij mij hebben ze nog nooit aangebeld, maar ik zou zeker wel wat geven (als ik iets in huis heb)

ik heb vorger... laaaang geleden altijd kranten gelopen, het NRC. en ja ik ging ook kaartjeslopen,
hartstikke leuk, en het fooitje was mooi meegenomen.
Ik kreeg in die tijd nog Guldens, maar bij sommige mensen kreeg ik 25 gulden, als ik hem hele hele jaar in de huisbus zou doen, (ik liep in een buurt met brievenbussen aan de weg... groooote huizen haha!)
en zou kon het zijndat ik wel bij 10 huizen van de ongeveer 60 adressen 25 gulden kreeg,
ik kreeg eigenlijk altijd wel wat, tussen de 1 gulden en de 15. en uitschieters naar de 25.

Ik vind dat de krantenmensen het echt verdienen, ,door weer en wind t krantje bezorgen,
en ja natuurlijk het is op dat moment hun werk.... maar vaak is dat naasy school of studie, ik
heb er respect voor !

Kyana18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:02

ik doe zelf de ochtendkrant, en ik loop ook met de kaartjes.
ik zie het geld uit blijk voor waardering, omdat ik voor hun wel iedere morgen vroeg uit bed ga of het nu regent of dat het -10 vriest.

Dus als ze hier aan de deur komen geef ik ze zelf ook wat.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:15

Mn zus gaat vandaag de (tussen de 90 en 110 huizen) kerstkaartjes rondbrengen. maaaaar ze bezorgt 5/6 verschillende bladen. dus eerst die op volgorde leggen, en DAN gaan lopen. ik heb zoiets van: pak die hele stapel in je handen, weegt een halve kilo.... pluk de goede kaart eruit en hup! zucht...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:28

Wie van de mensen hier, die de folderbezorgers niets geeft, neemt zelf een kerstpakket in ontvangst??

Want dat vind ik precies hetzelfde. Wij kregen ooit een fles wijn van een klant, omdat hij onze service altijd zo goed vond. Het gaat er niet om wat je krijgt, of dat je wat krijgt, maar het is heel leuk als klanten hun waardering laten blijken. Je doet je best, ookal is het je werk, maar dan is het gewoon leuk als je ziet dat je inzet gewaardeerd wordt.

En die (meestal) jongeren of kinderen krijgen er wel geld voor, maar als je ziet wat ze verdienen, en wat ze ervoor moeten doen, dan is dat bijna genant vind ik.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:31

Ook een mooie die ik tegen kwam tijdens het kaartjes bezorgen. Mensen zeiden tegen mij: ja wat moet ik met die folders? Je hoeft ze echt niet meer te bezorgen (terwijl ik dat een heel jaar gewoon normaal heb gedaan) Deze mensen hebben geen sticker op de brievenbus, en ook dat mag ik allemaal onthouden. Nu had iemand dat dus gezegd en deed ik hem er perongeluk weer in, en ik kreeg de wind van voren, nog steeds geen sticker op de brievenbus.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:33

Als ze geen sticker hebben moeten ze niet zeiken. :')
kleine moeite om er 1 te halen bij t gemeentehuis.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:34

Nou..de afgelopen maanden kregen we de folders soms drie keer per week, soms weken niet..en op keer liep ik met de hond smorgens, kom ik in een speeltuintje een hele stapel van die gesealde mapjes met folders tegen...nee, ik vind dus niet dat deze bezorger iets extra's verdient!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:34

Zo eentje heb ik ooit ook gehad. En dat was een rotadres. Ik bezorgde op mijn skates, en dat tuinpad was ontzettend overwoekerd met gras, mos, boomtakken etc. Het was echt een opgave om bij de kartonnen doos te komen die als brievenbus diende...
Dus zij wilde geen krant. Dus ik niet bezorgen. De week erna kreeg ik een klacht, dat mevrouw haar krant niet ontvangen had (was een gratis lokale weekkrant overigens). Dus ik weer bezorgen, kreeg ik een klacht dat de krant te nat was (vind je het gek als ik hem in een kartonnen doos moet doen?!).
Altijd gezeur met dat wijf.....