Irritaties van kassamedewerksters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 09:46

Celiien schreef:
Heb zelf een tijd achter de kassa gewerkt.
Soms had je dan van die oudjes in zo'n scootmobiel die er niet goed uit konden komen.No problem, loop ik wel even om om mevrouw/meneer te helpen met t geld/boodschappen inpakken etc. En dan dT gezucht van die klanten die erachter staan
Ja uh kan ook blijven zitten maar dan duurt t nog langer en dat mensje is er super blij mee, wat wil je nu? :roll:
Zoiets had ik dan altijd maar bleef altijd vriendelijk :=

Ik vind dat dit dus ook moet kunnen, alleen is mijn baas het daar dus niet mee eens..
Wij mogen die mensen dus niet (meer) helpen. Echt die vent is niet helemaal 100 of zo.
Als hij er niet is sta ik toch echt fijn op om die mensen te helpen, doe je ze alleen maar een groot plezier mee..

ElenaJuna

Re: Irritaties van kassamedewerksters

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 10:20

Ik moet 5 dagen achter elkaar werken, digros is ook open op 1e kerstdag & 2e kerstdag. Dat word dus heel veel kerststress hahahah.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:08

Celiien schreef:
Soms had je dan van die oudjes in zo'n scootmobiel die er niet goed uit konden komen.No problem, loop ik wel even om om mevrouw/meneer te helpen met t geld/boodschappen inpakken etc. En dan dT gezucht van die klanten die erachter staan
Ja uh kan ook blijven zitten maar dan duurt t nog langer en dat mensje is er super blij mee, wat wil je nu? :roll:

Als ik als klant zoiets zie bied ik meest zelf aan om even te helpen, kan de caissière doorgaan. Vorige keer deed ik dat ook en toen noemde de caissière het bedrag, maar omdat ik een andere klant hielp had ik mijn portemonnee nog niet bij de hand. Die caissière zuchten joh en die probeerde de klant achter mij mee te krijgen, maar dat lukte niet. Die klant vond mij juist erg behulpzaam en zei dat zouden meer mensen moeten doen. :Y)

Die zelfde caissière heeft in een chago bui eens een pak melk zo hard op het inpak gedeelte van de band gesmeten dat ie opensprong. Toen zei ze ook nog heel onvriendelijk "ga JE dat nog wel ff opruimen?"
Ik heb al mijn boodschappen laten staan en ben zonder te betalen weg gelopen en even melding gedaan bij de service balie.

Ze werkt er nog steeds, maar bijna niemand wil bij haar afrekenen, dan is het heel druk overal staat een rij, maar bij haar niet. Ik vraag me af waarom ze er nog werkt :')

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:11

Celiien schreef:

Klopt! Dat had ik ook altijd. Ik snap dat niet, als mensen het zo vreselijk vinden dat ik help, waarom helpen ze dan zelf niet even? Ik hield ook altijd weer met inpakken, dat leverde nog meer gezucht op. Ik moest altijd wel lachen, want de mensen die je helpt zijn je altijd heel dankbaar

Lesly1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:14

Wilt u de bon mee meneer? Alleen als je je telefoonnummer er op zet..
Griezels :r

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:28

Van die klanten die advies vragen en dan je vervolgens aan staan te kijken van; Blablablablabla.

Wij hebben gelukkig hele gezellige klanten, maar soms heb je van die mensen - hun gezicht staat al op onweer, en dan gunnen ze je geen hallo, of dag, of weet ik veel wat. En sta je eigenlijk tegen een muur aan te praten. Ik ga dan altijd heel overdreven vrolijk doen! :D

En sommige mensen willen inderdaad alles voor zo weinig mogelijk. Twee producten naast elkaar, het ene product is goedkoper. Dus we pakken het duurdere product, en lezen het goedkopere kaartje (prijs) zodat we bij de kassa voor l*l staan :)
Is t een fout van ons? Prima dan passen we t aan. Maar als het er zo duidelijk staat .. nee hoor :P

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:29

Lesly1987 schreef:
Wilt u de bon mee meneer? Alleen als je je telefoonnummer er op zet..
Griezels :r

Hahah, 'Wilt u de bon mee meneer? Nee, maar wel het wisselgeld' Ook zo'n irritante grap xd

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:32

'Wilt u een tasje', Nee, voor het milieu heh. Maar ik wil wel de bon.

Bon komt altijd pas als de kassatransactie helemaal klaar is, maar dat vergeten sommige mensen ook wel eens.

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:34

Hahaha indd, soms ben ik aan het scannen en heb ik net het eerste product gescand en dan zeggen ze al 'Ik wil de bon' en dan op zo'n toon. En dan vraag ik alsnog automatisch of ze de bon erbij willen haha.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:38

Het is inderdaad de toon die ze geven. Ik zeg dan ook altijd; De bon is onderweg :D

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:41

Als ik alles hier lees durf ik bijna geen boodschappen meer te doen!

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:45

Hahaha, gewoon vriendelijk hallo/doei zeggen dan is t goed (:

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:54

Nant schreef:
Celiien schreef:

Als ik als klant zoiets zie bied ik meest zelf aan om even te helpen, kan de caissière doorgaan. Vorige keer deed ik dat ook en toen noemde de caissière het bedrag, maar omdat ik een andere klant hielp had ik mijn portemonnee nog niet bij de hand. Die caissière zuchten joh en die probeerde de klant achter mij mee te krijgen, maar dat lukte niet. Die klant vond mij juist erg behulpzaam en zei dat zouden meer mensen moeten doen. :Y)

Die zelfde caissière heeft in een chago bui eens een pak melk zo hard op het inpak gedeelte van de band gesmeten dat ie opensprong. Toen zei ze ook nog heel onvriendelijk "ga JE dat nog wel ff opruimen?"
Ik heb al mijn boodschappen laten staan en ben zonder te betalen weg gelopen en even melding gedaan bij de service balie.

Ze werkt er nog steeds, maar bijna niemand wil bij haar afrekenen, dan is het heel druk overal staat een rij, maar bij haar niet. Ik vraag me af waarom ze er nog werkt :')

Jeetje wat asociaal :o. Wij laten klanten ook nooit zelf opruimen, is ten eerste gewoon niet echt netjes, en ten tweede gaat het veel sneller als we het zelf doen :'). Gek dat ze er nog steeds werkt zeg.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:57

kohtje schreef:

Haha, je moet natuurlijk wel begrijpen dat dit misschien 2 klanten in een week zijn.
Of iig bij mij dan :)

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:00

xDenies schreef:
kohtje schreef:

Haha, je moet natuurlijk wel begrijpen dat dit misschien 2 klanten in een week zijn.
Of iig bij mij dan :)

Klopt, meer dan 95% van de klanten is vriendelijk en aardig, maar je hebt er mensen bij.
Gelukkig kon ik heel goed mijn 'ik ben vrolijk'-gezicht opzetten en die mensen hadden dan niets door.
Achteraf even stoom afblazen bij een collega en ik kon er weer de hele dag tegenaan :)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:57

óf van die mensen die de bon zelf gaan pakken als ik nog mn geld in de kassalade aan het doen ben..
JA MAG IK DE BON.. dan ga ik altijd extra langzaam het geld terug doen en de kassalade sluiten.. ben niet een hond die op commando de bon geeft :Y)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:27

Dat heb ik ook hoor. Ik ben een winkelmedewerkster en je kan mij met respect behandelen. Dat doe ik namelijk ook met iedere klant die binnen loopt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:34

Zou het niet ook verschil maken in welke regio je zit? Stad of dorp etc? Al die aso situaties die jullie opnoemen heb ik nog nooit opgemerkt in de supermarkt. De kassieres zijn ook erg aardig en de jongelui van de vulploegen ook.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:39

Dat sowieso ;)

Maar het gaat hier over de klanten heh, niet over het winkelpersoneel.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:40

Moet weer denken aan toen ik nog in de dierenwinkel werkte. Vond het súper leuk en gezellig, de meeste klanten waren leuk alleen was er één vrouw, als die kwam ging ik spontaan het magazijn opruimen xD
Ook zo eentje waarbij we áltijd mee moesten lopen naar haar huis omdat ze te lui was de kattenbakvulling zelf te dragen. Ach, vind t nog altijd heel jammer dat ik daar weg ben, voelde me daar echt thuis.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:50

muntdrop schreef:
Haha ik praat nooit met collega's als er klanten zijn super onbeleefd! Ik heb wel een paar collega's die dan opeens tegen je gaan praten omdat zij dan niemand aan de kassa hebben, ja doei ik ben even met iemand anders bezig! Maar als het bijvoorbeeld een collega is die even een vraagje heeft (nieuwe collega's bijvoorbeeld) vind ik dat het wel even moet kunnen, anders staat straks de hele rij vast omdat niemand weet wat een knolselderij is! :)

Ik praat alleen met collega's als er niemand staat of als het dringend is.
Bijv voor medicijnen of waar iets staat.
Nieuwe collega's achter de kassa help ik altijd op weg. En probeer ze altijd op hun gemak te stellen door af en toe een babbeltje mee te maken, zodat ze wat meer op hun gemak zijn.

Ik heb hier ook vaste klanten die dan altijd heerlijk een praatje komen maken.
Zo gezellig en ze vinden het altijd heel fijn als ik alles al en gepakt weet precies wat ze nodig.

Ik mag nu wel weer een nieuwe baan zoeken ben hoogbejaard.
Iemand die nog wat kent of weet in regio Almere ? Liever geen weekend

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:03

Wat vinden jullie van de nieuwe alcholwet? Schijnbaar moeten wij ook verbieden als ouders alcohol komen kopen en duidelijk is dat het voor de (minderjarige) zoon of dochter is. Tja...is dat aan mij als cassière. Evenals dat we geen alcohol mogen verkopen aan dronken mensen. Als iemand van ruim 50 zich straal bezopen wil zuipen, moet hij dat toch echt lekker zelf weten? En hoe kan ik bepalen voor iemand dat hij of zij genoeg heeft gehad? Echt raar en reden voor dikke discussies aan de kassa!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:05

Hmm naja sowieso stel pa komt met zoon kopen, eigenlijk moet ook zoonlief zn id laten zien... Alhoewel het natuurlijk anders is als mams met 3jarige zoon boodschappen doet en er een fles wijn tussenzit :')

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:07

zap schreef:
Wat vinden jullie van de nieuwe alcholwet? Schijnbaar moeten wij ook verbieden als ouders alcohol komen kopen en duidelijk is dat het voor de (minderjarige) zoon of dochter is. Tja...is dat aan mij als cassière. Evenals dat we geen alcohol mogen verkopen aan dronken mensen. Als iemand van ruim 50 zich straal bezopen wil zuipen, moet hij dat toch echt lekker zelf weten? En hoe kan ik bepalen voor iemand dat hij of zij genoeg heeft gehad? Echt raar en reden voor dikke discussies aan de kassa!

Mmm, 16 was beter, 16-jarige kan je veel makkelijker dan inschatten 18-jarige vind ik. Nu moet je iedereen tot 25 aan legitimatie vragen, dat betekent dus dat ik aan bijna elke klant hun ID moet gaan vragen want het zijn bijna allemaal studenten. Wij hebben een ID-checker, dat is nieuw, dan moet je de ID er doorheen halen en als t groen is t legaal en rood is illegaal. Heb k 1x geprobeerd maar dat ding deed t niet eens :') . Ook heb ik een alcoholtest moeten doen van de digros zelf, met 100% geslaagd. Nouja, we zullen zien.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:08

Ik vroeg nooit aan mensen met kinderen id, vind het een beetje verantwoordelijkheid van ouder zelf en volgenmsij werden wij niet verplicht het te vragen :+