Rare opmerkingen van winkelmedewerkers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:41

Nienke1990 schreef:
Wow, meeste opmerkingen van medewerkers in een winkel vind ik echt grof en brutaal. Dat iemand dat zonder gêne zegt. :n
Ik heb zelf jarenlang in een boekenwinkel op het station gewerkt en klanten zijn niet altijd vriendelijk, zeker niet in de spits, maar wel altijd in mijn achterhoofd gehouden dat het klanten zijn en ik de rol als winkelmedewerkster heb en netjes behoor te blijven.

Ik heb op de een of andere manier vaak als ik op zoek ben naar een nieuwe broek, dat de medewerker tegen mij zegt: 'Oh stevige benen zie ik al.' (gewoon maat 36/38, in mijn opzicht niets verkeerds aan). Voel me dan toch minder prettig om te winkelen als iemand dat zegt. :+

Mijn moeder woonde vroeger in Zeeland en daar hadden ze een ara (papegaai) in de winkel en die had veel overgenomen van medewerkers. Die zei vaak: 'oh nee! niet doen!', 'veel te dik!' of 'dat staat niet.' :')

Een vriendin van mij heeft een jaar als au-pair in Switzerland gewerkt. Een andere au-pair hield nogal van het uitproberen van divers mannelijk wild ;). Maar zij deed dat vaak onveilig en dat is ook niet oké (vind ik). Resulterend dat zij vaak naar de apotheek ging voor een morning after pil. De apotheker heeft toen op een dag tegen haar gezegd dat ze nou maar eens normaal moest gaan doen en ze eens een keer moest gaan nadenken.

Aan de ene kant denk ik: terecht, want als jij volwassen bent met goed verstand, doe je het ook veilig. Het is ook niet goed voor je om elke keer een morning after pil te moeten nemen. Maar aan de andere kant denk ik: het is niet het recht van een apotheker dit tegen haar te zeggen. Ben benieuwd naar de mening van jullie hierover. :D

Ik vind dat de apotheker 100 procent gelijk heeft, máár diegene heeft inderdaad niet het recht om dat te zeggen. Ik snap dat diegene het denkt, maar zoiets mag je nooit tegen klanten zeggen, want het is en blijft een winkel en als winkelmedewerker moet je nou eenmaal soms je mening voor je houden.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:17

Niet iets wat ik mee heb gemaakt, maar vertelde mijn oma: Die was volgens mij bij een opticien ofzo voor lenzen. Ze vroeg aan een verkoopster wat bepaalde lenzen kostten, en kreeg als reactie: "Dat kunt u toch niet betalen" :roll: Vind ik ook echt niet kunnen :n

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:19

Anoeska27 schreef:
NikkiEnJij schreef:
Opeens hoor ik een klap en kijk om, had zo'n winkelmedewerker m'n hond geslagen omdat ie op een kussen wou plassen. Dit vond ik echt niet kunnen, en was heel erg boos geworden -:(- . Dat doe je toch niet? Iemands hond slaan?

En jij vind het wel kunnen dat je hond op spullen in een winkel plast?

Precies, mee eens hoor.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 18-12-13 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:20

Ik weet ook nog dat ik een jaar of 15 was, en een boek ging kopen in de boekenwinkel. En tussen de kalenders en zooi, stond een mandje met strikjes. Aangezien ik nogal lomp ben van nature, liet ik deze per ongeluk vallen. Toen ik ze snel probeerde op te rapen kwam de vrouw van de winkel ineens de rij binnen, zegt ze tegen mij; niet stelen he!

Ik dacht echt, wtf op dat moment. Er is nog nooit zo'n brave tiener geweest als ik :')

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:25

Ik was op zoek naar nieuwe beugelriemen en had goede ervaringen over de Anky beugelriemen gelezen, dus vroeg of ze die hadden in de winkel. Nee, die hadden ze niet, maar ik moest ook niet denken dat als er Anky op stond ik beter zou gaan rijden. :=

En dat als er Anky op stond ze gelijk duur waren enz..enz.., dus zei ik dat ze rond de 40 euro waren en dat dat dus wel mee viel voor een paar beugelriemen.

Uiteraard verder ook niks meer gekocht daar met zulke reacties.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:34

Rianne1994 schreef:
Is toch ook een rare opmerking van mij :')

Dan zou deze klant hier dit moeten plaatsen.

Daarnaast vind ik het persoonlijk geen rare opmerking maar juist ronduit brutaal.

Anonymous86

Re: Rare opmerkingen van winkelmedewerkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:41

Ik heb zoiets van als ik er een grap van maak valt het reuze mee. En ach als ik zo brutaal ben waarom wil iedereen dan steeds bij mij betalen? :o

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:43

Rianne1994 schreef:
Ik heb zoiets van als ik er een grap van maak valt het reuze mee. En ach als ik zo brutaal ben waarom wil iedereen dan steeds bij mij betalen? :o

Ik zeg niet dat je altijd brutaal bent: maar als jij zegt "dat kan ik niet ruiken" komt voor mij heel brutaal (en puberaal) over.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:45

Gezien het feit dat de man in kwestie er zelf om kon lachen denk ik het niet.
Hij is overigens later nog terug gekomen en heeft er zelf nog een lolletje van gemaakt maar ach.
Overigens puberaal? :') _O-

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:49

Mijn oma was jarig dus ik ging een kado voor haar kopen samen met mijn vriend. Ik keek voor een boek en zei tegen mijn vriend, 'het lastige aan een boek kopen is dat je nooit weet of iemand het al heeft gelezen'. Waarop de verkoopster zei: Meestal kun je dat ruiken.

Ik bedoelde of mijn oma dat bepaalde boek al kende.... Verkoopster dacht dat ik bedoelde dat ze tweedehands boeken tussen de nieuwe boeken had staan _/-\o_

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:13

_Nadia_ schreef:
Zo kocht ik een keer condooms maar had mijn 4 kinderen bij me, krijg ik de opmerking; nou dat had je beter eerder kunnen doen zeg!
:wow:
Dat gaat echt veeeel te ver. :=

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:26

Dakotah schreef:
Poosje terug bij de action.
Ik betaal met 50 euro, die kassière zegt zo, heeft u niet kleiner.
Ik , nee sorry heb niet kleiner.
Dan MOET u pinnen, want ik heb geen kleingeld.
Ik, eh ik MOET niks.

Haha ik vraag dat ook wel eens. Maar meer voor de klant zelf. Het is dan kiezen tussen een megavolle portemonnee met 10 en 20 centjes of gewoon even pinnen haha
Maar denk dat het de manier waarop je het vraagt belangrijk is.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:29

Brainless schreef:
Rianne1994 schreef:

Ik zeg niet dat je altijd brutaal bent: maar als jij zegt "dat kan ik niet ruiken" komt voor mij heel brutaal (en puberaal) over.

Jeetje maak er toch niet zo'n probleem van en hou het topic eens een beetje gezellig :\

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:32

Zoiets over het budget van klanten inschatten hebben mijn ouders ook ooit meegemaakt. Mijn vader is daar gelukkig heel simpel in haha.

Pap en mam gingen bij een autodealer op zoek naar een nieuwe auto. Ze waren een beetje rond aan het neuzen, komt er een verkoper op ze af, vraagt of hij ze kan helpen waarop mijn vader zegt dat ze aan het kijken zijn voor een auto(joh, wat zou je anders doen bij een dealer :') ), meneer antwoord daarop: "Ja maar meneer, de occasions staan buiten, deze liggen buiten uw budget."
Note, mijn vader was dus gewoon in z'n alledaagse werkkloffie(werkbroek, houthakker-lookalike-bloes en jasje, werkschoenen met stalen neuzen en vieze handen oid), waarop hij dus heel gevat zei "Dat is dan jammer voor je bonus deze maand, maar dan koop ik mijn NIEUWE auto wel bij de buurman. Fijne dag nog!".

Ze hadden dus serieus een splinternieuwe auto willen kopen van 20.000 +, maar meneer de verkoper schatte mijn ouders verkeerd in, iets waar vaderlief een hekel aan heeft dus die is serieus naar de buurman-verkoper gegaan en heeft daar zijn nieuwe auto gekocht x'D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:33

Zo, daar gaat je bonus dan inderdaad. _O-
Zoiets zeg je toch ook niet zomaar? :=

Wie weet heeft een doodgewoon iemand net een dikke erfenis gehad, of leeft iemand heel zuinig júist om eens een flinke uitspatting te kunnen hebben...

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:35

Konstantine schreef:
_Nadia_ schreef:
Zo kocht ik een keer condooms maar had mijn 4 kinderen bij me, krijg ik de opmerking; nou dat had je beter eerder kunnen doen zeg!
:wow:

Ik heb de bedrijfsleider laten roepen en mijn verhaal gedaan, meisje heeft er niet lang gewerkt.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:35

En dan met een BMW voor de deur staan toeteren haha :))

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:36

eclair98 schreef:
En dan met een BMW voor de deur staan toeteren haha :))

BMW is wel even wat hogere prijsklasse dan 20.000+ :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:37

Nou sorry hoor, droogkloot :')

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:38

SuperAssie schreef:
Zoiets over het budget van klanten inschatten hebben mijn ouders ook ooit meegemaakt. Mijn vader is daar gelukkig heel simpel in haha.

Pap en mam gingen bij een autodealer op zoek naar een nieuwe auto. Ze waren een beetje rond aan het neuzen, komt er een verkoper op ze af, vraagt of hij ze kan helpen waarop mijn vader zegt dat ze aan het kijken zijn voor een auto(joh, wat zou je anders doen bij een dealer :') ), meneer antwoord daarop: "Ja maar meneer, de occasions staan buiten, deze liggen buiten uw budget."
Note, mijn vader was dus gewoon in z'n alledaagse werkkloffie(werkbroek, houthakker-lookalike-bloes en jasje, werkschoenen met stalen neuzen en vieze handen oid), waarop hij dus heel gevat zei "Dat is dan jammer voor je bonus deze maand, maar dan koop ik mijn NIEUWE auto wel bij de buurman. Fijne dag nog!".

Ze hadden dus serieus een splinternieuwe auto willen kopen van 20.000 +, maar meneer de verkoper schatte mijn ouders verkeerd in, iets waar vaderlief een hekel aan heeft dus die is serieus naar de buurman-verkoper gegaan en heeft daar zijn nieuwe auto gekocht x'D

Toen mijn ouders een nieuwe auto gingen kopen ging de verkoper er ook al direct vanuit dat ze wel een financieringsregeling nodig zouden hebben. Mijn ouders zijn direct vertrokken en hebben de auto ergens anders gekocht :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:38

_Nadia_ schreef:
Konstantine schreef:

Ik heb de bedrijfsleider laten roepen en mijn verhaal gedaan, meisje heeft er niet lang gewerkt.
En terecht!

Ik wilde ooit ergens een hele mooie galajurk kopen, maar die zat op een pop. Bimbo deluxe die daar werkte weigerde de jurk van de pop te halen, "Want dat is nogal een werk en je bent er toch te dik voor".
We hoorden de bedrijfsleider nog tegen haar schreeuwen toen we aan de overkant van de straat waren. :D
Rotgriet. :r
Het is jaren geleden, maar ik ben nooit meer bij die winkel geweest. :n

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:39

En de gemiddelde autoverkoper heeft nou ook niet echt een modaal-keer-twee inkomen. _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:39

Konstantine schreef:
_Nadia_ schreef:
En terecht!

Ik wilde ooit ergens een hele mooie galajurk kopen, maar die zat op een pop. Bimbo deluxe die daar werkte weigerde de jurk van de pop te halen, "Want dat is nogal een werk en je bent er toch te dik voor".
We hoorden de bedrijfsleider nog tegen haar schreeuwen toen we aan de overkant van de straat waren. :D
Het is jaren geleden, maar ik ben nooit meer bij die winkel geweest. :n

Jeetje wat vreselijk van dat wijf. :n
Misschien ben je wel heel onzeker over je gewicht en dan komt het echt heel hard aan zeg. :n

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:43

Celiien schreef:
Ik moet zeggen dat ik t aowieso irritant vind dat (vooral oudjes) sommige mensen altijd met 50,- betalen, voor een bedrag van 3,- oid.

Het punt is dat het bij een aantal pinautomaten niet mogelijk is om geen briefjes van 50 te krijgen. (En bij de andere moet je het weten, iets wat voor veel ouderen vermoedelijk niet weten.) Ik heb trouwens ook een tijdje vijfjes gespaard: ik moest toen steeds 17,50 betalen, en wisselen was geen optie. Die muntjes, die heb ik altijd wel, maar die vijfjes heb je maar zelden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:44

En terecht!

Het is jaren geleden, maar ik ben nooit meer bij die winkel geweest. :n[/quote]

Wow wat een bitch, ik had er op gestaan dat zij persoonlijk excuses maakte. Wel mooi dat de bedrijfsleider eens flink tegen haar is uitgevallen!