Nienke1990 schreef:Wow, meeste opmerkingen van medewerkers in een winkel vind ik echt grof en brutaal. Dat iemand dat zonder gêne zegt.![]()
Ik heb zelf jarenlang in een boekenwinkel op het station gewerkt en klanten zijn niet altijd vriendelijk, zeker niet in de spits, maar wel altijd in mijn achterhoofd gehouden dat het klanten zijn en ik de rol als winkelmedewerkster heb en netjes behoor te blijven.
Ik heb op de een of andere manier vaak als ik op zoek ben naar een nieuwe broek, dat de medewerker tegen mij zegt: 'Oh stevige benen zie ik al.' (gewoon maat 36/38, in mijn opzicht niets verkeerds aan). Voel me dan toch minder prettig om te winkelen als iemand dat zegt.![]()
Mijn moeder woonde vroeger in Zeeland en daar hadden ze een ara (papegaai) in de winkel en die had veel overgenomen van medewerkers. Die zei vaak: 'oh nee! niet doen!', 'veel te dik!' of 'dat staat niet.'
Een vriendin van mij heeft een jaar als au-pair in Switzerland gewerkt. Een andere au-pair hield nogal van het uitproberen van divers mannelijk wild. Maar zij deed dat vaak onveilig en dat is ook niet oké (vind ik). Resulterend dat zij vaak naar de apotheek ging voor een morning after pil. De apotheker heeft toen op een dag tegen haar gezegd dat ze nou maar eens normaal moest gaan doen en ze eens een keer moest gaan nadenken.
Aan de ene kant denk ik: terecht, want als jij volwassen bent met goed verstand, doe je het ook veilig. Het is ook niet goed voor je om elke keer een morning after pil te moeten nemen. Maar aan de andere kant denk ik: het is niet het recht van een apotheker dit tegen haar te zeggen. Ben benieuwd naar de mening van jullie hierover.
Ik vind dat de apotheker 100 procent gelijk heeft, máár diegene heeft inderdaad niet het recht om dat te zeggen. Ik snap dat diegene het denkt, maar zoiets mag je nooit tegen klanten zeggen, want het is en blijft een winkel en als winkelmedewerker moet je nou eenmaal soms je mening voor je houden.

. Maar zij deed dat vaak onveilig en dat is ook niet oké (vind ik). Resulterend dat zij vaak naar de apotheek ging voor een morning after pil. De apotheker heeft toen op een dag tegen haar gezegd dat ze nou maar eens normaal moest gaan doen en ze eens een keer moest gaan nadenken.
Vind ik ook echt niet kunnen
. Dat doe je toch niet? Iemands hond slaan?