Ceriadwen schreef:Hier denk je weer niet in oplossingen, ja een manier om te behouden wat je hebt, maar dat is geen oplossing.
Natuurlijk is dat wel een oplossing
Misschien niet de oplossing die jij graag ziet, maar het is wel een oplossing. Belangrijker: het probleem waarvoor 'in oplossingen' gedacht moet worden zie ik niet. Het is kunstmatig gecreeerd. IK ben van mening dat er geen probleem is en dat de bezuiniging op het leerlingvervoer stom en onnodig is. Ik zie wel oplossingen, maar op hele andere plekken, namelijk daar waar de problemen ontstaan. Dus bij de crisis en de veroorzakers van de crisis.
Het afschuiven van het eigen falen (regering, financiele wereld) op de zwaksten, DAT vind ik nog eens niet in oplossingen denken.
Citaat:
Beter je tijd en energie steken in hoe je het wel zonder overheidssteun voor elkaar gaat krijgen
Waarom is dat beter? Ik vind dat een verkeerd uitgangspunt. Ik vind het belangrijk dat de overheid de zwakkeren helpt en zorgt dat kinderen goed onderwijs kunnen krijgen op een passende manier, en ook in staat zijn om daar veilig te komen.
Citaat:
en als dat betekend dat ouders van of kinderen met een beperking moeten PARTICIPEREN dan is dat nou eenmaal zo
Natuurlijk niet
Denk in oplossingen! Participeren (leugenachtige term voor egoistisch 'zoek het lekker zelf uit') is niet een vaststaand gegeven maar een modeterm. Daar hoef je je echt niet zomaar bij neer te leggen. En dus denk ik dat het belangrijk is om aandacht te vragen voor de problemen die ouders ondervinden hierbij, en hoe schadelijk dat kan zijn voor kinderen met ontwikkelingsproblemen.