"Rijlaarzen" in de mode?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:55

Zat laatst in de bus en heb op dinsdag altijd praktijk op de manege. Dus ik heb dan standaard mijn jodphurs aan (van Ariat).

Meisje in de bus begon dus tegen mij te praten erover.
Meisje: Ooh wat een leuke schoenen, ik wil zulke al heel lang! Waar heb je ze gekocht?
Ik: In de ruitersportzaak :')

Meisje sloeg steil achterover en begreep er niets van. Tja, volgens mij weten sommige niet eens wij paardenmeisjes er al veel langer mee lopen als hun doen.
Eigenlijk zijn wij dus de trendsetters :)* 8-)

Edit
Die Aigle laarzen, zijn dat niet gewoon van hetzelfde soort als dat ze bij de welkoop hebben voor 4 tientjes ofzo. Afschuwelijk, had ze toen ik net begon ook :') Nee vind ze er goedkoop uitzien om eerlijk te zijn en ben blij dat ik nu gewoon een net setje heb. Zit ook veel lekkerder..

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 16:06

ilaan schreef:
Zat laatst in de bus en heb op dinsdag altijd praktijk op de manege. Dus ik heb dan standaard mijn jodphurs aan (van Ariat).

Meisje: Ooh wat een leuke schoenen, ik wil zulke al heel lang! Waar heb je ze gekocht?

Meisje sloeg steil achterover en begreep er niets van. Tja, volgens mij weten sommige niet eens wij paardenmeisjes er al veel langer mee lopen als hun doen.

Edit
Die Aigle laarzen, zijn dat niet gewoon van hetzelfde soort als dat ze bij de welkoop hebben voor 4 tientjes ofzo. Afschuwelijk, had ze toen ik net begon ook :') Nee vind ze er goedkoop uitzien om eerlijk te zijn en ben blij dat ik nu gewoon een net setje heb. Zit ook veel lekkerder..

"In 1837 Queen Victoria's bootmaker, Mr J Sparkes-Hall, created a pair of ankle-height boots with elastic inserts on each side and no other fastenings, making them easy to pull on and take off. Mr Sparkes-Hall patented his invention in 1951, stating that, "She [Queen Victoria] walks in them daily and thus gives the strongest proof of the value she attaches to the invention." The boots subsequently became popular for horse riding [...]"

"Needless to say the fashion became ubiquitous before the toes began to widen and the Chelsea boot or chisel toe became vogue. A point of interest the Beatle Boot was less macho and resembled the style of boot favoured by Victorian ladies."
Just sayin'.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 17:12

_Summerly_ schreef:
ilaan schreef:

Edit

"In 1837 Queen Victoria's bootmaker, Mr J Sparkes-Hall, created a pair of ankle-height boots with elastic inserts on each side and no other fastenings, making them easy to pull on and take off. Mr Sparkes-Hall patented his invention in 1951, stating that, "She [Queen Victoria] walks in them daily and thus gives the strongest proof of the value she attaches to the invention." The boots subsequently became popular for horse riding [...]"

"Needless to say the fashion became ubiquitous before the toes began to widen and the Chelsea boot or chisel toe became vogue. A point of interest the Beatle Boot was less macho and resembled the style of boot favoured by Victorian ladies."
Just sayin'.

Oh jij begrijpt een grapje niet?
Just sayin' :')

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 17:19

Verschrikkelijk die dingen!
Inderdaad goedkope rubberen aankomen en voor heel veel geld weer verkopen! :D

Dat mensen dat mooi vinden.. Vond die dingen altijd zooo lelijk! Was echt heel blij toen ik eindelijk leren laarzen kreeg :=

liliekska

Re: "Rijlaarzen" in de mode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 17:24

ik kwam laatst van stal en mn moeder moest nog even naar de supermarkt, ik had mn jodphurs nog aan. hoor in achter me: Omg.. kijk nou zij heeft echt mooie schoenen! misschien die broek anders doen en normale sokken zo loop je ook voor schut, meisje? waar heb je die schoenen gekocht?ik vind ze echt supercool alleen misschien moet je er niet van die rare sokken bij dragen!

dus ik zeg: nouu bij de eppeljeck... en die sokken doe ik zo omdat anders mn rijbroek steeds open gaat (klitteband)
die gezichten :')

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 17:24

wij ruiters en amazones zijn zo hip allemaal O:)
iedereen aapt ons na :')
ik maak me rijlaarzen schoon en ik ben weer helemaal hip, arm moedige dingen <<)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 17:25

melissapupa schreef:
wij ruiters en amazones zijn zo hip allemaal O:)
iedereen aapt ons na :')
ik maak me rijlaarzen schoon en ik ben weer helemaal hip, arm moedige dingen <<)

jaa duhh! en gouden kettinkjes eraan hangen!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:05

Ik heb speciaal jodphurs gekocht voor bij mijn normale kleding omdat ik ze ook gewoon tof vind, paardenmeisje of niet. Het regent complimenten sinds ik ze draag, iedereen wil ze hebben! :')

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 22:54

Ik vind ze ook wel leuk, maar dan niet in het zwart. :P
Ik heb laatst een paar zalmkleurige gekocht met een stukje slangenprint erop....en elke keer als ik ze beschrijf klinkt het best vreselijk, maar stiekem zijn ze heel gaaf! :D

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 00:59

Ik zou door dit topic bijna mijn jodphurs uit de kast halen en schoon maken. Zelf vond ik ze nogal lomp maar vraag me af wat voor reacties ik zou krijgen als ik ze naar school aan doe :D. Ik heb overigens wel gewoon leren jodphurs.

Trouwens, zelf vind ik de jodphur schoentjes niet eens zo heel lelijk, hangt er vanaf hoe je ze draagt, bij war voor outfit.. :) behalve die lakleren of rubberen dan, die vind ik wel lelijk :=..

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 01:15

Toen ik na lange tijd weer ging rijden en ik geen zin/geld had om nieuwe jophurs te kopen ben ik maar met mn Marco Polo jophurs gaan rijden :+ dus eigenlijk precies de omgekeerde wereld!

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 01:38

Ik had eerst mooie leren jodhpurs maar die zijn te klein geworden, nu heb ik de leren van rider pro zijn wel minder mooi maar ik kan er mee doen wat de bedoeling was paardrijden! Maar als ik het zo hoor kan ik ze ook naar school aan :')
Ik zie veel op school met van die leren jodhpurs lopen, maar rubberen laarzen? :o?
Juist ja

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 02:08

Anri schreef:
Haha! Was onlangs logeren bij oma, in weekend. Die ging zondag naar de kerk, ik ging mee want wou niet alleen in huis blijven. De mensen daar staarden nogal naar mijn laarzen :D net of ze nog nooit rijlaarzen gezien hadden. Vond het wel grappig! :D

Ben je serieus zo gek op die laarzen? Dit gaat zo ver dat ik twijfel dat ik geloof of het echt is. :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:25

Rubberen rijlaarzen staan in de paardenwereld niet bepaald symbool voor luxe, maar waarom.ze dan zo populair zijn in de 'gewone' wereld? :')

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:41

Ik zou niet eens is weten wat Aigle is :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:42

zijn lelijke rubbere rijlaarzen :')

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:44

Ik heb ze net gegoogled, never mind :')

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:46

Haha, ik had ze vroeger om mee te paardrijden waarvoor ze eigenlijk bedoelt waren. :')

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:50

Ik heb Aigle in mijn rubberen laarzentijd wel altijd het fijnst gevonden. Totdat ik chaps en leren rijlaarzen ontdekte.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:54

Het is mij ook al een tijdje opgevallen! Zowel met mijn simpele rubberen jodphurs als met mijn (Ariat) westernlaarzen heb ik al veel opmerkingen gehad dat ze ze mooi vonden en waar ik ze vandaan heb. Als ik dan zeg dat het mijn paardrijlaarzen/stalschoenen zijn, zeggen ze dat ze dat zonde vinden en dat zij ze wel voor de 'mooi' zouden dragen. Tja, ieder zijn ding. Alhoewel ik de Ariats ook wel vaak gewoon overdag draag omdat ze zo verschrikkelijk lekker zitten!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:07

Euh daar zijn ze toch ook voor gemaakt, als werkschoenen?

En Ariats lopen gewoon goddelijk, die zou ik ook zo de hele dag kunnen dragen.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:55

Jindai schreef:
Ik heb laatst een paar zalmkleurige gekocht met een stukje slangenprint erop....en elke keer als ik ze beschrijf klinkt het best vreselijk, maar stiekem zijn ze heel gaaf! :D

Foto!

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:12

Ik had ariats en die zaten goddelijk. Helaas niet het geld om ze als rijschoenen en als vrijetijds schoenen te gebruiken dus heb sinds een paar maanden deze, goedkopere, 'jodphurs' gekocht bij de deichmann. Ze zien er netjes uit, van goede kwaliteit en de prijs was €55. Goedkoper dan die super lelijke supertrash laarzen en jodphurs maar zo veel mooier. :D

Afbeelding

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:49

Oh Samblabla die zijn echt heel erg leuk!

Ik heb nu al een tijdje deze, van de Sacha:

Afbeelding

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 01:44

Afbeelding
Arc_En_Ciel schreef:
Jindai schreef:

Foto!

Slechte foto, maar op deze komen tenminste de ware kleuren uit!