Zie de Sint waait door de bomen! (Storm op komst!)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:49

quintusgl schreef:
Berdien.....je kunt ze daar idd beter buiten hebben. Moet alleen de omheining in de gaten houden emt die bomen aan de achterkant....

Klopt, het wordt ook in de gaten gehouden, staleigenaren houden een oogje in het zeil. Vorige keer zijn er veel bomen om gegaan, maar die stonden op het erf van de groentekwekerij. Enige schade die wij er door hadden was draad wat omhoog getild was door de wortels van de bomen. Op de wei dan, bij stal was er veel meer kapot.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:53

Hoe doen jullie dat met dekens? Blijven die liggen strakke buiksingels en bilkoorden vast? Vorige storm was ee met deken die helemaal bol stond wind kwam er onder. Heb dat dier binnen gehaald in de storm.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:53

MarimaCarona schreef:
ik zit op de vrachtwagen en de vorige keer kneep ik hem aardig, dus ik hoop echt zo dat het deze keer iets minder hard waait...

Mijn vriend ook hoor. Die heeft echt momenten gehad waarop hij dacht: Oohh jee daar ga ik met het hele spul, maar kon het toch op de weg houden. Hij was bek af toen hij thuis kwam en heeft gezworen nooit meer te rijden als het zo hard waait. ben benieuwd wat hij en zijn bazen morgen doen. Als ze denken: Dit kan eigenlijk niet, zijn ze al te laat want dan moeten ze nog naar huis.
maar we zullen zien, ik ben alleen al blij als hij met de losse kipper alleen weg moet en geen dieplader er nog achter :=

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:04

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:04

Mijn vriend helaas morgen wel met zijn dieplader op pad... En nog een drukke dag ook dus ik zal blij zijn als hij weer thuis is

Berdien

Re: Zie de Sint waait door de bomen! (Storm op komst!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:06

Deken blijft gewoon om, blijft wel liggen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:06

"Gelukkig" staat mijn oude Mini Coopertje in reparatie...voordat ik daarmee de plomp in waai :)) :Y) Morgenvroeg voor het werk maar even paard gaan knuffelen, en verder mooi thuis werken.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:08

quintusgl schreef:
Heb me bescheurd over de discussie Olle Peekl...........(waarom wordt t toch zo genoemd.......is toch echt groningse taal!).
Ik woon in het zuiden van het noorden :+ ..........10 km onder Groningen en toch vind ik dat ik in het noorden woon.... }:0 :Y) .

Hier geen paard op stal. De vaste stal die we hebben is afgelopen keer een aardige boom op geklapt. Was blij dat er niks in stond. In het and kunnen ze gaan en staan waar ze willen en gek genoeg.......met regen etc staan ze altijd onder dak maar met de laatste storm niet...... Hadden ze goed ingeschat met het rondvliegende dak.

Het ging over naie pekel en noit over oale pekel ;) maar ik moest ook lachen hierom.
Ik woon zelf in naie pekel en ik zeg ook altijd dat ik in het noorden woon.

Maar goed om weer verder te gaan met waar het topic over hoort te gaan. Ik zet het bij mijn paarden wel af zodat ze maar een klein stukje hebben om naar buiten t gaan, maar ook de mogelijkheid hebben om naar binnen te kunnen. Heb ik de vorige keer ook gedaan en dat was maar goed ook want er waren een aantal palen kapot gewaaid en wat draden los gegaan.
Maar hoop dat de eind weer net zo staat als de vorige keer want ik ben bang dat als ik hem achter op het huis krijg mijn hele schuifpui naar binnen klapt. Ding gaat nu al heen en weer als het aardig waait, vindt het doodeng.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:10

Iris82 schreef:
Brabant Zeeland Limburg: zuiden.
Friesland Groningen: noorden.

Einde (nutteloze) discussie.

en noord holland dan? :D de bovenkant er van :+ ( en de eilanden die erbij horen )

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:12

ik woon in het westen :') makkelijker kan niet lol

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:13

Overal waar ik kijk valt het nog mee.. Weeronline en weer.nl zeggen dat het niet heel hard gaat waaien ofzo. Maar ik woon in de Achterhoek, en wij komen wel vaker met de schrik vrij :+.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:14

Ben ik blij dat ik in het zuiden zit..

Ben benieuwd wat de schade zal zijn..
:(:)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:15

lifaya schreef:

Nou,...waar in het Westen? Meer naar Utrecht of meer naar Den Haag?

Zo makkelijk is dat allemaal niet :+

Edit,..la ma...bij de kust.....ja das Westen :D :+ :Y)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:17

quintusgl schreef:
Jeetje, bizar gewoon om de vergelijking met 1962 te zien....brrrrr
http://www.bild.de/

Heel bijzonder, maar er is toen in Nederland niks gebeurd.
Tenminste ik kan er niks over vinden op internet. Ik kan me voorstellen dat mensen in Duitsland hier toch wel een beetje zenuwachtig van worden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:19

NatasjavE schreef:
lifaya schreef:

Nou,...waar in het Westen? Meer naar Utrecht of meer naar Den Haag?

Zo makkelijk is dat allemaal niet :+

Edit,..la ma...bij de kust.....ja das Westen :D :+ :Y)

utrecht zie ik meer als het middelpunt van Nederland :P Ik woon in het westen van het westen :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:25

Ess_Ramona schreef:
Overal waar ik kijk valt het nog mee.. Weeronline en weer.nl zeggen dat het niet heel hard gaat waaien ofzo. Maar ik woon in de Achterhoek, en wij komen wel vaker met de schrik vrij :+.

weer.nl
Citaat:
De meeste wind zal morgen in het noorden en het noordwesten te voelen zijn. Daar gaat het aan de kusten stormen, mogelijk komt het even tot een zware storm, 10 Bft. Verder zijn er in het land op grote schaal zware windstoten te verwachten.

weeronline.nl
Citaat:
Langs de westkust wordt het stormachtig (8Bft), in het noordwestelijk kustgebied storm (9Bft) en op de Wadden zware storm (10Bft). Verder zal de Sint zijn mijter goed vast moeten houden vanwege zware tot zeer zware windstoten. In het noordwesten van het land zijn tegen de avond uitschieters tot 130 km/uur mogelijk.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:26

it sucks to live near the coast.... fiets :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:27

We zien het morgen allemaal wel...... Vorige keer ging het hier (kop van NH) ook lekker te keer

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:29

lifaya schreef:
it sucks to live near the coast.... fiets :')

Kom maar hier schuilen :D!
Hier waaien alleen in de zomer caravans in de sloot :').

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:31

Ach die wind kunnen we wel aan ;) de rest is altijd maar afwachten :P daarbij zeg ik altijd eerst zien dan geloven

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:32

Net op de radio :
Morgen veel wind met KANS op storm, dus waar die horror verhalen vandaan komen? Klinkt niet echt alsof we gaan weg waaien. Ik denk dat mensen zich veel te druk maken, net zoals dat er een horror winter aan gaat komen met de 1e sneeuw half november. Heb niks gezien...
2012 zou de wereld vergaan, we zijn er nog steeds....
Mensen moeten niet zo paniekerig doen
En natuurlijk kan er iemand sterven, maar dat gebeurt elke dag

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:34

jeetje hoop echt dat het mee gaat vallen. me ouders spraken iemand uit engeland (daar komt storm vandaan) en die zeiden dat het echt heftig is. Ik ga zo mijn boer even bellen me paarden staan qua paddock net naast een oude boom enne die vertrouw ik niet helemaal.

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:34

Ben benieuwd, ze overdrijven altijd wel in Nederland. Maar ik zal zeker voorzichtiger zijn ook m.b.t. de paarden.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:37

Ok top, dat wordt dan in de bak rijden morgen :Y)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:40

Word het zaterdag wel rustiger? -O- In omgeving Nijmegen/Tiel (ik zeg maar geen n/o/z/w meer want dat zal ik wel weer verkeerd zeggen :') )