Dingen die o zooo irritant zijn aan Bokkers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fourseasons

Re: Dingen die o zooo irritant zijn aan Bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:43

Op de basisschool had ik af en toe een dictee van woordjes of vijf zinnen en dan alleen in Nederlands :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:47

naomi_g1998 schreef:
Op de basisschool had ik af en toe een dictee van woordjes of vijf zinnen en dan alleen in Nederlands :+

Ja precies! Wij hadden ook nog eens 2 soorten: signaaldictee en controledictee. Ik had dan eerst 5 zinnen en 20 of 25 woorden bij controledictee en 25 woordjes bij signaaldictee. Vond het maar saai, haalde altijd een 10, toen ik in groep 4 zat ben ik zelfs expres fouten gaan maken zodat ik ook een keertje mocht verbeteren, want dat vond ik leuk! Nu is dat achteraf gezien niet zo slim geweest. := Maar laten we ontopic blijven, sorry!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:00

NesxNas schreef:
naomi_g1998 schreef:

Ja precies! Wij hadden ook nog eens 2 soorten: signaaldictee en controledictee. Ik had dan eerst 5 zinnen en 20 of 25 woorden bij controledictee en 25 woordjes bij signaaldictee. Vond het maar saai, haalde altijd een 10, toen ik in groep 4 zat ben ik zelfs expres fouten gaan maken zodat ik ook een keertje mocht verbeteren, want dat vond ik leuk! Nu is dat achteraf gezien niet zo slim geweest. := Maar laten we ontopic blijven, sorry!

Goed om te weten dat ik niet de enige was _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:01

Magrathea schreef:
NesxNas schreef:

Maakte jij ook expres foutjes? :)

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:02

begint een dyslexie topic te worden...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:02

NesxNas schreef:
Magrathea schreef:

Maakte jij ook expres foutjes? :)

:j

Maar goed, wij hadden dus inderdaad gewoon dictee. Bij brieven schrijven op de middelbare (sollicitatiebrief ofzo) werden spelfouten ook zeer hardhandig afgerekend (je mocht een woordenboek erbij houden).. Bij dyslecten iets minder, maar nog steeds werd het niet geaccepteerd

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:04

matasja schreef:

Omdat het ergernis #1 is :')

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:08

Nies_ schreef:
matasja schreef:

dat is duidelijk ja haha.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:17

Nies_ schreef:
matasja schreef:

Als je de fouten van een echte dyslect als ergenis ziet ben je wel erg sneu. Heb je enig idee hoe dit soort uitspraken over komen op een dyslect? Heb je enig idee wat voor impact meerdere van dit soort uitspraken doen? Ik heb een zeer groot minderwaardigheidscomplex gehad hierdoor omdat zelf docenten mij " peste".
Laat ik even duidelijk zijn! Niet de dyslecten zijn "jullie ergenissen" maar de luie mensen zonder dyslextie die geen moeite doen. Benoem het dat bij die naam, in plaats van op de dyslecten af te schuiven.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:30

Uh, daar ging het toch juist om? Misschien volgende keer beter lezen voor je zulke berichten typt.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:39

Ze heeft anders wel gelijk. Misschien niet geheel van toepassing nú maar het is inderdaad wèl ergerlijk dat sommige mensen "doen" alsof ze dyslectisch zijn omdat het gemakkelijk wegkomen is met spellingsfouten, maar voor de echte dyslecten is het niet eerlijk. Die worden niet meer geloofd en ook voor lui uitgemaakt terwijl hun er ècht niks aan kunnen doen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:41

Maar die komen meestal ook niet met het excuus aanzetten, daarvan weet je vaak niet eens dat ze het zijn.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:50

Nies_ schreef:
Uh, daar ging het toch juist om? Misschien volgende keer beter lezen voor je zulke berichten typt.

Ik ben van mening dat je suggereerd in je reactie alsof de dyslecten irritatie nummer 1 zijn. Met het woordje omdat maak je van dyslecten de oorzaak van de irritatie en dat is dus niet permanent waar. Ondanks dat ik vaak genoeg Word gebruik zullen er nog genoeg fouten in staan in alle vormen en maten. Daar zit toch wel een zeer groot verschil in als je het vergelijkt met een persoon die de moeite niet doet om te proberen foutloos te schrijven. Ik kan echter ook niet ontkennen dat er geen luie dyslecten zijn, maar de manier hoe het nu gesteld is gaat wel zo kort door de bocht dat het je velgen kost.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:52

Ik denk meer dat er bedoeld wordt dat mensen het excuus dyslectisch gebruiken en daarbij helemaal niet dyslectisch zijn?

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 00:13

op een veel te kleine pony zitten, en maar blijven zeuren dat het past en dat wij als bokkers er iets over zeggen ;)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 04:23

miss_lizje schreef:
Nies_ schreef:

Ik ben van mening dat je suggereerd in je reactie alsof de dyslecten irritatie nummer 1 zijn. Met het woordje omdat maak je van dyslecten de oorzaak van de irritatie en dat is dus niet permanent waar. Ondanks dat ik vaak genoeg Word gebruik zullen er nog genoeg fouten in staan in alle vormen en maten. Daar zit toch wel een zeer groot verschil in als je het vergelijkt met een persoon die de moeite niet doet om te proberen foutloos te schrijven. Ik kan echter ook niet ontkennen dat er geen luie dyslecten zijn, maar de manier hoe het nu gesteld is gaat wel zo kort door de bocht dat het je velgen kost.

Als je nou even rustig terugleest zie je op de vorige pagina een reactie van Nies_ staan waarin ze haarfijn uitlegt dat het haar gaat om mensen die te lui zijn om hun best te doen, en niet om echte dyslecten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 10:56

Kirsha schreef:
Als je nou even rustig terugleest zie je op de vorige pagina een reactie van Nies_ staan waarin ze haarfijn uitlegt dat het haar gaat om mensen die te lui zijn om hun best te doen, en niet om echte dyslecten.

Er zijn meerdere oorzaken waarom mensen spelfouten maken. Niet alleen dyslectie.

Waarom zou je uit luiheid spelfouten maken als je met net zo veel moeite iets foutloos kan typen?

Dat zal dus gewoon wel gebrek aan kunnen zijn(wat de onderliggende oorzaak ook van is)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:04

Omdat ze wel genoeg energie hebben om erachter te typen ( " weet niet hoe je dat schrijft" of "als ik het zo goed schrijf" ) en niet de leergierigheid of aangeboren nieuwsgierigheid hebben om het even op te zoeken ;)

Dat kort samengevat kan als luiheid bestempeld worden :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:06

Shirley schreef:
Omdat ze wel genoeg energie hebben om erachter te typen ( " weet niet hoe je dat schrijft" of "als ik het zo goed schrijf" ) en niet de leergierigheid of aangeboren nieuwsgierigheid hebben om het even op te zoeken ;)

Dat kort samengevat kan als luiheid bestempeld worden :j

Ik zie dat soort berichten zelden.

Maar ik zie wel mensen die zich ergeren aan spelfouten/taalfouten(oa in dit topic) en in die zelfde zin een echte taalblooper maken...

Ja sorry,...maar daar zakt mijn broek vanaf. :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:11

Daar kan ik alleen maar heel hard om lachen :))

Ik "irriteer" me daar niet meer aan ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:14

Shirley schreef:
Daar kan ik alleen maar heel hard om lachen :))

Ik "irriteer" me daar niet meer aan ;)

Ja precies ja...

Als je last hebt van irritatie moet je naar de dokter...dan heeft ie een zalfje voor je. :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:16

Het gaat er toch ook niet om dat alles precies moet kloppen? Ik lees mijn berichten niet 10x na en als ik dat wel doe kom ik vaak zat fouten tegen, maakt toch niet uit? Zolang ze maar zonder al te veel moeite te lezen zijn. Zinnen beginnen met "Ik" en "En" mag eigenlijk ook niet, maar niemand zal er wakker van liggen als je dat op bokt doet.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:19

Nies_ schreef:
Het gaat er toch ook niet om dat alles precies moet kloppen? Ik lees mijn berichten niet 10x na en als ik dat wel doe kom ik vaak zat fouten tegen, maakt toch niet uit? Zolang ze maar zonder al te veel moeite te lezen zijn. Zinnen beginnen met "Ik" en "En" mag eigenlijk ook niet, maar niemand zal er wakker van liggen als je dat op bokt doet.

Ben ik helemaal met je eens.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:24

Wat mij stoort aan een enkele bokker (en het zijn vaak steevast dezelfde):
De 'zeikerige-ik-weet-het-altijd-beter-dan-jij-en-daarom-vertoon-ik-denigrerend-gedrag-naar-iedereen-omdat-ik-wil-laten-zien-dat-ik-het-het-beste-weet' bokker :+ Dit soort praat ook graag in 'vakjargon' zodat het niet voor iedereen begrijpelijk is.. Jip en Janneke taal wordt steevast afgebekt door dit soort bokker.
Ja, en dat de boodschap dus ook nooit overkomt als je er wat van zegt op een rustige toon.. 'de bord-voor-de-kop-bokker' dan dus misschien ook wel! :D

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:27

Idd, bokkers die denken dat ze alles beter weten! Iemand de grond in boren en de ts een rot gevoel geven! Wat ze mij ook vaak genoeg doen! Snap best dat sommige bokkers geen topics meer starten!!