liljebo schreef:Sees, niemand zou het moeten zien, zeg je. Maar dan zou er nooit iets veranderen.
De bloederige, sensatie zoekende filmpjes en beelden die je op FB tegen komt, vaak gedateerd en met een hoop geblér hebben geen funktie, maar helaas blijkt mbt andere aspecten het wel soms nodig om te shockeren, wil je tot resultaat komen. Getuige het angorafilmpje.
Akelige beelden van proefdieren e.d. hebben ook geleid tot het verbod van proefdieren in cosmetica, zeehondenbont is in veel landen verbonden, en zo zijn er meer voorbeelden.Het gevolg van het met de neus op de feiten drukken van de consument.
En de consument is nu eenmaal bepalend voor wat er op de planken komt. Zonder vraag geen markt
Ik kan je vertellen dat ik als kind ook echt wel rotbeelden heb gezien en dat dat meespeelt in mijn felheid tegen dierenleed. De werkelijkheid is nu eenmaal niet erg fraai. (en ik ben toch echt een zeer teergevoelig watje)
PaulMCcartney zei : Als alle slachthuizen glazen wanden hadden, werden we allemaal vegetarier. Ik zou daar nog aan willen toevoegen dat dan ook de megastallen en bio-industrie en het transport glazen wanden zouden moeten hebben.
Ik weet zeker dat we dan dingen zien die we allemaal niet willen zien, maar met je kop in het zand steken, verander je niets.
Zo eens!!!