acties tegen o.a bont; gaat dit te ver??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:47

Het mag gewoon niet, regels van Facebook ;) het is aan de ouders om dit te controleren.

En ja hoor, ik heb het daadwerkelijk op tv gezien :j het bloederige ijs met dode zeehondjes... Meh :n

Zeg niet dat alle kleine kinderen maar dit voorgeschoteld moeten krijgen, maar als het per ongeluk gebeurt is dat ook niet het einde van de wereld.

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:48

Ik vind het vreselijk kan er niet naar kijken, wil er niet naar kijken.
Maar ik help wel, ben lid van bont voor dieren, zodra ik mensen spot die bontjassen verkopen meld ik het, en kreeg laatst ook netjes een bericht dat ze dankbaar waren voor het melden.

Iedereen moet zelf weten wat hij/zij doet maar zodra er mensen in mijn omeving staan die bont dragen ben ik niet te beroerd om te vragen of het echt bont is en wat ze daarvan vinden.

Ik vond bont eerst ook mooi als ik aan me middelbare school tijd denk, toen bontjassen echt '' stoer '' waren toch een bepaalde status had je dan met zo'n bontkraag, totdat die gruwelijke k*t filmpjes en plaatjes openbaar werden d.m.v. facebook e.d. het heeft mijn ogen geopent en ik denk dat dat de bedoeling hiervan is. Hoe vervelend en erg het is ook is, wij kunnen er iets aan doen. En ik ben blij dat ik er (ook al is het maar een beetje) aan mee kan helpen.
Laatst bijgewerkt door FemkeUtah op 28-11-13 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:49

Omdat het een 14+ (dacht ik) website is :)

Op die leeftijd moet je imo wel ergens tegen kunnen. De echte wereld is ook hard, waarom kinderen maar overal maar voor willen beschermen, maar goed das een andere discussie

SeesJarig

Re: acties tegen o.a bont; gaat dit te ver??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:50

Floor_x sorry hoor ik kan er nu nog niet eens tegen laat staan toen ik 14 was :n. Niemand zou dit moeten hoeven aan te zien...

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:51

Je kan er ook langsscrollen...
De wereld is nou eenmaal niet mooi, waarom doen alsof die dat wel is?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:54

Sees schreef:
Oh wacht of is FB pas vanaf 16 ofzo :P ? Dat wist ik niet...maar dan nog, ze duiken overal op die filmpjes en 16-jarigen zouden ook niet blootgesteld moeten worden aan dit geweld. Niemand eigenlijk.

Je moet het lekker in de doofpot stoppen of er een grote muur om heen zetten 8)7 .

Ik vind het wel goed, soms wel erg shockerend maar hey halloooo....wel eens het 8 uur Journaal gezien?
Van de week nog het onderwerp stenigen in afghanistan, willen ze weer invoeren, nog net niet alles werd getoond.

Dit soort dingen zijn soms nodig om mensen bewust te maken wat er gebeurd in de wereld en dat sommige dingen anders moeten.
Ik wist ook niet dat angora wol zo verkregen werd. Ik ken alleen de hollandse dames die wel eens op een beurs staan en vol trots hun konijnen showden en hun gemaakte truien die er overigens heel mooi uitzien.

Ik ben weer even wakker geschud en zal voortaan nog beter op de labels letten. Ik overweeg om niks meer te kopen wat uit china komt. Ik vind dat echt een verschrikkelijk land op zowel mens als dier gebied.

Als dit soort beelden nooit vertoond waren kochten we nog steeds make-up wat getest is op dieren,

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:56

Cowgirl schreef:
Als dit soort beelden nooit vertoond waren kochten we nog steeds make-up wat getest is op dieren,

Dat ja!

Die vrouwen met die angoratruien, ik neem aan dat die hun konijnen wel scheerden?
Daar heb ik op zich niks tegen, als die beestjes verder een goed leventje hebben enzo :)

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:57

Sees schreef:
Floor_x sorry hoor ik kan er nu nog niet eens tegen laat staan toen ik 14 was :n. Niemand zou dit moeten hoeven aan te zien...

Niemand zou dit moeten zien hmm.. klopt ik zie het liever ook niet.

Het zou nooit moeten gebeuren, en dit kan alleen stoppen zodra het bekend wordt, er mensen in actie komen. En er zijn d.m.v. acties al heel veel merken die ondertussen geen bont meer verkopen!

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:59

En wees nou eerlijk, het angora filmpje heeft nu al goed uitgepakt.
Dat was niet gelukt met alleen een artikeltje hoor... Mensen willen eerst zien en geloven dan pas ;)

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:01

VivaLaVida schreef:
Bah. Helemaal naar ben ik er van.

Laten we vooropstellen dat ik heel goed weet dat er dieren gemarteld worden. Dit is vreselijk en mij zul je dus niet met een bontkraag zien.

Maargoed. Afgelopen dagen open ik mijn facebook op mijn telefoon, en scroll heel langzaam naar beneden. Om de plaatjes te ontwijken en eerst de tekst er boven te lezen, zodat ik niet weer voor de zoveelste keer een gruwelijk plaatje zie van een gemarteld dier. Ik ben zon persoon die zich dat plaatje uren later nog voor de geest haalt. En er misselijk van word. Ik droom er over, ik kan er gewoon niet tegen (misschien ook iets met hormoontjes te maken dat ik er nu nog erger op reageer)

Goed nu zit ik net half op bokt, half radar te kijken op tv en ik hoor een afgrijselijk gekrijs. "Zet maar af" zegt mijn vriend waarschuwend. Ik kijk naar de tv en ja hoor. Weer dat angora konijn wat levend geplukt word.... kan zo snel de afstandsbediening niet vinden en het gekrijs gaat door.

|( IK.WIL.HET.NIET.ZIEN!

Misschien ligt echt het aan mij dat ik nu zo teerhartig ben :') maar het lijkt wel alsof het door je strot word geduwd. Hoe dan ook, je komt overal die walgelijke plaatjes of filmpjes tegen.
Ik vind dit geen manier meer van doen hoor. Of stel ik me nou zo aan?

Omg hoorde het net voorbij komen op de radio, ben er helemaal naar van. In een nieuwsbericht op Qmusic werd verteld dat H&M kleding terughaald ivm angorawol van konijnen die levend worden gevild. Vervolgens een hoop gekrijs, nou m'n nekharen staan overeind. Volgend nieuwsbericht ging m'n headset toch mooi even af. En daarna melde ze dat er geen nare dierengeluiden voorkwamen in het nieuwsbulletin, gatver..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:02

Was het niet gewoon de presentator die dat geluid maakte :=

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:15

Magrathea schreef:
Cowgirl schreef:

Dat ja!

Die vrouwen met die angoratruien, ik neem aan dat die hun konijnen wel scheerden?
Daar heb ik op zich niks tegen, als die beestjes verder een goed leventje hebben enzo :)

Ja hoor was gewoon in Nederland.
De konijnen werden gehouden voor de wol en ik dacht 2x per jaar geschoren. Daar werd dan o.a kleding van gemaakt.

Je ziet nu ook wel kleding van katten haar, die worden dan ook geschoren.

Je kunt dus rustig deze kleding kopen. Deze mensen vind je vaak op knaagdiertentoonstellingen of op een Landbouwdag bij je in de buurt. Maar via internet moet het ook wel lukken.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:21

Gelukkig zijn er in China ook nog mensen met gevoel:
http://careforchineseanimals.net/

Kun je gewoon kijken, soort site ala dierenbescherming. Doen erg goed werk daar.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:49

De filmpjes zijn ook echt wel bloederiger geworden. Als kind heb ik ook wel filmpjes gezien van zeehonden. Maar dan zag je in de verte een man knuppelen, zonder het dier te zien en dan de after beelden. En dat vond ik als kind al afschuwelijk.
De filmpjes nu zijn als het ware close-up beelden terwijl het leed gebeurt, dat was er vroeger echt echt niet. Ik weet 1 van die eerste rage-filmpjes van close-up dierenmishandeling was toen wasberen levend gevild werden en toen was ik toch echt al 15-16 jaar oud.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:04

Laatst kwam over FB een filmpje voorbij van een vent die een kat in de magnetron aan het martelen was. Ik vind dat mensen dat soort dingen niet zouden moeten delen omdat ik denk dat mensen die die films de wereld inhelpen juist kicken op de hoeveelheid reacties. Ik kan er ook niet naar kijken. Goed dat ze het bekend maken maar sommige mensen zullen hun gedrag niet veranderen omdat ze niets om dieren en andere mensen geven. Dan kun je het net zo gruwelijk maken als je wil maar je bereikt de doelgroep er niet mee. Filmpje van de wasbeerhondjes staat me nu nog voor de geest, net als de ponypletters en alle andere gekken. Ik heb er geen woorden voor hoe wreed de mens is.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:40

rtl nieuws besteed er zo weer aandacht aan.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:29

Sees, niemand zou het moeten zien, zeg je. Maar dan zou er nooit iets veranderen.

De bloederige, sensatie zoekende filmpjes en beelden die je op FB tegen komt, vaak gedateerd en met een hoop geblér hebben geen funktie, maar helaas blijkt mbt andere aspecten het wel soms nodig om te shockeren, wil je tot resultaat komen. Getuige het angorafilmpje.

Akelige beelden van proefdieren e.d. hebben ook geleid tot het verbod van proefdieren in cosmetica, zeehondenbont is in veel landen verbonden, en zo zijn er meer voorbeelden.Het gevolg van het met de neus op de feiten drukken van de consument.
En de consument is nu eenmaal bepalend voor wat er op de planken komt. Zonder vraag geen markt

Ik kan je vertellen dat ik als kind ook echt wel rotbeelden heb gezien en dat dat meespeelt in mijn felheid tegen dierenleed. De werkelijkheid is nu eenmaal niet erg fraai. (en ik ben toch echt een zeer teergevoelig watje)

PaulMCcartney zei : Als alle slachthuizen glazen wanden hadden, werden we allemaal vegetarier. Ik zou daar nog aan willen toevoegen dat dan ook de megastallen en bio-industrie en het transport glazen wanden zouden moeten hebben.

Ik weet zeker dat we dan dingen zien die we allemaal niet willen zien, maar met je kop in het zand steken, verander je niets.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:54

liljebo schreef:
Sees, niemand zou het moeten zien, zeg je. Maar dan zou er nooit iets veranderen.

De bloederige, sensatie zoekende filmpjes en beelden die je op FB tegen komt, vaak gedateerd en met een hoop geblér hebben geen funktie, maar helaas blijkt mbt andere aspecten het wel soms nodig om te shockeren, wil je tot resultaat komen. Getuige het angorafilmpje.

Akelige beelden van proefdieren e.d. hebben ook geleid tot het verbod van proefdieren in cosmetica, zeehondenbont is in veel landen verbonden, en zo zijn er meer voorbeelden.Het gevolg van het met de neus op de feiten drukken van de consument.
En de consument is nu eenmaal bepalend voor wat er op de planken komt. Zonder vraag geen markt

Ik kan je vertellen dat ik als kind ook echt wel rotbeelden heb gezien en dat dat meespeelt in mijn felheid tegen dierenleed. De werkelijkheid is nu eenmaal niet erg fraai. (en ik ben toch echt een zeer teergevoelig watje)

PaulMCcartney zei : Als alle slachthuizen glazen wanden hadden, werden we allemaal vegetarier. Ik zou daar nog aan willen toevoegen dat dan ook de megastallen en bio-industrie en het transport glazen wanden zouden moeten hebben.

Ik weet zeker dat we dan dingen zien die we allemaal niet willen zien, maar met je kop in het zand steken, verander je niets.

Zo eens!!!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:59

En ook dat is gewoon niet waar... Ik ben in een bio-industrie varkensstal geweest dit jaar en ik eet nog steeds mijn speklap... Het is een illusie als je denkt dat dit soort media aandacht ervoor zal zorgen dat niemand meer bont/angorawol/vlees zal kopen.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:30

Niemand zal inderdaad niet lukken.
Maar als het ook maar iets verminderd kan worden is dat al geweldig toch?

Dat H&M en de WE het al niet meer willen verkopen is imo super.
Zoiets was niet gelukt zonder die filmpjes ;)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:38

Villen is iets anders dan plukken. Allebei hartstikke erg,maar met villen word de huid met vacht en al van het beest afgetrokken waarna de dieren voor dood achter gelaten.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:48

Het is allebei belachelijk barbaars.

De mensen die ooit hebben bedacht daar hun geld mee te verdienen mogen ze echt ophangen aan de hoogste boom van mij

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 00:21

Wat zou er nu gebeuren met die boerderijen en die dieren vraag ik mij af....

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 00:24

Niks, staat toch geen straf op in China...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 08:31

China is het land waar zelfs een omvergereden kind geen hulp krijgt van voorbijgangers, remember. Ik vind het echt een akelig land, China.