Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

knetterhard

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:46

San87: :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:48

Janine1990 schreef:
Geryon schreef:

Ik denk ook niet dat velen dat zullen doen.. Echter zal iemand die zo klein is voor sommigen nooit de liefde van hun leven kunnen worden :P

_/-\o_

Komen we weer bij fysieke aantrekkingskracht, die volgens een aantal in dit topic niet echt een rol lijkt te spelen??

Lijkt mij wel erg fijn als dat totaal geen rol speelt :P Veel meer keuze _O-

Magrathea schreef:
Fysieke aantrekkingskracht kan groeien. Denk ik. Liefde op het tweede gezicht?
Ik kan tegenwoordig echt niet geloven dat ik mijn vriend 2,5 jaar voorbij ben gelopen <3

Denk dat dat ook weer verschilt per persoon, of dat zo kan groeien. Heb het zelf nog niet meegemaakt (in die paar jaar :')) in ieder geval.

Wat ben jij groot cariena1! Leuk setje zijn jullie :D Al zou ik er zelf niet aan moeten denken zo omlaag te moeten kijken naar mijn vriend :P

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:50

Tuurlijk kan aantrekkingskracht groeien.

Dat zijn vaak die exen waarvan je naderhand denkt: hoe heb ik dat ooit aan kunnen raken?
Mocht het uitgaan.
Laatst bijgewerkt door Kana op 20-11-13 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:51

:') Ik zal het tegen mijn vriend zeggen.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:52

Maar een banketstaaf zie je niet eens in een kroeg. Dus eh, dan ga je hem na een tijdje dus daar alsnog op afwijzen. Is ook uiterlijk/ iets wat je lekker vind :+ .
Waarom is het dan erg als je iemand op zijn gewone lengte niet aantrekkelijk vindt?

Cremoris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:53

Liefde is liefde toch? Als je verliefd bent dan maakt het niet uit of diegene kleiner is dan jijzelf. Als jij je er goed bij voelt moet je er voor gaan. Of in ieder geval een kans geven, wie weet is het verder wel de man van je dromen.
Succes!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:53

Ik maakte maar een grapje _O-

Het moet niet zo erg worden dat je gezelligheid er in bed minder van wordt, maar dat heb ik gelukkig nog nooit mee hoeven maken (en ik denk ook niet dat er zulke erge mannen rondlopen...)

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:54

Kana schreef:
Tuurlijk kan aantrekkingskracht groeien.

Dat zijn vaak die exen waarvan je naderhand denkt: hoe heb ik dat ooit aan kunnen raken?
Mocht het uitgaan.

Heb er ook zo een, voor mij geldt dat in dat geval ook :P . Zal vast niet altijd zo zijn.

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:54

Geryon schreef:
Mootje1980 schreef:
Ik zou nooit de liefde van mijn leven voorbij laten gaan voor die paar centimeter!

Ik denk ook niet dat velen dat zullen doen.. Echter zal iemand die zo klein is voor sommigen nooit de liefde van hun leven kunnen worden :P

Maar we hebben het over iemand die 1.77 is toch?? Mijn vent is 1,72 dus misschien ook een ukkie maar verder is het wel de lekkerste en liefste van de hele wereld! Ik snap dus echt niet waarom je als je iemand leuk vind die wat kleiner is, je het geen kans zou geven als het verder wel klinkt.
Maar goed, als je van iemand houdt dan zullen zulke dingen je niet opvallen of storen denk (hoop) ik. Als dat wel het geval is dan zal het niet zo moeten zijn denk ik.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:55

Magrathea schreef:

Het moet niet zo erg worden dat je gezelligheid er in bed minder van wordt, maar dat heb ik gelukkig nog nooit mee hoeven maken (en ik denk ook niet dat er zulke erge mannen rondlopen...)

Jawel -O- helaas. :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:55

Esmeej333 schreef:
Magrathea schreef:

Jawel -O- helaas. :P

Hellup! Goed op mijn vriend passen dan maar :j

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:59

Relaxed schreef:
Zucht, laatste opmerking die ik eraan ga wijden.. Ik geef aan dat leeftijd meespeelt en noem hierbij schoonzus als voorbeeld, omdat het in haar geval zo IS. Tevens geef ik aan dat ik me voor kan stellen dat het zo is, omdat IK DENK dat de vijver waarin je vist kleiner wordt (wil je niet een man met rugzak/scheiding/kind/weet ik het wat). Dat is MIJN MENING en volgens mij mag ik die geven, net als jij.. Meteen betrek jij het op jezelf door te noemen dat jouw vijver niet kleiner is geworden en dat leeftijd bij jou niet meespeelt. Dat kan en is helemaal prima, ik heb het namelijk niet ALLEEN over jou (mijn 1e reactie was gewoon algemeen, maar jij maakt het meteen persoonlijk door je reactie), ik noem in het algemeen dat dit mee KAN spelen. IK DENK namelijk dat leeftijd van invloed is, bij jou is dit niet het geval, PRIMA!

Ik heb het idee dat jij je ontzettend aangevallen voelt omdat bij jou lengte wel belangrijk is, dat is jammer en imo niet nodig, want er is maar 1 iemand die bepaalt op wat voor mannen jij valt en dat ben jijzelf.. Of ze nou groot, klein, dik, dun, bruin of blank zijn..

Zucht, ik kan er maar beter geloof ik helemaal niet meer op in gaan want je wil per se gelijk hebben...

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:02

Magrathea schreef:
Hellup! Goed op mijn vriend passen dan maar :j

Haha zou ik doen ja, je weet maar nooit wat voor verrassing er in het pakketje zit. De lengte in hoogte zeg daar niks over in iig. :P

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:05

Mootje1980 schreef:
Maar we hebben het over iemand die 1.77 is toch?? Mijn vent is 1,72 dus misschien ook een ukkie maar verder is het wel de lekkerste en liefste van de hele wereld! Ik snap dus echt niet waarom je als je iemand leuk vind die wat kleiner is, je het geen kans zou geven als het verder wel klinkt.
Maar goed, als je van iemand houdt dan zullen zulke dingen je niet opvallen of storen denk (hoop) ik. Als dat wel het geval is dan zal het niet zo moeten zijn denk ik.

Als je van iemand houdt, stoort je dat denk ik ook niet nee maar vóórdat je van iemand gaat houden, zou het mij wel storen ;).

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:06

Sees schreef:
Mootje1980 schreef:

Als je van iemand houdt, stoort je dat denk ik ook niet nee maar vóórdat je van iemand gaat houden, zou het mij wel storen ;).

Dit :)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:09

Mijn vriend is precies even groot als ik (1.80 m) :D En hij loopt meestal een beetje gebogen dus lijk ik groter :')

Ik riep vroeger ook altijd dat ik absoluut een grotere vent wilde, idd om redenen van geborgenheid enzo. Maar dat vind ik nu ook hoor bij mijn vriend. Al is het groter zijn bij mij lange tijd zo'n issue geweest dat ik serieus niet weet of ik wel met hem op date was gegaan als ik daadwerkelijk langer was geweest := Terwijl er qua karakter geen persoon is die denk ik beter bij mij past (maar dat wist ik toen nog niet natuurlijk :P )

Ik denk dat fysieke aantrekkingskracht wel voorbij lengte kan gaan trouwens. Wat als 'ie een klein beetje kleiner is, maar wel lekker breed en gespierd bijv?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:11

Een soort van Johnny Bravo bedoel je? Op z'n kant even hoog als rechtop :+

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:13

Haha nou zo breed hoeft misschien ook weer niet _O-

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:14

Ik ben 1.88 m. Best lang :D . Mijn droomkerel was donker, tenminste 10 cm groter, sportief, slim. Mijn droomkerel, waar ik inmiddels bijna 11 jaar mee samen ben, is donker, sportief, slim.... en 1.83 m. Tja.

En dan draag ik ook nog regelmatig hakken. Vind ik mooier, deed ik al toen ik hem leerde kennen, en hij vindt 't ook alleen maar mooi. Dus ja, soms ben ik degene die bukt voor een zoen :+ maar dat is alleen maar reden voor een geintje en zeker geen ongemak/schaamte/noem het maar. Nee hoor, doe mij deze maar :j

TS, ik hoop dat je gewoon lekker gaat daten. Kijken of jullie bij elkaar passen en je vooral niet teveel van de meningen van anderen aantrekken. Misschien is het wel de liefde van je leven. *D

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:20

Sees schreef:
Victoy-Boy, hoe jong denk je dat ik ben :+ ?

Ik geloof best dat verliefdheid op iemand die je langer kent maar niet voldoet aan jouw 'ideaalbeeld' (let vooral op de aanhalingstekens) mogelijk is (mij is het nog nooit gebeurd :o ) maar ik geloof NIET in liefde op het eerste gezicht als de aantrekkingskracht er niet is. En in mijn geval betekent dit dat ik een kleinere man doorgaans niet aantrekkelijk vind ;).

Ik heb geen idee eigenlijk, kijk niet zo vaak in profielen. :o Mijn "eisen" zijn met de jaren veranderd, niet zozeer omdat ik minder keuze zou hebben, maar door ervaring. Daarom ging ik er voor het gemak even vanuit dat de meeste mensen die zo zwaar aan uiterlijk tellen (niet specifiek jou) dat ze een potentiële partner er voor laten lopen nog vrij jong zijn. Mijn fout. :o

Ik geloof sowieso niet in liefde op het eerste gezicht, tenminste ... niet voor een partner. Liefde op het eerste gezicht gaat imo alleen om uiterlijk, immers je ziet op het eerste gezicht niet iemands innerlijk.
Heb het zelf wel gehad ... tot over mijn oren verliefd op een mooie jongen en dan blijkt dat ie zooo tegenvalt als je hem langer kent. Hoeft niet natuurlijk, maar het "juiste" uiterlijk of lengte is natuurlijk geen garantie voor een leuke jongen. Bij een goede (juiste) partner voel je je gewoon lekker op je gemak, kan je jezelf zijn en wordt verliefdheid houden van. Ongeacht het uiterlijk. Als ie dan ook nog aan een eisenpakket qua uiterlijk (gedeeltelijk) voldoet is dat natuurlijk mooi meegenomen. :P

Maar goed, iedereen heeft zijn/haar eigen eisen natuurlijk en sommige zijn er moeilijker in dan anderen of hechten meer waarde aan het oordeel van een ander. Het boeit mij totaal niet wat andere mensen van mijn partner vinden, zolang ik er maar gelukkig mee bent. Trouwens ... wat de één mooi vind, vind de ander spuuglelijk.

Ik vergelijk het voor het gemak maar even met een paard. Je kan een heel eisenpakket hebben qua uiterlijk, maar "a good horse is never a bad colour". En toch zijn er nog mensen die perse geen schimmel of vos of weet ik wat willen hebben, want dat is niet mooi. :D Al speelt daar grootte nu juist wél weer mee. ;) :D :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:21

Nope, ik zou niet vallen op iemand die kleiner is dan ik, ik vind dat onaantrekkelijk. Net als ik papperige mannen onaantrekkelijk vind, kunnen ze nog zo lief en aardig zijn, maar ik wil me aangetrokken voelen tot iemand.
Het zou bij mij mij dus al nooit gebeuren dat ik er verliefd op wordt en ja, ik zou iemand er om laten staan.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 17:21

Ik denk dat het bij de twijfelaars - waaronder ik - vooral meespeelt wat de rest, de maatschappij, er van vind. Terwijl je daar gewoon geen f*ck om zou moeten geven.

Toch zit er ergens wel de gedachte dat, wanneer ik met hem over straat zou lopen oid, mensen raar gaan kijken en opmerkingen maken.

Een lange vent voor bescherming heb ik niet nodig; ik heb het gevoel prima mijzelf te kunnen beschermen. Daarnaast maakt lengte niet uit als het op beschermen aankomt: Iemand van bijv. 1.70m kan sterker zijn dan iemand van 1.90m

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:23

Je moet je niet druk maken om wat anderen er van vinden. Dat is echt ongezond voor je.
Lekker met hem over straat lopen wat maakt het uit als er mensen kijken?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:24

Bellona_K schreef:
Ik denk dat het bij de twijfelaars - waaronder ik - vooral meespeelt wat de rest, de maatschappij, er van vind. Terwijl je daar gewoon geen f*ck om zou moeten geven.

Toch zit er ergens wel de gedachte dat, wanneer ik met hem over straat zou lopen oid, mensen raar gaan kijken en opmerkingen maken.

Een lange vent voor bescherming heb ik niet nodig; ik heb het gevoel prima mijzelf te kunnen beschermen. Daarnaast maakt lengte niet uit als het op beschermen aankomt: Iemand van bijv. 1.70m kan sterker zijn dan iemand van 1.90m

Ik heb er juist bewondering voor als mensen gewoon doen wat ze zelf willen en schijt hebben aan het ideaalbeeld. Ik zou dus helemaal niet raar opkijken hoor :)

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:24

Als je hem echt leuk vindt, moet je je helemaal niks aantrekken van wat de maatschappij daarvan denkt! Het is toch jullie geluk waar het om gaat?!

Rare blikken of opmerkingen heb ik nog niet meegemaakt, hoor. Grapjes in overvloed, maar dat kunnen we allebei prima hebben :)

Hoe lang zijn jullie eigenlijk?