Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Janine1990 schreef:Geryon schreef:
Ik denk ook niet dat velen dat zullen doen.. Echter zal iemand die zo klein is voor sommigen nooit de liefde van hun leven kunnen worden
![]()
Komen we weer bij fysieke aantrekkingskracht, die volgens een aantal in dit topic niet echt een rol lijkt te spelen??
Veel meer keuze
Magrathea schreef:Fysieke aantrekkingskracht kan groeien. Denk ik. Liefde op het tweede gezicht?
Ik kan tegenwoordig echt niet geloven dat ik mijn vriend 2,5 jaar voorbij ben gelopen
) in ieder geval.
Al zou ik er zelf niet aan moeten denken zo omlaag te moeten kijken naar mijn vriend
Ik zal het tegen mijn vriend zeggen. Geryon schreef:Mootje1980 schreef:Ik zou nooit de liefde van mijn leven voorbij laten gaan voor die paar centimeter!
Ik denk ook niet dat velen dat zullen doen.. Echter zal iemand die zo klein is voor sommigen nooit de liefde van hun leven kunnen worden
Esmeej333 schreef:Magrathea schreef:Ik maakte maar een grapje
Het moet niet zo erg worden dat je gezelligheid er in bed minder van wordt, maar dat heb ik gelukkig nog nooit mee hoeven maken (en ik denk ook niet dat er zulke erge mannen rondlopen...)
Jawelhelaas.
Relaxed schreef:Zucht, laatste opmerking die ik eraan ga wijden.. Ik geef aan dat leeftijd meespeelt en noem hierbij schoonzus als voorbeeld, omdat het in haar geval zo IS. Tevens geef ik aan dat ik me voor kan stellen dat het zo is, omdat IK DENK dat de vijver waarin je vist kleiner wordt (wil je niet een man met rugzak/scheiding/kind/weet ik het wat). Dat is MIJN MENING en volgens mij mag ik die geven, net als jij.. Meteen betrek jij het op jezelf door te noemen dat jouw vijver niet kleiner is geworden en dat leeftijd bij jou niet meespeelt. Dat kan en is helemaal prima, ik heb het namelijk niet ALLEEN over jou (mijn 1e reactie was gewoon algemeen, maar jij maakt het meteen persoonlijk door je reactie), ik noem in het algemeen dat dit mee KAN spelen. IK DENK namelijk dat leeftijd van invloed is, bij jou is dit niet het geval, PRIMA!
Ik heb het idee dat jij je ontzettend aangevallen voelt omdat bij jou lengte wel belangrijk is, dat is jammer en imo niet nodig, want er is maar 1 iemand die bepaalt op wat voor mannen jij valt en dat ben jijzelf.. Of ze nou groot, klein, dik, dun, bruin of blank zijn..
Mootje1980 schreef:Maar we hebben het over iemand die 1.77 is toch?? Mijn vent is 1,72 dus misschien ook een ukkie maar verder is het wel de lekkerste en liefste van de hele wereld! Ik snap dus echt niet waarom je als je iemand leuk vind die wat kleiner is, je het geen kans zou geven als het verder wel klinkt.
Maar goed, als je van iemand houdt dan zullen zulke dingen je niet opvallen of storen denk (hoop) ik. Als dat wel het geval is dan zal het niet zo moeten zijn denk ik.
. Sees schreef:Mootje1980 schreef:Maar we hebben het over iemand die 1.77 is toch?? Mijn vent is 1,72 dus misschien ook een ukkie maar verder is het wel de lekkerste en liefste van de hele wereld! Ik snap dus echt niet waarom je als je iemand leuk vind die wat kleiner is, je het geen kans zou geven als het verder wel klinkt.
Maar goed, als je van iemand houdt dan zullen zulke dingen je niet opvallen of storen denk (hoop) ik. Als dat wel het geval is dan zal het niet zo moeten zijn denk ik.
Als je van iemand houdt, stoort je dat denk ik ook niet nee maar vóórdat je van iemand gaat houden, zou het mij wel storen.
En hij loopt meestal een beetje gebogen dus lijk ik groter 
Terwijl er qua karakter geen persoon is die denk ik beter bij mij past (maar dat wist ik toen nog niet natuurlijk
)
. Mijn droomkerel was donker, tenminste 10 cm groter, sportief, slim. Mijn droomkerel, waar ik inmiddels bijna 11 jaar mee samen ben, is donker, sportief, slim.... en 1.83 m. Tja.
maar dat is alleen maar reden voor een geintje en zeker geen ongemak/schaamte/noem het maar. Nee hoor, doe mij deze maar 
Sees schreef:Victoy-Boy, hoe jong denk je dat ik ben?
Ik geloof best dat verliefdheid op iemand die je langer kent maar niet voldoet aan jouw 'ideaalbeeld' (let vooral op de aanhalingstekens) mogelijk is (mij is het nog nooit gebeurd) maar ik geloof NIET in liefde op het eerste gezicht als de aantrekkingskracht er niet is. En in mijn geval betekent dit dat ik een kleinere man doorgaans niet aantrekkelijk vind
.
Mijn "eisen" zijn met de jaren veranderd, niet zozeer omdat ik minder keuze zou hebben, maar door ervaring. Daarom ging ik er voor het gemak even vanuit dat de meeste mensen die zo zwaar aan uiterlijk tellen (niet specifiek jou) dat ze een potentiële partner er voor laten lopen nog vrij jong zijn. Mijn fout.
Al speelt daar grootte nu juist wél weer mee.
Bellona_K schreef:Ik denk dat het bij de twijfelaars - waaronder ik - vooral meespeelt wat de rest, de maatschappij, er van vind. Terwijl je daar gewoon geen f*ck om zou moeten geven.
Toch zit er ergens wel de gedachte dat, wanneer ik met hem over straat zou lopen oid, mensen raar gaan kijken en opmerkingen maken.
Een lange vent voor bescherming heb ik niet nodig; ik heb het gevoel prima mijzelf te kunnen beschermen. Daarnaast maakt lengte niet uit als het op beschermen aankomt: Iemand van bijv. 1.70m kan sterker zijn dan iemand van 1.90m