Lange afstandsrelatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LovingTweety

Re: Lange afstandsrelatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 00:28

Wij hebben heerlijk genoeg nog een nachtje, vriendlief moet met zijn werk morgen in deze omgeving beginnen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 00:35

Ik zit ook alweer in de trein naar huis.
Vrijdag komt hij weer naar mij :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 00:59

Kunnen we ook even praten over mensen die hun vriend binnenkort NIET zien? _O- Ik word depri :P

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 01:09

Die van mij zie ik op zijn vroegst weer in januari en ben net 4 dagen terug.
300 km afstand trouwens, ik rond amsterdam en hij belgie.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 02:43

:wave: Meld me hier ook maar := Ik woon in Glasgow, vriend in Cardiff, Wales. 600 km ongeveer. We zien elkaar zo vaak mogelijk, wat helaas nooit vaker dan eens per 3 weken is. Beide druk met studie, en vliegen is duur :( Net weer geskyped en als het goed is komt hij over 5 dagen onverwachts een weekendje hierheen *\o/*

Ik heb best wel moeite met de afstand, heb vorig jaar ook een zeer ingewikkeld long distance ding gehad en had eigenlijk aan mezelf beloofd er niet meer aan te beginnen. Toch gedaan 8)7 Het wordt eigenlijk alleen maar moeilijker, hoe langer we bij elkaar zijn hoe meer ik de kleine dingen mis, het samenzijn. Hoe hij geen onderdeel is van mijn leven hier. Bleuh -O- Nou ja, we zien wel waar het schip strandt :)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 06:20

Ik kom me ook maar even melden :')
Mijn vriend woont in Canada (6200km). Ik momenteel ook nog maar als ik pech heb zit ik over 5 maanden weer in Nederland en ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik/we het dan precies vol gaan houden :') ''even'' heen en weer vliegen zit er dan niet in namelijk dus het kan rustig zijn dat we elkaar maanden niet zien... :(
En om het nog leuker te maken werkt hij 2,5u van waar hij woont dus de helft van de tijd is hij niet thuis omdat hij daar zit vanwege werk. Nu ik zelf verhuist ben naar waar hij woont zie ik hem gelukkig wel wat vaker, voorheen zagen we elkaar ook rustig 2 weken niet alhoewel dat nu gelukkig, in een drukke week, niet veel langer dan 1 week is (voor ik hierheen verhuisde woonde ik op een uur rijden van zijn huis). Ik heb hem net ruim een week gezien omdat hij diensten geruild had vanwege hunting season maar hij gaat morgenmiddag weer naar het werk voor ruim een week dus ik begin me nu al haast weer eenzaam te voelen :') Dat wordt afkicken. Is namelijk de eerste keer sinds we samen zijn dat we elkaar langer dan 2 volle dagen gezien hebben, vaak van vrijdagavond laat na werk tot maandagmorgen vroeg; om het weekend, en tussendoor meestal niet meer dan een uur of 3/4 op een avond, vaak ook niet vaker dan 1x per 2 weken.
Maar gelukkig heeft hij een toffe familie en leuke vrienden waar ik nu, zeker met de meiden, ook een beetje tussen kom dus ik hoop dat dat ook wat afleiding enzo gaat geven :)

Ik ben wel bezig met emigratie enzo, maar dat is helaas verre van makkelijk en als we het een jaar samenwonen niet voor elkaar kunnen krijgen heb ik nog géén idee hoe we dat gaan oplossen. Maar goed, we zien wel hoe het loopt... :)

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 08:39

Mag ik mij ook melden?
Ik woon in Rotterdam en vriendje lief in IJmuiden. Opzich niet zo heel ver weg maar we zien elkaar toch alleen maar in het weekend. Wat ik ook soms best wel lastig vind omdat ik hem door de weeks mis. We zijn nu 2 jaar samen en zien zekee samen een toekomst voor ons maar ik moet nu eerst nog 4, 5 jaar naar school in Rotterdam. ..
Maar als ik het zo lees heb ik nog best geluk qua afstand :+ en ik vind dit al ver.
En inderdaad ook ik krijg altijd de vraag : was er niks dichterbij te vinden maarja. Wat je van ver haalt is lekker.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:13

*\o/* Vriendje belde gistermiddag op: schatje, zal ik straks even meerijden naar je moeder?
Ik zo: heu? Dan ben je er pas over 3 uur :o?
Hij: ik hoef nog maar 1,5 km. Tot zo!
Ik: :oo %) *\%/* *schoot in de stress, omdat ik niet had gedoucht en alles*
Wat heb ik toch een lief vriendje <3

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:16

Wat lief Rebel/Jits!! Hahha een grote verassing!! Ik zou willen dat mijn vriendje me zo zou bellen!! haha maar dat kan ik vergeten!!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:16

Haha, wat lief!

En killyenn: eens in de 3 weken vind ik dan nog echt supervaak! := Vliegen is inderdaad duur...ik zou het niet kunnen qua financien.

Ik heb gisteravond ook weer gebeld :). Hij heeft me laten kennismaken met een leuk programmaatje: cheese. Dan kun je heel snel webcamfoto's maken. Want we kunnen niet videobellen :(

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:01

@ Sheran, hoezo kan dat niet?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:04

De verbinding tussen onze computers komt op de 1 of andere manier niet goed tot stand. We kunnen elkaar dus niet zien via de webcam. We gebruiken trouwens geen skype (want dat is geen vrije software en dat wil hij dus niet) maar andere programma's. We hebben een tijdje gebeld met Empathy, wat goed ging, maar die het na een update 4 maanden geleden ook niet meer doet.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:14

Tja Amerika is ook nog eens lastig vanwege het tijdsverschil. Mijn vriend heeft daar ook 7 weken gezeten dus dan hadden we 3 momenten waarop we in theorie met elkaar zouden kunnen 'bellen' elke dag maar dat werd meestal 00:00 voor mij. :z

Is je vriend militair dat hij alleen vrije software wil gebruiken of is er een andere goede reden of is het een principekwestie?

Wij gebruiken altijd FaceTime of audio FaceTime (dat kan ook over 3g) Ik heb inmiddels mijn eigen applestore opgericht hier thuis, dus plenty of mogelijkheden om met hem te kletsen en zit bij de meeste van mijn vrienden ook direct op het wifi zodat als we even kunnen kletsen als hij belt. Scheelt echt enorm. Vorige zomer had hij geen internet op zijn telefoon (en was ook nooit thuis dus dat hij daar internet voegde niet echt iets toe) dus toen konden we nauwelijks contact onderhouden en was het ook nog eens heel duur maar zoals we het nu hebben ingericht is het toch een stuk dragelijker.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:10

Het is een principekwestie. Hij is een open source software developer en actief bij Debian (Linux). En hij wil principieel niet meewerken aan niet-vrije software. Soms wel lastig voor mij, anders konden we gewoon skypen :P

Heel herkenbaar inderdaad dat tijdsverschil... ik zeg aldoor dat ik het niet meer zo laat ga maken maar om 02:00 in bed is geen uitzondering, omdat hij vanwege zijn werk pas vanaf 6 uur 's avonds (bij mij dus 00:00 uur) kan bellen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:27

Haha dat zijn free software developers, geen open source developers. Ik ben wat praktischer. :P Maar ik zou ook zelf een webcam programma kunnen schrijven mocht ik er een nodig hebben.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:21

Sheran schreef:
Het is een principekwestie. Hij is een open source software developer en actief bij Debian (Linux). En hij wil principieel niet meewerken aan niet-vrije software. Soms wel lastig voor mij, anders konden we gewoon skypen :P

Heel herkenbaar inderdaad dat tijdsverschil... ik zeg aldoor dat ik het niet meer zo laat ga maken maar om 02:00 in bed is geen uitzondering, omdat hij vanwege zijn werk pas vanaf 6 uur 's avonds (bij mij dus 00:00 uur) kan bellen...

Ja kan ik me voorstellen, denk je nooit van hallo wat is nou belangrijker, jouw principe of onze relatie?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 18:24

Ohjawel :P. Maar aan de andere kant moet je ook niet andere mensen steeds dingen opdringen... ik vind het belangrijk dat we allebei ons eigen leven kunnen houden, met daarin de dingen die voor ons belangrijk zijn. Hij is ook naar Amerika vertrokken. Omdat dat belangrijk voor hem was. Daar was ik ook wel kwaad over in mezelf. Als je relatie stukloopt op het niet kunnen videobellen vind ik dat ook wel een teken dat er iets niet goed zat... en dat geldt ook voor een relatie beeindigen als iemand achter zijn principes blijft staan.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 20:15

Ik ben weer aan het aftellen,
Vrijdag zie ik hem eindelijk weer na dik 2 weken.

Hoi ellen!
Ben je nu naar hem verhuisd? En niet meer bij (je?) Familie?
Ik hoop voor je dat het emigreren toch gaat lukken voor jou en je vriendje, maar ik hoop voor mezelf en je familie/vrienden van niet :$ hij moet hier maar komen hihi

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:47

Sheran schreef:
Kunnen we ook even praten over mensen die hun vriend binnenkort NIET zien? _O- Ik word depri :P

Pff, ik word ook echt depressief :( ! Ik mis mijn vriend echt zo erg.. Zie hem pas vrijdag als het goed is, dat betekent dat ik hem 12 dagen niet heb kunnen zien. Alleen maar bellen/Skypen of Whats Appen daar wordt je op een gegeven moment ook zo gek van. Je wilt elkaar gewoon zien. Maar dat kan voorlopig de eerste 4 á 5 jaar nog niet (studie) :(

Hebben jullie dat niet ? Dat mensen uit jullie omgeving zeggen: Hoe kan je dat nou volhouden ? Ik zou dat echt niet kunnen hoor :z

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:49

Balou_k schreef:
Phoe ik zit weer in de trein naar huis, het gemis slaat toch gelijk wel toe hoor, alleen slapen, niet gewoon kunnen kletsen en ouwehoeren niks..
Maar de toekomst ziet er rooskleurig uit ik kan niet wachten!! Laat de tijd maar vliegen!

Hoelang moet je nog voordat je samen kunt zijn voor altijd zeg maar, haha :+ ?

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:52

mies_dummy schreef:
Mag ik mij ook melden?
Ik woon in Rotterdam en vriendje lief in IJmuiden. Opzich niet zo heel ver weg maar we zien elkaar toch alleen maar in het weekend. Wat ik ook soms best wel lastig vind omdat ik hem door de weeks mis. We zijn nu 2 jaar samen en zien zekee samen een toekomst voor ons maar ik moet nu eerst nog 4, 5 jaar naar school in Rotterdam. ..
Maar als ik het zo lees heb ik nog best geluk qua afstand :+ en ik vind dit al ver.
En inderdaad ook ik krijg altijd de vraag : was er niks dichterbij te vinden maarja. Wat je van ver haalt is lekker.

Zie je elkaar echt elk weekend ? Dat is indd wel heel fijn anders :j Ik zie mijn vriend (140 km verderop) van de 4 weekenden, er maar 3 -O-
En ik moet nog net zo lang als jou aan de studie, pfff wordt er nu al gek van omdat het zo lang duurt :')

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:02

Yunaa schreef:
Balou_k schreef:
Phoe ik zit weer in de trein naar huis, het gemis slaat toch gelijk wel toe hoor, alleen slapen, niet gewoon kunnen kletsen en ouwehoeren niks..
Maar de toekomst ziet er rooskleurig uit ik kan niet wachten!! Laat de tijd maar vliegen!

Hoelang moet je nog voordat je samen kunt zijn voor altijd zeg maar, haha :+ ?

Als alles goed loopt januari 2015, dan heb ik een nieuwe stage periode. Die wil ik dan bij haar in de buurt volgen, paardje mee en samen wonen hoop ik! In de zomer van 2015 zijn we beide klaar met de studie en hoop ik snel werk te vinden, en dan maar zien waar wij werk kunnen vinden en wonen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:24

ik weet niet hoe oud iedereen is, maar ik ben 27, mijn vriend 29.
Ik denk dat we volgend jaar wel samen wonen :+

Zeker omdat ik een eigen huisje heb en hij niet.
Daarbij gaat het niet lekker op zijn werk, dus moet ie gaan solliciteren.
Tja dan is het handiger om dat bij mij te doen :Y)

SLS_Focus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:33

Pff respect voor jullie allemaal haha!
Ik heb 2 weken een lange relatie afstand gehad,daarna kwam hij gelukkig bij mij en mijn ouders wonen (door omstandigheden), nu woont hij opzich zelf en als ik nu al 1 dag zonder hem ben mis ik hem al :'). Dat sommige het echt maand vol kunnen houden, respect!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:33

Beide 21