Geesten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Poess91

Re: Geesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:15

xZiva_ in Leerdam, dus niet zo heel ver!! Ben je wel eens bij dat kasteel geweest?

Giolli inderdaad. Zou 't liefst dan ook wel m'n best willen doen om dingen vast te leggen, evp's enzo.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:19

Ik heb een paar jaar geleden iets heel moois mee gemaakt hier in huis.Ik voelde al een hele tijd dat er een [goede] geest hier in huis was,de overleden man [zijn ziel] van de vorige bewoonster.Zij is verhuist naar Friesland en haar overleden man is hier achter gebleven.Er gebeurde vreemde dingen hier in huis.

Zo ging een casette recorder vanzelf spelen zonder dat de Playknop was ingedrukt of er iemand aan zat.

Mijn zoon zijn fiets [moutainbike] had ik in de keuken gezet,zijn ketting was eraf gelopen en zat muurvast.Ik had geprobeerd met een schroevendraaier de ketting los te krijgen,maar er zat geen beweging in.Ik heb de fiets, na een poosje proberen, laten staan en wilde de volgende dag verder gaan.De volgende morgen kijk ik naar de ketting,pak hem met 2 vingers op en leg hem er zo weer op.Hij zat echt muur en muurvast al die tijd.

Een hanglamp in de kamer die begon te praten,ik praatte terug en dat gin zo een hele poos.De lamp is nooit kapot gegaan,hield na een poos wel op met knipperen,toen ik zei ermee te kappen met praten.

Ik werd heel vaak aangetikt of aan geraakt door iets,maar er was niemand.Ook vaak een koude wind langs mijn benen voelen.De kat die naar 1 plek op het plafond staarde.Een deur die heel langzaam open ging,terwijl die echt dicht zat.Ik deed de deur wer goed dicht en wéér die die heel langzaam open.Ben overal gaan kijken of er ergens een raam of deur openstond,miss kwam het door de tocht dacht ik.Maar nergens stond iets open.De deur is erna nooit meer vanzelf open gegaan.

Het allermooiste was:
Ik was op de bank in slaap gevallen,zoals zo vaak. Toen werd ik wakker en zag een heel mooi fel wit licht uit de t.v. komen die de hele kamer verlichtte.Het lich was fel,zacht,mooi en warm,je zag geen muren meer of inboedel alleen maar dat licht.
Dit kwam echt vanuit de t.v. en ik kon alleen maar vol verbazing kijken,ik werd niet bang,het was gewoon zó mooi om te zien.Na ongeveer een minuutje was het licht weg en had ik weer gewoon beeld op t.v.

Jaren later kwam ik erachter dat dit de geest was die hier in huis was.Hij is toen over gegaan naar het licht,er zijn toen ook nooit meer vreemde dingen gebeurt.

Ik geloof dus ook zeker in 'geesten' eigenlijk zijn het geen geesten maar Zielen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:23

Sommige dingen geloof ik wel in dit topic, bij andere dingen zet ik mijn vraagtekens of mensen het niet gedroomd hebben. :D

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:26

Zo in momenteel me gevoel vooral naar het kijken van paranormale kinderen en ghost adventures het kan gewoon in scene zijn gezet wat ik meegemaakt heb kan ook verbeelding zijn ik weet het gewoon niet
En daarom wil ik naar zo'n huis om mijn gevoel te bevestigen dat het gewoon bestaat

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:27

Ik geloof dat geesten de boel kennen beïnvloeden...

Ik keek laatst tussen mijn foto's op mijn mobiel, gewoon in mijn camera album.
Er stond ineens 5x dezelfde foto op van een donkere kamer/kelder met een lamp en een bed erin en op dat bed lag een of andere zwart iets....
Ik kon er niet uithalen wat het was, dus heb ik de foto's maar verwijderd. Ik heb echt geen idee hoe die er op komen, ze stonden ook op een heel rare plek in het album en er stond geen datum bij enzo....
Een week later kwam ik te condoleren bij iemand en dat was precies die kamer.....

En ik ben voor de 3x gezakt voor mijn auto theorie (grrrrr met WEER 1 fout teveel)
Maar de baas van mijn oude verzorgpaarden, die nu een jaar terug overleden is, heeft ooit gezegt dat ik er 4x over zou doen. Ik wilde hem geen gelijk geven en nou pakt hij me gewoon terug! Dat kan niet anders!

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:30

Ik zie met regelmaat een man naast mij . Hij draagt altijd hetzelfde / ziet er hetzelfde uit en gek genoeg ben ik nooit bang van hem. Vind het wel fijn als hij er is en hij heeft een naam gekregen. Behoorlijk raar als ik het zo schrijf :o
Ik heb vaak rare zwarte schimmen gezien en vaak als ik die zag gebeurde er die dag iets wat niet leuk was. Inmiddels zie ik de schimmen niet meer .

Ik heb nog wel dat ik bepaalde mensen of situaties aanvoel maar dat voelt denk ik iedereen. Ik word dan echt helemaal naar en beroerd van binnen en probeer dan echt weg te gaan anders heb ik er echt last van.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:34

maar geen glaasje draaien ofzo hoor....ben niet gek :D

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:29

Poess91 schreef:
xZiva_ in Leerdam, dus niet zo heel ver!! Ben je wel eens bij dat kasteel geweest?

dat is inderdaad niet ver :D dat ik je dan niet ken..
kunnen we alvast een minimeeting houden haha :P

TailsLover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:30

ik geloof ook in geesten. en ik vind het ook interessant. ik zie ze eigenlijk nooit maar voel wel soms een rilling of dat iemand aan mn haar zit of me op mn schouder tikt en dan kijk ik en dan is er verder niks of niemand te zien.

en vroeger toen ik nog jonger was durfde ik nooit alleen naar boven in het donker dus zat ik heel lang op de trap en als ik dan iemand hoorde komen dan durfde ik wel. waarom ik het niet durfde weet ik niet maar het was niet uit angst voor dieven of iets dergelijks.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:33

TailsLover1 schreef:
ik geloof ook in geesten. en ik vind het ook interessant. ik zie ze eigenlijk nooit maar voel wel soms een rilling of dat iemand aan mn haar zit of me op mn schouder tikt en dan kijk ik en dan is er verder niks of niemand te zien.

en vroeger toen ik nog jonger was durfde ik nooit alleen naar boven in het donker dus zat ik heel lang op de trap en als ik dan iemand hoorde komen dan durfde ik wel. waarom ik het niet durfde weet ik niet maar het was niet uit angst voor dieven of iets dergelijks.

ik durf nu nog niet alleen naar boven, heb het gevoel alsof ik achtervolgd word door iemand

TailsLover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:38

LiannePuthzy schreef:
TailsLover1 schreef:

ik durf nu nog niet alleen naar boven, heb het gevoel alsof ik achtervolgd word door iemand

dat is vervelend! ik vind het nog wel altijd eng omdat ik ook altijd denk dat ik iemand zie maar ik nooit weet of het echt is omdat anderen het niet zien. vooral heb ik dat boven

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:51

Oh voor degene die wouden weten hoe oud iedereen is; ik ben 18 :)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:03

22 jr.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:05

Waarvoor de leeftijd??
18 btw :P

lor1_1984

29jr, maar ik ga niet mee naar een spookhuis oid. :n

Moet eerlijk zeggen dat ik de aanwezigheid van m'n vader en oma soms wel mis, maar dan komt weer boven wat er verder is gebeurd en dan ben ik maar wat blij dat ik me heb afgesloten.

NYC2B

Op de vorige pagina las ik iets over hoe oud iedereen was :P voor de meeting

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:06

Waarom ben ik dit topic nou toch weer gaan lezen .. :')
Ik ben best gevoelig voor dit soort dingen en ook snel bang.
Geen echte ervaringen, maar zoals vele wel het gevoel dat er iets is of naar je kijkt.
Vind het wel heel interessant , maar tegelijkertijd ook heel eng en weet nooit zo goed wat ik er nou mee moet.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:08

@Priscilla: Hier precies hetzelfde :')
Ok, ik ga in iedergeval niet mee. Ik ben blij dat ik nu eindelijk een keer normaal naar boven kan in het donker en slapen zonder mezelf op te vreten van angst :P
Heb me er net voor afgesloten.

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:13

Aan de enekant wil ik me er graag voor open stellen, omdat ik denk het je misschien wel kan helpen of fijn kan zijn en ik ook wel nieuwsgierig ben. Maar aan de andere kant wil ik dat ook weer absoluut niet omdat ik ontzettend bang ben dat er iets slechts gebeurd. Soms wil ik proberen om het gene wat ik voel en ongemakkelijk vind weg te sturen, maar dat durf ik dan ook weer niet omdat ik het voor mijn gevoel dan bevestig dat er wat is.
tjaa .. ik weet dus gewoon niet wat ik ermee moet :P

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:29

@Priscilla, dat is precies hoe ik me erover voel

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:30

x_Nadia schreef:
Ik heb laatst weer een foto terug gevonden, Als ik naar de rechter bovenhoek kijken zie je daar een 'gezicht'
Achter die bomen is tevens het kerkhof...

Verbeeld ik mij dit of zien meer mensen dit?

[ Afbeelding ]

zie er sowieso al 3

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:31

Milty schreef:
@Priscilla, dat is precies hoe ik me erover voel

ben gelukkig niet de enige hoor ik al :)
Daarom lees ik , ondanks dat ik er een beetje bang van word, even mee in dit topic in de hoop dat ik wat beter met die onzekerheid om kan gaan.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 22:36

_Priscilla schreef:
Aan de enekant wil ik me er graag voor open stellen, omdat ik denk het je misschien wel kan helpen of fijn kan zijn en ik ook wel nieuwsgierig ben. Maar aan de andere kant wil ik dat ook weer absoluut niet omdat ik ontzettend bang ben dat er iets slechts gebeurd. Soms wil ik proberen om het gene wat ik voel en ongemakkelijk vind weg te sturen, maar dat durf ik dan ook weer niet omdat ik het voor mijn gevoel dan bevestig dat er wat is.
tjaa .. ik weet dus gewoon niet wat ik ermee moet :P

Dat heb ik ook. Ik wil namelijk wel contact met mijn opa, die heb ik nooit gekend maar toch lijkt het als ik bij zijn graf sta alsof ik een hele sterke band met hem heb..

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:53

Sinds ik het huis uit ben (nu iets meer dan een jaar) sta ik er veel meer voor open en zie/voel ik ook veel meer. Zo zie ik in de gang waar ik nu woon vaak entiteiten maar ipv als een schim zijn ze juist als heel fel wit licht. Dat zijn geen vervelende maar juist heel rustig. Soms zie ik langs mijn raam wel een schim bewegen maar ben er inmiddels achter wie dat is en ook die is goed.
Soms ruik ik heel sterk de parfum van mijn overleden overgroot oma.
Een tijdje terug hadden we hier in huis echt hele nare dingen, televisies die zomaar aan en uit gingen, wasrekken die omgegooid werden, vazen die omvielen, de telefoon die ging maar dan zag je niet dat er gebeld werd (dus niks op het schermpje), ik werd gebeld op mijn mobiel door de huistelefoon maar er was verder niemand thuis. Dat soort dingen vind ik echt niet leuk en ook gewoon eng!
Gelukkig heb ik een huisgenoot die paranormaal sterk ontwikkeld is en die wist daar beter raad mee dan ik!
Zij heeft mij ook gezegd om echt nooit glaasje te gaan draaien of er aan mee te doen. Je roept dan namelijk zomaar entiteiten op, dus iedereen kan dan doorkomen en meestal zijn het de slechte die nog niet naar het licht zijn gegaan. En die zijn echt niet grappig en kunnen hele nare dingen met je doen.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:18

wendyenbram schreef:
x_Nadia schreef:
Ik heb laatst weer een foto terug gevonden, Als ik naar de rechter bovenhoek kijken zie je daar een 'gezicht'
Achter die bomen is tevens het kerkhof...

Verbeeld ik mij dit of zien meer mensen dit?

[ Afbeelding ]

zie er sowieso al 3

3? :')