Leeftijdsverschil?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:53

pillow schreef:
Een leeftijdsverschil tot 10 jaar vind ik niks mis mee. Maar ik zie hier ook 18, 19 20 en zelfs meer. Als je 25 en 45 bent zal het nog wel gaan, maar als je ouder wordt komen de problemen. . Als jij 45 bent en nog vol in het leven, is hij 65 en oud. Ik ben nu 54 en zie mij echt niet met een (ouwe ) van 74. Dan merk je het wel. En de kans dat je jong weduwe bent is erg groot.

Tja, anderzijds, ik ben 39 en mijn ouders zijn 74, en mijn pa is fysiek nog heel wat gezonder dan ik (ik heb rugklachten), ik voel me vaak ouder dan hen. En mijn ouders waren 35 toen ik geboren werd, dus relatief "oud", zeker in die tijd, maar in mijn tienerjaren had ik een boel vrienden met jonge ouders die al 1 van hun ouders kwijt waren. Is ook een kwestie van geluk hebben denk ik...

MoniqueT

Re: Leeftijdsverschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:07

Ik was 23 toen ik trouwde met mijn man die 31 was. Was een superfijne relatie, maar hij overleed na bijna 10 jaar. Jong weduwe ja, maar dat kwam dus niet door het leeftijdsverschil.

Twee jaar later vond ik mijn nieuwe liefde, twee maanden ouder dan mijn overleden man. Weer ruim 8 jaar verschil dus, maar met hem ben ik ook al 13 jaar supergelukkig.

Mijn dochter van 21 heeft een hele lieve vriend van 34, ik ben alleen blij voor haar!

Mijn stiefdochter van 31 heeft een vriend van 19, daar moest ik wel heel erg aan wennen. Maar ze zijn nu a een dik jaar samen en ik heb haar nog nooit zo ontspannen en verliefd gezien. Ook goed!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 03:47

Het is zo te lezen eigenlijk helemaal niet zo raar zo'n verschil.
Ik dacht altijd dat ik een van de weinige was :+

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:00

Ik vind het liggen aan de leeftijdsfasen waar de personen in zitten.

Zo vind ik een meisje van 15 met een man van 25 heel anders dan een vrouw van 35 met een man van 45...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 12:00

Die levensfases.
Ten eerste zitten die niet vast aan een leeftijd. De een heeft met 14 jaar al een gezin onder haar hoede omdat de moeder is gestorven ofzo of moet in z´n eentje naar het buitenland voor zijn sport ofzo en de ander speelt nog met barbies of autootjes. Het zit ´m in de persoon. En cultuur maakt ook wel wat uit.
Ten tweede zit je niet aan elkaar vast geplakt. Eén kan rustig naar school gaan en de ander naar zijn of haar werk. Dat is niet anders dan als je beide werkt of een thuis blijft.
Als iemand zich te jong voelt (zoals mijn zus toen) gaat ze geen vaste relatie aan. Die het wel doen, voelen dat ze er aan toe zijn en het is niet aan ons om te oordelen of ze dat zijn. Ze moeten een en ander toch zelf ondervinden.

We bekijken dergelijke dingen altijd als buitenstaanders, zo van zij of hij gooit haar of zijn jeugd weg of straks zit hij of zij met een bejaarde partner, maar we verliezen uit het oog dat ze zitten met de liefde van hun leven en ze waarschijnlijk veel gelukkiger zijn in die relatie dan anderen die om de haverklap een ander hebben omdat er van alles niet aan hun partner deugt in hun ogen ofzo.

En niet om het een of ander, maar het kan gewoon tijdelijk zijn en dan heeft zo´n persoon een enorm waardevolle tijd gehad waar ze in de toekomst iets aan hebben, want je neemt er altijd iets uit mee.
He hoeft er niet meteen van uit te gaan dat het voor het leven is.
En eigenlijk best vaak zijn het juist die relaties die heel lang stand houden, dus ik zie niet wat er zo verkeerd aan is. Ik zie liever echte liefde ongeacht een leeftijd dan schijnheligheid of misstanden in een realtie met mensen die even oud zijn, want dat is natuurlijk geen garantie dat het goed gaat en zelfs geen garantie dat je in dezelfde levensfase zit, als je dat al zo belangrijk vindt.

En juist omdat ze zo aangevallen en bekeken worden moet hun relatie tig keer sterker zijn als gemiddeld.
Dus ze zijn feitelijk vaal hechter en beter bezig dan mensen die om elke scheet het maar uitmaken. Ze vechten voor hun liefde.
LAAT ZE!

Ik zit het niet aan te raden, maar liefde is iets dat je overkomt en ik vind het raar om iemand daar op aan te vallen alleen maar omdat men naar cijfertjes kijkt.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 12:08

Ik ben 19 en mijn vriend is 24.
Dit is opzich nog geen extreem groot verschil.
Ik vond mezelf altijd al heel volwassen, maar dit valt best mee eigenlijk (of tegen).
Zelf vind ik dat het verschil bij ons niet veel groter had moeten zijn. Hij is toch al veel serieuzer en meer bezig met de toekomst. Hij wil het bedrijf van z'n vader overnemen, en eigenlijk ben ik nog nooit bezig geweest met wat ik eigenlijk wil later.
Vooral in het begin had ik hier wat meer moeite mee, maar nu gaa het super. :D

Ik vind dat je zulke dingen echt per persoon moet bekijken. Of je je er allebei goed bij voelt en het naar je zin hebt. Maar aan de andere kant, als ik zie dat een meid van 28 iets heeft gekregen met de stal houder van iets van 54, vind ik dat weer te ver gaan. Als het mijn dochter was... :n Maar als zij gelukkig zijn samen, wie ben ik dan om me er mee te bemoeien.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 12:30

san4nie schreef:
Ik vond mezelf altijd al heel volwassen, maar dit valt best mee eigenlijk (of tegen).
Zelf vind ik dat het verschil bij ons niet veel groter had moeten zijn. Hij is toch al veel serieuzer en meer bezig met de toekomst. Hij wil het bedrijf van z'n vader overnemen, en eigenlijk ben ik nog nooit bezig geweest met wat ik eigenlijk wil later.

Dat heeft meer te maken met ambitie dan met leeftijd. Er zijn ook tienerjongens die al bezig zijn met een bedrijfje opzetten...
Zou hij werkloos zijn of studeren en lekker allerlei dingen met jou doen, dan was het leeftijdsverschil geen probleem. Snap je wat ik bedoel?

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 12:48

Lusitana schreef:
even geknipt in het lange verhaal .

Dit heb je mooi gezegd

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:00

Mijn vriend en ik schelen 11 jaar. Ik ben 22, hij 33. Hij heeft al zo'n 12 jaar een vaste baan, goede opleiding gehad en woont al jaren op zichzelf. Ik ben dit jaar afgestudeerd, heb een baan met uitzicht op vast contract en ook niet de ambitie meer om 'in de schoolbanken' te zitten :). Gaan ieder weekend op stap, doen heel veel leuke dingen samen en het gaat gewoon goed. Ik denk dat het heel belangrijk is om over bepaalde zaken op één lijn te zitten, anders gaat het botsen.
En ik ben er eerlijk in dat ik in het begin wel twijfelde, maar die twijfels waren algauw van de baan naarmate we elkaar beter leerden kennen! <3

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:07

Leuk dat dit topic nog loopt!

Zie ook wel extreme dingen voorbij komen, vooral minderjarig + oud, waar ik zelf echt nooit aan zou beginnen.

Grappige is, dat ik op de 1e pagina een post had geplaatst dat ik (denk ik) zou afknappen op iemand die weer jonger dan ik zou zijn, na het moeizame gedoe met mn ex van 3.5 jaar jonger.
Nu zit het dus zo dat ik een onwijze klik heb met iemand van 1.5 jaar jonger. Maar die is wél volwassen, kan praten, hebben nachtenlang gesprekken en ik weet niet.. Hij staat anders in het leven dan mn ex.
Denk toch dat ik m'n woorden terug ga nemen en eens ga kijken waar het schip strandt :=.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:10

Lusitana schreef:
san4nie schreef:

Dat heeft meer te maken met ambitie dan met leeftijd. Er zijn ook tienerjongens die al bezig zijn met een bedrijfje opzetten...
Zou hij werkloos zijn of studeren en lekker allerlei dingen met jou doen, dan was het leeftijdsverschil geen probleem. Snap je wat ik bedoel?

Heb je helemaal gelijk in, maar hiervoor kende ik alleen de puber jongens van mijn leeftijd. Voor mij een groot verschil. Hij studeert ook nog gewoon, maar het was wel even wennen voor mij. Van lang leve de lol naar toch wat serieuzer. En naar mijn idee heeft dit toch wel wat met leeftijd te maken. Veel jongen van 18/19 zijn toch een stuk minder serieus.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:16

Dat is vaak wel zo, ik heb het idee dat veel jongens helemaal nooit volwassen worden, dit terzijde, maar dat hoeft niet en het kan ook zijn dat een jonger meisje al aan een carrière begonnen is. Mijn zussen hadden op hun 16e al verantwoordelijk werk en een had met haar 19e samen met haar vriend een eigen restaurant...

Maar een van de redenen voor sommige jonge meisjes om aan een oudere jongen/man te beginnen is vaak juist omdat jongens veel te lang speels blijven.... als je zelf serieus bent, kan dat ook heel vervelend zijn...

Hoe dan ook, het heeft te maken met personen en niet strikt met leeftijd.

Uiteraard ervaar je heel goed het verschil als je eerst een boel "grote kleuters" hebt meegemaakt.
Helemaal als je zelf nog niet zo met je toekomst bezig bent en de partner wel.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:35

Leeftijd is inderdaad 'maar' een getal. De persoon in kwestie, ambities, interesses etc. maakt een relatie passend, of niet :)

Bonjoy schreef:
Mijn vriend en ik schelen 11 jaar. Ik ben 22, hij 33. Hij heeft al zo'n 12 jaar een vaste baan, goede opleiding gehad en woont al jaren op zichzelf. Ik ben dit jaar afgestudeerd, heb een baan met uitzicht op vast contract en ook niet de ambitie meer om 'in de schoolbanken' te zitten :). Gaan ieder weekend op stap, doen heel veel leuke dingen samen en het gaat gewoon goed. Ik denk dat het heel belangrijk is om over bepaalde zaken op één lijn te zitten, anders gaat het botsen.
En ik ben er eerlijk in dat ik in het begin wel twijfelde, maar die twijfels waren algauw van de baan naarmate we elkaar beter leerden kennen! <3

Afbeelding
:D

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 14:40

Leeftijd zegt niets. Mijn man en ik schelen 14 jaar. In mijn grootfamilie zijn de meesten overleden rond de 70, in de familie van mijn man zijn ze rond de 90 geworden. Statistisch gezien moet hij dus langer leven dan ik :D .

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:24

Ik ben zelf 20 en mijn vriend is 28 jaar oud, maar hij lijkt een stuk jonger dan dat hij daarwerkelijk is, word vaak maar 22 geschat, terwijl ik vaak weer ouder word geschat, zo ronde de 24 zeker wel!
Heb zelf al eens keer gehoord dat hij mijn broertje moest wezen, of dat mijn vorige oppas kindje mijn eigen was :+
Haha, toen wel grappig, maar ik merk zelf niet heel veel verschil in leeftijd.. Denk dat ik wel kan zeggen dat we beide 'volwassen zijn', wonen nu 1 jaar samen en gaat goed *D
Maar ik zelf had nooooit verwacht dat hij 8 jaar ouder zou zijn, ik vind 2 jaar ouder ECHT WEL GENOEG!
je kan wel stellen dat ik best kieskeurig was toen der tijd, maarja Verliefd zijn word, daar kies je niet bewust voor <3
In het begin heb ik me wel geschaamd hoor,ik was 17 toen der tijd en hij dus 25, en als ik dat opperde op school, werd er wel even met een lange neus naar me gekeken, maar uiteindelijk viel het allemaal wel mee.
Al heb ik toch echt wel de eerste paar weken zijn leeftijd (en het verschil) niet verteld aan iedereen,
Hun maar even lekker in de ban gelaten, dat 'net zo oud was' omdat hij dus jonger lijkt.. Maar nu kom ik er gewoon voor uit, en vind ik het ook niet meer zo gek.
Het is normaal voor ons O:)

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 20:55

Ik word 27 in mei en mijn vriend is jonger die word in januari 21 , wij zijn 2 jaar samen en hebben in oktober een huis gekocht. Ben nog nooit zo gelukkig geweest met iemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 15:04

Baileysdream schreef:
zijn er hier ook mensen van rond de 18 met een oudere vriend? :Y)

Ik ben 18 en mijn vriend is 23, maar vind dat persoonlijk geen groot verschil

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 16:56

Ik ben net 19 en m'n vriend is 25, maar dat is ook geen super groot verschil :')

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 17:05

Weet je, dan heb je al een "oudje" soms voel je je als jongere vrouw nog steeds volwassener als hem :')

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 07:24

Ik vond het eerst ook altijd heek "raar" om m'n vriend ergens op te wijzen haha.
Ik keek eerst ook heel erg tegen hem op,
Nu niet meer eigenlijk :+

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:36

Haha herkenbaaaar! Ik voel me zoveel meer volwassen dan hem in zoveel opzichten :') Ik maak soms ook echt ruzie met m over dingen die hij nog moet regelen maar neit doet, ik begrijp daar dus gewoon echt niks van..

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:17

Volgend jaar zijn mijn man en ik al weer 25 jaar getrouwd!!! En wij schelen elkaar 25 jaar!!!

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:19

Toen ik mijn partner tegenkwam was ik 19 jaar en hij was 27 jaar. 8 jaar verschil.
5 jaar later zijn we nog altijd een gelukkig stelletje :) Maar alleen nu 24 en 32

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:47

Lusitana schreef:
En niet om het een of ander, maar het kan gewoon tijdelijk zijn en dan heeft zo´n persoon een enorm waardevolle tijd gehad waar ze in de toekomst iets aan hebben, want je neemt er altijd iets uit mee.
He hoeft er niet meteen van uit te gaan dat het voor het leven is.
En eigenlijk best vaak zijn het juist die relaties die heel lang stand houden, dus ik zie niet wat er zo verkeerd aan is. Ik zie liever echte liefde ongeacht een leeftijd dan schijnheligheid of misstanden in een realtie met mensen die even oud zijn, want dat is natuurlijk geen garantie dat het goed gaat en zelfs geen garantie dat je in dezelfde levensfase zit, als je dat al zo belangrijk vindt.

.

Heb even geknipt in jouw stuk, maar ik kan mij helemaal vinden in jouw verwoording _/-\o_

Ik heb zelf sinds een paar maanden ook een relatie met een oudere vriend. Ik ben 21, hij 37. Schelen 16,5 jaar. Op dit moment voel ik me onwijs gelukkig. Ik leer onwijs veel van hem, en ja, hij ook van mij!

Ik moet eerlijk zeggen dat voordat ik een relatie met hem kreeg, ook wel een beetje raar aankeek tegen relaties met veel leeftijdsverschil. Maar ik weet nu zelf heel goed hoe het is. De verliefdheid overkomt je, leeftijd doet er dan niet toe.

En met de toekomst ben ik niet zo heel veel bezig op dit moment. We hebben het nu super samen, ik voel me een gelukkig mens, hoe het er over een jaar uit ziet zie ik dan wel weer. Op dit moment geniet ik van alles.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:10

_mexx_lady_ schreef:
Weet je, dan heb je al een "oudje" soms voel je je als jongere vrouw nog steeds volwassener als hem :')

Dit dus :') Erg herkenbaar.