contact via internet.. vreemdgaan? wat vind jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

Re: contact via internet.. vreemdgaan? wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:36

_O- Dat is een mannen eigenschap.. Mijn vriend: Ja maar ik mag toch wel gewoon aardig tegen meisjes doen? Jaaaa maar zo bedoelen ze het niet tegen jou schat.. Niet?! :wow:

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:36

TS succes vanaaf.

Mijn idee is dat ie iets mist en daarom stiekem verder kijkt :o
Als de relatie goed is, zou een gezonde vent dat niet doen./

En, dat hoeft echt niet met jou te maken hoor! Jij zegt dfat hij niks tekortkomt, dat is in jou ogen, wellicht snakt hij naar ''meer'' :o

Virtuele :(:) Ik zou ook nog met stoom in de oren zitten hoor, is niet niks :n

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:12

Barbabientje schreef:
_O- Dat is een mannen eigenschap.. Mijn vriend: Ja maar ik mag toch wel gewoon aardig tegen meisjes doen? Jaaaa maar zo bedoelen ze het niet tegen jou schat.. Niet?! :wow:

Volgens mij is dat vooral een vaak gebruikte mannensmoes. Uit onderzoek blijkt namelijk dat mannen bij vrouwen geen verschil kunnen zien tussen 1'gewoon aardig' en 2'flirtend aardig' en dat ze er dus van uit gaan dat het nummer 2 is. Wel zo makkelijk om tegen je vriendin naïef te doen alsof je juist dacht dat het 1 was. ;)

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:13

Ja net doen alsof ze dom zijn en zich dommer voor doen dan ze daadwerkelijk zijn:D
Laatst bijgewerkt door FerroSandy op 01-10-13 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

sylv28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:13

Veel succes TS.... Ik zit zelf op dit moment in een soortgelijke situatie, waarbij ik enorm in dubio zit. Wij wonen al jaren samen, hebben een eigen huisje enz.. En ben er achter gekomen dat hij een aantal maanden geleden behoorlijk actief is geweest op een anonieme site, sexueel getint. Ik wist niet wat me overkwam! Hij heeft nooit iets aangegeven en dat vind ik misschien nog wel het ergst.. Blijkbaar kwam hij toch aandacht/bevestiging tekort of iets dergelijks en heeft hier nooit iets over gezegd... Mijn eerste reactie was; huis uit gezet en even afstand om na te denken. Nu de vraag of ik het überhaupt nog wil proberen, de hele vertrouwenskwestie is zo enorm lastig. Maar het is ook niet helemaal zwart/wit, omdat je een heel leven samen hebt. Hij geeft zelf aan dat hij het eens voor de grap probeerde en zichzelf er toen een beetje 'in verloren' is. Erkent dat het enorm stom was maar nooit fysiek is vreemdgegaan.. Pff, lastig hoor!!

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:41

Er bestaan mannen die met vrouwen praten zonder bijbedoelingen, en die oprecht en eerlijk menen dat je vriendelijk kan zijn zonder bijbedoelingen. Net zoals er vrouwen zijn die dat doen. Ik vind die veralgemeningen hierboven verwerpelijk en ze maken het er niet gemakkelijker op voor TS. Als je overal hoort dat mannen altijd maar op seks uit zijn bij elke interactie met een vrouw dan is het logisch dat bij een dergelijk schaden van vertrouwen direct het ergste wordt gedacht. De baseline van Twoo is "leer nieuwe mensen kennen", niet "kom hier voor een vlugge en discrete wip".

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:48

Jannepauli schreef:
anneliesdj schreef:
Dat ben ik dan wel weer met je eens.

Werkelijk? Dus in het gewone leven andere vrouwen opzoeken/benaderen etc. is minder erg dan dat digitaal doen?

Als de intentie is om gewoon een gezellig babbeltje te maken, dan heb ik absoluut liever dat mijn vriend dat gewoon in real life doet!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:54

GlenFiddich schreef:
Er bestaan mannen die met vrouwen praten zonder bijbedoelingen, en die oprecht en eerlijk menen dat je vriendelijk kan zijn zonder bijbedoelingen. Net zoals er vrouwen zijn die dat doen. Ik vind die veralgemeningen hierboven verwerpelijk en ze maken het er niet gemakkelijker op voor TS. Als je overal hoort dat mannen altijd maar op seks uit zijn bij elke interactie met een vrouw dan is het logisch dat bij een dergelijk schaden van vertrouwen direct het ergste wordt gedacht. De baseline van Twoo is "leer nieuwe mensen kennen", niet "kom hier voor een vlugge en discrete wip".

Wie hoor je zeggen dat mannen alleen op seks uit zijn dan? Ik had het over statistiek en onderzoek, dat gaat altíjd over populaties en nooit over personen.

Bovendien was het niet van toepassing op dit topic maar op een subonderwerp aangezien het onderzoek is gedaan bij mensen die irl contact hadden en niet online.

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:24

@sasja0705 : ik begrijp volledig wat je zegt. Ik had ook die drang. En aan het vertrouwen moet hij nog elke dag werken. Ik deelde trouwens net dezelfde mening als jij, als je gewoon wat meer vrienden zoekt (geen probleem mee) doe dat dan via een site waarop mensen zitten met dezelfde interesses. Maarja zoals ik al zei, mijn vriend is erg naief op sommige punten (zeker op het gebied van flirten enzo) Dat is gewoon een werkpuntje voor hem om er meer rekening mee te houden. Dit probeert hij wel, maar is niet altijd makkelijk en dat snap ik ook. Klein vraagje nog voor jou sasja0705, hoe hebben jullie het vertrouwen terug 'hersteld'? Mijn vriend probeert dit wel, maar niet op de manier dat ik hoop/verwacht. Ik vroeg me af hoe jullie dat dan gedaan hebben. Mag ook via PB als je dat liever hebt en als het te persoonlijk is en je het niet wil zeggen, geen probleem hoor.

@ais, hier net hetzelfde. Ik laat het ook terloops vallen en hij niet :) Misschien toch typisch mannen dan. Al probeerd hij hier wel op te letten om te zien of ze flirten of niet. Als hij denkt dat ze flirten (en dan doen ze dat meestal vrij direct want subtiel merkt hij niet) dan laat hij vallen dat we een relatie hebben en samenwonen enzo. Er is dus verbetering.

TS: veel succes nog voor vanavond. En wat iemand hier al poste..Laat je niet leiden door wat wij zeggen. Wij kunnen je enkel onze eigen meningen en ervaring geven, maar kunnen geen beslissing in jouw plaats nemen. Volg je gevoel en doe wat jij denkt dat het beste voor je is.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:37

Ik vind het nog niet onder vreemd gaan vallen maar het zou wel het einde van mijn relatie betekenen. Ik vind het echt not done. Als het begint met enkel leuk contact, waar eindigt het dan? Mijn vertrouwen in hem zou direct weg zijn.

Veel sterkte vanavond en komende tijd! Neem geen excuses van hem aan want die zijn er in dit geval gewoonweg niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:41

Ik had mezelf ook aangemeld bij een dergelijke site, terwijl ik een vriend had :)
Was gewoon hartstikke nieuwsgierig wie er op zou zitten namelijk, want een kennis die zei dat het echt gezellig was. Mijn vriend wel keurig ingelicht hoor, voordat ik het deed. Die zei; ik vind het apart, maar ga je gang.
(Was nog in de tijd dat het echt opkwam dus nog zo niet gangbaar als nu. Toen stond je nog bekend als wanhopig als je daar op zat :') )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 01-10-13 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:45

vuurneon schreef:
Ik had mezelf ook aangemeld bij een dergelijke site, terwijl ik een vriend had :)
Was gewoon hartstikke nieuwsgierig wie er op zou zitten namelijk, want een kennis die zei dat het echt gezellig was. Mijn vriend wel keurig ingelicht hoor, voordat ik het deed. Die zei; ik vind het apart, maar ga je gang.
(Was nog in de tijd dat het echt opkwam dus nog zo gangbaar als nu)

Haha dat heb ik bij secondlove gedaan. Wilde wel eens weten wat voor klootzakken daarop zaten. Natuurlijk eerst overlegd met vriend :+

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:59

sallandval schreef:
Barbabientje schreef:

Volgens mij is dat vooral een vaak gebruikte mannensmoes. Uit onderzoek blijkt namelijk dat mannen bij vrouwen geen verschil kunnen zien tussen 1'gewoon aardig' en 2'flirtend aardig' en dat ze er dus van uit gaan dat het nummer 2 is. Wel zo makkelijk om tegen je vriendin naïef te doen alsof je juist dacht dat het 1 was. ;)

Exact. Natuurlijk weten mannen het verschil tussen 'alleen maar aardig' en flirten. Het komt natuurlijk wel heel handig uit dat de vriendin denkt dat hij dat niet weet.

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:01

sallandval schreef:
Wie hoor je zeggen dat mannen alleen op seks uit zijn dan? Ik had het over statistiek en onderzoek, dat gaat altíjd over populaties en nooit over personen.

Bovendien was het niet van toepassing op dit topic maar op een subonderwerp aangezien het onderzoek is gedaan bij mensen die irl contact hadden en niet online.

Inochyo zegt dat hij niet op zoek was naar seks, wordt er direct gezegd "bestaan zo'n mannen?" grap of niet, het staat er toch maar.

Ik had het vooral over "dat is een mannen eigenschap" en "zich dom voordoen" en dat de communicatie tussen de vriend van TS en de vrouwen door veel als geflirt wordt omschreven. Voor velen is geflirt nog altijd een manier om seks te bekomen.

Jouw quote hoort hier inderdaad niet thuis, zo'n onderzoeken moeten trouwens altijd met een flinke ton zout genomen worden. Als sociaal wetenschapper krijg ik de kriebels van zo'n stellingen. Jij zegt dat mannen er altijd van uit gaan (zelfs al is het je populatie) van flirten, en dan "naïef doen", als TS zo'n dingen leest en gelooft, krijgt haar vriend niet eens de kans om te zeggen dat hij het chatten gewoon als sociale interactie zag, geen zoektocht naar een flirt, zelfs al kan dat hier het geval zijn. Je zorgt voor bias, om het binnen de sfeer van sociaal onderzoek te houden.

Mijn mening staat trouwens los van wat er nu echt gaande is met TS, zo'n gevallen zijn voor iedereen persoonlijk, en vertrouwen blijft een eigen gevoel die soms niet voor rede vatbaar is.

-- Diablo deed er net nog een schepje bovenop.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:05

Oh, maar ik zeg ook niet wat de partner van TS van plan was of juist niet. Ik zeg alleen maar dat naar mijn idee mannen prima weten wanneer er met ze geflirt wordt.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:44

Zojuist klaar met eten en heb het er met man lief over gehad en zijn reactie was denk ik wel duidelijk,
DAT MEEN JE NIET!!!! Hij vind het dus (net als ik) overduidelijk vreemdgaan. Maar goed net als ik eerder
las, dat is natuurlijk persoonlijk.

Nogmaals sterkte TS

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:01

GlenFiddich schreef:

Als de bedoelingen van hem oprecht waren dan had hij dit gewoon kunnen delen, zoiets doe je niet achter de rug van je partner om en je geeft al helemaal niet aan dat je single bent.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:36

GlenFiddich schreef:
Jouw quote hoort hier inderdaad niet thuis, zo'n onderzoeken moeten trouwens altijd met een flinke ton zout genomen worden. Als sociaal wetenschapper krijg ik de kriebels van zo'n stellingen. Jij zegt dat mannen er altijd van uit gaan (zelfs al is het je populatie) van flirten, en dan "naïef doen",

Mee eens, overigens geldt dat nog meer voor opmerkingen op bokt ;) . Als ik op bokt schrijf; mannen zijn langer dan vrouwen bedoel ik niet dat er elke willekeurige vrouw langer is dan elke willekeurige man. Ik mag toch hopelijk aannemen dat een sociaal wetenschapper dat begrijpt.

Citaat:
als TS zo'n dingen leest en gelooft, krijgt haar vriend niet eens de kans om te zeggen dat hij het chatten gewoon als sociale interactie zag, geen zoektocht naar een flirt, zelfs al kan dat hier het geval zijn. Je zorgt voor bias, om het binnen de sfeer van sociaal onderzoek te houden.

Onzin. Er was hier helemaal geen sprake van een toevallige sociale interactie tussen de vriend van TS en een willekeurige vrouw die al dan niet verkeerd geïnterpreteerd werd door wie dan ook.

In dit geval leek het erop dat de vriend van TS het zelfstandige initiatief om met meerdere onbekende single vrouwen te gaan praten een status als single. Een man die dat doet heeft volgens mij wel meer uit te leggen dan een man die na een gesprek met een willekeurige vriendelijke vrouw denkt dat hij 'gods gift to women' is.

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:05

sallandval schreef:
Mee eens, overigens geldt dat nog meer voor opmerkingen op bokt ;) . Als ik op bokt schrijf; mannen zijn langer dan vrouwen bedoel ik niet dat er elke willekeurige vrouw langer is dan elke willekeurige man. Ik mag toch hopelijk aannemen dat een sociaal wetenschapper dat begrijpt.

Het verschil tussen "mannen zijn langer dan vrouwen" zit hem niet in de willekeur maar in het aanhalen van een "studie". Ik ga niet alles wikken en wegen op bokt (daar zou geen einde aan komen ;) ) maar in deze context mag een beetje nuance wel, gezien het de discussie nog vlakker maakt dan het al is. Je repliek is daar ook een voorbeeld van. Ik mag toch "hopelijk aannemen" dat je dat kan begrijpen ;)

sallandval schreef:
Onzin. Er was hier helemaal geen sprake van een toevallige sociale interactie tussen de vriend van TS en een willekeurige vrouw die al dan niet verkeerd geïnterpreteerd werd door wie dan ook.

In dit geval leek het erop dat de vriend van TS het zelfstandige initiatief om met meerdere onbekende single vrouwen te gaan praten een status als single. Een man die dat doet heeft volgens mij wel meer uit te leggen dan een man die na een gesprek met een willekeurige vriendelijke vrouw denkt dat hij 'gods gift to women' is.

Inderdaad, het "lijkt" er op. Ik gaf gewoon alternatieven aan in een poging om de situatie hier wat te temperen, maar de pek en veren staan hier al sinds het eerste bericht klaar.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:37

GlenFiddich schreef:
Inderdaad, het "lijkt" er op. Ik gaf gewoon alternatieven aan in een poging om de situatie hier wat te temperen, maar de pek en veren staan hier al sinds het eerste bericht klaar.

Ik begrijp je wel, vaak doe ik iets soortgelijks als ik een hypothetische casus interessant vind (zoals bij een verhaal uit de media). Maar primair zit ik niet als wetenschapper op bokt maar als sallandval; gewoon een mens met een paardenhobby. Wat overigens niet wegneemt dat ik het leuk vind om soms antwoorden te onderbouwen met 'weetjes'.

En als TS dan de situatie schetst en mij vraagt 'wat vind jij?' dan antwoord ik wat ik vind. En in dit geval vind ik het zeer terecht dat er bij TS alarmbelletjes gaan rinkelen.

Als ik een foto van mijn man zou vinden (waarop ik nota bene zelf ben weggehaald) naast de status 'single' dan zou hij toch wel een héél goed verhaal moeten ophangen om het voordeel van de twijfel te krijgen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:38

Dat wegknippen inderdaad ook nog eens, walgelijk eigenlijk :=

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:46

Okee ik heb net een beetje dit topic globaal doorgelezen.
Ik zou dit ook echt niet goedkeuren en zou hetzelfde als jou reageren. _-:(
Ik hoop wel dat het nog goed komt!
Succes voor zo, als het al niet geweest is!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:02

TS hoe is het nu?

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:07

ik hoop dat je wat wijzer bent geworden van zijn uitleg

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:57

GlenFiddich schreef:
sallandval schreef:

Inochyo zegt dat hij niet op zoek was naar seks, wordt er direct gezegd "bestaan zo'n mannen?" grap of niet, het staat er toch maar.

Ik had het vooral over "dat is een mannen eigenschap" en "zich dom voordoen" en dat de communicatie tussen de vriend van TS en de vrouwen door veel als geflirt wordt omschreven. Voor velen is geflirt nog altijd een manier om seks te bekomen.

Ik denk dat toch 80% van mijn vrienden vrouwen zijn, ik zie niet in waarom er daar altijd zo moeilijk over gedaan word (vriendschap tussen man en vrouw). gewoon vrienden meer niet, behalve met 1 of 2 zijn echt wel beste vrienden. maar verliefde gevoelens of gedachten aan sex, neen dat niet.
maar gaan we hier allemaal nu niet teveel offtopic?