Dat is een mannen eigenschap.. Mijn vriend: Ja maar ik mag toch wel gewoon aardig tegen meisjes doen? Jaaaa maar zo bedoelen ze het niet tegen jou schat.. Niet?!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dat is een mannen eigenschap.. Mijn vriend: Ja maar ik mag toch wel gewoon aardig tegen meisjes doen? Jaaaa maar zo bedoelen ze het niet tegen jou schat.. Niet?!

Ik zou ook nog met stoom in de oren zitten hoor, is niet niks
Barbabientje schreef:Dat is een mannen eigenschap.. Mijn vriend: Ja maar ik mag toch wel gewoon aardig tegen meisjes doen? Jaaaa maar zo bedoelen ze het niet tegen jou schat.. Niet?!
Jannepauli schreef:anneliesdj schreef:Dat ben ik dan wel weer met je eens.
Werkelijk? Dus in het gewone leven andere vrouwen opzoeken/benaderen etc. is minder erg dan dat digitaal doen?
GlenFiddich schreef:Er bestaan mannen die met vrouwen praten zonder bijbedoelingen, en die oprecht en eerlijk menen dat je vriendelijk kan zijn zonder bijbedoelingen. Net zoals er vrouwen zijn die dat doen. Ik vind die veralgemeningen hierboven verwerpelijk en ze maken het er niet gemakkelijker op voor TS. Als je overal hoort dat mannen altijd maar op seks uit zijn bij elke interactie met een vrouw dan is het logisch dat bij een dergelijk schaden van vertrouwen direct het ergste wordt gedacht. De baseline van Twoo is "leer nieuwe mensen kennen", niet "kom hier voor een vlugge en discrete wip".
Misschien toch typisch mannen dan. Al probeerd hij hier wel op te letten om te zien of ze flirten of niet. Als hij denkt dat ze flirten (en dan doen ze dat meestal vrij direct want subtiel merkt hij niet) dan laat hij vallen dat we een relatie hebben en samenwonen enzo. Er is dus verbetering.
) vuurneon schreef:Ik had mezelf ook aangemeld bij een dergelijke site, terwijl ik een vriend had
Was gewoon hartstikke nieuwsgierig wie er op zou zitten namelijk, want een kennis die zei dat het echt gezellig was. Mijn vriend wel keurig ingelicht hoor, voordat ik het deed. Die zei; ik vind het apart, maar ga je gang.
(Was nog in de tijd dat het echt opkwam dus nog zo gangbaar als nu)
sallandval schreef:Barbabientje schreef:Dat is een mannen eigenschap.. Mijn vriend: Ja maar ik mag toch wel gewoon aardig tegen meisjes doen? Jaaaa maar zo bedoelen ze het niet tegen jou schat.. Niet?!
Volgens mij is dat vooral een vaak gebruikte mannensmoes. Uit onderzoek blijkt namelijk dat mannen bij vrouwen geen verschil kunnen zien tussen 1'gewoon aardig' en 2'flirtend aardig' en dat ze er dus van uit gaan dat het nummer 2 is. Wel zo makkelijk om tegen je vriendin naïef te doen alsof je juist dacht dat het 1 was.
sallandval schreef:Wie hoor je zeggen dat mannen alleen op seks uit zijn dan? Ik had het over statistiek en onderzoek, dat gaat altíjd over populaties en nooit over personen.
Bovendien was het niet van toepassing op dit topic maar op een subonderwerp aangezien het onderzoek is gedaan bij mensen die irl contact hadden en niet online.
GlenFiddich schreef:Er bestaan mannen die met vrouwen praten zonder bijbedoelingen, en die oprecht en eerlijk menen dat je vriendelijk kan zijn zonder bijbedoelingen. Net zoals er vrouwen zijn die dat doen. Ik vind die veralgemeningen hierboven verwerpelijk en ze maken het er niet gemakkelijker op voor TS. Als je overal hoort dat mannen altijd maar op seks uit zijn bij elke interactie met een vrouw dan is het logisch dat bij een dergelijk schaden van vertrouwen direct het ergste wordt gedacht. De baseline van Twoo is "leer nieuwe mensen kennen", niet "kom hier voor een vlugge en discrete wip".
GlenFiddich schreef:Jouw quote hoort hier inderdaad niet thuis, zo'n onderzoeken moeten trouwens altijd met een flinke ton zout genomen worden. Als sociaal wetenschapper krijg ik de kriebels van zo'n stellingen. Jij zegt dat mannen er altijd van uit gaan (zelfs al is het je populatie) van flirten, en dan "naïef doen",
. Als ik op bokt schrijf; mannen zijn langer dan vrouwen bedoel ik niet dat er elke willekeurige vrouw langer is dan elke willekeurige man. Ik mag toch hopelijk aannemen dat een sociaal wetenschapper dat begrijpt.Citaat:als TS zo'n dingen leest en gelooft, krijgt haar vriend niet eens de kans om te zeggen dat hij het chatten gewoon als sociale interactie zag, geen zoektocht naar een flirt, zelfs al kan dat hier het geval zijn. Je zorgt voor bias, om het binnen de sfeer van sociaal onderzoek te houden.
sallandval schreef:Mee eens, overigens geldt dat nog meer voor opmerkingen op bokt. Als ik op bokt schrijf; mannen zijn langer dan vrouwen bedoel ik niet dat er elke willekeurige vrouw langer is dan elke willekeurige man. Ik mag toch hopelijk aannemen dat een sociaal wetenschapper dat begrijpt.
) maar in deze context mag een beetje nuance wel, gezien het de discussie nog vlakker maakt dan het al is. Je repliek is daar ook een voorbeeld van. Ik mag toch "hopelijk aannemen" dat je dat kan begrijpen
sallandval schreef:Onzin. Er was hier helemaal geen sprake van een toevallige sociale interactie tussen de vriend van TS en een willekeurige vrouw die al dan niet verkeerd geïnterpreteerd werd door wie dan ook.
In dit geval leek het erop dat de vriend van TS het zelfstandige initiatief om met meerdere onbekende single vrouwen te gaan praten een status als single. Een man die dat doet heeft volgens mij wel meer uit te leggen dan een man die na een gesprek met een willekeurige vriendelijke vrouw denkt dat hij 'gods gift to women' is.
GlenFiddich schreef:Inderdaad, het "lijkt" er op. Ik gaf gewoon alternatieven aan in een poging om de situatie hier wat te temperen, maar de pek en veren staan hier al sinds het eerste bericht klaar.
GlenFiddich schreef:sallandval schreef:Wie hoor je zeggen dat mannen alleen op seks uit zijn dan? Ik had het over statistiek en onderzoek, dat gaat altíjd over populaties en nooit over personen.
Bovendien was het niet van toepassing op dit topic maar op een subonderwerp aangezien het onderzoek is gedaan bij mensen die irl contact hadden en niet online.
Inochyo zegt dat hij niet op zoek was naar seks, wordt er direct gezegd "bestaan zo'n mannen?" grap of niet, het staat er toch maar.
Ik had het vooral over "dat is een mannen eigenschap" en "zich dom voordoen" en dat de communicatie tussen de vriend van TS en de vrouwen door veel als geflirt wordt omschreven. Voor velen is geflirt nog altijd een manier om seks te bekomen.