Heel soms smeer ik het brood van mijn vriend als hij zich heeft verslapen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Heel soms smeer ik het brood van mijn vriend als hij zich heeft verslapen
kimmie261 schreef:liedje89 schreef:Wat een verschrikkingWat ik me vooral kan herinneren van toen mijn moeder mijn brood smeerde was dat er vaak net dat op zat waar ik die dag geen zin in had, ik was blij toen ik het zelf mocht doen
. Je zou maar je hele leven met de lunch net dat eten waar je geen zin in hebt, of werken jullie allemaal op bestelling??
Ik zou dat soort dingen ook niet doen omdat ik het echt heel vervelend zou vinden als ik voor simpele taken afhankelijk zou zijn van een ander. Ik bedoel niet je eigen haar kunnen doen? Niet je eigen eten kiezen? het idee alleen al
EDIT: ik snap trouwens ook de vrouwen niet die zelf geen oliepeilen controleren, gaten boren of banden plakken hoor
ik zou zelf ook niet willen dat mijn brood klaar gemaakt werd hoor,wil graag zelf kiezen wat erop gaat,dat is hetzelfde met koken,ik kook altijd,en dat is vooral omdat ik dan zeker weet dat ik het ook ga lusten...
maar....mijn vriend kan prima zijn eigen brood smeren,dat heeft hij ook jaren zelf gedaan,maar hij gaat om half 5 zijn bed uit,en vetrekt hier om half 6 om om half 7 savonds pas thuis te zijn,ik ben de hele dag thuis,als ik dan door zijn brood klaar te maken kan zorgen dat hij 15 minuten langer kan blijven liggen,nou dan doe ik dat met liefde hoor..jeetje brood smeren kost me max 5 minuten...
ik weet wat hij op brood wil hebben,het is zo simpel...doe dat graag voor hem,en ik doe het tijdens het koken,dan moet je toch wachten voor de boel aan de kook gaat,nou...mooi om die tijd even te vullen met brood smeren......
hij haalt overigens wel zijn eigen beleg als hij boodschappen doet ( en ja,ook dat doet hij voor mij...) ,dus tis voor mij broodjes opensnijden en beleg erop doen...
boren en banden plakken mag hij inderdaad doen,haha,net als ander sjouwwerk hier...
liedje89 schreef:Ayasha schreef:spottedponie; beetje voor jezelf kunnen zorgen is niks mis mee; als je al voor brood afhankelijk moet zijn van een ander ... Hoe ga je de rest dan in hemelsnaam aanpakken. Als ik zou werken zou ik niet eens willen dat mijn lief elke morgen/avond stond te smeren. Dat kan ik prima zelf.
Ik zou daar dus ook helemaal gestoord van worden, ik snap vooral niet dat al die mannen dat schijnbaar fijn vinden. Krijg dan ook het idee dat het type huishoudens is waar de man bij ziekte van vrouw in een soort zwart gat valt van kant en klaar eten en kleren "die nog wel kunnen"
Kriel schreef:Ik vind het gewoon ranzig
Dat zwetende beleg tussen een boterham waar de boter helemaal is ingetrokken, brrrrrr.....
Wij lunchen gewoon beiden in de kantine.
vuurneon schreef:Ik smeer alleen zijn brood als hij ziek op bed ligt
T is een hele grote jongen die mooi zijn eigen brood mag smeren! Heb het 1 keer gedaan en toen kreeg ik zelfs commentaar over dat ik wel erg zuinig had gesmeerd. Toedeloe

GamblersCup schreef:De vrouw mag voor de kerel brood smeren als ze de huisvrouw uithangt en geen baan buiten de deur heeft. Als de vrouw ook buitenshuis werkt, dan mag de kerel gewoon zelf z'n brood smeren, hij mankeert toch niks aan z'n klauwen? Dan is het gelijk verdeeld. Ik word er altijd een beetje misselijk van als die kerels het grote kind uithangen. Rot op, tis je moeder niet. Ik vind het niet ouderwets als de vrouw (zoals ik al schreef) huisvrouw is zonder betaalde baan. Dan heeft ze er tijd voor en wordt het op die manier eerlijk verdeeld. Maar brood smeren omdat je nou eenmaal de vrouw bent, of je nou een baan buiten de deur hebt of niet, dan leven ze toch echt in het verkeerde tijdperk hoor, de groeten.
Want er wordt wel gewaardeerd als de mannen weer eens mee helpen met de hekken maken enz.
maar als hij brood mee moest en het me zou vragen zou ik zeker voor hem smeren
ik doe ook alle was, het koken en alle boodschappen, daarbij houd ik ook rekening met de boodschappen die hij nodig heeft. Maar ik denk niet dat 70% van de nl'se vrouwen brood voor hun man smeert nee, dat is denk ik toch wat ouderwets
Hij is niet anders gewend Geryon schreef:GamblersCup schreef:De vrouw mag voor de kerel brood smeren als ze de huisvrouw uithangt en geen baan buiten de deur heeft. Als de vrouw ook buitenshuis werkt, dan mag de kerel gewoon zelf z'n brood smeren, hij mankeert toch niks aan z'n klauwen? Dan is het gelijk verdeeld. Ik word er altijd een beetje misselijk van als die kerels het grote kind uithangen. Rot op, tis je moeder niet. Ik vind het niet ouderwets als de vrouw (zoals ik al schreef) huisvrouw is zonder betaalde baan. Dan heeft ze er tijd voor en wordt het op die manier eerlijk verdeeld. Maar brood smeren omdat je nou eenmaal de vrouw bent, of je nou een baan buiten de deur hebt of niet, dan leven ze toch echt in het verkeerde tijdperk hoor, de groeten.
Emancipatie wanneer het de vrouw uit komtWant er wordt wel gewaardeerd als de mannen weer eens mee helpen met de hekken maken enz.
liedje89 schreef:Mijn tante is gescheiden en ging verhuizen en moest vervolgens steeds bij mijn vader aankloppen omdat ze niet eens een gat kon boren of clicklaminaat kon leggen. Dat vind ik eigenlijk nog veel erger, zo'n man kan vaak nog best wat als het echt moet veel vrouwen niet
Selka schreef:@GamblersCup, als ik het nou niet erg vind en hij het heel erg fijn vindt - wat is dan het probleem?
Moet ik dan ook maar verplicht mijn eigen auto gaan onderhouden? Nee hoor niks verkeerde tijdperk, gaat gewoon om van elkaar houden en zorgen.
F_Orumster schreef:liedje89 schreef:Mijn tante is gescheiden en ging verhuizen en moest vervolgens steeds bij mijn vader aankloppen omdat ze niet eens een gat kon boren of clicklaminaat kon leggen. Dat vind ik eigenlijk nog veel erger, zo'n man kan vaak nog best wat als het echt moet veel vrouwen niet
Euh, mijn klusnivo is ook laag.
F_Orumster schreef:liedje89 schreef:Mijn tante is gescheiden en ging verhuizen en moest vervolgens steeds bij mijn vader aankloppen omdat ze niet eens een gat kon boren of clicklaminaat kon leggen. Dat vind ik eigenlijk nog veel erger, zo'n man kan vaak nog best wat als het echt moet veel vrouwen niet
Euh, mijn klusnivo is ook laag.