brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

smeren jullie het brood voor je vriend of man?

ja
271 (29%)
nee
654 (70%)

Totaal aantal stemmen: 925

Coconut

Re: brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:29

Wij smeren gewoon ons eigen brood :) Heel soms smeer ik het brood van mijn vriend als hij zich heeft verslapen :')

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:35

kimmie261 schreef:
liedje89 schreef:
Wat een verschrikking :') Wat ik me vooral kan herinneren van toen mijn moeder mijn brood smeerde was dat er vaak net dat op zat waar ik die dag geen zin in had, ik was blij toen ik het zelf mocht doen *\o/* . Je zou maar je hele leven met de lunch net dat eten waar je geen zin in hebt, of werken jullie allemaal op bestelling??
Ik zou dat soort dingen ook niet doen omdat ik het echt heel vervelend zou vinden als ik voor simpele taken afhankelijk zou zijn van een ander. Ik bedoel niet je eigen haar kunnen doen? Niet je eigen eten kiezen? het idee alleen al %)

EDIT: ik snap trouwens ook de vrouwen niet die zelf geen oliepeilen controleren, gaten boren of banden plakken hoor :Y)

ik zou zelf ook niet willen dat mijn brood klaar gemaakt werd hoor,wil graag zelf kiezen wat erop gaat :j ,dat is hetzelfde met koken,ik kook altijd,en dat is vooral omdat ik dan zeker weet dat ik het ook ga lusten...

maar....mijn vriend kan prima zijn eigen brood smeren,dat heeft hij ook jaren zelf gedaan,maar hij gaat om half 5 zijn bed uit,en vetrekt hier om half 6 om om half 7 savonds pas thuis te zijn,ik ben de hele dag thuis,als ik dan door zijn brood klaar te maken kan zorgen dat hij 15 minuten langer kan blijven liggen,nou dan doe ik dat met liefde hoor..jeetje brood smeren kost me max 5 minuten...

ik weet wat hij op brood wil hebben,het is zo simpel...doe dat graag voor hem,en ik doe het tijdens het koken,dan moet je toch wachten voor de boel aan de kook gaat,nou...mooi om die tijd even te vullen met brood smeren......

hij haalt overigens wel zijn eigen beleg als hij boodschappen doet ( en ja,ook dat doet hij voor mij...) ,dus tis voor mij broodjes opensnijden en beleg erop doen...

boren en banden plakken mag hij inderdaad doen,haha,net als ander sjouwwerk hier...

Idd....Ik weet precies wat hij op brood wil. Sterker nog; hij loopt snel weg als ik zijn brood maak, omdat hij juist niet wil weten wat er op zit. En de kids geven de bestelling vantevoren door, ze mogen hier allemaal zelf weten wat ze eten.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:39

liedje89 schreef:
Ayasha schreef:
spottedponie; beetje voor jezelf kunnen zorgen is niks mis mee; als je al voor brood afhankelijk moet zijn van een ander ... Hoe ga je de rest dan in hemelsnaam aanpakken. Als ik zou werken zou ik niet eens willen dat mijn lief elke morgen/avond stond te smeren. Dat kan ik prima zelf.

Ik zou daar dus ook helemaal gestoord van worden, ik snap vooral niet dat al die mannen dat schijnbaar fijn vinden :? . Krijg dan ook het idee dat het type huishoudens is waar de man bij ziekte van vrouw in een soort zwart gat valt van kant en klaar eten en kleren "die nog wel kunnen" :+

Oh, hier gaat dat zo hoor. Als ik ziek ben, eten de kinderen pizza, pannenkoeken of patat. En dat vinden ze prima. :D

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:43

Kriel schreef:
Ik vind het gewoon ranzig :r
Dat zwetende beleg tussen een boterham waar de boter helemaal is ingetrokken, brrrrrr.....
Wij lunchen gewoon beiden in de kantine.

Haha, dat heb ik ook :D
Ik stop 's morgens bevroren brood in mijn tas, mesje mee, en zet op mijn werk boter+beleg in de koelkast. Goedkoopste maar lekkerste oplossing.

Kipje39

Wij smeren voor elkaar, ik de ene keer voor hem en hij dan weer een keer voor mij.

Net hoe het uitkomt, kleine moeite als je toch bezig bent..

vuurneon

Ik smeer alleen zijn brood als hij ziek op bed ligt :+

T is een hele grote jongen die mooi zijn eigen brood mag smeren! Heb het 1 keer gedaan en toen kreeg ik zelfs commentaar over dat ik wel erg zuinig had gesmeerd. Toedeloe :evaw:

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:45

Trouw, iedere ochtend, al ruim 5 jaar :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:46

Pascal schreef:
Wij smeren voor elkaar, ik de ene keer voor hem en hij dan weer een keer voor mij.

Net hoe het uitkomt, kleine moeite als je toch bezig bent..

Nou hier is het geen kleine moeite, ik wil er één en hij 10, haha! :Y)

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:46

vuurneon schreef:
Ik smeer alleen zijn brood als hij ziek op bed ligt :+

T is een hele grote jongen die mooi zijn eigen brood mag smeren! Heb het 1 keer gedaan en toen kreeg ik zelfs commentaar over dat ik wel erg zuinig had gesmeerd. Toedeloe :evaw:

:')

Wij smeren wel eens brood voor elkaar, maar meestal doen we het gewoon zelf. :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:48

Ik smeer ook altijd de boterhammen voor m'n vriend, ik maak soms zelfs lekkere wraps voor hem, noem mij maar gek :')
Waarom? Omdat hij al hard genoeg werkt en ik dat makkelijk de avond van te voren kan doen.

(Ook altijd leuk om mee te chanteren! :'))

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:51

Als jij dat leuk vindt is daar toch niks geks aan?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:51

De vrouw mag voor de kerel brood smeren als ze de huisvrouw uithangt en geen baan buiten de deur heeft. Als de vrouw ook buitenshuis werkt, dan mag de kerel gewoon zelf z'n brood smeren, hij mankeert toch niks aan z'n klauwen? Dan is het gelijk verdeeld. Ik word er altijd een beetje misselijk van als die kerels het grote kind uithangen. Rot op, tis je moeder niet. Ik vind het niet ouderwets als de vrouw (zoals ik al schreef) huisvrouw is zonder betaalde baan. Dan heeft ze er tijd voor en wordt het op die manier eerlijk verdeeld. Maar brood smeren omdat je nou eenmaal de vrouw bent, of je nou een baan buiten de deur hebt of niet, dan leven ze toch echt in het verkeerde tijdperk hoor, de groeten.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:53

@GamblersCup, als ik het nou niet erg vind en hij het heel erg fijn vindt - wat is dan het probleem?
Moet ik dan ook maar verplicht mijn eigen auto gaan onderhouden? Nee hoor niks verkeerde tijdperk, gaat gewoon om van elkaar houden en zorgen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:53

"Mag"...? Leg eens uit? :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:54

GamblersCup schreef:
De vrouw mag voor de kerel brood smeren als ze de huisvrouw uithangt en geen baan buiten de deur heeft. Als de vrouw ook buitenshuis werkt, dan mag de kerel gewoon zelf z'n brood smeren, hij mankeert toch niks aan z'n klauwen? Dan is het gelijk verdeeld. Ik word er altijd een beetje misselijk van als die kerels het grote kind uithangen. Rot op, tis je moeder niet. Ik vind het niet ouderwets als de vrouw (zoals ik al schreef) huisvrouw is zonder betaalde baan. Dan heeft ze er tijd voor en wordt het op die manier eerlijk verdeeld. Maar brood smeren omdat je nou eenmaal de vrouw bent, of je nou een baan buiten de deur hebt of niet, dan leven ze toch echt in het verkeerde tijdperk hoor, de groeten.

Emancipatie wanneer het de vrouw uit komt :P Want er wordt wel gewaardeerd als de mannen weer eens mee helpen met de hekken maken enz.

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:55

haha ik maak elke dag brood voor mijn vriend en voor mezelf.. of we nu bij hem slapen of bij mij maakt niks uit.
Nu is hij 3 maanden weg en mis ik het soms zelfs een beetje.. haha :Y)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:56

Ik doe het momenteel niet, en hij ook niet voor mij. Dit komt omdat hij op het akkerbouwbedrijf van zijn ouders werkt, en dus om 7u vertrekt en daar koffie drinkt en brood eet, net alsof ie nog thuis woont :+ maar als hij brood mee moest en het me zou vragen zou ik zeker voor hem smeren :j ik doe ook alle was, het koken en alle boodschappen, daarbij houd ik ook rekening met de boodschappen die hij nodig heeft. Maar ik denk niet dat 70% van de nl'se vrouwen brood voor hun man smeert nee, dat is denk ik toch wat ouderwets :')

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:57

nope. Doet hij lekker zelf :D Hij is niet anders gewend

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:00

Ik heb geen vriend, maar als ik die zou hebben zou hij mooi z'n eigen brood mogen smeren, hij heeft zelf een paar handen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:00

Geryon schreef:
GamblersCup schreef:

Emancipatie wanneer het de vrouw uit komt :P Want er wordt wel gewaardeerd als de mannen weer eens mee helpen met de hekken maken enz.

Nee, ik doe alles zelf ;)
Maar ik doelde meer op kerels die er een beetje vanuit gaan.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:01

liedje89 schreef:
Mijn tante is gescheiden en ging verhuizen en moest vervolgens steeds bij mijn vader aankloppen omdat ze niet eens een gat kon boren of clicklaminaat kon leggen :') . Dat vind ik eigenlijk nog veel erger, zo'n man kan vaak nog best wat als het echt moet veel vrouwen niet :Y)

Euh, mijn klusnivo is ook laag.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:01

Selka schreef:
@GamblersCup, als ik het nou niet erg vind en hij het heel erg fijn vindt - wat is dan het probleem?
Moet ik dan ook maar verplicht mijn eigen auto gaan onderhouden? Nee hoor niks verkeerde tijdperk, gaat gewoon om van elkaar houden en zorgen.

Moet je dan zelf weten, ik zeg: mag ie lekker zelf doen, hij mankeert niks aan z'n jatten ;)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:03

Liselot schreef:
Niet dat ik nu een vent heb, maar als ik die zou hebben doet ie dat maar lekker zelf :D

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:05

F_Orumster schreef:
liedje89 schreef:
Mijn tante is gescheiden en ging verhuizen en moest vervolgens steeds bij mijn vader aankloppen omdat ze niet eens een gat kon boren of clicklaminaat kon leggen :') . Dat vind ik eigenlijk nog veel erger, zo'n man kan vaak nog best wat als het echt moet veel vrouwen niet :Y)

Dan zou ik toch maar op dat onvrijwillige dieet gaan met dat ene broodje kaas, anders zit je straks met de gebakken peren net als mijn tante :P
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 23-09-13 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:05

F_Orumster schreef:
liedje89 schreef:

Wij moeten op cursus zo blijkt haha.. Nee hoor, wij zijn vast goed in andere dingen ;)

Edit: @liedje89, dat vind ik nou een briljante opmerking! Chapeau!!
Laatst bijgewerkt door Selka op 23-09-13 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt