Belachelijk hoge eindafrekening Essent

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Santos_05
Fotograaf

Re: Belachelijk hoge eindafrekening Essent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:32

pfff, heel veel succes. Wat balen zeg.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:42

Heb je nu wel weer een advocaat voor de huidige procedure? Wat ontzettend zuur dat het zo loopt, succes met de zaak hopelijk loopt het met een sisser (en een uitbrander aan de dw) af!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 02:05

hoe is de zitting gegaan? ik werk bij een netbeheerder en ben dus wel benieuwd hoe dit afloopt :-)

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 09:54

De zitting is morgen om 10.00 uur, daarna zal ik laten weten hoe het is gegaan.

Ik heb voor morgen geen advocaat, mijn vader gaat met me mee. Ik verwacht dat het niet heel ingewikkeld zal zijn.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:31

succes!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:45

Jeetje net heel je topic gelezen, dat dit nu nog speelt joh! Succes morgen

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 17:37

Update:

Ik heb zojuist de rechtbank gebeld om te vragen waar ik precies moest zijn e.d. Bleek dat ik morgen niet hoef te komen. Als je verweer hebt ingediend wordt dat eerst door de rechter bekeken, daarna wordt het door de eisende partij bekeken en eventueel een verweer daarop geschreven, dan gaat het weer naar de rechter en dan wordt er dus bepaald of er een echte zitting komt. Wel fijn dat ze dat van te voren even hebben aangegeven, not.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:47

Wat een lastig verhaal! Ik hoop dat het nieuwe huis mee valt en dat dit oude voorvalletje echt geen problemen meer gaat geven..

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:48

Fijn dat je het nu weet in plaats van dat je er morgen gestaan had :=

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:55

Ik zag dit topic ineens weer tussen de berichten staan en ik dacht heeeee hoe is het daar eigenlijk mee afgelopen??? maar ik ben enorm verbaasd over hoe de zaken er nu voor staan. Wat een vervelende situatie ts, maar waar ik ook wel benieuwd naar ben is: hoe is het inmiddels met je droomhuis???

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:23

Zóo, dat is ook even echt een verhaal.. Van nu al ruim 2 jaar :')
Benieuwd hoe het gaat verlopen! Hoop het beste voor jullie!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:45

Als het goed is staat het ook in de dagvaarding, dat je mondeling kan antwoorden of schriftelijk bij conclusie van antwoord, al kan ik me voorstellen dat een leek dat niet uit de enorme brij van formele tekst haalt die in de aanzegging van de dagvaarding is opgenomen :)

Het kan nu zo zijn dat de rechtbank nog een schriftelijk rondes vraagt (conclusie van repliek voor de eiser en daarna een conclusie van dupliek voor jou), ook kan er een comparitie worden gelast, wat inhoudt dat jullie worden uitgenodigd op de rechtbank voor een bespreking van de zaak. Een schikking kan daarbij bijvoorbeeld besproken worden en de rechter kan door rechtstreekse vragen proberen een duidelijker beeld te krijgen van de zaak. mocht een schikking er niet in zitten dan zal een rechter doorgaans na de comparitie vonnis wijzen. Als de zaak daar om vraagt kan er daarna bijvoorbeeld ook nog een deskundigen onderzoek worden gelast of getuigen worden gehoord.

Succes! het zal waarschijnlijk nog wel een tijdje duren helaas voordat de kwestie is afgerond, zulke zaken gaan helaas erg traag.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 19:10

har166 schreef:
Ik zag dit topic ineens weer tussen de berichten staan en ik dacht heeeee hoe is het daar eigenlijk mee afgelopen??? maar ik ben enorm verbaasd over hoe de zaken er nu voor staan. Wat een vervelende situatie ts, maar waar ik ook wel benieuwd naar ben is: hoe is het inmiddels met je droomhuis???

Het droomhuis bevalt super <3 We wonen hier nu 2 jaar en ik kan me geen beter huis en betere buurt wensen. Dus dat is wel echt heel fijn.

M_i_R schreef:
Als het goed is staat het ook in de dagvaarding, dat je mondeling kan antwoorden of schriftelijk bij conclusie van antwoord, al kan ik me voorstellen dat een leek dat niet uit de enorme brij van formele tekst haalt die in de aanzegging van de dagvaarding is opgenomen :)

Het kan nu zo zijn dat de rechtbank nog een schriftelijk rondes vraagt (conclusie van repliek voor de eiser en daarna een conclusie van dupliek voor jou), ook kan er een comparitie worden gelast, wat inhoudt dat jullie worden uitgenodigd op de rechtbank voor een bespreking van de zaak. Een schikking kan daarbij bijvoorbeeld besproken worden en de rechter kan door rechtstreekse vragen proberen een duidelijker beeld te krijgen van de zaak. mocht een schikking er niet in zitten dan zal een rechter doorgaans na de comparitie vonnis wijzen. Als de zaak daar om vraagt kan er daarna bijvoorbeeld ook nog een deskundigen onderzoek worden gelast of getuigen worden gehoord.

Succes! het zal waarschijnlijk nog wel een tijdje duren helaas voordat de kwestie is afgerond, zulke zaken gaan helaas erg traag.

Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Er stond inderdaad erg veel tekst in de dagvaarding maar ik heb nergens kunnen vinden of ik daadwerkelijk aanwezig moest zijn, dus ik heb voor de zekerheid maar even gebeld. Ik kreeg van de receptioniste van de rechtbank een soortgelijke uitleg en dat ik ook op internet de hele gang van zaken nog eens rustig door kon lezen.

Dat het nog even gaat duren ben ik ook bang voor. Helemaal omdat nu de feestdagen er ook aan komen en dit geen zaak is die urgentie heeft.

Sowieso wil ik iedereen in het topic even bedanken voor de succeswensen. Dat doet me goed.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 11:25

Wat is de huidige stand van zaken? Wat een nasleep heeft dit gehad zeg.. Ik heb nog niet gereageerd maar wilde je ook nog even sterkte wensen en moed inspreken :*

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 12:30

Jeetje ts, ik had verwacht dat dit allang was afgehandeld. Wat een drama, lijkt of Essent z'n administratie niet op orde heeft. Ik hoop voor je dat ze er achter komen dat ze zelf fouten hebben gemaakt en dat het snel word opgelost.

Sterkte

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-15 12:44

Er is op dit moment nog geen nieuws, dat had ik ook niet verwacht ivm de feestdagen. Het is nu gewoon weer wachten tot ik reactie krijg van de rechtbank. Ik heb alleen geen idee hoe lang dat gaat duren. Ik probeer me er niet al te druk over te maken ondanks dat ik her echt gewoon een kl*te situatie vind.

Omdat we ook 1,5 jaar niks meer hadden gehoord en een creditnota hebben dacht ik ook dat het gewoon afgehandeld was. Maar helaas...

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:08

net ook alles doorgelezen. Wat hebben jullie wat meegemaakt zeg.
Dat je uiteindelijk bij de rechter moet verschijnen, vindt ik heel vreemd.

Ik zal voor je duimen.

Gelukkig hebben wij alleen positieve ervaringen met essent. Dat kan dus ook.

Succes.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-15 14:19

Hoe gek het ook klinkt, ik vind het fijn. Misschien dat er nu eindelijk eens goed geluisterd wordt naar het hele verhaal en dat een objectief persoon eens over de zaak heen kijkt.

Tot de eerste brief van de deurwaarder kwam hadden wij ook geen slechte ervaring met Essent. Ik heb heel veel contact met ze gehad en ze hebben altijd heel goed met ons meegedacht en tips gegeven omdat dit verbruik gewoon echt niet normaal is.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:24

Ik ben alleen bang dat jullie straks alle kosten op kunnen hoesten. Ik snap het rechtssysteem van dit land niet.
Is de voormalige huisbaas er ook in betrokken?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 18:37

ze heeft een credit nota toch? Dus daarmee kan ze aantonen dat ze niks verschuldigd is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 11:35

Ik ben ook wel heel benieuwd hoe dit afloopt. Heel naar dat het nu zelfs een rechtszaak wordt maar aan de andere kant inderdaad fijn dat er nu echt eens goed naar gekeken wordt.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 10:29

Er zat net een brief in de bus van de rechtbank. De kantonrechter heeft de dagende partij uitstel gegeven tot de zitting van 19 januari. Daarna krijg ik weer schriftelijk bericht. Valt me mee dat ze nog zo snel reageren.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:46

heel veel succes TO

(heb je overigens die afgesproken dingen met essent op papier/ in de mail?) heel cru gezegd zoń telefoniste kan wel vanalles beweren beloven/afspreken maar als het niet bevestigd is sta jij niet zo sterk (helaas).

en rechters...mwah zo onafhankeljik zijn ze helaas niet altijd

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:59

Ik was heel benieuwd hoe het er nu voorstaat TS?

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 01:43

Jeetje het topic doorgelezen, maar wat vind ik het knap dat je alles zo goed op een rijtje hebt en zo doorzet.