Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

har166 schreef:Ik zag dit topic ineens weer tussen de berichten staan en ik dacht heeeee hoe is het daar eigenlijk mee afgelopen??? maar ik ben enorm verbaasd over hoe de zaken er nu voor staan. Wat een vervelende situatie ts, maar waar ik ook wel benieuwd naar ben is: hoe is het inmiddels met je droomhuis???
We wonen hier nu 2 jaar en ik kan me geen beter huis en betere buurt wensen. Dus dat is wel echt heel fijn.M_i_R schreef:Als het goed is staat het ook in de dagvaarding, dat je mondeling kan antwoorden of schriftelijk bij conclusie van antwoord, al kan ik me voorstellen dat een leek dat niet uit de enorme brij van formele tekst haalt die in de aanzegging van de dagvaarding is opgenomen
Het kan nu zo zijn dat de rechtbank nog een schriftelijk rondes vraagt (conclusie van repliek voor de eiser en daarna een conclusie van dupliek voor jou), ook kan er een comparitie worden gelast, wat inhoudt dat jullie worden uitgenodigd op de rechtbank voor een bespreking van de zaak. Een schikking kan daarbij bijvoorbeeld besproken worden en de rechter kan door rechtstreekse vragen proberen een duidelijker beeld te krijgen van de zaak. mocht een schikking er niet in zitten dan zal een rechter doorgaans na de comparitie vonnis wijzen. Als de zaak daar om vraagt kan er daarna bijvoorbeeld ook nog een deskundigen onderzoek worden gelast of getuigen worden gehoord.
Succes! het zal waarschijnlijk nog wel een tijdje duren helaas voordat de kwestie is afgerond, zulke zaken gaan helaas erg traag.