Lizz schreef:Hierna gaat het vriezen, rijbakken bevroren. Je moet je auto na elk ritje weer krabben. Dan sneeuw eroverheen, kan je amper op stal aankomen. Fietsen is uit den boze, verder dan het einde van de straat kom je niet. Buitenritjes zijn not done, paarden met overvolle hoeven die amper kunnen lopen, dus buiten of op de wei gaat niet.
Het is allemaal gewoon een kwestie van management. Ik fiets elke dag 6 a 7 kilometer naar paard, als het gesneeuwd heeft kom ik zodra ik m'n wijk uit fiets op wegen die geschoven zijn
En juist in de winter rijd ik meer. Zomer is niet zo dat paard z'n ding, en in de winter kun je prima doortrainen. Gewoon op de wegen en paden, want ik heb geen bak. Normaal gesproken zou ik mijn paard in december weer uitbrengen, dit jaar niet omdat hij niet geënt is maar het winterweer heeft nog nooit voor een trainingsstop gezorgd. Nou heb ik wel een paard wat zich goed redt op de sneeuw, en ook geen ijzers heeft. Dus kom maar op met die winter! Alleen na je werk in het donker op de tast uitmesten is niet zo handig, daarom dus graag een winter met veel dagen sneeuw. En dan graag zo dat de drollen niet ondersneeuwen maar gewoon in al hun contrast blijven liggen tot ik langs geweest ben met de vork en kruiwagen