Ik mis je... WINTER!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:56

Je gebeden zijn verhoord. De herfst die bij onze winter hoort is begonnen... wat een pokkenweer. Straat staat blank.
Het is dan ook "lekker" vroeg donker en 's morgens laat licht. Hallo winterdepressie :P
Hierna gaat het vriezen, rijbakken bevroren. Je moet je auto na elk ritje weer krabben. Dan sneeuw eroverheen, kan je amper op stal aankomen. Fietsen is uit den boze, verder dan het einde van de straat kom je niet. Buitenritjes zijn not done, paarden met overvolle hoeven die amper kunnen lopen, dus buiten of op de wei gaat niet.

Ookal ben ik jarig tijdens deze tijd. Die sla ik met liefde over, geef mij maar zon, zee en strand :D met natuurlijk een heerlijk temperatuurtje.

daNiielle_

Re: Ik mis je... WINTER!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:59

Fietsen door de sneeuw vind ik juist leuk. :') Vooral als het een ijsbaan is haha!

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:59

o bah ik begin na vandaag al met mn winterslaap :+
geef mij maar de zon !

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:00

Jaaaa dat heb ik ook! Heerlijk najaar tot en met vroege voorjaar. Natuurlijk is het fijn dat we voor de afwisseling elk jaar ook de zomer hebben, maar ik kan echt genieten van koud weer. Zoals je zegt: lekker warme kleren aan, onder warme dekens kruipen, de houtkachel aan als je koud geworden bent, chocomel drinken, rode wangen als je buiten loopt <3

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:01

Nee, totaal niet, vorig jaar etc. zag ik er niet tegen op, maar nu wel, want ik heb een hele grote kans dat ik mijn verzorgpony deze winter ga verliezen ivm haar leeftijd, weerstand etc. ;(

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:02

Oh ja, die auto krabben. Bah, bah en nog eens bah. :') Dat betekent de wekker zeker een kwartier eerder zetten en het is al zo moeilijk om 's winters uit bed te komen...

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:03

ach gaat heen met je winter!!
Ik haat winter, ik houd het liefst een winterslaap.
maar wat ik helemaal haat zijn die ^%$ bevroren waterbakken en die schaatsbanen naar de rijbak toe.
en elke keer dat sneeuw schuiven.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:04

Jaa Ts heerlijk! thuis lekker gezellig aan de chocomelk! lekker sleeén met je paard!
lange truien heerlijk! beter als die warmte :D

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:06

Bij ons begint het al, koudere temperaturen, blaadjes die van kleur veranderen, heerlijk kan nie wachten op de winter *\o/* veel beter dan die 30+ temperaturen :j

LizSunFly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:08

Jaa ik vind de winter ook heerlijk !! Ben een echte winter mens haha ! Dikke pakken sneeuw.. heerlijk :)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:09

Me too, dit jaar moet er minimaal 20 cm sneeuw vallen :D

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:11

Enige waar ik dan weer niet naar uit kijk is de auto krabben en van se winter moeten reizen met de NS..

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:12

Leverage schreef:
Enige waar ik dan weer niet naar uit kijk is de auto krabben en van se winter moeten reizen met de NS..

Haha ik heb geluk ik doe nog alles op de fiets.. tjaa.. met sneeuw is dat weer een ander verhaal haha :+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:20

O nee, van mij mogen we de winter wel overslaan, de herfst trouwens ook...

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:40

Van mij mag ie ook wel weer komen, die winter :j

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:52

ik was vandaag alweer blij dat ik met bodywarmer aan naar stal moest fietsen :D ben gek op bodywarmers, maar met de temperaturen van afgelopen week stond dat bijna gelijk aan zelfkastijding :') dus was vandaag helemaal happy! nog wel een dunne bodywarmer, de dikke is nog echt te warm... voor nu :D

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 22:54

Het word deze week weer 16 gradennn *\o/*
Dus we hebben in ieder geval weer koele nachten..
Maar we zullen ook wel wat regen op ons dak krijgen denk ik! -O-

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:48

Lizz schreef:
Hierna gaat het vriezen, rijbakken bevroren. Je moet je auto na elk ritje weer krabben. Dan sneeuw eroverheen, kan je amper op stal aankomen. Fietsen is uit den boze, verder dan het einde van de straat kom je niet. Buitenritjes zijn not done, paarden met overvolle hoeven die amper kunnen lopen, dus buiten of op de wei gaat niet.

Het is allemaal gewoon een kwestie van management. Ik fiets elke dag 6 a 7 kilometer naar paard, als het gesneeuwd heeft kom ik zodra ik m'n wijk uit fiets op wegen die geschoven zijn :)*

En juist in de winter rijd ik meer. Zomer is niet zo dat paard z'n ding, en in de winter kun je prima doortrainen. Gewoon op de wegen en paden, want ik heb geen bak. Normaal gesproken zou ik mijn paard in december weer uitbrengen, dit jaar niet omdat hij niet geënt is maar het winterweer heeft nog nooit voor een trainingsstop gezorgd. Nou heb ik wel een paard wat zich goed redt op de sneeuw, en ook geen ijzers heeft. Dus kom maar op met die winter! Alleen na je werk in het donker op de tast uitmesten is niet zo handig, daarom dus graag een winter met veel dagen sneeuw. En dan graag zo dat de drollen niet ondersneeuwen maar gewoon in al hun contrast blijven liggen tot ik langs geweest ben met de vork en kruiwagen :P

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:07

Ik was nog niet klaar met de zomer!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:09

Ik liep vanmorgen al met een trui, fleecevest en jas met een lekker dikke sjaal naar de paardjes :D
Vind ik wel leuk hoor, vader verklaarde mij voor zot :')

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 13:25

Heb ook net een buiten rit gemaakt met fleecevest en coltrui eronder :o
Ik ben helaas wel een koukleum maar ik houd zoveel want herfst/winter/kerst.
Niet dat warme kleffe weer maar gewoon lekker frisjes :)
Heerlijk in de sneeuw buitenritjes maken of gewoon lekker op stal geniet van de warmte van je paard.
Heerlijk!

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:43

Ik haat tussenseizoenen met kwakkelweer. Zoals nu, de zomer loopt op zn einde dus verlang ik naar de winter. Ofwel echt zomer dus ofwel echt winter

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:45

Eerst nog even gieten van de herfst, met zijn prachtige strijklicht en warme kleuren!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:57

Hou op hou stil... Met waterkannen sjouwen, bevroren waterbakken en ga zo nog maar even door.. Nee laat hem maar HEEEEL snel voorbij zijn! :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:59

De zomer mag van mij over geslagen worden,direct na de lente gewoon de herfst die erg kort mag duren.
En dan in Okt. de winter,geen kwakkelwinter,als er sneeuw ligt moet dat een aantal weken blijven liggen.
Op de sneeuw kan je goed fietsen,alleen door dat strooien en dan dat opvriezen,dát maakt het gewoon gevaarlijk.

De winter in 2010,dat was pas een echte winter.
Afbeelding

Afbeelding