Zwanger worden! (ziekenhuis weigert om te helpen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:20

kyara1989 schreef:
Jessix schreef:
Dat is heel vervelend voor jullie en dan kom ik terug op wat ik eerder schreef. Wees dan maar blij dat je in een land woont waar dit (nog!) deels vergoed wordt.

Ik snap best dat het krijgen van de behandeling zwaar is en het niet op een natuurlijke manier zwanger worden er ook inhakt als je een grote kinderwens hebt, maar dan nog.. Ik zie het uitblijven van kinderen niet als een (dodelijke) ziekte. In mijn opinie is dat het niet kunnen vervullen van een hele grote wens.

Gelukkig worden de behandelingen nu wel gedeeltelijk vergoed en heb je dus nog een kans om je kinderwens te realiseren. Is het dan niet normaal dat je er zelf alles aan doet om zo gezond mogelijk die behandeling in te gaan?

Laat me raden jij heb al kinderen?? En dat zal allemaal lekker makkelijk gegaan zijn?? Kijk is ff in het topic hoe je iedereen af loopt te kafferen is dt jou normale gang van zaken????

Sorry hoor, maar nu moet ik gewoon om je lachen! :') Grow up!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:21

TS ten eerste sterkte met het afvallen, het is zeker heel belangrijk en ik hoop dat het gaat lukken want ik wens je een mooi kindje

ik lees verder niks over je vriend/man, heeft hij ook adviezen gekregen om gezonder te gaan leven?
samen een gezondere levensstijl aannemen maakt het gemakkelijker voor jou om af te vallen en dat te blijven en in de toekomst zal ook je kindje die levensstijl moeten leren
het is niet eerlijk om van jou zoveel te vragen terwijl man/vrienlief gewoon doorgaat met zijn eigen manier
het feit dat zijn zaad niet geweldig is zou toch een reden moeten zijn om ook eens te kijken of hij niet meer moet sporten, gezonder moet eten, geen alcohol en zeker niet zou moeten roken
geen idee hoe zijn levensstijl is maar dit mis ik wel in het verhaal

dan nog iets over gewicht opzich
mijn man is het type die kan eten wat hij wil en gewoon op gewicht blijft
2 van mijn kinderen hebben zijn genen geerft en het is een kunst om deze 2 (nu 17 en 18) uberhaubt op gewicht te krijgen
ze zijn standaard te licht
de jongste heeft mijn genen geerft en moet helaas echt opletten wat ze eet en zeker niet meedoen met de andere 2 en mijn man kwa lekker eten
ze fiets iedere dag 24 km voor school, doet 2 x in de week aan hardlopen en rijdt paard en toch nog opletten :(:)

ook ik moet ieder voorjaar weer wat kilo's afvallen om de feestvreugde van de winter weer kwijt te raken
ik heb er maar een gewoonte van gemaakt en mezelf iets leuks in het vooruitzicht gesteld(leuke paardenclinic :) )

nogmaals heel veel sterkte en doe het samen!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:23

Ze schrijft toch zelf dat ze niet al te best zijn, maar wel goed genoeg om kinderen te krijgen. Dat wil niet zeggen dat de zaadjes op eigen kracht het hele stelsel door kunnen zwemmen om het eitje te bereiken en te bevruchten! Soms hebben zaadjes een beetje hulp nodig en we hebben het hier over Ivf hé niet over ICSI traject. Dus ja ze zijn goed genoeg, maar waarschijnlijk niet goed genoeg om het op eigen natuurlijke kracht te doen, zo lees ik het.

Ik vind het onbegrijpelijk dat men zo wijst naar haar en haar gewicht. Het is niet eens aangetoond dat het door haar overgewicht komt. Maar het is wel aangetoond dat zijn zaad minder is. Dus moet het ook maar gelijk aan haar liggen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:28

bridgetF schreef:
Ze schrijft toch zelf dat ze niet al te best zijn, maar wel goed genoeg om kinderen te krijgen. Dat wil niet zeggen dat de zaadjes op eigen kracht het hele stelsel door kunnen zwemmen om het eitje te bereiken en te bevruchten! Soms hebben zaadjes een beetje hulp nodig en we hebben het hier over Ivf hé niet over ICSI traject. Dus ja ze zijn goed genoeg, maar waarschijnlijk niet goed genoeg om het op eigen natuurlijke kracht te doen, zo lees ik het.

Ik vind het onbegrijpelijk dat men zo wijst naar haar en haar gewicht. Het is niet eens aangetoond dat het door haar overgewicht komt. Maar het is wel aangetoond dat zijn zaad minder is. Dus moet het ook maar gelijk aan haar liggen.

Niemand geeft de schuld aan haar. De arts in dat ziekenhuis zegt dat ze eerst moet afvallen. Mensen in dit topic geven de arts gelijk, wijzen op de risico's van overgewicht al dan niet in combinatie met zwangerschap en de problemen die overgewicht met zich meebrengt om zwanger te kunnen worden. TS brengt zelf haar gewicht ter spraken in haar OP. En daar mag dan niet op gereageerd worden? Of alleen met: Goh, wat een eikels in dat ziekenhuis?! Iedereen wenst TS verder het beste, veel succes met de strijd tegen de kilo's en hopelijk wordt je kinderwens vervuld.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:29

@ BridgetF het is niet aangetoond dat het aan haar overgewicht ligt.
Maar uit vele en langdurige onderzoeken is wel gebleken dat overgewicht de bevruchting bemoeilijkt. (niet specifiek bij TS, maar in het algemeen)
TS lijkt (ik zeg express LIJKT) in haar berichtjes het belachelijk te vinden dat de dokter dat uberhaupt heeft durven te opperen..

En wat is er mis met de sprong te wagen.. Wie niet waagt wie niet wint..
Wie weet wordt ze vanzelf zwanger en wie weet niet, maar dan krijgt ze wel de behandeling die ze nu niet krijgt omdat het een voorgeschreven regel is om deel te mogen nemen aan de behandeling..

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:30

Nouja, het lichaam kan ik zelfbescherming modus gaan. Ookal is het niet gezegd bij het ziekenhuis, 1x typen bij google en ik kom dit al tegen:
''Als je body-mass index (BMI) meer dan 30 is heb je overgewicht. Dit kan leiden tot verschillende medische problemen die de vruchtbaarheid kunnen verminderen.

Verhoogde kans op complicaties
Overgewicht geeft ook een verhoogde kans op complicaties tijdens de zwangerschap en de bevalling zoals zwangerschapsvergiftiging (= hoge bloeddruk in de zwangerschap) en suikerziekte. Ook hebben zware vrouwen meer kans op een miskraam. Vrouwen met overgewicht krijgen vaak zware baby’s. En dat is weer niet goed voor de gezondheid van de baby.
Afvallen
Het is belangrijk om een goed gewicht te hebben voordat je zwanger raakt. Van belang zijn een gezond eet- en leefpatroon: verantwoord eten en goed bewegen. Ook moet je niet gaan diëten, maar geleidelijk aan afvallen. Als je overgewicht hebt, kun je het best met je huisarts of een diëtist bespreken hoe je kunt afvallen.''
bron van de tekst

Oftewel, voor een goede kans van slagen is een gezonde leefstijl van beide kanten bevorderlijk :) Denk dat vooral hierom het ziekenhuis haar erop heeft gewezen eerst af te vallen :)
Laatst bijgewerkt door Tigress op 07-09-13 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:31

Nogmaals, het maakt geen moer uit of het nu in haar geval aangetoond is dat het door haar gewicht komt of niet. Het is nu eenmaal een vaststaand feit, geen twijfel, geen discussie, dat overgewicht OOK voor de nodige risico's zorgt en serieuze risico's. En die risico's willen dokters nu eenmaal niet als ze beginnen met dure en emotioneel zware behandelingen. Daarom dat dokters vragen af te vallen. Net zoals ze zullen vragen aan de man om een zo gezond mogelijke levensstijl te gaan houden, als ze dat niet hebben gedaan dan zijn ze ook slecht bezig. Je bent met twee als je een kind wilt, dan moet je ook allebei ervoor zorgen dat je de omstandigheden zo goed mogelijk maakt. Of dat nu vreselijk moeilijk is om te doen of niet, het is nu eenmaal zo.

chevax

Re: Zwanger worden! (ziekenhuis weigert om te helpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:32

Waarom is overgewicht toch altijd zo'n taboe? Iedereen weet dat het niet goed is, maar dat mag niet worden gezegd, zelfs niet door dokters.

TS, ik hoop voor je dat het lukt om af te vallen en dat jullie daarna snel zwanger mogen worden/

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:33

listiglistje schreef:
4 kilo pst :+ dit waren de grootste http://nl.wikipedia.org/wiki/Lolo_Ferrari (met implantaten, dat weegt nog meer...) en deze kwamen nog maar op 3 kilo pst :7

Dat zijn neppe dingen.
Heb maatje g/h, aardig wat dus.
En ze groeien nog steeds.
Vorig jaar had ik e.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:36

kani_ejj schreef:
listiglistje schreef:
4 kilo pst :+ dit waren de grootste http://nl.wikipedia.org/wiki/Lolo_Ferrari (met implantaten, dat weegt nog meer...) en deze kwamen nog maar op 3 kilo pst :7

Dat zijn neppe dingen.
Vorig jaar had ik e.

Totaal niet aan de orde hier, maar ik ga er toch ff op in..
Rot he? grote borsten.
Ik heb een borstverkleining gehad van een G naar een C, maar helaas zijn ze weer gegroeid naar een E.
Maar geloof mij, je borsten kunnen wel zoveel wegen, maar zoveel halen ze (helaas) nooit weg..
Bij mij ging er ruim een kilo (voor 2 borsten) af bij de afname van 4 cups..
Laatst bijgewerkt door Fem op 07-09-13 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

kyara1989 schreef:
Ik heb ook nooit gezegd dat ik mezelf zielig vind of wat dan ook! Alleen dat de gang van zaken in ons ziekenhuis niet eerlijk is! En dat ze dat anders aan moeten pakken! Ik krijg meteen een hele boel van die rare reacties wat ik zelf ook wel kan bedenken! En wat ik zelf ook wel weet! En er zijn wel mensen bij die het begrijpen en daar houd ik mezelf ook maar aan vast

Het ziekenhuis is WEL eerlijk. Ik ben benieuwd naar jouw sport- en eetpatroon?

Tigress

kani_ejj schreef:
listiglistje schreef:

Dat zijn neppe dingen.
Vorig jaar had ik e.

Begin me dan af te vragen wat die van mij zullen wegen :') Ik heb H/I
Ook aan de forse kant dus. Ben bezig met afvallen zodat ik voor mijn borstverkleining kan gaan :)
Ook ik werd hierin dus verplicht eerst af te vallen :roll: Maar ik weet dat het gezonder is, dus ik ga er ook gewoon voor ^_^

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:37

Maar volgens mij is het niet de bedoeling om hier over cupmaten te praten, daar zijn andere topics voor.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:37

Is het zo Femke_L dat er ergens een regelement / wet is waarop staat hoe zwaar mensen maximaal mogen wegen voor een IFV traject? Dergelijke regelementen zijn er volgens mij helemaal niet, het zijn hooguit adviezen die gegeven kunnen worden en het is dan aan de patiënt te oordelen of ze gehoor geven aan advies of niet. Je mag 3 keer een traject vergoed krijgen en daarna kan je zelf betalen. Tuurlijk geeft zwangerschap risico met zich mee en sommige mensen vallen in een risico gebied, zoals TS. Maar dan nog ligt de keuze voor het nemen van die risico bij de patiënt en niet bij een arts, tenzij er sprake is van een levensbedreigende situatie.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:38

chevax schreef:
Maar volgens mij is het niet de bedoeling om hier over cupmaten te praten, daar zijn andere topics voor.

true, excuses. Back ontopic :)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:39

bridgetF schreef:
Is het zo Femke_L dat er ergens een regelement / wet is waarop staat hoe zwaar mensen maximaal mogen wegen voor een IFV traject? Dergelijke regelementen zijn er volgens mij helemaal niet, het zijn hooguit adviezen die gegeven kunnen worden en het is dan aan de patiënt te oordelen of ze gehoor geven aan advies of niet. Je mag 3 keer een traject vergoed krijgen en daarna kan je zelf betalen. Tuurlijk geeft zwangerschap risico met zich mee en sommige mensen vallen in een risico gebied, zoals TS. Maar dan nog ligt de keuze voor het nemen van die risico bij de patiënt en niet bij een arts, tenzij er sprake is van een levensbedreigende situatie.

Welnee, dit is grote flauwekul. Gelukkig is het nog altijd een arts die beslist of een behandeling wordt gestart en of die zin heeft.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:40

bridgetF schreef:

Regelement is misschien overdreven..
Maar ja, je moet onder een bepaald BMI zijn voordat de doktoren de behandeling willen starten..
En nee, zo makkelijk is het niet meer, dat de keuze zomaar bij de patiënt ligt...
Want alle extra complicaties die er bij komen kijken, die brengen kosten met zich mee..
En wie moeten die kosten dragen? Juist ja.... (niet alleen de zorgverzekering van TS..)
En ja, ook verzekeraars kunnen eisen stellen aan een behandeling.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:41

ik betwijfel of het niet in stijd is met de grondwet voor gelijke behandeling

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:42

erg jammer wat voor wending dit topic krijgt.

we weten inderdaad nog steeds het gewicht en lengte van ts niet.
we weten haar eet- en sportpatroon niet.

enige wat ts zegt is dat ze haar best doet.
dat kunnen wij vanaf hier niet beoordelen.
misschien is het wel zo en doe je rete je best, maar lukt het niet helemaal.
maar misschien ook wel niet.

doordat je man langzaam zaad heeft hebben jullie behandeling nodig.
dit willen ze niet doen in het ziekenhuis omdat zij van mening zijn dat jij te zwaar bent.

graag zou ik dus willen weten wat je weegt, hoe groot je bent en wat je eet- en sportpatroon is.
dan pas kunnen wij als bokt gaan oordelen.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:46

Joltsje schreef:
graag zou ik dus willen weten wat je weegt, hoe groot je bent en wat je eet- en sportpatroon is.
dan pas kunnen wij als bokt gaan oordelen.

Dan nog kunnen wij niet oordelen..
Want WIE zijn wij om dat te mogen?

Ik kan daar niet zo goed tegen, dat mensen altijd maar denken dat ze mogen oordelen over een ander.
En inderdaad al helemaal als je te weinig informatie hebt.

(ik wil niet zeggen dat ik nooit oordeel over anderen.., maar wil hiermee wel aangeven dat oordelen inderdaad wel snel gebeurd)..

Maar toch zie ik maar weinig/geen mensen hier echt zeggen dat ze vinden dat TS niet haar best doet en dat het aan haar ligt..

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:48

bridgetF schreef:

Nee hoor, dat is het niet.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:48

@femke_l je hebt gelijk. we kunnen niet oordelen.
ik heb wel het gevoel of doen we dat hier. niet specifiek naar ts. maar onderling.

en dan vooral hoe zwaar afvallen is. ik heb geen idee.. nog nooit gedieet. maar ook geen maatje 36.
weet wel dat ik het niet zou kunnen haha.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:49

chevax schreef:
bridgetF schreef:

Nee hoor, dat is het niet.

Precies..
Het zou ongelijke behandeling zijn, als ze zouden zeggen.. Je krijgt die behandeling niet omdat je ooit overgewicht hebt gehad..
Nu vragen ze haar alleen om af te vallen omdat dat de risico's vermindert en de bevruchtingskans hoogstwaarschijnlijk verhoogt...

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:51

Ik heb zelf nog steeds overgewicht, (aan het afvallen en het gaat super,! )
Ik weet hoe moeilijk het is. Ik heb geen kinderwens (nog niet :') )
Maar het ligt echt aan jezelf lieverd. Als je dolgraag een kindje wilt, moet je dit er voor over hebben..
Overgewicht is vervelend, maar we doen het nog steeds zelf, ik hou ook van lekker eten, en met afvallen hoef je echt niet te stoppen met lekker eten, maar gewoon wat minder.
Het is echt beter voor jezelf, je zult jezelf beter voelen, en voor je kindje is het ook beter natuurlijk! Want als kind is het niet leuk om een moeder met overgewicht te hebben, en vaak gaan ze zelf dan ook zoveel eten.
Dit is wat ik gedaan heb;
Sochtends ben ik geen eter, maar toch neem ik een klein broodje, of een musliereepje.
Onbijtdrink zit vol suikers, of je moet eentje zoeken die speciaal suikervrij/etc. is. Als je niet zoon brood eter bent kun je altijd
sochtends beschuitjes of crackers eten. En dan niet 5, maar gewoon 2 of 3. Hangt er van af hoeveel je normaal hebt.
Neem een musliereepje mee naar het werk, maar probeer niets te eten tot tussen de middag, als je écht honger hebt, en je zult best wel wat honger krijgen omdat je maag er aan moet wennen, maar als je het echt niet volhoud eet jeje reepje op.
Tussen de middag gewoon brood eten, ik eet meestal twee stukjes met kaas of dergelijk.
Ook het zelfde verhaal als in de ochtend, probeer niet meer te eten tot het avondeten. Als je echt honger hebt dan neem je een reepje.( of meelkoekje etc, indische cake, eierkoek)
In de avond eet ik gewoon avondeten, dus hoef echt niet aan de sla, maar gewoon aardappels, groente, en vlees. Na twee weekjes heb je daarna ook geen honger meer in de avond, dus je wel goed vol eten bij het avondeten.
Maar in het weekend eet ik ook wel een patatje hoor, maar dan neem ik er geen frikandel bij om het zo maar te zeggen. En een ijsje met warm weer is prima, maar dan geen patatje erbij, :D
Het is gewoon je eetpatroon veranderen, ik hou zo van lekkere hapjes en koekjes en lekker eten , heeerlijk! Maar je moet het je zelf gewoon aanleren, even sterk in de schoenen staat.

Zeer belangerijk is natuurlijk ; drinken!! Probeer zoveel mogenlijk water te drinken ! Ik neem 2x daags ander drinken. Savonds een glaasje fris (light) en in de ochtend melk of yogi . Tja, drinken is echt een dikmaker! Alleen in een glas yogi al 135 Calorieën!.
Tja iedereen heeft een andere manier, maar op deze manier verlies ik ongeveer 1kg per week.
Zo gaat het beheerst en leer ik een nieuwe manier van eten aan!

Ik wil geen reacties van dat ik het slecht doe, ik heb gewoon vertelt hoe ik het doe, misschien heb je er iets aan.
Succes en je kunt het! *\o/*

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:52

Weet je wat ik trouwens heel cru en gemeen zou vinden om te zeggen?
"Ach wat jammer meisje maar daar kan je nu eenmaal niks aan doen. Je hebt overgewicht en jij hoort nu eenmaal tot die mensen die het nooit gaat lukken om ervan af te geraken. Je hebt het nooit gekund en je gaat het nooit kunnen. Leg je er maar bij neer het is nu eenmaal zo. Je gaat nooit kinderen kunnen krijgen. Als je dat echt erg lijkt, zoek ergens een louche dokter die toch bereid is om het te proberen. En als je dan miskramen krijgt, zware problemen, je baby complicaties heeft..ach hé dan heb je toch geprobeerd hé?"

Is het dan niet veel fijner om te horen "Komop, het is zwaar maar ook jij kan het! Misschien maak je ergens een fout in je dieetplan, misschien moet je dit of dat proberen, maar ook jij kan gerust de strijd aan! Misschien helemaal niet zo makkelijk als iemand anders, misschien met zware beproevingen en opofferingen, maar je bent tot meer in staat dan je zelf ooit voor mogelijk hield, als je maar de jiste begeleiding hebt!"