trouwen in 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: trouwen in 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:32

Ja nu ik weet dat het nog maar 5 maanden duurt ben ik ineens stiknerveus _O- ik moet nog zoveel regelen :')

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:34

Hahaha Jans, wat moet je allemaal nog regelen? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:40

Locaties voor de foto.. locaties voor een gezellig samen zijn na de ceremonie (mannetje of 25), trouwauto, pak voor mijn vent :')

Kapster moet ik nog bellen :') make-up moet ik nog regelen _O-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:42

Anthea schreef:
Nuvel, ik vind dat echt heel erg goedkoop! Is dat een normale prijs in NL? Hier begint alles bij $3000, en dat is dan zonder eten/drinken/feest locatie. Dat is de bruidstaart, fotograaf en ceremonie meneer.
Nee. Dat zijn geen normale prijzen in Nederland. Ligt er ook een beetje aan wat je wil, hoor. Beetje kasteel als locatie begint bij ca 7.500 euro. En dan zit je eten er niet bij. Heb je alleen de locatie. Stadhuis afhuren is afhankelijk van tijdstip en dag (en wrs ook per gemeente). Ik denk gemiddeld genomen dat in Nederland de prijzen wel lager liggen dan in bijv. Amerika. Maar mijn idee is dan ook dat ze er in Amerika (en Canada?) er toch anders tegenaan kijken. Bijv. trouwen in een kerk is in Amerika heel normaal, ook al kom je er normaal gesproken nooit. Terwijl dat in sommige kerken in Nederland niet eens mogelijk zou zijn. De hoeveelheid daggasten (die dus ’s avonds ook mee-eten) is meestal al meer dan in Nederland. Houd je het in Nederland meestal bij je naaste familie (ouders, broers/zussen, grootouders) en beste vrienden.. elders lopen ook de ooms en tantes, neefjes en nichtjes en ‘gewone’ vrienden al snel mee en is de avond (receptie) meer voor de kennissen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:43

Prijs die Nuval neerzet is heel laag. Onze ringen alleen zitten al boven dat bedrag. :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:51

De prijs van de jurk komt denk ik gemiddeld meer overeen met wat de schoenen kosten bij een ander :D

Maar Neon.. Gij stapt dus ook in het bootje? :D

Ik zie toevallig opeens een hoop (ex) teammies voorbij komen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 10:59

Er gaan 6 of 7 gekleurden dit jaar trouwen. :j
En mijn schoenen zijn inderdaad al duurder dan die jurk. :+
Overigens trouwen wij ook "low budget", maar meer vanwege het klein houden. Ringen is voor altijd, daar bezuinigen we niet op, maar mijn jurk is bij de outlet gekocht, en daarmee ook al goedkoper dan de doorsnee jurk uit een bruidsboetiek.
Ons feestje wordt een bbq-feestje met maximaal 40 personen, deze zijn er ook overdag bij. Fotograaf is ook een bokker, alleen voor de ceremonie en een fotoshoot. Van de dronken mensen bij de bbq maken we zelf wel foto's. :+
Trouwauto hebben we niet, we hebben een koets, maar dat is een eigen koets en de eigen pony's ervoor. :D

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:50

Haha jans ken het gevoel :D Inderdaad veel modjes aan het trouwen.

Iemand voeg of het altijd zo goedkoop is in NL, heb werkelijk gen idee!
Ik wou daar trouwen en das dan ook het enige waar we geweest zijn en hebben gelijk vast gelegd.

Hoe is de afstand voor de jullie :) familie naar de trouwlocatie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:57

Mijn jurk is wel duurder dan de schoenen :+ al is dit wel mijn eerste paar naaldhakken van meer dan 200 euro :+ maargoed ik mag niet klagen, ik krijg jurk en toebehoren van mijn ouders <3 Vriend krijgt zijn pak en toebehoren van zijn ouders.

Taart maakt mijn schoonzusje <3

Foto's doet mijn beste vriendinnetje :D

Ringen worden gemaakt door een goudsmid die bevriend is met mijn schoonouders, dus is materiaalkosten :)

Dus wij hebben straks alleen de leges en een etentje en een auto waar we ons écht druk om moeten gaan maken.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:59

Wauw, dat heb je heel goed voor elkaar jans!

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:59

Mag ik mij hier ook melden? :D Ik ben 31 december 's morgens gevraagd en we gaan 12 september dit jaar trouwen :D.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:01

Espoir_ schreef:
Mag ik mij hier ook melden? :D Ik ben 31 december 's morgens gevraagd en we gaan 12 september dit jaar trouwen :D.

Leuk, gefeliciteerd *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:04

Gefeliciteerd!! :D

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:04

Ik meld me ook!
6 januari ben ik gevraagd door mijn vent!
We hebben van de zomer eerst een verlovingsfeest.

Leuk om hier mee te lezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:07

nuvel schreef:

10 uur vliegen :')

Voor zijn vrienden familie is het 2-3 uur rijden. :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:26

nuvel schreef:

Voor de ene helft tot ongeveer 10 km, voor de andere helft 275 km.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:38

Jeeetje wat een mensen die trouwen, tof! Enne Jans, jij hebt het goed voor elkaar zo! Ik merk dat het wel wat traditie is dat je jurk en pak van ouders krijgt. Zie dat wel vaker :) Nou heb ik 2 mama's en 2 papa's dus dubbele mazzel. :+

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:53

Als fotograaf hebben we een vriend van de familie, die wel een goede camera heeft en foto's maken wel leuk vind, maar dit nog nooit gedaan heeft.
Verder heeft iemand zich via de PB aangeboden dus we gaan eens kijken of dat qua agenda en budget gaat passen.

Wij zitten budgettechnisch heel erg laag, helaas niet wat we van te voren hadden bedacht, maar we moeten het er mee doen.

Voor ons zijn de kosten tot nu toe:
Jurk + accessoires 450 (jurk is betaald door ouders)
Pak 60 (VL had nog een nieuw pak 1 keer gedragen alleen een andere bloes en stropdas gekocht)
Gemeente 300 (is betaald door schoonouders)
Locatie 210
Drankjes en Lunch 750 (variabel ivm hoeveelheid drankjes)
Taart 65 (wordt gemaakt door een vriend tegen materiaalkosten)
Ringen 140

Kosten die we nog gaan krijgen:
Bloemen ongeveer 30
Make-up ongeveer 40
Haar ongeveer 20
Notaris ongeveer 500 (wordt betaald door schoonouders)

Reisafstand is voor de meeste familieleden heel beperkt voor mijn vriend zijn familie komt de verste van ongeveer 10km en bij mij is dat ongeveer 30km dus totaal niet ver.

We hebben om die reden ook geen trouwauto, die zou me dan alleen van huis naar de locatie brengen en dat is nog geen 5 km en op die locatie blijven we dan de hele tijd.
Daar ga ik dan geen dure auto voor huren, al hadden we wel een hele mooie gezien.
Schoonvader heeft een mooie leaseauto die nog even door de wasstraat gaat en die voldoet dan prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:54

Notaris?

Ben ik die vergeten in mijn berekening? :=

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:55

Als onder huwelijkse voorwaarden trouwt heb je die wel nodig. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:55

Oh, nee wij trouwen in gemeenschap van goederen :) vandaar :D we hebben alle spullen toch al samen gekocht + we verdienen hetzelfde salaris :+

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:57

Klopt inderdaad Neon, aangezien vriendlief in de schuldsanering zit is het eigenlijk een verplichting, anders neem ik meteen zijn schulden op me en daar heb ik niet zo'n zin in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:58

Enige bij ons is dat mijn vent meer spaargeld heeft dan ik, dat zou dan "van ons samen worden" maar dat maakt mij niet heel veel uit. Dat houdt hij maar lekker op zijn eigen rekening :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:04

Tenzij de wetsverandering voor je trouwen ingaat Jans. ;) Dan is dat ook echt van hem. Als dat niet gebeurd is de helft van dat spaargeld ook van jou bij scheiding. Ook al zeg je, dat wil ik niet, is het wel van jou (en als je het geeft aan hem vraag ik me ook af of dan de belastingdienst niet zegt "bedankt, schenking, kom maar op met die 60%").

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:07

Dan moeten ze maar snel die wet wijzigen :j

Nou verwacht ik niet dat het ooit van een scheiding gaat komen, wij beiden niet. Maar goed, stel dat, dan op dat moment is het maar zo :+