Discussie : Alimentatie bij ongeplande zwangerschap..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:27

Ilzas schreef:
_San87_ schreef:
De vrouw heeft plezier van de keuze die ze heeft gemaakt (neem ik toch aan, anders heb je een verkeerde keuze gemaakt). De man heeft maandelijks enkel de lasten :+.

_O- _O- _O-

Mag hopen dat de man er in ieder geval één keer plezier van heeft gehad. Tsja, wat kan ik zeggen: dure wip!

Als de vrouw krampachtig aan haar recht wil vasthouden wel ja. Helaas heeft hij daarin geen keuze.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:28

_San87_ schreef:
Ilzas schreef:
Natuurlijk was het mijn keuze. Waar ik 100% achter sta. Maar er wordt hier gedaan alsof iedere maand alimentatie betalen zielig is en de dagelijkse zorg voor een kind niks is. Zo van: de vrouw trekt "lekker" iedere maand alimentatie en ligt vervolgens "lekker" de hele dag op de bank....

De vrouw heeft plezier van de keuze die ze heeft gemaakt (neem ik toch aan, anders heb je een verkeerde keuze gemaakt). De man heeft maandelijks enkel de lasten :+.

Jij doet overigens hetzelfde, maar dan andersom, alsof een kind de grootste opoffering is ter wereld, wat alleen maar lasten met zich meedraagt, aandacht vraagt en in feite gewoon een parasiet is waar je geen enkele lol aan beleeft.

Een kind is ook niet alleen maar leuk. Net zoals een paard niet alleen maar leuk is. Het is leuk met je leuk aangeklede kind op stap te gaan, maar er zijn ook dingen die minder leuk zijn maar er net zo goed bij horen. Net zoals met paarden, de rozetten in ontvangst nemen, dat is leuk. Drie keer per dag met een paard met een peesblessure gaan stappen is niet leuk. Maar hoort er helaas ook gewoon bij. Er is geen paardenbezitter die nooit ellende heeft met zijn paard en er is geen ouder die nooit ellende heeft met zijn kind. En beide kosten bakken met geld.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:30

Ik zou absoluut niks betalen aan een ex die dat 'zomaar even' eist! Dubbele anticonceptie en toch zwanger? Lijkt mij een onzorgvuldigheid van die vrouw. Wanneer zij er dan toch voor kiest het te houden, moet zij dat weten maar dan mag de vader toch ook zelf weten of hij er iets mee te maken wil hebben? En of hij er al dan niet voor wil betalen? Oftwel, eigen keus! Maar zeker geen plicht!

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:30

Toch zijn er zat vrouwen die hun paard(en) zelf betalen.
Maar bij een kind moet er mee worden betaald?

Ilzas

Re: Discussie : Alimentatie bij ongeplande zwangerschap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:33

Paard koop je in je eentje en kan je weer verkopen als je er geen zin/tijd/geld meer voor hebt.
Kind maak je met zijn tweeen en blijft (als het goed is!) altijd (c.q. tot een jaar of 18, 20).

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:34

sflj schreef:
Ik zou absoluut niks betalen aan een ex die dat 'zomaar even' eist! Dubbele anticonceptie en toch zwanger? Lijkt mij een onzorgvuldigheid van die vrouw. Wanneer zij er dan toch voor kiest het te houden, moet zij dat weten maar dan mag de vader toch ook zelf weten of hij er iets mee te maken wil hebben? En of hij er al dan niet voor wil betalen? Oftwel, eigen keus! Maar zeker geen plicht!

Kan je wel vinden, maar is niet zo. Als de vrouw geld wil, kan ze geld eisen en krijgen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:35

Ilzas schreef:
Paard koop je in je eentje en kan je weer verkopen als je er geen zin/tijd/geld meer voor hebt.
Kind maak je met zijn tweeen en blijft (als het goed is!) altijd (c.q. tot een jaar of 18, 20).

Maar die laat je ook in je eentje komen want het gaat hier om een man die er niets mee te maken wil hebben.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:35

_San87_ schreef:
demo_love schreef:

Dan moet je het bed niet induiken met iemand die 'tijdelijk' is. Simpel. Maar dan moeten de wetten en regels wel van tevoren duidelijk zijn en niet achteraf ineens: 'ik krijg nog alimentatie van je'.
Maar de vader krijgt wettelijk toch ook altijd het recht om zijn kinderen x dagen per week te zien en thuis te hebben?

Want kinderen komen natuurlijk alleen maar voort uit one night stands en condooms kunnen niet scheuren :+. Kom op zeg.

En ja, bij alimentatie hoort ook omgangsrecht en het recht om mee te beslissen. Maar iemand die geen kinderen wil zit daar niet op te wachten, denk je wel?

Nee prima, maar als je écht geen kinderen wilt, dan zul je niet het bed in moeten duiken.
En ik had het over omgangsrecht, omdat je de kans loopt dat de vader na 10/15 jaar ineens wel zijn kind wil zien, terwijl hij er nooit iets voor betaald heeft.

Cassidy

Re: Discussie : Alimentatie bij ongeplande zwangerschap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:38

Bij een gescheurde condoom bestaat er nog zoiets als de morning-after pil. Ik ben tegen abortus, alleen in geval van levensgevaar voor de moeder of een verkrachting, maar in iedere andere situatie hoeft een kind niet geboren te worden.

Komt het kind wel ter wereld, dan vind ik dat de biologische vader zeer beslist alimentatie mag betalen. Hij weet in principe de risico´s als hij met iemand de koffer induikt. Ongeacht pil of andere voorbehoedsmiddelen.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:39

Ilzas schreef:

Een kind maak je met zijn tweeën,maar zoals nu blijkt is het niet tijd de keuze van beide om het te houden.
En daar zit een verschil.
Als 1 er voor kiest. Waarom moet de ander er voor betalen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:39

Vroeger had je als vrouw geen keuze en dat vinden we allemaal vreselijk. Nu heeft de man geen keuze en vinden we dat de gewoonste zaak van de wereld.

En maar recht banketstaaf wat krom is :').

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:40

Grappig, in het topic-dat-niet-genoemd-mag-worden werd ik bijna verguisd wegens mijn mening, maar hier lijkt de meerderheid het toch met me eens te zijn.

*het vertrouwen in de (vrouwelijke) mensheid is weer enigszins hersteld*

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:41

Ilzas schreef:
_San87_ schreef:

Jij doet overigens hetzelfde, maar dan andersom, alsof een kind de grootste opoffering is ter wereld, wat alleen maar lasten met zich meedraagt, aandacht vraagt en in feite gewoon een parasiet is waar je geen enkele lol aan beleeft.

Een kind is ook niet alleen maar leuk. Net zoals een paard niet alleen maar leuk is. Het is leuk met je leuk aangeklede kind op stap te gaan, maar er zijn ook dingen die minder leuk zijn maar er net zo goed bij horen. Net zoals met paarden, de rozetten in ontvangst nemen, dat is leuk. Drie keer per dag met een paard met een peesblessure gaan stappen is niet leuk. Maar hoort er helaas ook gewoon bij. Er is geen paardenbezitter die nooit ellende heeft met zijn paard en er is geen ouder die nooit ellende heeft met zijn kind. En beide kosten bakken met geld.

Iets waar je bewust voor kiest. Je kiest voor je kind of je paard, met de leuke en minder leuke kanten. De man kan die keuze niet maken en is daarin altijd afhankelijk van de vrouw.

Waarom mag een vrouw wel zeggen dat ze een kind niet wil en hoeft ze daar geen gevolgen van te ondervinden, maar moet de man wel altijd op de blaren zitten?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:42

Cassidy schreef:
Bij een gescheurde condoom bestaat er nog zoiets als de morning-after pil. Ik ben tegen abortus, alleen in geval van levensgevaar voor de moeder of een verkrachting, maar in iedere andere situatie hoeft een kind niet geboren te worden.

Komt het kind wel ter wereld, dan vind ik dat de biologische vader zeer beslist alimentatie mag betalen. Hij weet in principe de risico´s als hij met iemand de koffer induikt. Ongeacht pil of andere voorbehoedsmiddelen.

ZIJ ook. En zij heeft nog de keus om er niet voor te kiezen om een alleenstaande ouder te worden. Zij heeft als enige iets te kiezen in deze.
Wordt je dat wel, alleenstaande ouder, kies je daar met hart en ziel voor, dan moet je het ook alleen doen. En niet de man ineens vader maken. Lieveli had wel een mooie ergens in de eerste pagina's: wie zou ik zijn om iemand van man ineens tot vader te bestempelen?

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:42

Cassidy schreef:

Hij mag altijd betalen. De discussie gaat over of hij moet betalen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:43

Cassidy schreef:

waarbij je opnieuw als man, afhankelijk bent, van de keuze van de vrouw.. Daar gaat het net om.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:44

_San87_ schreef:
Vroeger had je als vrouw geen keuze en dat vinden we allemaal vreselijk. Nu heeft de man geen keuze en vinden we dat de gewoonste zaak van de wereld.

Ayasha schreef:
waarbij je opnieuw als man, afhankelijk bent, van de keuze van de vrouw.. Daar gaat het net om.

De man geen keuze? Hij kan ervoor kiezen om de daad niet te doen. Hij kan ervoor kiezen om zich te laten sterliseren als hij echt 99,9% zeker wil van zijn dat er geen kinderen komen.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 24-08-13 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:46

Cassidy schreef:
_San87_ schreef:

De man geen keuze? Hij kan ervoor kiezen om de daad niet te doen. Hij kan ervoor kiezen om zich te laten sterliseren als hij echt 99,9% zeker wil van zijn dat er geen kinderen komen.

Ja, maar dat is natuurlijk een onzinnige keuze als je nog geen 2,3 kinderen hebt, en boven de 60 bent (jaaaaaa ik generaliseer even maar het punt is wel duidelijk denk ik)

Daarbij zou ik er erg ongelukkig van worden als vriendlief ervoor zou kiezen om geen seks meer te hebben. Komop zeg.
Ook IK neem die weloverwogen keuze. Maar als het mis gaat heb IK alle regie in handen.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 24-08-13 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_

Cassidy schreef:

Goed punt, die morning-after pil. Echter is het slikken van die pil wel de verantwoordelijkheid van de vrouw ;).

Cassidy schreef:
_San87_ schreef:

De vrouw kan zich ook laten steriliseren. De vrouw kan er ook voor kiezen geen seks te hebben. Dat is niet de keuze die ik bedoel en dat weet jij ook wel.

Urbanus

Cassidy schreef:
_San87_ schreef:

Heb jij wel eens geprobeerd om als kinderloos persoon onder de 30 een sterilisatie te krijgen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:47

Nogmaals, de man heeft een keuze, en dat is: niet de koffer induiken en er voor zorgen dat er absoluut geen kinderen kunnen komen door ingrepen van zijn kant.
Het is zo makkelijk om in de slachtofferrol te duiken en zielig te doen dat hem dingen worden aangedaan: hij is er toch echt zelf bijgeweest.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:48

lieveli schreef:
Heb jij wel eens geprobeerd om als kinderloos persoon onder de 30 een sterilisatie te krijgen?

Ik ben geen man... :D

_San87_

lieveli schreef:
Cassidy schreef:

Ik heb het geprobeerd *\o/*. Ik faalde heel hard. Overal kreeg ik nee op het rekest. Hoezo recht op zelfbeschikking :').

Ik heb trouwens antwoord gegeven op je laatste vraag :).

Amaris

Daarbij kan iemand perfect NU geen kinderen willen, en over 8 jaar wel kinderen willen. Dan is sterilisatie totaaaaaal geen optie.

De arts ziet zo'n 20 jarig jochie al aankomen :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:49

Cassidy schreef:
lieveli schreef:

Ik ben geen man... :D

Ik zei persoon, geen man. Ik hield het expres neutraal ;)