Ik ga 'x' dagen naar .....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 02:31

Dit is mijn status:

Citaat:
Let op: Laat je partner goed controleren op borstkanker, minimaal 1 keer per dag. Dat helpt meer dan vertellen hoeveel dagen je ergens naar toe gaat. Boy en ik gaan nergens naar toe maar hij houdt mijn borsten goed in de gaten!

craiester

Re: Ik ga 'x' dagen naar .....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 04:40

ik ben er mee eens dat de actie dom is, maar hier wordt echt verschrikkelijk gereageerd op de mensen die het posten.
ik snap het nut van die posten ook niet helemaal, maar als die mensen daar gelukkiger van worden is dat toch hun recht.
er staan op sommige hun fb ook filmpjes en quotes en ik weet niet wat dat mij pijn doet omdat het mij bewust maakt van sommige zaken, mogen zij die dan niet posten, omdat er soms gevoelens worden gekwetst ? juist doordat er gevoelens worden gekwetst heeft zo'n actie/hoax veel zin. mensen die een tante hebben met kanker die daardoor gekwetst raakt, zal sneller denken aan hoe alles haar aan kanker herinnert. en zal gewaarworden dat kanker echt 24/24 7/7 is. en niet enkel even een doktersbezoek en daarna kan je weer verder met je leven. gevoelens worden nu eenmaal gekwetst, is het erger om iemand die ziek is te kwetsen dan iemand die gezond is ?? nee want dat is nu eenmaal realiteit. (uitzondering, als je echt zieke mensen begint te kwetsten omdat ze ziek zijn)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:14

Ik vind het ook belachelijk!

Alsof je mensen met borstkanker hiermee helpt...

te vertellen welke kleur bh je draagt..
Sommige patienten kunnen geen bh meer aan!

Of vertellen waar je naartoe op bakantie gaat....
Sommige patienten willen opvakantie..maar kunnen niet!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:17

Buiten dat het voor sommigen niet geld, wat is het nut?
het zou net zo goed kunnen zijn wat eet je op je brood...... wat is de hulp aan het kankerfonds dan? hoe wordt iemand bewust door deze onzin zinnetjes? ik begrijp er niks van en doe er niet aan mee.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:36

Ik heb zelf borstkanker en vind fb op moment behoorlijk vervelend, het is misschien goed bedoeld, maar bij elke status waar dit in staat word ik geconfronteerd met het feit dat mijn wereld bestaat uit mijn huis en voor mijn deur en het ziekenhuis. Aan het feit dat ik mijn vakantie moest afzeggen etc..

Dus ja ik vind het een stomme actie en ook voorgaande jaren zag ik het nut er niet van, mijns inziens kun je dan beter een plaatje van pink ribbon nemen of een kaarsje met uitleg, of doe een actie, als je iemand kent in je omgeving ga langs, koop iets leuks, stuur een kaartje, dat zijn de dingen die IK persoonlijk waardeer en die mij erdoor helpen

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:40

en als je op 20 juli geboren bent?

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:52

animalwoman schreef:
Het gaat erom dat je om de mensen denkt die kanker hebben.
Blijkbaar snapt niemand dat hier.
Blijkbaar denkt iedereen toch maar om zichzelf of om anderen te pesten.
En vorig jaar was het de kleur shirt die je aanhad.

Jullie denken oh die denkt alleen om zichzelf maar ik heb ondertussen 8 familieleden die overleden zijn aan kanker heb net een in juni weer moeten wegbrengen.
Tot nu toe 8 jaar achtereen.
Dus ja ik zal vast aan mezelf denken.
Kans ik groot dat ik het ook krijg en dan lijkt het me fijn de berichten te lezen.
Maar denk toch alleen aan mezelf volgens jullie.

Typisch weer sommige mensen......... als jij er een goede gedachte bij hebt, dan is dat heel fijn voor je!!!
Ook al denken sommige mensen er anders over!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:55

trustHim schreef:
Ik heb zelf borstkanker en vind fb op moment behoorlijk vervelend, het is misschien goed bedoeld, maar bij elke status waar dit in staat word ik geconfronteerd met het feit dat mijn wereld bestaat uit mijn huis en voor mijn deur en het ziekenhuis. Aan het feit dat ik mijn vakantie moest afzeggen etc..

Dus ja ik vind het een stomme actie en ook voorgaande jaren zag ik het nut er niet van, mijns inziens kun je dan beter een plaatje van pink ribbon nemen of een kaarsje met uitleg, of doe een actie, als je iemand kent in je omgeving ga langs, koop iets leuks, stuur een kaartje, dat zijn de dingen die IK persoonlijk waardeer en die mij erdoor helpen

Ik ben het hier helemaal mee eens. Zelf heb ik geen borstkanker maar heb wel familie verloren aan kanker.
Mijn vader had geen zin in vakantie hoor na de chemo die was blij dat hij thuis was en dat hij daar de mensen om zich heen had waar hij van hield en die hem door dik en dun steunde voor hem door het stof gingen en hem met alles wat hij nodig had hielpen. En dat was van een shaggy draaien tot een bakje soep halen verder wilde hij echt niets. We hebben zijn dromen moeten doen omdat hij het niet meer kon en hij heeft helaas niet meer de verhalen in levendelijven mogen horen. Hij heeft gestreden en had helemaal niets aan wat er op een sociaal media geplaatst werd hij voelde zich er alleen maar rotter door.
Hij zei waarom stort niet iedereen die dit doet een euro naar de kankerstichting dan hebben ze zo weer een paar duizend euro om onderzoeken te doen naar een wel werkend medicijn...

Wij storten elk jaar een mooi bedrag naar de kanker stichting en dat doet mij goed. Iedereen moet zelf weten wat ze doen maar begrijp wel dat het voor mensen met kanker heel confronterend zal zijn...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:08

Grote_Beer schreef:
Nee, goedaardige tumoren vallen daar in principe niet onder, hoewel DCIS ter discussie zou kunnen staan.
Het WCRF meldt wel cijfers en bronnen hierover (http://www.wcrf.nl/onderzoek/feitenencijfers.php). De Nederlandse vrouw heeft momenteel volgens de statistieken een kans van 12,7 % om ooit in haar leven borstkanker te krijgen. Dat is dus zelfs nog iets meer dan 1 op 8.
Dat er mensen zijn die meerdere aandoeningen krijgen klopt. Zo ken ik persoonlijk al 3 gevallen van vrouwen met MS én borstkanker.

12,7 %... dat komt al weer heel anders over dan 1 op 8.. Meerdere aandoeningen komt zeker voor :+ maar ik heb het over

1 op de 25 topfiguren is een psychopaat
1 op de 20 ouderen wordt mishandeld
1 op de 10 volwassenen is een probleemdrinker
1 op de 10 kinderen heeft een ouder met alcohol- of drugprobleem (alchohol is dubbel)
1 op de 7/8/9 vrouwen krijgt borstkanker
1 op de 7 is depressief
1 op de 6 krijgt voedselhulp
1 op de 5 kinderen wordt misbruikt
1 op de 5 vrouwen is onvruchtbaar
1 op de 5 werknemers is oververmoeid
1 op de 4 krijgt een psychische storing
1 op de 4 haalt de 65 niet
1 op de 3 jonge werkloze heeft zelfmoordneigingen
1 op de 3 Nederlanders krijgt een keer kanker
1 op de 3 huwelijken strand
1 op de 3 mensen is eenzaam
1 op 1 mensen gaat ooit een keer dood
enz enz enz

Als je als kind niet mishandeld of misbruikt bent, moet je zeer blij zijn dat je volwassen wordt, getrouwd én gezond blijft, het ziet zitten om kinderen te krijgen en dan hopen dat je ze kunt krijgen om én dat ze je op blijven zoeken om je vervolgens als oudere stelselmatig te mishandelen. Hopelijk voor je 65ste.

Kanspercentages zeggen dus veel meer.. al die 1 op zoveel aantallen doen stichtingen en verenigingen expres om het 'probleem' groter te laten lijken want iedereen kent er vast wel eentje. Dat iemand 'maar' 12% heeft om x te krijgen is niet aantrekkelijk om te doneren.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:25

craiester schreef:
ik ben er mee eens dat de actie dom is, maar hier wordt echt verschrikkelijk gereageerd op de mensen die het posten.
ik snap het nut van die posten ook niet helemaal, maar als die mensen daar gelukkiger van worden is dat toch hun recht.
er staan op sommige hun fb ook filmpjes en quotes en ik weet niet wat dat mij pijn doet omdat het mij bewust maakt van sommige zaken, mogen zij die dan niet posten, omdat er soms gevoelens worden gekwetst ? juist doordat er gevoelens worden gekwetst heeft zo'n actie/hoax veel zin. mensen die een tante hebben met kanker die daardoor gekwetst raakt, zal sneller denken aan hoe alles haar aan kanker herinnert. en zal gewaarworden dat kanker echt 24/24 7/7 is. en niet enkel even een doktersbezoek en daarna kan je weer verder met je leven. gevoelens worden nu eenmaal gekwetst, is het erger om iemand die ziek is te kwetsen dan iemand die gezond is ?? nee want dat is nu eenmaal realiteit. (uitzondering, als je echt zieke mensen begint te kwetsten omdat ze ziek zijn)

Iedereen die in aanraking komt met kanker is zich daar allang bewust van, hoeven we echt niet zo'n stomme status voor te lezen over een vakantie of een kleurtje.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:29

trustHim schreef:

Precies, dat dus! Mijn buurvrouw werd niet vrolijk van alle bh maten/kleuren die als status update verschenen. Zij was net haar beide borsten kwijt...
(Sterkte en succes met je strijd! Ik denk aan je)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:40

Ik vind die "acties" altijd zo'n bullshit. Doe er ook nooit aan mee.
Wat TrustHim ook al zegt, het is alleen maar ontzettend confronterend lijkt me (sterkte meid!) :(:)

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:49

Een FB vriend van mij had deze tekst geplaatst, denk inderdaad dat je daar meer aan hebt dan die ' x-dagen - statussen' ...

Afbeelding

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:56

Die bovenste tekst is mooi maar al die "deel deze foto zodat jij ook kan laten zien", krijg ik altijd grijze haren van. Als je er echt zo mee bezig bent, waarom dan geen echte persoonlijke oprechte status of kaartje en niet zomaar gekopieerd van iemand anders wat je nog geen twee seconden nadenkwerk heeft gegeven?

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:00

Ja idd, die onderstaande tekst had van mij ook niet gehoeven hoor ;) Ik heb de foto wel gedeeld, maar meer omdat ik het zat ben om die 'x-dagen - statussen' steeds voorbij te zien komen.

Helaas heb ik van dichtbij ook deze verschrikkelijke ziekte ervaren en heb ook echt niet het idee dat het met de ' x-dagen - statussen' beter wordt...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:07

vrouwen met dee ziekte (1 spelfout en mannen kunnen de ziekte ook krijgen). Ik begrijp het gebaar, maar ik doe daar ook niet aan mee. Bovendien Gods zegen.. tja moet je daar natuurlijk wel in geloven.

Dat gedeel en gelike.. Gewoon ouderwetse kettingbrieven

Like mij als je ook een vriendin hebt met een buurvrouw van 60+ met grijs haar die een labrador heeft. Delen als je hem wel eens hebt uitgelaten.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:10

Sammie schreef:
Bovendien Gods zegen.. tja moet je daar natuurlijk wel in geloven.

Van deze persoon krijg je altijd en overal Gods zegen voor ;)

Sammie schreef:
Like mij als je ook een vriendin hebt met een buurvrouw van 60+ met grijs haar die een labrador heeft. Delen als je hem wel eens hebt uitgelaten.

:')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:57

Sammie schreef:

De buurvrouw of de hond uitgelaten? <<)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:00

vuurneon schreef:
Sammie schreef:

De buurvrouw of de hond uitgelaten? <<)

Jij bent altijd zo ondeugend!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 13:05

Een vrouw is per definitie een 'haar'. Maar als jij de buurvrouw hebt uitgelaten mag jij m ook delen :j

zolang je haar maar niet mishandeld ;)

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 13:49

joyce83 schreef:
En ik had mijn collega al een prettige vakantie gewenst -O- :+

_O- _O-

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 13:51

Fenny schreef:
Ja idd, die onderstaande tekst had van mij ook niet gehoeven hoor ;) Ik heb de foto wel gedeeld, maar meer omdat ik het zat ben om die 'x-dagen - statussen' steeds voorbij te zien komen.

Helaas heb ik van dichtbij ook deze verschrikkelijke ziekte ervaren en heb ook echt niet het idee dat het met de ' x-dagen - statussen' beter wordt...

Van steunbetuigingen wordt het ook niet beter. Wel draaglijker, en dat moet het doel zijn imo :).

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 13:56

_San87_ schreef:
Fenny schreef:

Van steunbetuigingen wordt het ook niet beter. Wel draaglijker, en dat moet het doel zijn imo :).

Wat zij jullie allemaal goed wakker vandaag.. :D Dat bedoelde ik inderdaad ook hoor ;)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:55

animalwoman schreef:
JE hoort respect te hebben voor andermans mening maar op bokt is er bijna nooit respect te vinden voor elkaars mening.
En ik heb niet gezegd dat je respectloos bent als je tegen de actie bent.
Alleen als je andermans mening niet respecteert.
Prima als je ertegen bent maar doe dan niet kwetsend.

Respect verdien je, en kan je niet eisen!

Mijn mening blijft dat een kleur van bh of vakantie bestemming totaal geen goede link is met borstkanker. Als ik een status van "blauw"of "zoveel dagen naar X" gaat er bij mij echt geen lampje branden van "Ow Ja, dat ging over borstkanker :)* ". En ik denk echt dat maar weinig mensen deze link leggen. Die geheimzinnigheid moet er lekker af!
Wij steunen thuis KWF al door donaties, en mensen in de omgeving die de last van deze ziekte moeten dragen met personlijke hulp en berichten. Een knuffel of een kaartje doet zoveel meer dan een facebook status.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:40

ook ik vroeg me af wat het was totdat ik het te horen kreeg, jammer dat men op deze manier borstkanker steunt. Eerst ging het om de beha, als of iemand met borstkanker daar iets aan heeft. Toen ging het om drank of iemand die zoveel kuren en medicatie slikt daar iets mee kan en nu de vakantie...zijn er teveel die een reis moeten afzeggen om een traject in te gaan....

wrs proberen ze door de geheimzinnigheid naam te maken?