Citaat:Let op: Laat je partner goed controleren op borstkanker, minimaal 1 keer per dag. Dat helpt meer dan vertellen hoeveel dagen je ergens naar toe gaat. Boy en ik gaan nergens naar toe maar hij houdt mijn borsten goed in de gaten!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
animalwoman schreef:Het gaat erom dat je om de mensen denkt die kanker hebben.
Blijkbaar snapt niemand dat hier.
Blijkbaar denkt iedereen toch maar om zichzelf of om anderen te pesten.
En vorig jaar was het de kleur shirt die je aanhad.
Jullie denken oh die denkt alleen om zichzelf maar ik heb ondertussen 8 familieleden die overleden zijn aan kanker heb net een in juni weer moeten wegbrengen.
Tot nu toe 8 jaar achtereen.
Dus ja ik zal vast aan mezelf denken.
Kans ik groot dat ik het ook krijg en dan lijkt het me fijn de berichten te lezen.
Maar denk toch alleen aan mezelf volgens jullie.
trustHim schreef:Ik heb zelf borstkanker en vind fb op moment behoorlijk vervelend, het is misschien goed bedoeld, maar bij elke status waar dit in staat word ik geconfronteerd met het feit dat mijn wereld bestaat uit mijn huis en voor mijn deur en het ziekenhuis. Aan het feit dat ik mijn vakantie moest afzeggen etc..
Dus ja ik vind het een stomme actie en ook voorgaande jaren zag ik het nut er niet van, mijns inziens kun je dan beter een plaatje van pink ribbon nemen of een kaarsje met uitleg, of doe een actie, als je iemand kent in je omgeving ga langs, koop iets leuks, stuur een kaartje, dat zijn de dingen die IK persoonlijk waardeer en die mij erdoor helpen
Grote_Beer schreef:Nee, goedaardige tumoren vallen daar in principe niet onder, hoewel DCIS ter discussie zou kunnen staan.
Het WCRF meldt wel cijfers en bronnen hierover (http://www.wcrf.nl/onderzoek/feitenencijfers.php). De Nederlandse vrouw heeft momenteel volgens de statistieken een kans van 12,7 % om ooit in haar leven borstkanker te krijgen. Dat is dus zelfs nog iets meer dan 1 op 8.
Dat er mensen zijn die meerdere aandoeningen krijgen klopt. Zo ken ik persoonlijk al 3 gevallen van vrouwen met MS én borstkanker.
maar ik heb het overcraiester schreef:ik ben er mee eens dat de actie dom is, maar hier wordt echt verschrikkelijk gereageerd op de mensen die het posten.
ik snap het nut van die posten ook niet helemaal, maar als die mensen daar gelukkiger van worden is dat toch hun recht.
er staan op sommige hun fb ook filmpjes en quotes en ik weet niet wat dat mij pijn doet omdat het mij bewust maakt van sommige zaken, mogen zij die dan niet posten, omdat er soms gevoelens worden gekwetst ? juist doordat er gevoelens worden gekwetst heeft zo'n actie/hoax veel zin. mensen die een tante hebben met kanker die daardoor gekwetst raakt, zal sneller denken aan hoe alles haar aan kanker herinnert. en zal gewaarworden dat kanker echt 24/24 7/7 is. en niet enkel even een doktersbezoek en daarna kan je weer verder met je leven. gevoelens worden nu eenmaal gekwetst, is het erger om iemand die ziek is te kwetsen dan iemand die gezond is ?? nee want dat is nu eenmaal realiteit. (uitzondering, als je echt zieke mensen begint te kwetsten omdat ze ziek zijn)
trustHim schreef:Ik heb zelf borstkanker en vind fb op moment behoorlijk vervelend, het is misschien goed bedoeld, maar bij elke status waar dit in staat word ik geconfronteerd met het feit dat mijn wereld bestaat uit mijn huis en voor mijn deur en het ziekenhuis. Aan het feit dat ik mijn vakantie moest afzeggen etc..
Dus ja ik vind het een stomme actie en ook voorgaande jaren zag ik het nut er niet van, mijns inziens kun je dan beter een plaatje van pink ribbon nemen of een kaarsje met uitleg, of doe een actie, als je iemand kent in je omgeving ga langs, koop iets leuks, stuur een kaartje, dat zijn de dingen die IK persoonlijk waardeer en die mij erdoor helpen
Ik heb de foto wel gedeeld, maar meer omdat ik het zat ben om die 'x-dagen - statussen' steeds voorbij te zien komen.Sammie schreef:Bovendien Gods zegen.. tja moet je daar natuurlijk wel in geloven.
Sammie schreef:Like mij als je ook een vriendin hebt met een buurvrouw van 60+ met grijs haar die een labrador heeft. Delen als je hem wel eens hebt uitgelaten.

Fenny schreef:Ja idd, die onderstaande tekst had van mij ook niet gehoeven hoorIk heb de foto wel gedeeld, maar meer omdat ik het zat ben om die 'x-dagen - statussen' steeds voorbij te zien komen.
Helaas heb ik van dichtbij ook deze verschrikkelijke ziekte ervaren en heb ook echt niet het idee dat het met de ' x-dagen - statussen' beter wordt...
. _San87_ schreef:Fenny schreef:Ja idd, die onderstaande tekst had van mij ook niet gehoeven hoorIk heb de foto wel gedeeld, maar meer omdat ik het zat ben om die 'x-dagen - statussen' steeds voorbij te zien komen.
Helaas heb ik van dichtbij ook deze verschrikkelijke ziekte ervaren en heb ook echt niet het idee dat het met de ' x-dagen - statussen' beter wordt...
Van steunbetuigingen wordt het ook niet beter. Wel draaglijker, en dat moet het doel zijn imo.
Dat bedoelde ik inderdaad ook hoor
animalwoman schreef:JE hoort respect te hebben voor andermans mening maar op bokt is er bijna nooit respect te vinden voor elkaars mening.
En ik heb niet gezegd dat je respectloos bent als je tegen de actie bent.
Alleen als je andermans mening niet respecteert.
Prima als je ertegen bent maar doe dan niet kwetsend.
". En ik denk echt dat maar weinig mensen deze link leggen. Die geheimzinnigheid moet er lekker af!