Krijsend buurmeisje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

Re: Krijsend buurmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:15

Waarom mag er niet geklaagd worden over kinderen? Ze zijn niet heilig, kom op zeg.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:16

Mijn moeder heeft ook een krijsend buurmeisje, soms tot 01.00 's nachts omdat mevrouw haar zin niet krijgt. Nou wordt mijn moeder wat dovig en zijn wij vrij makkelijk, dus zeggen we er niets van.

Sinds een half jaar past mijn moeder op het hondje van mijn zus, en nog voor het beetsje binnen was kwam de buurman even melden dat hij een hekel heeft aan blaffende honden.......... Mijn moeder heel subtiel gezegd dat zij hun dochter ook genoeg hoort en dat het helemaal niet zeker is dat de hond gaat blafen (ze was toen pup). Soms blaft ze met spelen, maar op voorhand al klagen, terwijl je zelf een dochter hebt die de hele boel bij elkaar krijst als ze der zin niet krijgt en daar nonchalant over doet is een beetje de wereld op zijn kop.
Hond wordt trouwens wel gecorrigeerd als ze aanslaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:21

_San87_ schreef:
Waarom mag er niet geklaagd worden over kinderen? Ze zijn niet heilig, kom op zeg.

Dat beweert toch ook niemand.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:33

LadyMadonna schreef:
En verder is het gewoon een leuk kind. Komt ook altijd even mijn hondje aaien enzo, helemaal geen problemen mee.

Misschien kan jij die gelegenheid even aangrijpen
Wanneer ze je hondje komt aaien, kan bv zeggen, tjonge wat deed jij vandaag hard schreeuwen zeg, ( naam hondje ) die kreeg helemaal zere oortjes. En dat is niet leuk he. En voor de rest niet verder erover praten met haar. Komt ze een volgende keer weer en ze heeft die dag niet gekrijst toevallig, dan kan zeggen, ( naam hondje) is helemaal blij vandaag had hij geen zere oortjes, ik ben erg trots op jou. Denk dat je daar een heel eind mee komt. Ook kindertjes van 4-5 jaar vinden complimentjes leuk

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:36

Mindim schreef:
_San87_ schreef:

Dat beweert toch ook niemand.

Mijn opmerking was als reactie op ilayda.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:58

ilayda schreef:
Pfff jij gaat het toch niet begrijpen aangezien je zelf geen kinderen hebt, dus stel je hebt over 10 jaar kinderen dan weet ik voor 100% dat je anders zou praten of een oplossing zou vind ipv hier op bokt erover praten.

:')

Gelukkig niet zeg.. die wil ik ook helemaal niet..

Overigens, geluidsoverlast is hoe dan ook irritant, of het nou beesten, kinderen of apparaten zijn. Maar het is gewoon zo dat er best veel mensen zijn die scheit aan de hele wereld hebben, of zelf zo doof als een kwartel en die interesseert het verder geen ene moer of anderen ergens last van hebben..

Ik vind het in dit topic trouwens wel heel opvallend dat hier alleen maar superopvoeders zitten :D Waar zitten al die incapabele ouders dan? :+

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:09

Hier, ik doe me best, maar het valt niet altijd mee
Opvoeden is een zware klus
Maar goed, als ze bij andere zijn, dan krijg ik 9 van 10 x te horen, wat een beleefde, nette, vriendelijk kinderen heb je.
Dus doe toch wel ergens iets goed hahah

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:12

Dat maakt jou juist geen incapabele ouder Esmeralda ;)
Laten we er maar vanuit gaan dat iedereen zijn best doet en dat degenen die dat niet doen, het niet de moeite vinden om hier te reageren...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:17

_San87_ schreef:

Dat beweert inderdaad niemand, maar je kunt hier nog tig pagina''s aan besteden, het lost het probleem van TS in elk geval niet echt op zo. ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:18

Dan denk ik dat het vnl gaat over de mensen die hier dus niet reageren.. de mensen die wel reageren en zich om wat voor reden dan ook aangesproken voelen, doen dat dan onterecht :+

@Twiggy2008: ja en? Leuk toch :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:21

Cer schreef:
Dan denk ik dat het vnl gaat over de mensen die hier dus niet reageren.. de mensen die wel reageren en zich om wat voor reden dan ook aangesproken voelen, doen dat dan onterecht :+

@Twiggy2008: ja en? Leuk toch :D

Ja, het maakt mij niet uit verder, hoor, ik babbel wel gezellig mee, zoals altijd..... maar het lijkt me dat je zo'n probleem op wilt lossen.... Ik woon al een paar jaar op een plek waar ik liever niet wil wonen en als hier wat is, bel ik gewoon aan en vraag ik of het rustiger kan. Zie het nut er niet van in er een topic over te beginnen. :D
Ik ben sowieso niet zo'n topicstarter, daar ben ik te daadkrachtig voor, denk ik. :)

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:23

Tuurlijk opvoeden is makkelijker gezegd dan gedaan. En elk kind is anders.
Maar vervelend kan het wel zijn! Dus sterkte, denk dat je er weinig tegen kan beginnen.
Wat ik zelf heb meegemaakt is dat wij buren hadden, die over ieder geluidswissewasje kwamen zeiken.
Totdat ik een keer haarfijn de nachtelijke ruzie met moeder een zoontje kon navertellen en dat het inderdaad vervelend is dat de huizen zo gehorig zijn. Toen was het meteen over en heb er nog jaren fijn gewoond. ( PS ze hadden er 4, en om de beurt gingen ze los, vooral ' s nachts. :(:)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:24

Twiggy2008 schreef:
_San87_ schreef:

Dat beweert inderdaad niemand, maar je kunt hier nog tig pagina''s aan besteden, het lost het probleem van TS in elk geval niet echt op zo. ;)

Mijn opmerking was als reactie op ilayda.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:25

Maar San87, ze heeft wel een goed punt. Dat TS naar die ouders kan stappen om iets uit te spreken of op te lossen. Dit heeft zo weinig zin...... vind je ook niet?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:27

Twiggy2008 schreef:
Maar San87, ze heeft wel een goed punt. Dat TS naar die ouders kan stappen om iets uit te spreken of op te lossen. Dit heeft zo weinig zin...... vind je ook niet?

Als TS op deze manier even haar hart kan luchten, dan heeft dit topic zeker zin.

Citaat:
Pfff jij gaat het toch niet begrijpen aangezien je zelf geen kinderen hebt,

Het gaat om dit stukje. Dat vind ik zo flauw, net alsof je niet mag klagen of dingen niet snapt omdat je zelf geen kinderen hebt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:28

Nou ja, klaag lekker door dan :D , ik moet weer aan mijn werk, hihi..... ;)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:31

Ken het, wij wonen ook vrijstaand en de buren hebben 4 kids. 1 daarvan vind het ook nodig om net als bij jou overal om te krijsen als ze niet krijgt wat ze op dat moment wil.
Nu heeft dat kind dus ontdekt dat ze onze hond makkelijk uit kan dagen en wat ze moet doen om hem aan het blaffen te krijgen. Een week lang had ik dat niet door, corrigeerde wel de hond omdat hij blafte maar ik niet zag waarom (kind hield op zodra ik naar buiten kwam). Totdat ik een keer heel stil buiten bleef en door had wat er gebeurde, ouders waren er ook gewoon bij en lieten het toe al die tijd...
Kind begon dus heel zacht de hond te roepen en als deze kwam begon ze hem uit te dagen door tegen de schutting aan te slaan, geluiden te maken zodat hij begon te blaffen, dat wilde ze graag.
Ik heb toen zo gezegd dat de ouders het ook hoorden: nu is het genoeg, naam van het kind genoemd en gezegd dat ze er mee op moest houden, dat het na een week wel genoeg was geweest en dat de hond nu voor de laatste keer gecorrigeerd werd door mij en dat ik het daarna niet meer zou doen.
Met andere woorden naar de buren toe: heb je last van mijn blaffende hond, kijk dan eerst naar je kind die de hond steeds uit loopt te dagen... In eens kon het kind wel gecorrigeerd worden, met als gevolg een krijsend kind.. Maar mijn hond is in elk geval weer rustig.

Ik vind het persoonlijk gebrek aan opvoeding, kind mag best teleurgesteld zijn als het de zin niet krijgt maar om nu overal om te gaan janken? Nee dat is echt niet nodig, hoefde dat vroeger toch echt niet te proberen!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:32

Twiggy2008 schreef:
Ik ben sowieso niet zo'n topicstarter, daar ben ik te daadkrachtig voor, denk ik. :)

Als iedereen zo was, heb je een forum van niks natuurlijk :')

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:33

snap dat ook nooit.
Ook als niet-ouder zijnde heb je recht om te klagen over kinderen.
Dat opvoeden niet makkelijk is snapt iedereen, ouder of niet-ouder.
Maar dat neemt niet weg dat een ander geen last van je kinderen hoort te hebben.
En als het uit opvoedkundig standpunt is, zou je dat moeten kunnen onderbouwen, en in mijn ogen zelf ook even komen melden dat je deze aanpak wil hanteren, de overlast vervelend vindt maar op deze manier hoopt op lange termijn minder overlast te veroorzaken. Wel zo netjes :)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:41

Blue_Eyes schreef:
Dat maakt jou juist geen incapabele ouder Esmeralda ;)
Laten we er maar vanuit gaan dat iedereen zijn best doet en dat degenen die dat niet doen, het niet de moeite vinden om hier te reageren...

nee dat is waar, maar soms voelt het wel zo hoor :D

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:46

maar het is ook zo, wanneer je je irriteert aan iets, het geluid alleen erger word, omdat je er ook op gaat letten.

Wij hebben een vijver met een stroompje, overdag klinkt het heerlijk rust gevend, maar s,avonds/s,nachts is het net of het een waterval is van 20 meter hoog, wat naar beneden dendert. Dus zetten we hem uit. Buren hadden er geen last van, maar toen die uit was, vonden ze het wel zo prettig..... Het leven is geven en nemen, en soms moeten we meer geven dan we krijgen.

En ondertussen zit TS nog altijd met een krijsend buurkind :D

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:52

Als ik dit vroeger deed dan pakte mijn moeder me bij de arm en kneep dan net zo lang en hard tot ik stil was. Dan is het snel klaar hoor!

Vind het eerlijk gezegd een beetje raar dat iedereen dit zou negeren! Het is toch belachelijk als er andere mensen dagelijks last hebben van jou kind??

Blijkbaar is negeren dus geen oplossing, anders was het na een paar keer krijsen wel afgelopen toch?
Laatst bijgewerkt door Jasmijn159 op 14-08-13 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:52

Tja hier een ouder met 4 kinderen.
En ik kan zeggen dat ik opvoeden bijzonder lastig vind. Niet alleen om mijn kinderen, Maar juist ook om al die andere mensen die wel ergens wat van vinden.

Mijn kinderen zijn helaas niet de makkelijkste, en hebben ook een ontzettende keel erop zitten.
Dat zit in het kind en doe je niks aan!
Maar het is wel hoe je er mee omgaat of het dragelijk is voor ons of mijn medemens!

Ook in dit topic zie ik weer voorbij komen dat helaas de hele wereld goed weet wat je bij een kind moet doen om het goed op te voeden. alleen persoon 1 vind dat het zo moet, en geeft dat commentaar, persoon 2 vind dat het weer heel anders moet, persoon 3 doet zus, en ga zo maar verder.

zo weten mijn kinderen dat er ook in winkels een hoek te vinden is waar ze af kunnen koelen, Nee dat weerhoud ze er helaas niet van om in de winkel goed te luisteren, en de hoek wordt dan ook nog wel eens opgezocht. normaal is het afkoelen in de hoek voldoende om weer gezellig verder te kunnen winkelen, Helaas denkt het publiek vaak dat ze beter weten hoe het moet.

1- ach wat ben jij streng zeg en aait kind over bol.
2- dat doe je toch niet? ga dan naar huis en straf het kind daar
3- ik wilde dat meer moeders dat deden
4- fluister fluister, kijk dat dan?
5- ach kind moet je zo huilen? kom maar wil je een snoepje?

Kijk dat zijn alleen al wat voorbeelden, waarom het zo moeilijk is om je kind te "straffen" in publiek.
En dan vinden mensen het gek dat er kinderen zijn die buiten de boel terroriseren en dat moeders niet optreden.

En als ouders de tactiek gebruiken van negeren, is dat (in normale situaties) echt niet zomaar hoor! dan hebben ze al het andere al wel geprobeerd.

Als ik mijn kind bij de arm pak, omdat deze echt vervelend doet, uitdagen zeuren en als dat niet helpt huilen/krijsen dan doet het kind of ik hem half vermoord. Nou je wilt niet weten hoe dat voelt in een drukke winkel. met al die mensen om je heen met hun gedachtes (of uitspraken)
ik kies er dan ook wel eens voor om compleet te negeren geen aandacht te geven in de hoop dat ze opgeven. Zodra ik dan 1 keer zwicht en toch iets zeg (al is het maar het woordje nee) dan begint het weer opnieuw en harder.

Als ik het vergelijk met mijn neefje deze is net zo oud als mijn tweeling. is net zo`n raddraaier als mijn kids, Maar wat geniepiger en stiller waar hij in zichzelf zwelgt wanneer hij straf krijgt zullen mijn kids luidkeels laten horen dat ze het er niet mee eens zijn.
Waar mijn neefje zacht piept als hij valt zal de tweeling van mij zeer duidelijk laten weten dat er wat gebeurd.
En toch hebben we bijna de zelfde opvoeding.

alleen het is hoe je als ouder met zo`n kind en de omgeving omgaat. Laat je merken aan de omgeving dat het je echt wat doet, of haal je je schouders op en laat de omgeving in zijn sop klaar koken.
Nu wonen wij achteraf zonder directe buren, En laat ik ze ook buiten wel eens schreeuwen. Maar pas op de camping, huilen? is in de caravan, klaar met huilen? dan weer naar buiten. tja dan hoor je ze ook huilen, maar heb ik er voor mijn gevoel wel wat aan gedaan om de overlast te beperken.

En ja als ze alle 4 hun huilbeurtje hebben dan heb ik minimaal 40 minuten gehuil per uur, dan ben ik ook maar een mens, en kan ook wel eens zuchtend en kreunend ze hun gang laten gaan of de radio eens harder zetten dan hun schreeuwen kunnen,
en dan kun je wel zeggen de opvoed politie of jo Frost, maar vergeet niet dat hun geen gevoel hebben bij jou kinderen en daarom makkelijker standvastig kunnen blijven dan jij met al je frustratie en gevoelens die in je zitten, en daar kunnen kinderen heel goed op inspelen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:54

Voor mij persoonlijk geldt dat als een ouder/eigenaar (in geval van huisdier) er iets aan probeert te doen, ik het beter kan hebben dan dat er niets aan gedaan wordt.

Jasmijn159 schreef:
Als ik dit vroeger deed dan pakte mijn moeder me bij de arm en kneep dan net zo lang en hard tot ik stil was. Dan is het snel klaar hoor!

Vind het eerlijk gezegd een beetje raar dat iedereen dit zou negeren! Het is toch belachelijk als er andere mensen dagelijks last hebben van jou kind??

Bovenarm zeker en dan precies bij dat dunne stukje huid?? Dat is een berucht, maar uitermate effectief plekje van de ouders van vroeger volgens mij :D

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:58

Jep! Vooral in winkels en openbare gelegenheden. Heeft indruk gemaakt, want ik weet het nog steeds :D