Irritaties op de (snel)weg...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:58

Pion schreef:
Het is ook dé invoeg/uitvoegstrook waar ik me iedere keer weer aan irriteer en mijn 'ik haal het niet hoe hard ik ook optrek' verhaal vandaan komt :')
Bij de Volvo gebruik ik vaak de kick-down op dat punt :+

maar je kan wel extreem gassen, en dan vlak voor het de afrit wordt redden, maar dat is ook niet echt fijn voor de mede weg gebruikers, welke er ook weer af willen :') geloof ook dat het daar 100 is zodat met 80 mensen er op kunnen ( en mensen direct op de afrit kunnen remmen, dus die zullen in de weg zitten voor je ik moet 100 racen streven ;) )

OdiEtAmo

Re: Irritaties op de (snel)weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:04

En dan te bedenken dat het daar eerst 120 was. Soms echt even zweten om er goed tussen te komen.
Zelfs met een 'snelle' auto.
In dat opzicht is de situatie wel verbeterd.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:05

Pion schreef:
En dan te bedenken dat het daar eerst 120 was. Soms echt even zweten om er goed tussen te komen.
Zelfs met een 'snelle' auto.
In dat opzicht is de situatie wel verbeterd.

behalve als het zondagmiddag is om een uur of 3 en geen kip op de weg... dan is 100 zooooooooooooo traag

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 00:48

Pion schreef:
Nee hoor geen oud barrel onder m'n kont. Nieuwe Swift.
Maar op de korte invoegstroken vlak na een bocht red ik het gewoon niet om boven de 100 te komen.
Bijvoorbeeld op het eum 'klaverblad' van Drachten richting Groningen.
Maargoed om die reden is de maximale snelheid overdag daar ook 100.

Dan noem je er ook wel een op ;) Met max 60 door de bocht heen en dan een meter of 50 om op snelheid te komen en in te voegen voordat het remmende uitvoegende verkeer ervoor komt...Dat haal je ook met een dikke BMW niet hoor :+

Unihorses: rij jij daar 100 op zondagmiddag om 3 uur? Dan heb ik echt het bord van 6-19 niet begrepen hoor ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 08:33

Welke richting bedoelen jullie dan? Ik vind het wel meevallen hoe kort ze zijn?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 08:48

- Mensen die met 110 inhalen waar je 130 mag
- Mensen die geen rekening houden met invoegers. Oftwel lekker op de rijbaan naast de invoeger blijven rijden terwijl ze makkelijk even naar links kunnen
- Mensen die niet schijnen te weten waar het knipperlicht zit, zeker op rotondes super irritant
- Mensen die achter je gaan drammen en met lichten knipperen terwijl je al met 140 inhaalt waar je 130 mag. Ga toch lekker naar huis.

Had gisteren ook wel zoiets gevaarlijks. Mijn god wat kunnen vrachtwagenchauffeurs dom zijn zeg.. Reed gewoon netjes over de snelweg aan de rechterkant, was gelukkig rustig, stond een vrachtwagen op de vluchtstrook. Zonder ook maar te kijken gooit hij zn deur open en stapt uit zn vrachtwagen, op de rechterrijbaan. Heb echt geluk gehad dat ik snel kon uitwijken naar links anders had ik hem geschept.
Vraag me echt af wat er in zulk soort mensen om gaat om zo maar even op de snelweg te gaan staan... Heb flink een potje zitten schelden op die man daarna. >;) 8)7

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 08:55

Irritaties op de weg, praat me er niet van :roll:
Ik werk als koerier dus zit de hele dag in de auto. Ik rijd een Opel Vivaro, wat betekent dat ik beperkt zicht heb, maar daar houden maar weinig mensen rekening mee :Y)

Mijn 'favoriete stuk' is de N2 in Eindhoven. Een 80 weg met 4 afslagen voor ik eraf mag. De N-weg begint met 2x2 stroken die samen 4 worden. Omdat ik een van de weinige ben die daadwerkelijk 80 rijdt moet ik vaak vanaf baan 3 naar baan 1 (meest rechts) zodat iedereen mij in kan halen. Maar hoeveel kleine autootjes er wel niet zijn die denken dat ze er rechts nog snel even langsaf kunnen _-:( _-:( _-:( Om het correct te doen zou het betekenen dat ze héél even af moeten remmen om 80 te rijden, zodat ze mij vervolgens links in kunnen halen. Maar dat is dus al teveel gevraagd :x

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:58

F_Orumster schreef:
Welke richting bedoelen jullie dan? Ik vind het wel meevallen hoe kort ze zijn?

Vanuit Leeuwarden over Drachten naar Groningen
Voornamelijk als het druk is en veel mensen op dezelfde 50 meter gaan invoegen/uitvoegen.
Invoegen wil optrekken, uitvoegen gaat remmen.

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:40

Een invoeg- en uitvoegstrook ligt anders, daar pas je je aan aan het verkeer en de verkeerssituatie. Maar je kan mij niet vertellen dat je niet makkelijk op de 100 kan komen op een korte invoegstrook, met welke auto dan ook. Dan sluit ik me aan bij wat iemand eerder zei, en ken je gewoon je auto niet.
Vier uit een bocht, welke snelheid heb je dan in die bocht? 60? 65 hooguit? Dan zit je dus inderdaad gewoon te laag in toeren.

Nou rem ik over het algemeen ook pas bij een UIT-bord.. ook met een bocht. Waarom niet, ben ruim op tijd genoeg afgeremd? En dan ben ik echt geen sloomknakker op de weg :')

purny schreef:
Vanmorgen nog, ik reed op de A4 richting Amsterdam. Ik wilde een auto inhalen, doe mijn knipperlicht aan en keek over mijn schouder. Zat er een andere auto ineens zonder richting aanwijzer op de strook waar ik heen wilde.

Vrachtwagens die elkaar inhalen, ook zo geweldig...

Als ik 100 rij waar ik 120 mag dan blijf ik toch gewoon netjes op de rechterbaan. Scheelt mij in de benzine met me oude autootje... dan moeten de mensen mij maar inhalen.

Eerst kijken, dan pas knipperlicht aan.

En ach, vrachtwagens die elkaar inhalen kan ik ook wel eens op vloeken, maar ik blijf b.v. met mijn trailer toch ook niet achter een vrachtwagen plakken, ook al is het een 2baans weg waar 120 wordt gereden. Als ik harder ga, ga ik harder en haal ik dus gewoon in. Dan wachten ze maar even hoor

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:57

Kimmej schreef:
En ach, vrachtwagens die elkaar inhalen kan ik ook wel eens op vloeken, maar ik blijf b.v. met mijn trailer toch ook niet achter een vrachtwagen plakken, ook al is het een 2baans weg waar 120 wordt gereden. Als ik harder ga, ga ik harder en haal ik dus gewoon in. Dan wachten ze maar even hoor

Ja maar soms mag het gewoon niet hé
Hier is er zo'n baan: 2x2 met een vaste middenberm.
120 en 90 aan de stoplichten.

Trailers en vrachtwagens mogen elkaar daar niet voorbijsteken noch gewone personenwagens. (Omgekeerd wel: personenwagens mogen zwaar verkeer en elkaar voorbijsteken)
Enige wat je als zwaar verkeer voorbij mag zijn landbouwmachines en ander traag verkeer (bvb graafmachines).
Of dat is mij toch zo geleerd door de rijschool :)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:10

Met UIT bord ligt ook aan de situatie.
Soms 'begint' de bocht al bij het UIT bord (50 bocht).
Kom ik met 130 aan, dan wordt het wel iets krap hoor :D

Maargoed, het is allemaal anticiperen op de situatie.
Mensen die niet anticiperen zorgen voor irritaties. :))

Edit:
Naja goed dan doel ik dus voornamelijk op de in/uitvoegstrook in Drachten die mijn leven soms zo moeilijk maakt :')
Hoewel je ook 'kort' en 'kort' hebt qua invoegstrook. Vandaag in z'n 4 vanuit een bocht, flink doortrappen, invoegstrook van normale lengte en kon netjes met 100 de baan op.
Ik vind het zo idioot voelen om terug naar z'n 3 te gaan. Alsof ik echt wil gaan racen haha.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 15-08-13 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:53

Wat ook een leuke is...de A1 Apeldoorn richting Deventer en dan de afslag Deventer Oost. Die afslag is heeeeeel lang en is tevens ook een oprit van het verkeer wat de A1 op wil. De A1 is hier zo leuk omdat er gigantisch veel vrachtverkeer richting Duitsland gaat. Bij Deventer is het nog 3-baans maar door de enorme hoeveelheid vrachtwagens is de rechterbaan bijna alleen maar neus-aan-neus vrachtverkeer. Na Deventer gaat het over in 2-baans dus ver voor dat punt loopt alles al vast. Als je dus de afslag Deventer-Oost wilt nemen dan betekent dit dat je al zeer ver van tevoren moet proberen om op de rechterbaan te komen, want op de plek waar de uit/invoeg strook is kom je niet zonder gevaar voor eigen leven tussen die vrachtwagens (nee, de meesten rijden zo dicht op elkaar en denken er niet over om je er tussen te laten). Als je dus ver van te voren op de rechterbaan rijdt (schiet dus niet echt op) en bij het punt komt waar je de afslag kunt nemen moet je verrekte goed uitkijken omdat er dus ook nog auto's proberen daar de A1 op te rijden, zij hebben daar dus hetzelfde probleem met zich tussen die vrachtwagens te moeten proppen.

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:32

Optiwolk schreef:
Kimmej schreef:

Ja maar soms mag het gewoon niet hé
Hier is er zo'n baan: 2x2 met een vaste middenberm.
120 en 90 aan de stoplichten.

Trailers en vrachtwagens mogen elkaar daar niet voorbijsteken noch gewone personenwagens. (Omgekeerd wel: personenwagens mogen zwaar verkeer en elkaar voorbijsteken)
Enige wat je als zwaar verkeer voorbij mag zijn landbouwmachines en ander traag verkeer (bvb graafmachines).
Of dat is mij toch zo geleerd door de rijschool :)

Dat is wat anders, als het niet mag, mag het niet. Maar in andere gevallen, dikke neus dat ik achter een vrachtwagen blijf hangen die net aan 80 kachelt.

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:33

Pion schreef:
Maargoed, het is allemaal anticiperen op de situatie.
Mensen die niet anticiperen zorgen voor irritaties. :))

^ Dit dus

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:49

Of mensen die teveel anticiperen en veel te vroeg remmen.
Of mensen die niet weten of ze hun rem nou wel of niet willen intrappen en de remlichten steeds knipperen.

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:00

Ik wil toevoegen:

Onzekere automobilisten. Wat dat betreft vind ik dat nog de vervelendste verkeersdeelnemers.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:51

Kimmej schreef:
Ik wil toevoegen:

Onzekere automobilisten. Wat dat betreft vind ik dat nog de vervelendste verkeersdeelnemers.

Die maken soms manoeuvres die je niet aan ziet komen.... -O-

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 23:32

De ergernis van vandaag: het niet gebruiken van de spitsstrook:

Afbeelding
(Ik weet t, de voorruit is heel vies..)

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 00:13

Ja die doorgetrokken witte streep is soms ook zo eng :+

Doubtless schreef:
Irritaties op de weg, praat me er niet van :roll:
Ik werk als koerier dus zit de hele dag in de auto. Ik rijd een Opel Vivaro, wat betekent dat ik beperkt zicht heb, maar daar houden maar weinig mensen rekening mee :Y)

Mijn 'favoriete stuk' is de N2 in Eindhoven. Een 80 weg met 4 afslagen voor ik eraf mag. De N-weg begint met 2x2 stroken die samen 4 worden. Omdat ik een van de weinige ben die daadwerkelijk 80 rijdt moet ik vaak vanaf baan 3 naar baan 1 (meest rechts) zodat iedereen mij in kan halen. Maar hoeveel kleine autootjes er wel niet zijn die denken dat ze er rechts nog snel even langsaf kunnen _-:( _-:( _-:( Om het correct te doen zou het betekenen dat ze héél even af moeten remmen om 80 te rijden, zodat ze mij vervolgens links in kunnen halen. Maar dat is dus al teveel gevraagd :x

Voor mijn werk rij ik ook in een busje, een fiat doblo, zonder ruiten achter.. Mèn, daar moet je ook goed mee uitkijken zeg.. Ben het inmiddels wel gewend maar af en toe schieten er idd rechts auto's voorbij _-:(
Op zo'n moment ben ik blij dat ík de oplettende ben en alles driedubbel nakijk voordat ik een manoeuvre maak :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:29

Helemaal fijn als er ineens een motorrijder zo naast je op duikt, die zie je namelijk pas echt laat en als je ze raakt dan ben je ook nog de sjaak want dan ligt ie waarschijnlijk direct aan diggelen. Ik had het laatst in de bocht naar rechts ineens op de vluchtstrook naast me en dan ook niet midden op de vluchtstrook, nee gewoon zo dicht mogelijk er langs. De auto voor me ging hem stangen en kwam ineens naar binnen vlak voor de motor bij hem was, dat vond ik dan ook wel erg gevaarlijk :oo .

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:05

Ik had er vandaag weer 1 die dacht, he een stomme ford ka, daar kan ik wel gauw voorschieten. Terwijl ik al met de voorkant naast zijn achterkant reed. Dat flikken ze me echt zo vaak. Als ik voldoende afstand wil houden en aan het inhalen ben kan ik echt heel vaak op de rem trappen. Word dat echt beu. Zo'n fiat doblo hebben wij ook op het werk. Ik rij er niet zo heel vaak in, maar reed een keer een parkeervak uit en je ziet al weinig, omdat er achter geen ramen zitten. En dan gaan mensen toch nog gauw achterlangs lopen.

grobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:08

Mijn irritaties op de auto snelweg zijn verschillende.

Belangrijkste van autorijden is dat je heel thuis komt. Je auto kan een wapen worden die schade of aan anderen kan brengen.

Gun je de tijd om te rijden....(hou voldoende afstand, geef richting aan, kijk in je spiegels, denk de situatie 5 seconden vooruit)

En wat de ene heel hard is, is voor een andere een slakke gang.
Kom maar eens over de grens in Duitsland. Als je daar 150 rijdt.....denk je dat je snel gaat...maar voor dat je het weet wordt er in je binnenspiegel geknipperd.....en soef, soef, soef het lijkt wel of je stil staat.

Mijn laatste grootste ergernis was in NL, met een gang van 120 dat de 2 auto's voor mij, de achterste van de 2, de voorste in de uitlaat wilde gaan "poetsen" en die dat zo lekker vond dat ie een paar maal op de rem trapte tot ca 50km/h.....Van zulke geintjes wordt niemand blij.... :n

Ps Ben Koos Spee niet hoor!

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:17

Grootste ergernis is toch echt dat als je links rijd je vol in de remmen moet omdat een een of andere klojo zo traag rijd, blijf dan lekker rechts. }:0

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:54

Wat wij gister toch hebben meegemaakt.....echt associaal :oo

Wij gingen vanaf mijn schoonmoeder richting huis en bij Diever (rotonde) kwam er een vrachtwagen voor ons rijden.
Hij moest de rotonde 3-kwart en we vonden al dat hij dit met een best gangetje deed.
Bij Wittelte ging hij van rechts ineens met een slinger naar links....om vervolgens weer rechts te gaan rijden en met een gang van 80 de afslag naar links te nemen.
Er licht daar een verhoogd verdrijvingsvlak en hij ging daar vol overheen.
De aanhanger stuiterde alle kanten op.
Op dat moment namen wij wat meer afstand.
Bij havelte ging hij over de brug naar links (richting meppel) je kan niet zien wat er van links aankomt,maar dat kon hem weinig schelen ,want hij reed gewoon door om vervolgens de bocht met dezelfde snelheid te nemen.
Die bocht moet je snelheid minderen want het is een strak bochtje.
Dat deed hij dus niet en de aanhanger ging met een flinke swieper naar links naar het andere weg gedeelte......gelukkig reed daar op het moment geen auto.
Hetzelfde gebeurde ook toen hij de snelweg opreed, en de aanhanger nog net niet omviel....
We hebben het kenteken maar even genoteerd <<)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:16

Gister was een vrachtwagen onwijs aan het slingeren. Van de ene baan naar de andere rijden...

Mijn zus heeft ooit een keer de politie gebeld. Er reed een vrachtwagen zo verschrikkelijk gevaarlijk dat niemand hem durfde in te halen. Hij was gewoon levensgevaarlijk bezig.