M_arjolein schreef:Ik denk ook dat het maar net is waar je woont in Friesland. Als ik in Leeuwarden kom heb ik direct al een heel ander gevoel dan in mijn kleine dorpje vlakbij Sneek.
Ik vind het heerlijk hier, lekker allemaal water, watersport leeft hier ontzettend. Wel heeft het ook zijn nadelen, ver fietsen naar school, ver fietsen om naar de stad te gaan etc. Bussen die maar 1 x in het uur rijden en na 6 uur niet meer. Reden om voor veel jongeren om toch snel aan hun rijbewijs te beginnen.
Sinds ik mijn rijbewijs en auto heb vind ik het helemaal geen probleem meer om hier te wonen. Ik heb een mooi huis voor weinig geld, ik heb een auto voor de deur staan en ben overal in 10 minuten. We wonen vlakbij het water en de meesten hebben wel een bootje. Maar ja in de winter komt de sneeuwschuiver niet overal en de buren zijn vrij nieuwsgierig.
Vind ik ook! Ik woon in een gehucht met zo'n 20 huizen, dat bij een dorpje hoort met zo'n 900 inwoners (300 huizen ofzo? geen idee?) maar als ik in Leeuwarden kom vind ik het direct al een hele andere sfeer.
Ik vind het hier ook superleuk, maar het nadeel is idd dat het ver van alles af is... Ik heb nog geen rijbewijs en ga volgend jaar naar Leeuwarden naar school, waarschijnlijk ben ik dan met bus en lopen 1 uur en 15 minuten onderweg voor ik op school kom. Op zo'n moment baal ik wel dat ik ver weg woon van alles. Maar ik vind het hier heerlijk, heb een pony aan huis staan, grote tuin met trampoline, huisdieren etc etc etc...