Iris82 schreef:Ik was 10. Het was vreselijk aan het regenen en we mochten niet buitenspelen dus de hele klas zat in het klaslokaal. De juffrouw was wel naar de lerarenkamer om koffie te drinken. Je mocht doen 'wat je zelf leuk vond'. In mijn geval was dat dus een boek lezen. Ik was helemaal gelukkig met mn nieuwe boek. De rest van de klas was een tennisbal aan het gooien. Tegen mij aan wel te verstaan. Want ow ow, hoe kon je nou een boek lezen leuk vinden in de pauze?
En ik begreep het niet, terwijl die tennisbal tegen mn achterhoofd ketste, tegen mn boek aan sloeg. Waarom? Waarom konden ze me niet gewoon met rust laten? Wat deed ik verkeerd?
Moet je zo'n meisje zeggen dat ze zich maar aan moet passen aan de mensen om zich heen?
Dat werd me ook gezegd door die betreffende juffrouw toen ik haar er wel eens mee confronteerde, maar hoe jong ik toen al was, ik besloot me niet te verloochenen. Dit was wie ik was en dit was wat ik leuk vond. En als ze me daarom wilden pesten dan moesten ze dat maar doen. Maar leuk vond ik het niet. Ik vond het verschrikkelijk.
In zekere mate moet iedereen zich aanpassen. Zo werkt het nu eenmaal
. En nee, je hoeft niet mee te doen met tennisbal gooien en het slaat ook nergens op dat die kinderen jou toen met die tennisbal bekogelden. Echter doet dat aan mijn uitspraak niks af.
Nayomie schreef:Ja maar kijk San87. Als iemand gepest wordt, wordt er meteen professionele hulp toe gewezen, want dat is verstandig.
Maar voor zover ik weet (dit weet ik uiteraard niet zeker), als je pest wordt alleen gezegd "moet je niet doen, daar maak je mensenlevens mee kapot"
Dat is toch heel onverschillig of zie ik dat nu verkeerd?
Ik weet niet hoe pesters op school aangepakt worden. Ik heb zelf nooit gepest en bij ons op school kwam echt pesten niet voor, gek genoeg
. Dus ik kan wel allemaal uitspraken gaan doen, maar of die kant nog wal slaan...
Ik betwijfel echter of een pester gewoon vrijuit gaat. Ik denk het niet, namelijk. Deze zal ook vast een vorm van straf krijgen, lijkt me. En dat een gepeste professionele hulp krijgt, lijkt me alleen maar logisch.
Nayomie schreef:En pesters hebben als doel hetzelfde te laten worden als een ander, want alleen die stijl is goed. En niet bewust "goh laten we pesten zodat die meer zelfvertrouwen kan geven".
Natuurlijk willen pesters niet dat diegene wordt zoals zij, dan hebben ze niks meer te pesten. Een pester op de basisschool heeft voor zover ik weet sowieso geen enkel doel, die is zich vaak niet bewust van de gevolgen voor de gepeste.