'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:34

_San87_ schreef:
Ik denk dat sommige mensen hier de serie Supernatural maar aan zich voorbij moeten laten gaan :D.

die serie heb ik al heel vaak bekeken.. blijf hem geweldig vinden

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:36

Ik zou het wel aandurven hoor!

Mijn moeder ging vroeger op kamers en had best een geinig kamertje gevonden toenertijd. Toen kwamen de buren voor een gesprekje langs en werd er gevraagd, 'goh vind je het niet eng om daar te wonen?' Mijn moeder wist van niks en vroeg, 'huh nee hoezo?' Vertellen haar buren dat de vorige bewoonster was overleden daar en ruim 6 weken in haar bed dood had gelegen voordat ze werd gevonden..

Heeft mijn moeder nooit geen last van gehad en geen moeite dus ik denk dat daar mijn nuchterheid ook een beetje vandaan komt :))

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:39

Ik zou het niet doen. Ik ben er heel gevoelig voor. Mijn ex was dat ook. We waren eens op vakantie en hoorden kinderstemmen en gingen daar op af. Het was een grote groep, dus er was vast wat te doen. Wat vonden we? Een begraafplaats van kinderen die als represaille waren doodgeschoten in de oorlog...
Geen levend kind te bekennen. En dat is maar 1 voorbeeld.

Ga mij aub niet vertellen dat het verbeelding is.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:48

Lusitana schreef:
Ik zou het niet doen. Ik ben er heel gevoelig voor. Mijn ex was dat ook. We waren eens op vakantie en hoorden kinderstemmen en gingen daar op af. Het was een grote groep, dus er was vast wat te doen. Wat vonden we? Een begraafplaats van kinderen die als represaille waren doodgeschoten in de oorlog...

Ooh dat klinkt angstaanjagend :=
Zijn jullie niet als een gek weggerend? Ik zou het in iedergeval dood eng vinden!!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:49

Ik weet niet of ik in dit soort dingen geloof, ik denk dat er ergens best een nare energie oid kan hangen, maar echt geesten... ik weet het niet. :D
Ons huis zou trouwens ook best een goed spookhuis kunnen zijn. :D Het is ergens in 1890 ofzo gebouwd door familie, en sinds dien heeft er ook altijd familie gewoond. Zijn ook veel mensen in doodgegaan (dat was trouwens wel een sneu verhaal, moeder en zoon aan TBC een week na elkaar en vlak voor kerst), maar daar ben ik niet bang voor want het is toch allemaal familie en sowieso merk ik ook nooit iets. Wel is er een kamer waar mijn broertje altijd nachtmerries had, als er hier in huis vroeger iemand overleed werden ze daar opgebaard. Dus het zou misschien kunnen. Sowieso is het een beetje een enge kamer met hoge ramen, een oude bedstee wat nu een inloopkast is met daarin weer een kast met oude spullen en zit aan de noordkant waardoor het er altijd wat donkerder is en het is naast bosjes die je altijd hoort ritselen in de wind. Verder heeft hier ook eens een niet familielid (jaren geleden) zelfmoord gepleegd in de diepe brede sloot die om het huis loopt. Maar niemand die ooit iets gemerkt heeft in de tuin. :)

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:55

Wat zou de oorzaak zijn van zoveel activiteit bij het sas van Gent?

Anoniem

Re: 'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:59

Ben ik ook benieuwd naar , het is overgewaaid naar de glas fabriek waar de directeurs woning bij hoorde (die gesloopt is) las ik via google en daar pleegde ooit iemand zelfmoord...

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 21:01

Maar de zien verschillende energie bronnen, dan kan het toch nooit door 1 iemand zijn die zelfmoord pleegde?

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 21:55

Tjah, kan best wel mensen zijn dat in hun leven erg gehecht waren aan dat bepaalde plaats, hoeven ze niet meteen daar gestorven te zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:19

Als ik hier door onnatuurlijke oorzaken het loodje leg, zoek ik wel een chiquere plek uit om te spoken :Y)
Vast wel iets knus op Hawaii te vinden om daar met de gordijnen te gaan rommelen :D

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:04

Fairytales schreef:
Lusitana schreef:

Ooh dat klinkt angstaanjagend :=
Zijn jullie niet als een gek weggerend? Ik zou het in iedergeval dood eng vinden!!

Nee, we zijn langs een aantal graven gegaan. We wilden gewoon weten wie ze waren, erkennen dat ze bestonden, zoiets. Tot we niet verder konden van verdriet. We hebben heel erg gehuild eigenlijk.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:18

Aan de ene kant geloof ik niet in slechte huizen en geesten en zo, maar wat wel vreemd is: Vrienden van mij hebben een huis en daar krijgt altijd iedereen de kriebels wanneer ze van de trap lopen, zelfs mijn vriend zei een keer: jezus ik weet niet wat het is, maar ik wil bij jullie echt zo snel mogelijk beneden zijn, jullie trap is eng. Later bleek dat iemand zichzelf daar had opgehangen in het trapgat. Dat vind ik dan best eng, dus ik denk dat je gewoon door zo'n huis moet lopen en het zelf moet ervaren of het wat word of niet.

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:37

CleovG schreef:
Wat zou de oorzaak zijn van zoveel activiteit bij het sas van Gent?

Op de website van de ghosthunter staat dat er o.a. soldaten in een tank zijn opgeblazen en er iemand zelfmoord heeft gepleegd.
Toen bekend werd dat het er spookt, gingen mensen er satanistische rituelen uitvoeren en zwarte magie beoefenen.
Zou het niet dat het hierdoor 'in leven' zou blijven?

Amyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:42

Ik zou het niet doen. Niet vanwege bijgelovigheid, maar omdat het me vreselijk lijkt om bijv in een kamertje te slapen waar een kindje van 6 jaar vermoord is.
Zou me dat heel persoonlijk aantrekken denk ik.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 01:20

Cayenne schreef:
Je hoort weleens dat huizen waarin iemand is overleden/vermoord/zelfmoord heeft gepleegd voor een spotprijs te koop staan omdat niemand in een 'huis met een verhaal' wil wonen. Een dorp verderop heeft bijvoorbeeld een boer zijn vrouw en hond om het leven gebracht en zichzelf vervolgens opgehangen. Het huis, een prachtige boerderij met schuren en land, staat al jaren voor heel weinig geld te koop, maar niemand komt er op af door het verhaal.

Dus ik vroeg me af of er hier mensen zijn die het wel zouden aandurven om in zo'n huis te gaan wonen? Ik denk zelf dat ik wel nuchter genoeg zou zijn om het van me af te zetten. Aan de andere kant hangt er misschien toch een bepaalde sfeer in zo'n huis?

Wat zou jij doen? Durf jij uberhaupt in een huis te wonen waarin iemand overleden is? Ik ben benieuwd!

ik zou hier best wel durven te wonen :)

je maakt er idd een eigen plek van. :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 08:24

Wij huren een 3 kamer appartement, vind het een heerlijk huisje :j
maar de kamer die de vorige huurders en de eigenaar/verhuurder als slaapkamer heeft gebruikt, daar krijg ik een minder prettig gevoel bij. Als ik langer in die kamer ben krijg ik een benauwend gevoel.

wij hebben dus ook de andere kamer als slaapkamer,in gebruik, en die kamer als,ruimte,omde was te drogen, werk/studeer kamer en rommelhok. Alleen die ene kamer heeft een raar gevoel. Wat we ook doen, sfeer krijgen we er niet in.
inmiddels is het wel de kamer met de meest sfeervolle gordijnen en met de meeste,trutjes (hebbendingetjes, souvenir verzameling, kast vol eyeore's etc) erin.

vanaf het moment dat wij de,sleutel kregen was het al,duidelijk dat we,niet in die kamer zouden,gaan,slapen.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:02

Wij zijn ook rustig op zoek naar een klein boerderijtje met een stuk grond. Maar zo'n verhaal zou me niet afschrikken.
Ligt gewoon aan het gevoel wat je ervan krijgt.

Overigens kon ik nergens vinden dat het huis op de koningspade te koop staat, was heel benieuwd naar de prijs.
Wel op een andere plek in nh een bezichtiging staan, dacht eerst dat het dat huis was gezien de staat en prijs :Y)

Ik weet het wel liever van te voren.. Maar dat weerhoudt ons niet om een dergelijk huis te kopen.

Hier in zeist staat de zelfmoord flat. Ken mensen die er wonen..
Maar daar wonen voornamelijk mensen die al amper een cent te makken hebben en veel mensen met hier en daar wat geestelijke problemen etc..

Dus tsja.. ligt het dan aan de flat? Of aan de mensen die er gaan wonen?

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:21

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:43

Er is meer tussen hemel en aarde dat wij denken.
Een gevoel dat je bij bepaalde huizen hebt heeft naar mijn idee niet altijd te maken of er wel of niet iets gebeurt is in het betreffende huis.

Ons vorige huis daar waren de beide oude bewoners overleden, beide dan wel van ouderdom.
De mevr stond buiten de was op te hangen toen ze een hartaanval kreeg en overleed. Haar man zat de andere ochtend dood in z'n stoel. In z'n stoel in slaap gevallen en nooit meer wakker geworden.
En toch was dit een heel vredig huis.
Beide mensen stonden ook bekend als hele lieve mensen en heb werkelijk nog geen enkel negatief verhaal over hun gehoord.
Het huis is in 1947 na de onderwaterzetting opnieuw opgebouwd op de bestaande fundering. Hoe oud het huis werkelijk was? Geen idee.

In het huis waar we nu wonen is een huis dat nog geen 20 jaar oud is. Is nog nooit iemand in overleden of iets in gebeurt.
En toch zijn er hier in het verleden dingen gebeurt die tot op heden compleet onverklaarbaar zijn.
En niet alles in de positieve zin....

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:23

Jij heb wel wat met spookhuizen hè Cayenne :D [LZP] Spookhuizen in Nederland?

Ik vind het altijd súper interessant... maar zó eng. Als klein kind durfde ik bij mijn ouders op mijn slaapkamer nooit zonder licht te slapen, de tv moest aan, deur moest open en moest met mijn gezicht richting de kamer liggen. Ik had een kat altijd bij me, zodra die stopte met spinnen gingen mijn ogen open om te kijken wat er was. Ook had ik altijd de knuffels langs de kant van mijn bedrand staan allemaal, die zouden me beschermen.

Ik kreeg toen een andere kamer in het huis, nergens meer last van. De tv moest zelfs uit en het licht ook, anders kon ik niet slapen. Heel bizar.

Ben er nog steeds wel gevoelig voor en vind het wat griezelig, een huis moet voor mij ook echt goed aanvoelen. Dat is voor mij het belangrijkste. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 14:38

Nou, ik vind het wel erg interessant, maar dit was niet met de insteek van spookhuizen geopend hoor :P Was meer benieuwd of mensen het psychologisch gezien aandurven om in een huis met verleden te gaan wonen of een koopje om die reden zouden laten schieten. Ik zou het erg moeilijk vinden om het aan me voorbij te laten gaan namelijk := Maar waar leg je die grens he? Ik vind het ook reuze interessant!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:08

Voor iedereen die een pb wilde, als het goed is hebben jullie die nu ontvangen en anders even een berichtje sturen!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:09

Kan je het verhaal niet hier plaatsen MG?? Ben ook wel benieuwd

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:12

Liever niet, i.v.m. meelezers :) Heb er wel drie jaar geleden een topic over geopend, zal de link even hier onder neer zetten. Reactie hierop wel liever via pb!

[LZP] Dit is zo onwerkelijk..

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:13

Cayenne schreef:
Je hoort weleens dat huizen waarin iemand is overleden/vermoord/zelfmoord heeft gepleegd voor een spotprijs te koop staan omdat niemand in een 'huis met een verhaal' wil wonen. Een dorp verderop heeft bijvoorbeeld een boer zijn vrouw en hond om het leven gebracht en zichzelf vervolgens opgehangen. Het huis, een prachtige boerderij met schuren en land, staat al jaren voor heel weinig geld te koop, maar niemand komt er op af door het verhaal.

Dus ik vroeg me af of er hier mensen zijn die het wel zouden aandurven om in zo'n huis te gaan wonen? Ik denk zelf dat ik wel nuchter genoeg zou zijn om het van me af te zetten. Aan de andere kant hangt er misschien toch een bepaalde sfeer in zo'n huis?

Wat zou jij doen? Durf jij uberhaupt in een huis te wonen waarin iemand overleden is? Ik ben benieuwd!

wat is een spotprijs en waar staat dit huis te koop?
ik ben niet zo bijgelovig :P