Leven op bijstandsniveau, ik ga het doen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 08:55

Ik vraag mij af hoe jullie kosten van openbaarvervoer versus auto rekenen.

Openbaarveroer is alleen je ritprijs. Bij de auto komen nog verzekering, wegenbelasting , APK en de atijd daarbij verassende rekening van reparaties. 300 euro is dan niks.

Zit natuurijk nog wel verschil in of je mercedes rijd of een fiat panda.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:05

Ik lees mee en probeer mij ook zoveel mogelijk aan die 50 euro per week te houden, al zit ik in een ander schuitje.

Ik woon nog thuis, werk fulltime en betaal geen kostgeld. Daarnaast staat het paard aan huis, dus daar betaal ik geen stallingkosten voor. Ik denk dat er per maand zo'n 1300-1350 binnen komt. Waarvan ik op dit moment ongeveer 400 euro vaste lasten heb, autoverzekering, mrb, benzine (1 tank van 50 euro per 4 weken), afbetaling trailer (100 pm), telefoonrekening, zorgverzekering en natuurlijk voer/hoefsmid/les voor het paard. Ik ga op de fiets naar mijn werk, maar vanaf september moet ik 1 keer per week naar Zwolle voor school, en met het OV is dat niet te doen. Gelukkig worden de reiskosten vergoed door de werkgever. (hier komen die benzinekosten dus vandaan)

Die 50 euro is voor mij dus echt bedoeld voor kleding, wat boodschapjes, sigaretten (1,5 pakje per week) en leuke dingen. Ik doe dit vooral omdat ik bang ben dat mijn uitgaven groeien naarmate mijn salaris groeit en dat het een 'gewoonte' wordt. Omdat ik aan het sparen ben voor eventueel een nieuwe auto, DA kosten voor het paard en bijv. vakanties, probeer ik zo zuinig mogelijk te leven.

Kleding koop ik voor het grootste deel via Marktplaats of in de uitverkoop. Ik krijg bijv. kaartjes voor feestjes in ruil voor oppassen op de kinderen van m'n zus. Toch weer makkelijk 15 euro verdiend. Ook bijna alle setjes voor m'n paard komen van marktplaats, ik zou het best nieuw kunnen kopen, maar ik vind het enorm leuk om nog kwalitatief goede dingen op de kop te tikken voor weinig.

Ik wil ook even zeggen dat het me vreselijk lijkt om echt in de bijstand te moeten zitten, ook omdat je elk dubbeltje 3 of meer keer om moet draaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:15

OV is hier 100% terugbetaald door de werkgever. Voor de auto krijgen wij hier een vergoeding van ik denk 0,35€/km ofzoiets. Heb de goedkoopste verzekering voor €420/jaar, maar da's dan ook enkel de rechtsbijstand en de basisverzekering. Voor een nieuwe of dure auto scheelt dat weer dat je dan beter omnium neemt.
Moest OV niet terugbetaald worden heb je dus €280/maand aan reiskosten. Ik tank voor max. €150/maand wanneer ik met de wagen ga en dan moet ik al pech hebben met heel wat file, vaak stoppen en vertrekken.

OV op jaarbasis = €3360
auto = 1800 + 420 + 700 aan groot onderhoud = €2920. Mijn wegenbelasting is €221 en de APK is er €30 denk ik. Komt nog steeds goedkoper uit dan OV... KM-vergoeding van de werkgever is hier niet in mindering gebracht en ik kan gratis parkeren aan mijn werk.

Met de motor krijg je hier denk ik ook alles terug bij je belastingsaangifte. Ik werk op pakweg 50km van huis, om te fietsen is dat beetje ver. Maar school is amper 7km heenrit, dus ik denk ik er nu sterk over om dat een tijdje met de fiets te gaan doen ipv de auto. Dan verdien ik er maandelijks nog €42 aan!
Jammer genoeg gaan ze het grote kruispunt vlakbij school binnenkort overhoop halen om er een ondertunneling aan te leggen. Ga dan moeten bekijken of ik met de fiets nog door kan. Moet ik 3km ervoor gaan omrijden en door de modder baggeren, dan moet ik er iets anders op verzinnen.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:21

Cowgirl schreef:

Openbaarveroer is alleen je ritprijs. Bij de auto komen nog verzekering, wegenbelasting , APK en de atijd daarbij verassende rekening van reparaties. 300 euro is dan niks.

Ik reken puur op benzine. De verzekering, wegenbelasting en onderhoud zitten bij mij onder mijn vaste lasten, dus die betaal ik toch al, ongeacht hoeveel kilometer ik rij (grof gezien dan, want meer kilometers is meer onderhoud).

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:25

Ik weet zo niet hoe ik op de ns website kan zien wat een abonnement kost, maar als ik de prijzen aanhou die ik nu zie betaal ik dan wel heel veel. Ik kom uit op 96 euro per week dus 384 per maand. Voor mijn auto zet ik op een speciale rekening met aparte pas elke maand 320 apart. Hiervan betaal ik benzine, verzekeringen en daarvan spaar ik zelfs voor reparaties of eventueel een nieuwe auto. Met het openbaar vervoer zou ik er ook op zijn minst 1:19 over doen. Met de auto rij ik het nu zonder files in 40 minuten.

delvira

Re: Leven op bijstandsniveau, ik ga het doen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:31

ga meelezen, want ik ken het probleem ook, waar blijft het geld? onverwachte uitgaven etc.. en drie kinderen........ dus ik volg...

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:34

CCCCC schreef:
Ik lees mee en probeer mij ook zoveel mogelijk aan die 50 euro per week te houden, al zit ik in een ander schuitje.

Ik woon nog thuis, werk fulltime en betaal geen kostgeld. Daarnaast staat het paard aan huis, dus daar betaal ik geen stallingkosten voor. Ik denk dat er per maand zo'n 1300-1350 binnen komt. Waarvan ik op dit moment ongeveer 400 euro vaste lasten heb, autoverzekering, mrb, benzine (1 tank van 50 euro per 4 weken), afbetaling trailer (100 pm), telefoonrekening, zorgverzekering en natuurlijk voer/hoefsmid/les voor het paard. Ik ga op de fiets naar mijn werk, maar vanaf september moet ik 1 keer per week naar Zwolle voor school, en met het OV is dat niet te doen. Gelukkig worden de reiskosten vergoed door de werkgever. (hier komen die benzinekosten dus vandaan)

Die 50 euro is voor mij dus echt bedoeld voor kleding, wat boodschapjes, sigaretten (1,5 pakje per week) en leuke dingen. Ik doe dit vooral omdat ik bang ben dat mijn uitgaven groeien naarmate mijn salaris groeit en dat het een 'gewoonte' wordt. Omdat ik aan het sparen ben voor eventueel een nieuwe auto, DA kosten voor het paard en bijv. vakanties, probeer ik zo zuinig mogelijk te leven.

Kleding koop ik voor het grootste deel via Marktplaats of in de uitverkoop. Ik krijg bijv. kaartjes voor feestjes in ruil voor oppassen op de kinderen van m'n zus. Toch weer makkelijk 15 euro verdiend. Ook bijna alle setjes voor m'n paard komen van marktplaats, ik zou het best nieuw kunnen kopen, maar ik vind het enorm leuk om nog kwalitatief goede dingen op de kop te tikken voor weinig.

Ik wil ook even zeggen dat het me vreselijk lijkt om echt in de bijstand te moeten zitten, ook omdat je elk dubbeltje 3 of meer keer om moet draaien.

goed dat je wilt besparen, maar dit is niet te vergelijken met iemand die echt alles voor die 50 euro moet doen, jouw 50 euro zie ik meer als pretgeld

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:45

Daar heb je ook gelijk in, daarom stond er ook bij dat ik in een totaal ander schuitje zit!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:48

Ik krijg weekloon en vind het vreselijk. De stap om om te zetten is te groot want krijg dan opeens even geen inkomen.

Ik ga vanaf volgende week tanken in Duitsland. Zit er met mijn werk ong 10 km vanaf en het scheelt zo'n 14 cent de km.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:51

Miepie77 schreef:
CCCCC schreef:

goed dat je wilt besparen, maar dit is niet te vergelijken met iemand die echt alles voor die 50 euro moet doen, jouw 50 euro zie ik meer als pretgeld

Zulke opmerkingen lees ik nu al een aantal keer en ik vraag me af waar het vandaan komt. Vinden de mensen die in de bijstand zitten het dan niet goed dat andere mensen proberen bewust te worden? Waarom krijgt iedereen zulke nare reacties. Is dit pure jaloezie? Of zit er nog iets anders achter. Tuurlijk begrijpt iedereen die niet in de bijstand zit dat het een stuk makkelijker is voor hun dan voor mensen die het echt maar voor 25 euro per week moeten doen. Maar wil dat zeggen dat ze het dan maar niet moeten proberen? Het komt bijna een beetje over bij bepaalde mensen hier in het topic dat ze zielig willen worden gevonden. Hoe naar de situatie ook is, dit is niet de oplossing.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:10

Ik zie dat veel van jullie geld pinnen om boodschappen te doen, om zo niet meer in de winkel te hoeven pinnen, maar hoe doen jullie dat nou want dan moet je toch alles gaan uitrekenen wat je pakt en tellen enzo, zodat je niet bij de kassa staat en je te hoog uitkomt?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:14

Ik vind de reacties soms ook een beetje apart. Alsof we in een vastentijd maar meer moeten gaan eten want we weten toch niet hoe kinderen het in arme landen hebben en we hebben hier toch genoeg? :o Zo vatte ik het althans een beetje op. Dat wij maar gewoon ons geld uit moeten geven en niet moeten bezuinigen want het is toch niet vergelijkbaar. Sorry als het niet zo bedoeld is hoor :)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:17

Zo komt het bij mij ook over hoor. En tuurlijk snap ik dat als je in die situatie zit het niet altijd makkelijk is, en het raar over komt als andere mensen zoals jou gaan proberen te leven. Maar je kunt het ook van de positieve kant bekijken

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:24

Geryon schreef:
dejong_wever schreef:
Ik lees ook even mee, wil ook besparen maar weet even niet meer waarop.

Knap dat mensen van 35 per week kunnen leven. Komen wij aan met 80
per week. Schoonzusje vertelde laatst dat zij zelfs 135 per week uit geven!!!
Daar moet dan ook alles merk en biologisch zijn, haha...

Vanwaar de haha...

Ik vind het hartstikke normaal om alles biologisch te willen hebben, maar goed.

Tuurlijk is het hartstikke goed, maar het is ook duurder in aanschaf. De haha
is omdat ze zelf niet snapt dat ze zoveel geld kwijt is aan zo weinig eten.

Gisteren was ik bij Jumbo en moest ik Honing hebben en de Jumbo eigen merk
Bloemen honing was duurder als de Biologische. Uiteraard heb ik voor de
biologische gekozen!

Erg jammer dat de trein duurder is, anders was ik ook met de trein na stal
gegaan. Nu kies ik er toch voor om weer met de auto te gaan.

Wij halen trouwens het vlees uit Duitsland, binnenkort gaan we nog een
extra vriezer halen, zodat we eens per maand vlees kunnen gaan halen.
Voorbeeld, als ik "Nederlandse" speklappen bak heb ik eerst een volle pan
en daarna een halfvolle/lege pan! Met de Duitse speklappen niet! Het vlees
is er malser en minder duur.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:28

Horse_xx schreef:
Ik zie dat veel van jullie geld pinnen om boodschappen te doen, om zo niet meer in de winkel te hoeven pinnen, maar hoe doen jullie dat nou want dan moet je toch alles gaan uitrekenen wat je pakt en tellen enzo, zodat je niet bij de kassa staat en je te hoog uitkomt?

Bij de Jumbo waar ik kom hebben ze een handscanner en kun je daarna contact of met pin betalen.
Echter als ik bij de Aldi kom, dan is het inderdaad op de gok. Maar ik pin voor ons 100 euro in de
week voor de boodschappen. Hier koop ik dan alles voor in huis voor, wat over is gaat in de spaar
pot.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:42

Ymor schreef:
Zo komt het bij mij ook over hoor. En tuurlijk snap ik dat als je in die situatie zit het niet altijd makkelijk is, en het raar over komt als andere mensen zoals jou gaan proberen te leven. Maar je kunt het ook van de positieve kant bekijken

Waarom? Omdat diegene die dit 'proberen' er een soort van sport van maken om zo te leven, terwijl er voor anderen geen keus is. In dit topic komt het op mij over alsof het zo makkelijk is voor sommigen, dat het niet zo moelijk is, om het 'gewoon even te proberen'. En ach, als het niet lukt geven ze dat 10tje extra toch wel uit.

Positief? Waarom wil je dit leren? Als het eenmaal zo ver is heb je het zó geleerd, daar hoef je geen moeite voor te doen, je hebt namelijk geen andere keus. Misschien over na gedacht dat het kwetsend kan zijn? Ik snap best dat het een hele opgave zal zijn, als je van 'veel' naar weinig wil/moet, maar zoals het hier in het topic over komt lijkt het net een hele opgave en sport om zo te leven. Makkelijk is het niet, maar zo moeilijk is het ook niet hoor. Tja, je moet nou eenmaal een heleboel laten, maar dat zijn vooral een heleboel luxe dingen. Ik ben tevreden met mijn leven en als ik wél een keer een bakje kibbeling kan kopen, dan smaakt mij deze 100x beter en waardeer ik het meer.

En medelijden is wel het laatste wat ik zoek. Ik ben gelukkig zoals ik nu leef en er komen vast en zeker betere tijden aan. Maar zoals hier soms gereageerd wordt...

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:48

Ik vind het eigenlijk best schokkend om te lezen dat er mensen zijn met een bijstandsuitkering die (meerdere!) paarden hebben. De bijstand is bedoeld als vangnet, voor mensen die niet in hun eigen levensonderhoud kunnen voorzien. Kennelijk is de bijstandsuitkering (met alle vrijstellingen en subsidies die erbij horen) nog zodanig "hoog" dat mensen daarvan een paard (een "luxeproduct") kunnen onderhouden. Er zijn zat werkende mensen met een laag inkomen die net overal buiten vallen wat vrijstellingen en subsidies betreft die echt geen paard kunnen onderhouden. Begrijp me niet verkeerd, ik gun iedereen het beste, maar vreemd is het wel.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:55

Jits schreef:
Ik vind het eigenlijk best schokkend om te lezen dat er mensen zijn met een bijstandsuitkering die (meerdere!) paarden hebben. De bijstand is bedoeld als vangnet, voor mensen die niet in hun eigen levensonderhoud kunnen voorzien. Kennelijk is de bijstandsuitkering (met alle vrijstellingen en subsidies die erbij horen) nog zodanig "hoog" dat mensen daarvan een paard (een "luxeproduct") kunnen onderhouden. Er zijn zat werkende mensen met een laag inkomen die net overal buiten vallen wat vrijstellingen en subsidies betreft die echt geen paard kunnen onderhouden. Begrijp me niet verkeerd, ik gun iedereen het beste, maar vreemd is het wel.

Ik weet niet waar je dat leest, ik had 3 paarden, maar kan dat echt niet meer betalen nu ik in de Wia zit, heb echt nergens geld voor behalve om te overleven, niet om te leven, denk dat je zo een verkeerd beeld krijgt en ik word ookwel een beetje boos als mensen doen alsof ze van de bijstand gaan leven, want het is geen pretje, je hebt geen keus, geen vangnet als er wat stukgaat -O-

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:59

Leffroi schreef:
Ymor schreef:

Waarom? Omdat diegene die dit 'proberen' er een soort van sport van maken om zo te leven, terwijl er voor anderen geen keus is. In dit topic komt het op mij over alsof het zo makkelijk is voor sommigen, dat het niet zo moelijk is, om het 'gewoon even te proberen'. En ach, als het niet lukt geven ze dat 10tje extra toch wel uit.

Positief? Waarom wil je dit leren? Als het eenmaal zo ver is heb je het zó geleerd, daar hoef je geen moeite voor te doen, je hebt namelijk geen andere keus. Misschien over na gedacht dat het kwetsend kan zijn? Ik snap best dat het een hele opgave zal zijn, als je van 'veel' naar weinig wil/moet, maar zoals het hier in het topic over komt lijkt het net een hele opgave en sport om zo te leven. Makkelijk is het niet, maar zo moeilijk is het ook niet hoor. Tja, je moet nou eenmaal een heleboel laten, maar dat zijn vooral een heleboel luxe dingen. Ik ben tevreden met mijn leven en als ik wél een keer een bakje kibbeling kan kopen, dan smaakt mij deze 100x beter en waardeer ik het meer.

En medelijden is wel het laatste wat ik zoek. Ik ben gelukkig zoals ik nu leef en er komen vast en zeker betere tijden aan. Maar zoals hier soms gereageerd wordt...

idd, tuurlijk de eerste maanden denk je, ah dat red ik wel totdat er iemand ziek word of er een belastingaanslag binnenkomt of je ijskast bv stuk gaat, want waar ga je dat van betalen, reserves zoals bij de bespaarders hier zijn er gewoonweg niet als je van 900 per maand moet rondkomen. Vind de titel van dit topic ook redelijk misplaatst.

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:03

Miepie77 schreef:
Jits schreef:

Ik weet niet waar je dat leest, ik had 3 paarden, maar kan dat echt niet meer betalen nu ik in de Wia zit, heb echt nergens geld voor behalve om te overleven, niet om te leven, denk dat je zo een verkeerd beeld krijgt en ik word ookwel een beetje boos als mensen doen alsof ze van de bijstand gaan leven, want het is geen pretje, je hebt geen keus, geen vangnet als er wat stukgaat -O-

Zie pagina 2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:15

Oh maar als je in het noorden woont zijn de vaste lasten voor huur ed toch iets minder. Het kan misschien net maar dan moet er niks fout gaan..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:55

Wat goed TS!

Nou Maarten, wij zitten ook redelijk in het Noorden..maar betaal hier meer aan watervebruik etc dan toen we nog in Het Gooi woonden..gek genoeg..de salarissen liggen hier lager, maar de supermarkten zijn wel net zo duur, al dan niet duurder (omdat je voor een goedkopere supermarkt zo'n 15 km moet rijden)..
Mijn leven in Het Gooi was stukken goedkoper dan hier up north en het scheelt 1 hond meer en 1 kat minder..

Ben benieuwd hoe het sommige van jullie bevalt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:17

Ik heb een paard en 3 pony's ;) maar ik zit niet in de bijstand, ik werk gewoon en woon op mezelf. Sinds vorig jaar september kan ik echter voltijds studeren via mijn werk, en dat ben ik ook gaan doen. Heb mijn 1e jaar achter de rug, 1 herexamen en hoop in september mijn 2e jaar te starten. Ik krijg gewoon mijn loon nog steeds elke maand uitbetaald.
Waarom ik het doe? De voorbije jaren heb ik een paar keer een serieuze opdoffer gehad. Kosten aan de auto + €1000, 2 jaar achter elkaar een afrekening van gas/stroom/water van €2000 en €4000 dit jaar. Foutje mevrouw, toen de nieuwe teller gezet werd is er door ons een fout gemaakt met de meterstand, dus u heeft vorige maanden te weinig betaald. AUW.
Mijn spaarboek is erg hard achteruit gegaan, paard dan ook in mei en juni ziek gehad met de nieren dus dure DA-rekening, opname in kliniek, chemisch laten castreren, zadel moeten laten herstellen...
Vriendje verdient erg goed en wil graag met regelmaat er op uit met 2. Hij is weinig thuis dus tjah, dat weiger je dan niet. Voor mezelf kom ik er best met wat ik overhou na aftrek van de vaste kosten maar met zijn levensstijl gaat dat een heel stuk sneller op. Hij trakteert me bijna elke keer maar goed, je moet ook eens wat terugdoen. Of er is een verjaardag, of ik betaal eens de boodschappen voor 2. Kleine dingen die wél een fikse aanslag zijn waardoor van sparen erg weinig in huis komt.

Dus heb ik er een bijverdienste bijgenomen. Gemiddeld 2x/maand werk ik daarvoor, komt op zo'n €100 extra + benzinevergoeding + eten en drinken incl. Door dikke problemen met mijn auto heb ik voorbije weken heel wat opdrachten moeten weigeren, ik durf gewoon geen lange afstanden aan. Daarom nu ook maar dankzij mama een nieuwe "gehad". Ze heeft broer zijn meubels gekocht als cadeautje voor zijn verhuis en vond dat ik voor dat geld mocht kiezen: op de spaarboek of een auto. Dus het laatste gekozen. (mijne herstellen komt massa's duurder uit, is het niet meer waard).

Alle voorgenoemde omstandigheden ten spijt heb ik dus een hoop maanden erg krap gezeten. Dikke pech dat het gewoon op 1 moment allemaal opdook. Nu mag er echt niks misgaan of ik kom er niet meer.
Het "leven als bijstand" is dus niet zozeer voor de sport, maar omdat ik niet anders meer kan. Of ik moet sparen opgeven, maar zo gek ben ik ook weer niet.
Tegelijk wil ik me zo bewust mogelijk worden van wat ik uitgeef aan onnodige dingen. Door zo'n strak schema voor te houden moet dat lukken. Volgende dat ik wil is een trekhaak aan de auto en dan kan ik zelf met paard op wedstrijd. Zo'n ding kost geld, een trailer ook dus perfect bijkomend excuus. Dat wil ik doorzetten tot ik samenwoon met vriend. Vanaf samenwonen krijg ik een ruimere marge in mijn budget en moet het lukken om maandelijks €250 opzij te zetten naast het bedrag dat we beiden ook nog eens elke maand willen sparen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:33

Hannanas schreef:
Wat is eigenlijk het nut van op bijstandsniveau leven als je meer hebt?
Heb je een gigantisch spaardoel?

Vind het eerlijk gezegd nogal vreemd.

Voor mij is het puur omdat ik vanaf kind al moeite heb met geld uitgeven en het liever zie groeien op de spaarrekening. Nu kan ik wel makkelijker geld uitgeven gelukkig, maar doordat ik zoveel op de spaarrekening heb gezet kan ik nu wel een huis kopen (met behulp van de bank natuurlijk haha). Zonder mijn eigen vermogen was dat onmogelijk geweest. Geeft gewoon een veilig gevoel om een vangnet te hebben, dus daar was ik als uk al mee bezig :) dus daarom leef ik zuinig. Het idee dat ik de helft van mijn spaarrekening leeg moet halen benauwd mij nu al :o maar het is voor een goed doel! Ik vind het belangrijk om erg bewust met geld om te gaan, ook als je niet krap zit.
Ik drink ook liever een kop thee bij iemand thuis dan op een terras. Dan denk ik; voor die 2.00 kan ik wel voor een halve week brood kopen. Lekker stuk wandelen is gratis en een gezellig uitje. Neem dan gewoon wat mee van thuis voor een picknick voor onderweg. Via vakantieveilingen zorg ik voor een betaalbaar uitje eens in de zoveel tijd. Ik heb het geld wel maar heb het er niet voor over.

(Nu weet ik dat mensen in de bijstand geen of weinig spaargeld hebben omdat je eerst je eigen vermogen tot een bepaalde hoogte moet opeten)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-08-13 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:39

Cowgirl schreef:

Ik heb inderdaad een fiat cinquecento die in de wegenbelasting en verzekering bijna niets kost.. En mijn broertje, monteur, zorgt er wel voor dat het ding blijft werken, zo is er bijna altijd ook weinig mis met de APK en kost dit ook niet veel, als er wel wat is dan maakt mijn broertje of mijn vader dat zelf of monteert het zelf en dan reizen die kosten allemaal niet de pan uit..
Ook rijd hij 1 op 18 dus ja dan blijft het met mijn kleine mini autootje echt veel goedkoper dan met de trein en ja ook met 40% korting zonder bus of metro.. Het is idd net welke auto je rijd maar voor mij is dat dus wel goedkoper :)