Wat zouden jullie doen? Toe-eigenen gemeentegrond.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:44

Ts ik raad je aan om de betekenis van het woord toeeigenen eens op te zoeken.
Dan zul je zien dat dat in deze situatie niet het geval is.

Dan de hondenpoep. Uitwerpselen, van een mens of van een dier, zijn onhygienisch. Op een plek waar kinderen spelen laat je geen hond poepen. Op andere plekken ruim je het even op. Dat doe je thuis toch ook(neem ik aan)?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:54

_San87_ schreef:
In hoeverre is Bokt representatief voor jouw straat?

Gezien de zeer hoge paarddichtheid in mijn regio zou je zeggen dat er ook veel bokkers wonen :Y)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:56

liedje89 schreef:
_San87_ schreef:
In hoeverre is Bokt representatief voor jouw straat?

Gezien de zeer hoge paarddichtheid in mijn regio zou je zeggen dat er ook veel bokkers wonen :Y)

En al die bokkers hebben allemaal een hond en reageren ook nog eens in dit topic :D?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:00

Kitty1985 schreef:
Ik ben helemaal niet bang in het donker, ben wel nachtblind.

En daarbij ga ik niet met mijn kleine honden naar buiten het dorp terwijl daar vossen lopen. En niemand gaat daar heen want het is echt aardedonker.

En ik moet eerst langs de weg waar geen stoep is en wel hard gereden wordt.

We hebben hier zo'n 15 honden alleen al in onze straat.

Dus wij moeten allemaal maar naar buiten het dorp omdat 1 moeder geen zin heeft om naar de speeltuin te gaan? Of naar 1 van de andere faciliteiten?

Ik word schijtzat van het gegil en gejank van die kinderen, daar zeur ik toch ook niet over?

Buiten de bebouwde kom met een dikke mag-lite op pad gaan? Een lichtje aan je arm en gaan met die banaan?

Ik vind je excuus om je hond voor de deur te laten kakken bijzonder zwak. Een vos valt je heus niet zomaar aan, die zijn als de dood voor mensen.

Ik geef die mensen groot gelijk, als ik met deze temperaturen iedere keer in een hondenstront lucht zou zitten zou ik het ook zo doen!

En wie weet hoort het stuk grond wel bij hun eigendom, daarvoor moet je bij het kadaster zijn of bij de gemeente.

En zo zeggen ze dat Nederland steeds asocialer wordt. Ik zie het inderdaad ;)

En nee, ik heb geen hekel aan honden, wel aan nonchalante eigenaren die een ander met de stront opschepen. ;)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:10

Zoals ik al eerder zei, als je vindt dat je de weinig mogelijkheden hebt en het niet anders kan dan de honden daar hun behoefte moeten doen, sla dan de handen eens in elkaar en ga samen naar de gemeente en dat zij maar een oplossing zoeken, hetzij door toegankelijke hondenpoepplaatsen, hetzij door het gewoon verplicht te stellen op te ruimen maar dan wel zorgen voor voldoende vuilbakken in de omgeving. Iedereen duidelijkheid, iedereen blij. Of je kan gewoon verder blijven je honden hun behoefte laten doen voor andermans deur terwijl andere het stuk dan weer voor zichzelf "toe-eigenen" en mekaar het licht in de ogen niet gunnen. Als er werkelijk zoveel honden zijn en zo'n last door beide partijen dan heeft de gemeente weinig keus dan er iets tegen te doen. Dan vinden ze heus wel ergens een plek om het te realiseren of ze gaan het gewoon verplicht stellen wat je achterlaat op te ruimen. Maar als iedereen maar gewoon blijft klagen en niemand de eerste stap zet om het eens aan te kaarten, dan blijf je gewoon op hetzelfde punt hangen.

Brainless

Re: Wat zouden jullie doen? Toe-eigenen gemeentegrond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:04

Hier in het buitengebied hebben mensen op meerdere plekken een schep hangen.
Mocht je hond daar poepen kun je het zo opscheppen en aan de andere kant van het weg in de bosjes gooien.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:27

briitje schreef:
Ok dat was me niet duidelijk. Dan zouden de bewoners ook daar heen kunnen gaan. Hoeft de eigenaar de drollen niet op te ruimen en de buren geen last van drollen.. Iedereen blij toch?

Volgens mij is het ook op hondenuitlaatplaatsen wel zo fatsoenlijk tegenover de andere hondeneigenaren en de honden om even de poep op te ruimen. Als je daar je hond los mag laten lopen en niemand ruimt de poep op dan lopen ze na een tijdje toch continue met hun poten door andermans stront heen te banjeren? En als jij als eigenaar je hond moet aanlijnen moet je ook door die derrie heen als je hond even niet bij jou komt.

Nee, in mijn ogen zijn hondenuitlaatplaatsen niet met die bedoeling gepland zodat je daar de poep maar moet laten liggen...

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:35

In mijn ogen wel. Ik ruim toch in het bos de poep toch ook niet op? Dat zou betekenen dat je overal de poep moet opruimen. Nou mij niet gezien dat ik in het bos met een zakje poep loopt, terwijl de 1e de beste prullenbak niet snel te vinden is. Daarnaast is het daar niemand tot last. Ben ik nou asociaal ? :')

En als je het hebt over een echt honden uitlaat gebied, dus klein stukje afgezet speciaal voor honden. Hier komen, lijkt mij regelmatig poep opruim machines. Waarom zou je anders helemaal naar dit stukje toe lopen, als je het ook hier moet opruimen. Dan kan je hond net zo goed op de stoep kakken, bij wijze van spreken. Opruimen moet je het toch :+

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:44

Kitty1985 schreef:
Er zijn 4 stroken. Eigenlijk 5, maar die 5e staat grotendeels vol met auto's

Wat ik dan weer niet snap, is dat TS "valt" over het feit dat 1 van die 5 stroken door een mevrouw met kleine kinderen wordt "toegeeigend", maar niet valt over het feit dat er kennelijk ook een lading andere buurtbewoners een strook confisceert door er de auto's neer te zetten.... Waarom wel vallen over 2 kleine kinderen, maar niet over die auto's?

toevallig hondenbezitters die geen zin hebben om in de meur van hondenpoep te zitten? }:)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:45

Goed punt Rocamor! Antwoord ga je denk ik niet krijgen, aangezien ze niet meer in t topic komt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:47

Had me sowieso verwonderd als ik antwoord kreeg...

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:55

Ik zeg eerlijk, ik heb alleen de eerste pagina gelezen en zie op eens dat dit topic al tien pagina's heeft.

Ongelooflijk.

Iedereen die honden heeft zou de poep van hun hond moeten opruimen ongeacht opruimplicht of niet. Dat is gewoon veel schoner en socialer naar de hele gemeenschap toe want NIEMAND gaat voor zn lol in de hondenpoep staan. Neem gewoon een zakje mee en ruim het op. PUNT UIT!

Dat je uberhaupt met dit onderwerp komt aanzetten omdat je vind dat die mensen iets toe eigenen, maar wie eigent zich wat op? Jij vind dat je al het recht hebt om je hond daar te laten poepen en het daar dus zo achter te laten?? Er spelen daar kinderen!? Dan houd je daar toch rekening mee? Ik snap volkomen dat ze bordjes plaatst. Ik zie mijn kinderen (nee die heb ik niet maar daar gaat het even niet om) ook liever voor mijn deur spelen dan een veld verderop waardoor ik ze niet in de gaten kan houden.

En dan met argumenten komen dat je zo genaamd last zou hebben van krijsende kinderen... echt, serieus... ik kom er niet bij. Ga ook niet verder lezen want ben bang dat er nog mensen zijn met dezelfde gedachtegang als jij... :S

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:01

Complimenten voor je manier van communiceren Aartje. Zet echt de weg open naar een fijne discussie. Met zo'n toon zal ts ook snel haar mening aanpassen.

( :') )

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:17

Ja ik zei al.. eerlijk, heb niet veel verder gelezen maar ik vond het gewoon zo'n stomme openingspost. Hoe kun je dan in discussie gaan als je er al zo tegen aan kijkt? Sorry maar dan lig je volgens mij al te ver uit elkaar.

*Heb inmiddels veel meer gelezen*

Gelukkig meer bokkers met dezelfde mening. Mensen klagen zo makkelijk over andere maar hebben soms niet door wat ze zelf veroorzakan.. dit is zo'n typisch gevalletje. Maar de TS heeft het topic al weer ontstipt las ik...

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:34

Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
In onze gemeente moet je altijd en overal een poepzakje bij hebben.
Honden moeten trouwens altijd aan de leiband.
Niemand heeft graag hondenpoep voor zijn deur.
Volgens mij speelt hier een hoop jaloezie mee.
Kitty1985, heb je zelf kinderen? Dan kunnen ze misschien met de kinderen van de buurvrouw gaan spelen op een poepvrij stukje grond.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:23

Ik kan begrijpen dat deze mensen niet blij worden van een strook hondenstront voor hun huis, en dat ze liever willen dat hun kinderen daar kunnen spelen :j

Maarja....dan hadden ze, heel simpel, een huis moeten kopen / huren met een tuin.

Ik ben niet zo voor de heilig-verklaring van kinderen, waar alles en iedereen maar voor moet wijken :o
Het is idd. al vervelend genoeg wanneer je dat constante geschreeuw en gejank voor je huis hebt, lekker dan als de hele buurt daar van mee moet genieten in de openbare ruimte :=
Ik vind het dus asociaal dat deze mensen zich de stoep en groenstrook toe-eigenen en uitstraalt dat iedereen maar moet wijken voor hun en hun kinderen... ik begrijp het wel, maar vind het niet fatsoenlijk :n

Maar ik vind het ook asociaal wanneer mensen met honden even een rondje gaan wandelen om hun hond bij een ander in de straat te laten kakken en pissen.

Maarja, als dat daar mag in de gemeente... dan heeft dat gezin daar op zich maar mee te dealen ben ik bang :=

Ik vind het ook asociaal als er hier weer eens een paar hopen paardenstront voor de deur liggen, en baal dan van het ontbreken van goed fatsoen. Maarja, het is wel openbare ruimte zo'n straat en ik heb daar niet meer rechten dan een ander op zich.

Het zou leuk zijn als men het gezin die groenstrook gunt om in te spelen, en dat gezin de stoep vrijhoudt voor wandelaars en de kinderen een beetje in toom houdt want ze kunnen best leren om te spelen zonder constant gekrijs en gejank buiten op volume 100 -O-